Toon posts:

Windows 2000 server login

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
win 2000 server geinstalleerd. Dns active directory geinstalleerd. Maar als je vanaf een win 98 machine wilt inloggen kan hij het domein niet vinden, of wachtwoord is niet goed. Ik heb al nieuwe gebruikers aangemaakt maar wil niet echt lukken.

Verwijderd

Wat doe je dan precies ?

Je moet even kijken of je pre-win2000 modus wel aangezet hebt !

Ik weet zo niet waar dat precies staat, maar wanneer je domein gathering.tweakers.net aangemaakt hebt zal het domein in pre-win2000 modus GATHERING zijn.

Altijd als admin proberen computers toe te voegen.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan, ik zal even pre-windows opzoeken kijken of die aanstaat.

Verwijderd

Waarschijnlijk zal dit in "active directory domains" staan

Verwijderd

Topicstarter
Domain operation mode staat momenteel op mixed mode (pre win en win2000). Domain mode kan ik nog een keer veranderen in native. Ligt het daaraan?

Verwijderd

Hier kun je hem beter op laten staan!

Welke melding geeft ie precies !

Start eens "Active directory users and computers" en kijk even of bij computers de win98 machine staat (kijk dan ook even of in het rechtsklik menu van die computer de optie "Add to domain" staat)

Verwijderd

Native mode moet je dus niet gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
moet je perse de computer ook opgeven? Misschien dat dat dan het probleem is, ik heb alleen een user aangemaakt, en geen computer voor de desbetreffende computer

Verwijderd

De computer moet wel toegevoegd zijn aan het domein

Daar had ik ook vaak problemen mee
Meestal kreeg ik dan 1 of andere credentials fout

Verwijderd

Topicstarter
mijn foutmelding is de volgende:
Het opgegeven domeinwachtwoord is onjuist of toegang tot de aanmeldingsserver is geweigerd.

Heb computer toegevoegd met naam, maar lukt nog steeds niet

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Kan je je server wel pingen?
Probeer van beide kanten even naar elkaar te "pingen"

http://specs.tweak.to/7903

Verwijderd

Topicstarter
ja pingen kan van beide kanten, kan ook wel erop komen, alleen niet via het login scherm.

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand meer een suggestie?

Verwijderd

De pc's met windows 98 hoeven / kunnen niet aan de domein worden toegevoegd dit geldt alleen voor Windows NT, 2000 en XP. Zolang je maar bij client for microsoft networks je domein naam hebt staan behoort dat al voldoende te zijn!

Kan je wel inloggen onder administrator via je win98 bakkie zoja als dit lukt moet je toch eens kijken of de gebruikers wel voldoende rechten hebben gekregen.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
native en mixed mode is alleen van toepassing voor domeincontrollers..

je kan bij de eigenschappen van de 'client for microsoft networks' opgeven bij welk domein je wil aanmelden.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het domein wel opgegeven bij netwerkomgeving. Maar als ik als guest inlog komt hij er opeens wel in????? Blijft een vreemde zaak, misschien maar eens mijn win98 pc opnieuw installeren?

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

kijk ff bij je username in de activedir config. staat volgens mij ook een older domain setting oid. heb hier ff geen win2k bak tot mijn beschikking om te checken

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op maandag 23 juli 2001 17:35 schreef Djinn het volgende:
Heb het domein wel opgegeven bij netwerkomgeving. Maar als ik als guest inlog komt hij er opeens wel in????? Blijft een vreemde zaak, misschien maar eens mijn win98 pc opnieuw installeren?
Heb je de Active Directory Client voor Win9X wel geinstalleerd?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Topicstarter
Nee die heb ik niet geinstalleerd, waar kan ik die vinden?

Verwijderd

*SCHOP*
Ik heb hier dus PRECIES hetzelfde probleem, op twee verschillende netwerken. Het is echt heel debiel, opeens accepteert-ie't wachtwoord niet meer om in te loggen op het netwerk. Als je dan een fout wachtwoord invoert en daarna het goede wachtwoord wil-ie het soms nog wel eens accepteren. Echt een regelmaat heb ik er niet in kunnen vinden. Het is echt ontzettend irritant.

Rebooten helpt vaak niet.
We hebben ook maar eens met LMHOSTS het eea geprobeerd (#PRE en #DOM), maar allemaal geen succes.
Het lijkt wel een soort probleem met caching van wachtwoorden ofzo, maar ik heb verder geen idee. Het gaat om mixed-mode netwerken. De gebruikers hebben gewoon keurig de juiste gegevens, ook voor de oude NT4-wachtwoorden (in 1 geval gaat't zelfs om een upgrade van NT4->W2K). Zonder het wachtwoord te wijzigen op de server gaat't dan soms ineens goed. Lijkt wel een bug in win2k. Ik heb MS wel eens gesproken over andere zaken, maar die personen kwam het allemaal niet bekend voor.
Heeft iemands ook deze problemen? Heeft iemand toevallig ook nog een oplossing??

Verwijderd

*schop*
sorry...

Verwijderd

Vandaag ook dit probleem gehad.

Op 1 systeem moet windows 98 opnieuw geinstalleerd worden. (stond eerst 95 op). Daarna gewoon niet in kunnen loggen op het domein. Wel pingen naar alle machines. Iedere keer de melding "Er is geen domein controller....".

Pas nadat ik LMHOSTS had aangepast kon ik inloggen. Heel raar verschijnsel want een ander windows 98 machine heeft geen aangepaste LMHOSTS nodig. Staat ook niks over bij microsoft.
Pagina: 1