--- 3dfx must live on --- Deel III

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 3.068 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 21:16:
ehh Mensen ik weet wie helemaal 3dfx gek is Check this Dudes
..... amai

http://perso.wanadoo.fr/zboss/3dfx/Collection/global.JPG

hmm zo ver ben nog niet, maar dat komt wel goed hoor.....dat hoop ik :/
_/-\o_ die bovenste 2 dozen heb ik ook hier liggen, de V5 5500 AGP en de Helios Voodoo1 :D

echt, wat een collectie 8)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 21:16:
ehh Mensen ik weet wie helemaal 3dfx gek is Check this Dudes
..... amai

http://perso.wanadoo.fr/zboss/3dfx/Collection/global.JPG

hmm zo ver ben nog niet, maar dat komt wel goed hoor.....dat hoop ik :/
>:) Damnz dat ziet er echt heeel erg lekker uit!

Daar ligt alles wel zo'n beetje tussen wat 3DFX gemaakt heeft..

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voodoo_man schreef op 07 July 2003 @ 10:17:
[...]

_/-\o_ die bovenste 2 dozen heb ik ook hier liggen, de V5 5500 AGP en de Helios Voodoo1 :D

Helios Voodoo2 heeft een kennis van me gehad, zag er wel netjes uit *D
* Vinnie zou nogsteeds wel een A2 poster willen hebben van dat egyptisch gevalletje dat je oa op de handleiding/doos van de Helios ziet :9

[ Voor 3% gewijzigd door Vinnie op 07-07-2003 11:33 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-09 19:32
Die gast heeft wel heel erg z'n best gedaan..sjeesus wat een collectie! :9~ :9~
Die paarse doos kwam me ook erg bekend voor...heb 'm nog steeds bewaard (kon t niet over m'n hart krijge om dat prachtige doosje bij het oude papier te flikkere! (er heeft immers ooit een van de legandarische voodookaarten ingezeten :P)

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
  • Laatst online: 01-01-2022
Voodoo_man schreef op 06 July 2003 @ 13:29:
Even een kleine FAQ:
Q: Wat heb je nu aangepast zodat de textures weer werkten?
A: Emulate DXT textures uitgezet.

Q: wat heb je nog meer aangevinkt in 3danalyzer?
A: Force zbuffer, Force 16bit zbuffer (without stencil), em. hw tnl caps, em. other dx8.1 caps, em. pixel shader caps, em. bump map caps, em. cube maps, voodoo flicker fix
Ik kan zowel GTA3 als GTA Vice City probleemloos zo draaien, het enige wat tot nu toe helemaal niet werkt is 3DMark03.
Command & Conquer Renegade werkt wel, maar daarbij flikkert het beeld heel irritant en zie je dingen die je niet zou moeten zien wel en andersom (je kijkt zo door de tanks en bergen heen).

[ Voor 10% gewijzigd door 4AMD op 07-07-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 16:32

Ridge

From the Bold & the Beauti

Ik wil vanavond ff terug switchen naar me Voodoo5 alleen ik weet niet welke drivers het meest geschikt zijn onder XP - SP1 en vooral vooral HL te spelen iemand een suggestie

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ridge schreef op 07 July 2003 @ 15:47:
Ik wil vanavond ff terug switchen naar me Voodoo5 alleen ik weet niet welke drivers het meest geschikt zijn onder XP - SP1 en vooral vooral HL te spelen iemand een suggestie
Ja, door de topicstart eens te lezen.

edit: Alle drivers zullen heus wel met Half Life overweg kunnen. Half Life heeft zelfs speciale 3dfx instellingen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Vinnie op 07-07-2003 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

ja ga ff door 33 pages of topic :S benk 2 dagen aan het lezen

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ridge schreef op 07 July 2003 @ 15:59:
ja ga ff door 33 pages of topic :S benk 2 dagen aan het lezen
Hier ga ik nogeens niet meer op in... ik zei topicstart. De 1e post in het topic dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Ridge schreef op 07 July 2003 @ 15:47:
Je kunt het beste gewoon de laatste officiele drivers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

hedskes schreef op 07 July 2003 @ 16:50:
[...]
Je kunt het beste gewoon de laatste officiele drivers gebruiken.
voor win2k dan :)

maar, jij kan gta vice city al spelen zonder hulp van 3danalyzer :? Vaag zeg, ik namelijk niet. Kan het allicht nog eens proberen. GTA3 zelf gaat wel goed, daar geen last mee.

[edit]
ik snap er totaal niets van, eerst vet vaag doen, en nu zonder enige instellingen, config files, start ie keurig, draait flex @ 1024x786 :/

En idd, Comand & Conquer Renegade is een ramp ja :) Ik zal de demo eens opnieuw opscharrelen, dan eens proberen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Barreljan op 07-07-2003 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Godgloeiende... het is echt een 'Mission Impossible' om nu nog een Voodoo5 5500 te vinden :{ ;(

Heb al een aantal 2ehands sites doorgespit, hmmmz :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Voodoo_man schreef op 07 juli 2003 @ 19:50:
maar, jij kan gta vice city al spelen zonder hulp van 3danalyzer :? Vaag zeg, ik namelijk niet. Kan het allicht nog eens proberen. GTA3 zelf gaat wel goed, daar geen last mee.

En idd, Comand & Conquer Renegade is een ramp ja :) Ik zal de demo eens opnieuw opscharrelen, dan eens proberen :)
Wat voor probleem/problemen ondervind je dan bij het spelen van GTA Vice City? Bij mij draait hij net als GTA3 perfect.

Renegade doet inderdaad vaag, maar waar komt dat door? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnie schreef op 07 July 2003 @ 19:52:
Godgloeiende... het is echt een 'Mission Impossible' om nu nog een Voodoo5 5500 te vinden :{ ;(

Heb al een aantal 2ehands sites doorgespit, hmmmz :{
we blijven hoop houden Vinnie, ik hoop dat het nu wel gaat lukken voor je, want ik help je wel hoor!!! echt wel en dat weet je !! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 20:17:
[...]

we blijven hoop houden Vinnie, ik hoop dat het nu wel gaat lukken voor je, want ik help je wel hoor!!! echt wel en dat weet je !! :Y)
_/-\o_

En tot dan bagger ik wel ff verder met dual Voodoo2 (SLI) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx and........... O-) May the Force Be With You O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voodoo_man schreef op 07 July 2003 @ 10:17:
[...]

die helios is vrij speciaal, is namelijk een 6mb voodoo1 , de enige voodoo1 kaart die 800x600 kan draaien met z-buffering aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 13:23:
[...]

die helios is vrij speciaal, is namelijk een 6mb voodoo1 , de enige voodoo1 kaart die 800x600 kan draaien met z-buffering aan. :)
Nou... die kaart is niet meer dan een Voodoo Rush hoor :P

Zie http://hardware.linuxnews.pl/_rids/_gcarddetails/430.html maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
hedskes schreef op 07 July 2003 @ 20:03:
Wat voor probleem/problemen ondervind je dan bij het spelen van GTA Vice City? Bij mij draait hij net als GTA3 perfect.
Ik heb vandaag de halve dag Grand Theft Auto: Vice City gespeeld en ben niets vreemds tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 13:23:
[...]

ow :? dacht het dus niet he, gewoon 4MB!
hedskes schreef op 08 July 2003 @ 21:53:
[...]
Ik heb vandaag de halve dag Grand Theft Auto: Vice City gespeeld en ben niets vreemds tegengekomen.
ja, dat klopt ook, ik had ook me post ge-edit. Het vage is dus, nu doet vice city het dus wel! zonder 3danalyzer, of wat voor extra dingentjes dan ook.

erg wazig. eerst gaf ie dus wel errors enzo, draaide beroerd...

nouja, hij draait dus nu flex op 1024x768 16bit zonder enig gestotter en hulp van 3danalyzer :)

Laat die geForce2 maar wat stof vangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Voodoo_man schreef op 08 July 2003 @ 22:35:
ja, dat klopt ook, ik had ook me post ge-edit. Het vage is dus, nu doet vice city het dus wel! zonder 3danalyzer, of wat voor extra dingentjes dan ook.
nouja, hij draait dus nu flex op 1024x768 16bit zonder enig gestotter en hulp van 3danalyzer :)
Ja, die zul je niet nodig hebben... :P
Vaag dat je eerst wel problemen had.
Ik heb 3DMark03 nog steeds niet aan de praat weten te krijgen en Renegade ziet er nog steeds heel vaag uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

De GeForce 2 zuigt die is niet Scalable maar de Voodoo4 en 5 wel, dat is het voordeel aan de _/-\o_ 3dfx VSA-100 _/-\o_ series!!! Hmmm beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
http://www.mwd-derhardwar...atgeber/helios3d_main.htm

Technische Daten

3Dfx Interactive Voodoo Graphics
4mb RAM
PCI 2.1 Compliant

ik weet zeker dat er ook een 6mb versie was, heb nog advertenties van gezien. Zoals de Canopus Pure 3d:

http://www.mwd-derhardwar..._ratgeber/pure3d_main.htm

Technische Daten

3Dfx Voodoo Graphics chipset
PCI 2.1 compliant/3.3-5V slot
EDO DRAM
2 MB frame buffer
4 MB dedicated texture memory
TV-Out

:Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 13:09:
ik weet zeker dat er ook een 6mb versie was, heb nog advertenties van gezien. Zoals de Canopus Pure 3d:

http://www.mwd-derhardwar..._ratgeber/pure3d_main.htm

Technische Daten

3Dfx Voodoo Graphics chipset
PCI 2.1 compliant/3.3-5V slot
EDO DRAM
2 MB frame buffer
4 MB dedicated texture memory
TV-Out

[afbeelding]
:Y)
Dat lijkt mij dus een Voodoo Rush kaart :)
De èchte Voodoo Graphics is gewoon een add-on zoals we allemaal kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

my bad, verkeerde plaatje. Ik ga ff googlen hoor. Kweet echt zeker dat er een voodoo1 6 mb is geweest. (non rush)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Hmmmm, van een ubergroot verhaal kwam er dit plaatje uit bij een Voodoo Rush:

http://accelenation.com/?ac.id.123.3 (zie gedeelte Voodoo Rush :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 00:49:
De GeForce 2 zuigt die is niet Scalable maar de Voodoo4 en 5 wel, dat is het voordeel aan de _/-\o_ 3dfx VSA-100 _/-\o_ series!!! Hmmm beter
Sterker nog: geen enkele andere kaart van zowel ATi als nVidia is scalable :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:32
scalawat? :?

Ik heb btw bijna het perfecte systeem binnen voor mijn V2 SLI 8-).

Specs:
- P200mmx
- 96MB PC66
- 4MB vga kaartje

Als het allemaal in elkaar zit zal ik wel een paar pics maken (nu nog hopen dat die dual v2 in die kast past :( :P ).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
ShotGun schreef op 09 July 2003 @ 13:46:
scalawat? :?

Ik heb btw bijna het perfecte systeem binnen voor mijn V2 SLI 8-).

Specs:
- P200mmx
- 96MB PC66
- 4MB vga kaartje

Als het allemaal in elkaar zit zal ik wel een paar pics maken (nu nog hopen dat die dual v2 in die kast past :( :P ).
Het veel sneller worden van de performance van een videokaart bij het opwaarderen van een processor.

Leuk sysje, en er straks wel Unreal en Unreal Tournament op spelen he :P

Btw Gold_Leader, wij moeten eens een keer samen (co-op game oid) Unreal uitspelen op een Voodoo5 5500 imho :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:32
Vinnie schreef op 09 juli 2003 @ 13:50:
Het veel sneller worden van de performance van een videokaart bij het opwaarderen van een processor.
Jij probleem met nederlands praten heb? :? :+

Maar ik ga het ding natuurlijk wel OCen, 233 lukt sowieso, met wat geluk misschien nog wel 266 :P
Ik dacht eigenlijk meer aan CS, alleen weet ik niet zeker of ik het daarop wel aan de praat krijg.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
ShotGun schreef op 09 July 2003 @ 14:01:
Jij probleem met nederlands praten heb? :? :+

Maar ik ga het ding natuurlijk wel OCen, 233 lukt sowieso, met wat geluk misschien nog wel 266 :P

Ik dacht eigenlijk meer aan CS, alleen weet ik niet zeker of ik het daarop wel aan de praat krijg.
:? Wat er mis met die zin? Lijkt mij normaal Nederlands afaik.

Hmmm, proberen waard, maar of je PCI-bus dat leuk zal vinden ;)

P200MMX + Voodoo2 icm CS werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas ging mijn koop naar die 3dfx Voodoo 5 5500 AGP niet door. Die Dymlos waar ik hem van zou kopen is zo lui en wouw hem maar niet opsturen. nu heb ik ok marktplaats.nl gekeken en daar zag ik een voodoo 5 5500 agp staan voor 95 euro. nau, dat vind ik echt te duur. het zal dus nog wel even duren voordat ik een voodoo kaart heb . ik heb momenteel heel weinig geld en er moet ook eerst nog een scooter aankomen . maar als dat achter de rug is ga ik gewoon 3dfx prul verzamelen .

ik zag daarboven ^ een pic staan van een aantal voodoo kaarten. dat waren er maar 19 volgens mij. hoezo vinden jullie dat duur. je hebt er al een voor 5 a 10 euro >:)

maja . als ik eenmaal een scooter heb ga ik een vitrine kopen daar en ga ik dan al mijn kaarten inleggen >:)

BTW . "was gamepad" (mijn nick was eerste gamepad)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Verwijderd schreef op 09 juli 2003 @ 18:04:
helaas ging mijn koop naar die 3dfx Voodoo 5 5500 AGP niet door. Die Dymlos waar ik hem van zou kopen is zo lui en wouw hem maar niet opsturen. nu heb ik ok marktplaats.nl gekeken en daar zag ik een voodoo 5 5500 agp staan voor 95 euro. nau, dat vind ik echt te duur. het zal dus nog wel even duren voordat ik een voodoo kaart heb . ik heb momenteel heel weinig geld en er moet ook eerst nog een scooter aankomen . maar als dat achter de rug is ga ik gewoon 3dfx prul verzamelen .

ik zag daarboven ^ een pic staan van een aantal voodoo kaarten. dat waren er maar 19 volgens mij. hoezo vinden jullie dat duur. je hebt er al een voor 5 a 10 euro >:)

maja . als ik eenmaal een scooter heb ga ik een vitrine kopen daar en ga ik dan al mijn kaarten inleggen >:)

BTW . "was gamepad"
"was gamepad"? :?

Ik heb mijn 3dfx Voodoo5 5500 voor 949 gulden aangeschaft op de dag dat hij (in Nederland :P) uitkwam en heb hem pas vorige week donderdag voor het eerst in actie gezien (of gekregen zo je wilt >:)) toen ik mijn nieuwe PC kreeg en 95 euro is veel minder, het enige voordeel is dat ik al een tijd die doos hier heb staan en dat hij nog niet gebruikt was (al hoeft die ook niet gebruikt te zijn). Ik had heb destijds voor mijn vorige computer gekocht maar de voeding van die bak kon die Voodoo5 niet aan... }:O
...maar nu doet hij het dus (eindelijk ;)) prima (op 3DMark03 en Renegade na dan). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juli 2003 @ 18:04:

BTW . "was gamepad" (mijn nick was eerste gamepad)
jij ook al LOL ik heb bij de IKEA een grote Vitrine Tafel gekocht en daar heb ik ze ingelegd, oke hier is mijn verzameling dan:

1. 3D-fx Voodoo Graphics PCI 4MB [aka Voodoo 1,Reference Model] OEM
Leeft

2. 3D-fx Voodoo2 PCI 12MB [Diamond Multimedia] OEM
Leeft

3. 3D-fx Voodoo2 SLi PCI 24MB [2x Voodoo2 12MB, Skywell Technologies] OEM
Leeft

4. 3D-fx Voodoo Banshee AGP 16MB [Diamond Multimedia] OEM
Leeft

5. 3dfx Voodoo3 3000 AGP 16MB + TV-Out OEM
Leeft

6. 3dfx Voodoo3 3500 TV AGP 16MB Retail
Leeft

7. 3dfx Voodoo4 4500 PCI 32MB OEM _/-\o_
Leeft

8. 3dfx Voodoo5 5500 AGP 64MB Retail [nu ingebruik] :9~ :9~
Leeft

9. 3dfx Voodoo5 5500 AGP 64MB Retail [DOA (Dead On Arrival] Victim]
Defect

zo dat was het zo'n beetje , oke het is jammer van die defecte voodoo5, maargoed ik heb de coolers eraf gesloopt, de VSA-100's schoongemaakt met 100% Alcohol en warmwater met zeep en daar na goed droog gemaakt. Dus nu ligt hij ook als een display vaan een 3dfx Voodoo5 5500 AGP 64MB zonder koelers, ook wel grappig. en de rest doet het prima, allemaal getest.

Mijn Website komt er ook aan van mijn 3dfx verzameling en ik ben al druk aan bezig. dus ik wens jou veel suc6 er mee.

Wat ik er nog graag bij will zijn deze:

1. 3D-fx Voodoo Rush PCI 6MB [Het O+ Liefste O+ deze]

2. 3dfx Voodoo3 1000 AGP/PCI 8MB

3. 3dfx Voodoo3 2000 AGP/PCI 16MB

4. 3dfx Velocity 100 AGP/PCI 8MB

5. 3dfx Velocity 200 AGP/PCI 16MB

En ja dat waren de modellen die ik nog graag wil AGP of PCI dat maakt me niet uit.
Oke de 3dfx Voodoo4 4000 AGP 16MB. de 3dfx Voodoo5 5000 AGP 32MB en de 3dfx Voodoo5 6000 AGP 128MB kan ik wel laten varen en voor die 3dfx Spectre 3000 [Rampage] ook, maar je weet maar nooit als 3dfx verzamelaar zijnde..nooit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnie schreef op 09 juli 2003 @ 13:50:
[...]

Btw Gold_Leader, wij moeten eens een keer samen (co-op game oid) Unreal uitspelen op een Voodoo5 5500 imho :) :+
dat gaan wij zeker wel een keertje meemaken hoop ik ja, ik zou het ook wel graag willen , het lijkt mij wel lachen..hmmm O+ Dual 3dfx Voodoo5 5500 O+ ... he he he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 23:50:

Voodoo3 1000 (AGP)= Velocity 100 (AGP)
Verwijderd schreef op 10 juli 2003 @ 00:05:
dat gaan wij zeker wel een keertje meemaken hoop ik ja, ik zou het ook wel graag willen , het lijkt mij wel lachen..hmmm O+ Dual 3dfx Voodoo5 5500 O+ ... he he he :D
Yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juli 2003 @ 00:05:
[...]

??? zou dat kunnen ? een Voodoo 5 5500 AGP en een Voodoo 5 5500 PCI erbij :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

[...]

Wat ik er nog graag bij will zijn deze:

Heb ik nog liggen. Met doos en boekjes. Misschien kunnen we wat regelen? r_devoogd[AT]hotmail[DOT]com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 00:34:
Je krijgt geheid conflicten...
En we hadden met 'dual' over dat ik en hij 1 kaart hebben daarmee samen een spel spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 00:34:
In één systeem met twee monitoren wel, maar samen een Voodoo 5 6000 vormen is er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
hedskes schreef op 10 juli 2003 @ 09:45:
In één systeem met twee monitoren wel, maar samen een Voodoo 5 6000 vormen is er niet bij.
Dan blijf je nog met het feit zitten dat bepaalde functies niet meer naar behoren zullen werken.
B.v. Glide, die zal waarschijnlijk in de war raken welke kaart die nou moet pakken, of negeert 1 kaart gewoon.

imho zou ik geen 2x Voodoo5 5500 in mijn bak gooien. Liever 1 5500 PCI en en splinternieuwe GF of Radeon :)
Meteen 2 vliegen in 1 klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Verwijderd schreef op 09 juli 2003 @ 23:50:
jij ook al LOL ik heb bij de IKEA een grote Vitrine Tafel gekocht en daar heb ik ze ingelegd, oke hier is mijn verzameling dan:
1. 3Dfx Voodoo Graphics PCI 4MB [aka Voodoo 1,Reference Model] OEM
2. 3Dfx Voodoo2 PCI 12MB [Diamond Multimedia] OEM
3. 3Dfx Voodoo2 SLI PCI 24MB [2x Voodoo2 12MB, Skywell Technologies] OEM
4. 3Dfx Voodoo Banshee AGP 16MB [Diamond Multimedia] OEM
5. 3dfx Voodoo3 3000 AGP 16MB + TV-Out OEM
6. 3dfx Voodoo3 3500 TV AGP 16MB Retail
7. 3dfx Voodoo4 4500 PCI 32MB OEM _/-\o_
8. 3dfx Voodoo5 5500 AGP 64MB Retail [nu ingebruik] :9~ :9~
9. 3dfx Voodoo5 5500 AGP 64MB Retail [DOA (Dead On Arrival] Victim]
zo dat was het zo'n beetje , oke het is jammer van die defecte voodoo5, maargoed ik heb de coolers eraf gesloopt, de VSA-100's schoongemaakt met 100% Alcohol en warmwater met zeep en daar na goed droog gemaakt. Dus nu ligt hij ook als een display vaan een 3dfx Voodoo5 5500 AGP 64MB zonder koelers, ook wel grappig. en de rest doet het prima, allemaal getest.
Mijn Website komt er ook aan van mijn 3dfx verzameling en ik ben al druk aan bezig. dus ik wens jou veel suc6 er mee.
Wat ik er nog graag bij wil zijn deze:
1. 3Dfx Voodoo Rush PCI 6MB [Het O+ Liefste O+ deze]
En ja dat waren de modellen die ik nog graag wil AGP of PCI dat maakt me niet uit.
Oke de 3dfx Voodoo4 4000 AGP 16MB. de 3dfx Voodoo5 5000 AGP 32MB en de 3dfx Voodoo5 6000 AGP 128MB kan ik wel laten varen en voor die 3dfx Spectre 3000 [Rampage] ook, maar je weet maar nooit als 3dfx verzamelaar zijnde..nooit.
Leuke collectie heb je al. Ik heb maar vier Retail Voodoo kaarten (meer). Ik denk dat je aan die 3dfx Voodoo3 2000 AGP/PCI 16MB nog wel zult komen, maar die andere zijn een stuk moeilijker te vinden. Misschien nog wel een leuke toevoeging aan je wil-ik-nog lijstje: de VoodooTV 100 en 200 (voor plaatjes zie mijn 3dfx sites).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Vinnie schreef op 10 July 2003 @ 09:52:
Dan blijf je nog met het feit zitten dat bepaalde functies niet meer naar behoren zullen werken.
B.v. Glide, die zal waarschijnlijk in de war raken welke kaart die nou moet pakken, of negeert 1 kaart gewoon.
imho zou ik geen 2x Voodoo5 5500 in mijn bak gooien. Liever 1 5500 PCI en en splinternieuwe GF of Radeon :)
In een multi-monitor systeem? Of met een monitor met twee aansluitingen? Anders moet je dan steeds de kabel verwisselen tussen de beide kaarten (alhoewel, je hebt aan die Voodoo5 5500 genoeg 8)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
hedskes schreef op 10 July 2003 @ 10:01:
[...]
In een multi-monitor systeem? Of met een monitor met twee aansluitingen? Anders moet je dan steeds de kabel verwisselen tussen de beide kaarten (alhoewel, je hebt aan die Voodoo5 5500 genoeg 8)).
Zoiets, anders koop je een VoodooMac 5500 :P Die heeft ook een DVI aansluiting :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke collectie heb je al. Ik heb maar vier Retail Voodoo kaarten (meer). Ik denk dat je aan die 3dfx Voodoo3 2000 AGP/PCI 16MB nog wel zult komen, maar die andere zijn een stuk moeilijker te vinden. Misschien nog wel een leuke toevoeging aan je wil-ik-nog lijstje: de VoodooTV 100 en 200 (voor plaatjes zie mijn 3dfx sites).
Van die 3dfx Voodoo3 2000 AGP/PCI 16MB zijn er op Ebay.de ook te koop. En voor niet te veel geld, zeker niet voor een verzamelaar. (+- 20 euro geloof ik)

Ik zie daar trouwens ook een Voodoo 3200.... Bestaan die dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnie schreef op 10 July 2003 @ 10:05:
[...]

Zoiets, anders koop je een VoodooMac 5500 :P Die heeft ook een DVI aansluiting :9
voodooMac ? die heb ik nog nooit gezien. wist sowieso neit dat er in mac's ook voodoo's wel eens inzaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 10:13:
VoodooMac ? die heb ik nog nooit gezien. wist sowieso neit dat er in mac's ook voodoo's wel eens inzaten.
Voila.. een review helemaal voor de Voodoo5 5500 64MB PCI voor de Mac:

http://www.macledge.com/Reviews00/voodoo5/voodoo5.html

Have phun :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 10:06:
Ik zie daar trouwens ook een Voodoo 3200.... Bestaan die dan?
Nee B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Vinnie schreef op 10 July 2003 @ 10:05:
Anders koop je een VoodooMac 5500 :P Die heeft ook een DVI aansluiting :9
Ja, maar die werkt niet in m'n PCtje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Ik denk dat hij een Asus V3200 bedoeld, dat is een VooDoo banshee van Asus.. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Deorgere schreef op 10 July 2003 @ 10:39:
Ik denk dat hij een Asus V3200 bedoeld, dat is een VooDoo banshee van Asus.. :)
Lol :X Dat is verwarrend :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
hedskes schreef op 10 July 2003 @ 10:24:
[...]
Ja, maar die werkt niet in m'n PCtje >:)
Dan zoek jij niet goed op het forum :P Iemand heeft de BIOS daarvan gehacked en werkt nu prima in een PC :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Vinnie schreef op 10 July 2003 @ 11:07:
[...]

Dan zoek jij niet goed op het forum :P Iemand heeft de BIOS daarvan gehacked en werkt nu prima in een PC :9
dat wou ik net zeggen ja :) ghe

hiero:
werkt voodoo 5 mac op pc? UITSLAG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Vinnie schreef op 10 July 2003 @ 11:07:
Daar is die:
Afbeeldingslocatie: http://www.x-3dfx.com/modules/My_eGallery/gallery/Art/vboxes/V5_5500_PCI_Mac.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
VoodooTV FM gevonden:
http://www.x-3dfx.com/mod.../Art/vboxes/voodootv1.jpg
Er zijn er drie:
3dfx VoodooTV 100
3dfx VoodooTV 200
3dfx VoodooTV FM

* Edit: Afbeelding niet meer weergeven ivm grootte ;)

[ Voor 23% gewijzigd door 4AMD op 10-07-2003 14:52 . Reden: Afbeelding niet meer weergeven (25%) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dan dat de 200 of de FM dan wel de beste is he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnie schreef op 10 juli 2003 @ 09:52:
[...]

That's not a bad Idea after all, niet verkeerd maat, mar ik zou lekker voor een ATi Radeon 9800Pro van Hercules gaan, die zijn L33T!! en dat tersamen met je 3dfx Voodoo5 5500 PCI 64 MB, een betere combo kan gewoon niet bestaan, dan heb je met Glide als OpenGL en D3D perfecte beeld kwaliteit, waar nVidia altijd last van heeft. hail voor _/-\o_ 3dfx + ATi _/-\o_ The Ultimate Combination!!!! :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Hier wat pics van onderdelen van mijn nieuwe PC:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stuff3dfx/eigen/dozen.jpg

Zo ziet de binnenkant eruit (check de slotcooler onder de 3dfx Voodoo5 5500):
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stuff3dfx/eigen/kastopen.jpg

Een deel daarvan wat groter:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stuff3dfx/eigen/kastbinnenkant.jpg

Mijn 3Dfx/3dfx collectie samen met de kast (nu staat hij aan, ja :P zie ook de CPU temperatuurdisplay)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stuff3dfx/eigen/kastdozen.jpg

En dit waren de specs:
Aopen H700A ATX Big Tower met 6x 5.25-Inch en 350W Power Factor Correction voeding met 12 cm fan
Chaintech Zenith CT-7NJS
AMD Athlon XP 2600+ Boxed - 333MHz Front Side Bus
2 Kingston ValueRam 512 Mb PC2700 333MHz DDR-SDRAM Modules
3dfx Voodoo5 5500 64Mb
Creative Soundblaster Audigy 2 Player
2 120 Gb Serial ATA 8 Mb cache Maxtor DiamondMax Plus 9 7200 RPM Fluid Dynamic Bearing (FDB) Harddisks (in RAID 0)
IDE DVD-ROM LG GDR-8161B 16x48x - 256 Kb
IDE Brander Mitsumi 32x12x40x - 16 Mb
5 Systeemcoolers (8x8)
Slotcooler (voor onder de 3dfx Voodoo5 5500 64Mb)
Philips 109S4
Creative Labs Inspire 6.1 6700 SoundWorks Surround Speakers
USB Logitech Internet Navigator Special Edition
USB Cordless MouseMan Wheel Optical MX-700

http://members.lycos.nl/stuff3dfx/
http://members.lycos.nl/pics3dfx/
http://members.lycos.nl/source3dfx/

[ Voor 7% gewijzigd door 4AMD op 10-07-2003 16:37 . Reden: Haakje sluiten ;) (1%) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahhh hahahaha die x-3dfx String is Bruut man ROFLOL!!!! :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hedskes schreef op 10 July 2003 @ 16:18:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn 3Dfx/3dfx collectie samen met de kast (nu staat hij aan, ja :P zie ook de CPU temperatuurdisplay)
[afbeelding]

En dit waren de specs:
Aopen H700A ATX Big Tower met 6x 5.25-Inch en 350W Power Factor Correction voeding met 12 cm fan
Chaintech Zenith CT-7NJS
AMD Athlon XP 2600+ Boxed - 333MHz Front Side Bus
2 Kingston ValueRam 512 Mb PC2700 333MHz DDR-SDRAM Modules
3dfx Voodoo5 5500 64Mb
Creative Soundblaster Audigy 2 Player
2 120 Gb Serial ATA 8 Mb cache Maxtor DiamondMax Plus 9 7200 RPM Fluid Dynamic Bearing (FDB) Harddisks (in RAID 0)
IDE DVD-ROM LG GDR-8161B 16x48x - 256 Kb
IDE Brander Mitsumi 32x12x40x - 16 Mb
5 Systeemcoolers (8x8)
Slotcooler (voor onder de 3dfx Voodoo5 5500 64Mb)
Philips 109S4
Creative Labs Inspire 6.1 6700 SoundWorks Surround Speakers
USB Logitech Internet Navigator Special Edition
USB Cordless MouseMan Wheel Optical MX-700
Hmmm ik dacht dat je een 3dfx Voodoo5 5500 AGP had,maare zo te zien van niet, kijk het voordeel van de PCI is, dat je hem ook in een Quad Xeon of Opteron kan gebruiken LOL , dat lijk me nou gaaf. Hmmm Quad....Leuk setje trouwens :Y)

P.S. Je behang is ook wel stoer..... :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Verwijderd schreef op 10 juli 2003 @ 16:29:
Hmmm ik dacht dat je een 3dfx Voodoo5 5500 AGP had,maare zo te zien van niet, kijk het voordeel van de PCI is, dat je hem ook in een Quad Xeon of Opteron kan gebruiken LOL , dat lijk me nou gaaf. Hmmm Quad....Leuk setje trouwens :Y)
De 3dfx Voodoo5 5500 AGP past niet in dat AGP 3.0 (8x) slot :'(
(De 3dfx Voodoo4 4500 AGP trouwens wél)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey . maak er pleaze ff tumbnails van !!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hedskes schreef op 10 July 2003 @ 16:34:
[...]
De 3dfx Voodoo5 5500 AGP past niet in dat AGP 3.0 (8x) slot :'(
(De 3dfx Voodoo4 4500 AGP trouwens wél)
Tja PCI is terminste een goede alternatief, ik heb van me buurman die 3dfx Voodoo4 4500 PCI 32MB gekregen, dat vond ik best wel aangenaam, maar ik wist niet dat de 4500 AGP in een AGP x8 slot paste, hij heeft toch dezelfde AGP Sleuf als een gewone 5500?

Dan is dat best wel vreemd dat de 5500 dat niet heeft, aangezien mijne 5500 AGP heeft gewoon de echte 3.3volt AGP sleuf.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 juli 2003 @ 18:28:
Tja PCI is terminste een goede alternatief, ik heb van me buurman die 3dfx Voodoo4 4500 PCI 32MB gekregen, dat vond ik best wel aangenaam, maar ik wist niet dat de 4500 AGP in een AGP x8 slot paste, hij heeft toch dezelfde AGP Sleuf als een gewone 5500?

Dan is dat best wel vreemd dat de 5500 dat niet heeft, aangezien mijne 5500 AGP heeft gewoon de echte 3.3volt AGP sleuf.
Het maakt eigelijk nogeens geen moer uit op welke AGP voltage de 5500 werkt want het trekt echt vrijwel niks van de AGP af, maar vrijwel alles via die molex.

Bij MBM5 gaf het bijna 0V aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Verwijderd schreef op 10 juli 2003 @ 18:28:
Nee, aangezien de Voodoo4 nieuwer is dan de Voodoo5 heeft de Voodoo4 wél twee inkepingen in het AGP slot, waardoor hij wel in nieuwe moederborden past maar de Voodoo5 maar één waardoor hij niet in nieuwe moederborden past (met AGP 3.0/8x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hedskes schreef op 10 July 2003 @ 18:53:
[...]
Nee, aangezien de Voodoo4 nieuwer is dan de Voodoo5 heeft de Voodoo4 wél twee inkepingen in het AGP slot, waardoor hij wel in nieuwe moederborden past maar de Voodoo5 maar één waardoor hij niet in nieuwe moederborden past (met AGP 3.0/8x).
kijk is aan, ach ja ik vind een PCI Voodoo4 4500 ook wel leuk voor me collectie, maar die AGP versie zou ook grappig wezen. :D

effe off topic,

Als jullie dit zien =>> http://www.boners.com/content/789678.1.jpg

dan kom je niet meer bij, maar het is waar wat er staat LOL :D :D :D of zit...

Maar goed dan maar effe terug on topic,

Is hier nog iemand die de Specs van zijn Voodoo Graphics effe kan opgeven, want ik kan nergens wat vinden over de eerste echte voodoo, het liefst in het Engels.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 20:08:
Is hier nog iemand die de Specs van zijn Voodoo Graphics effe kan opgeven, want ik kan nergens wat vinden over de eerste echte voodoo, het liefst in het Engels.
Tada :) Alle specs, datasheets en meer in een PDF:
http://members.lycos.nl/pics3dfx/
http://members.lycos.nl/pics3dfx/3dfx%20Docs%20PDF/
http://members.lycos.nl/p...doo%20Graphics%20Spec.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Ik heb nu "Command & Conquer: Generals" gekocht, maar na de installatie krijg je alleen maar de intro tezien waarna hij stopt met de mededeling:
"Technical Difficulties"
"Sorry, a serious error occured."
Dit doet hij zowel bij de originele versie zoals hij op de CD staat als na het uitvoeren van de patch die Command & Conquer: Generals update naar versie 1.(0)5.
:(
HELP!

[ Voor 62% gewijzigd door 4AMD op 11-07-2003 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-09 19:32
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 20:08:
[...]

http://www.leedberg.com/mk/news/voodoospecs.htm :z
edit:
damn....was al weer telaat... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ron_stultiens op 11-07-2003 13:09 ]

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

hedskes schreef op 11 July 2003 @ 08:58:
Ik heb nu "Command & Conquer: Generals" gekocht, maar na de installatie krijg je alleen maar de intro tezien waarna hij stopt met de mededeling:
"Technical Difficulties"
"Sorry, a serious error occured."
Dit doet hij zowel bij de originele versie zoals hij op de CD staat als na het uitvoeren van de patch die Command & Conquer: Generals update naar versie 1.(0)5.
:(
HELP!
op je Voodoo ? Kan best, want Generals heeft dus echt een TnL unit nodig.

Gebruik anders 3danalyzer voor het emuleren ervan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Voodoo_man schreef op 11 July 2003 @ 13:51:
op je Voodoo? Kan best, want Generals heeft dus echt een TnL unit nodig.
Gebruik anders 3danalyzer voor het emuleren ervan ;)
Ik heb niets anders dan Voodoo >:)
Welke optie moet ik dan aanvinken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

hedskes schreef op 11 July 2003 @ 13:56:
[...]
Ik heb niets anders dan Voodoo >:)
Welke optie moet ik dan aanvinken? :?
emulate hw tnl caps, emulate other dx8.1 caps

die denk ik :) (ik zit nu @ work, dus kan het niet voor je nalopen)

[ Voor 11% gewijzigd door Barreljan op 11-07-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:12

heuveltje

KoelkastFilosoof

[...]

Wat ik er nog graag bij wil zijn deze

1. 3D-fx Voodoo Rush PCI 6MB [Het O+ Liefste O+ deze]
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.vandenheuvel/graphs/got/vrush3.jpg

zoiets bedoel je :)
of moet het door 3dfx zelf gemaakt zijn ?

* heuveltje heeft gister zijn kast opgeruimd :)

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 11-07-2003 19:28 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
heuveltje schreef op 11 July 2003 @ 19:23:
[afbeelding]
Bij de Voodoo Rush is alleen de chipset van 3dfx, de kaart zelf is van anderen. Deze zou dus wel eens helemaal OK kunnen zijn (iets meer uitzoomen...). :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Voodoo_man schreef op 11 July 2003 @ 14:58:
Bedankt, ik zal het proberen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch denk ik dat het weing uit zal maken.

offtopic: mod je case man >:)

[ Voor 197% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Voodoo_man schreef op 11 July 2003 @ 14:58:

Het werkt niet :'(
Ik heb nog wat andere opties geprobeerd en het enige wat iets helpt is Voodoo Flicker Fix, want met die aan kun je de intro kijken zonder dat die flikkert, maar hij gooit me nog steeds op hetzelfde punt eruit. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Waarom dat nou weer? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

hedskes schreef op 11 July 2003 @ 21:17:
[...]
Bij de Voodoo Rush is alleen de chipset van 3dfx, de kaart zelf is van anderen. Deze zou dus wel eens helemaal OK kunnen zijn (iets meer uitzoomen...). :*)
Ah ok
ik dacht dat je net als bij ati ook wel build bij 3dfx en powered bij 3dfx zou hebben ?

maar wat wil je zien dan ?
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.vandenheuvel/graphs/got/vrush4klein.jpg

klik hier voor grote versie ? hoe doe je dat eigenlijk met die klik voor groter functie ?

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 12-07-2003 12:38 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hedskes schreef op 12 July 2003 @ 06:39:
[...]
Waarom dat nou weer? :?
je bent toch een echte voodoo fan >:) mooi 3dfx logo erin enz. is maar een tip hoor. geen verplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
heuveltje schreef op 12 July 2003 @ 10:29:
Ah ok
ik dacht dat je net als bij ati ook wel build bij 3dfx en powered bij 3dfx zou hebben ?

maar wat wil je zien dan ?
[afbeelding]

klik hier voor grote versie ? hoe doe je dat eigenlijk met die klik voor groter functie ?
Als je het zo wil zeggen zijn alle Voodoo Graphics (1) en Voodoo Rush kaarten "powered by 3Dfx" en de Voodoo3 en later "build by 3dfx" (PowerColor niet meegerekend). De Voodoo2 is voornamelijk "powered by 3Dfx", maar er zijn ook een aantal "build by 3dfx" kaarten gemaakt.
Wat jij hebt is dus een Voodoo Rush. Die is gemaakt door drie fabrikanten:
1. 3Dfx voor het 3D Deel (Voodoo Rush chipset + 4MB)
2. Alliance voor het 2D Deel (Alliance AT25 chipset + 2MB)
3. De kaartenfabrikant

[ Voor 10% gewijzigd door 4AMD op 12-07-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Probeer deze eens:
http://members.lycos.nl/stuff3dfx/ed3dtest.exe

[ Voor 193% gewijzigd door 4AMD op 12-07-2003 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op 11 July 2003 @ 19:23:
[...]

[afbeelding]

eh die jah!!!!!!! Als het maar een werkende is, hier is me E-Mail

skippythequaker@zonnet.nl

en dan hoor ik het wel wat het gaat kosten, als je hem weg wil doen natuurlijk ;)

hmmm _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ 3Dfx Voodoo Rush [SST-96] PCI 6MB _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 20:30:
eh die jah!!!!!!! Als het maar een werkende is
hmmm _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ 3Dfx Voodoo Rush [SST-96] PCI 6MB _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Hij ziet er prima uit (zo aan het plaatje te zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hedskes schreef op 12 July 2003 @ 21:37:
[...]
Hij ziet er prima uit (zo aan het plaatje te zien).
idd, oh die wil ik ECHT hebben voor me 3dfx Collectie, maar ja wilt hij hem houden?..dat is voor mij een vraag en voor hem een weet LOL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik neem aan dat ie nog werkt
hij is iig werkend uit een pc gehaald.

kan er zo 123 geen drivers meer voor vinden.
(http://www.viewtop.com is verkocht zo te zien)
anders probeerde ik het wel ff uit :)

of ik hem wil houden.
t was een leuk kaartje, en ik heb er heel wat late uurtjes mee liggen kweeken
maar ik denk niet dat half-life2 er nog op gaat draaien, dus echt veel kan ik er niet meer mee :)

Waar ligt oude tonge ergens toevallig in de buurt van eindhoven?

LOL heb zelfs het bonnetje nog, gekke ding heeft nog 329 gulden gekost..................
in 1998 :)

dus tientje en verzendkosten ofzo ?

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 12-07-2003 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Ik kwam een 35 Mb grootte video tegen over de 3dfx Voodoo5 6000:
http://ftp.pcgames.de/dlpcg.php?voodookult.mpg&media

Dit is trouwens ook wel een handige pagina, met oplossingen om goed games te kunnen spelen:
http://www.voodooalert.de/content/kompatibilitaet.php
Zo is Command & Conquer: Renegade wél prima te spelen na een ALT-TABje uit en weer in het spel :)

Nog veel :)e plaatjes:
http://www.voodooalert.de/content/galerie.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Ik wil die VooDoo rush 6mb echt heel graag van je hebben, kan ik nog een paar oude games in 3DFX modus spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regel je verkoop en koop praatjes maar ergens anders . maar niet hierzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 12:56
hedskes schreef op 10 July 2003 @ 16:18:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
code:
1
[url=plaatje][img=600]plaatje[/][/]

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Sir_Killalot schreef op 13 July 2003 @ 07:51:
code:
1
[url=plaatje][img=600]plaatje[/][/]

;)
:? Wat bedoel je hiermee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Ik kan nu zowel "Command & Conquer: Generals" als "Command & Conquer: Renegade" prima spelen. Het enige wat je moet doen is ALT-TAB twee keer indrukken :o
Bij Command & Conquer: Renegade moet het tijdens het spel (als je in de 3D zit).
Bij Command & Conquer: Generals tijdens de intro (tijdens het filmpje).
Wat je dus doet is dan even naar Windows en weer terug, waardoor beide spellen ineens wél (goed) werken.
Vervolgens zijn bij Command & Conquer: Generals alle units doorzichtig, je ziet alleen de grond. Om dat op te lossen heb ik 3D-Analyze 2.16a gebruikt. Dit is wat ik heb aangevinkt: "emulate HW TnL caps" en "emulate pixel shader caps". Verder niets, dus dat valt mee. Als je voor de ALT-TAB ook geen geflikker wil kun je eventueel "Voodoo Flicker Fix" aanzetten. Dan werkt Command & Conquer: Generals prima op een Voodoo5 5500, zelfs in 1024x768 met 4x FSAA :9
P.S. Slordig van EA/Westwood dat ze dat zelf niet even erbij gezet hebben. B)

[ Voor 6% gewijzigd door 4AMD op 13-07-2003 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 01:38:
Regel je verkoop en koop praatjes maar ergens anders . maar niet hierzo
Wat moet ik hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op 12 July 2003 @ 22:09:
Ik neem aan dat ie nog werkt
hij is iig werkend uit een pc gehaald.

kan er zo 123 geen drivers meer voor vinden.
(http://www.viewtop.com is verkocht zo te zien)
anders probeerde ik het wel ff uit :)

of ik hem wil houden.
t was een leuk kaartje, en ik heb er heel wat late uurtjes mee liggen kweeken
maar ik denk niet dat half-life2 er nog op gaat draaien, dus echt veel kan ik er niet meer mee :)

Waar ligt oude tonge ergens toevallig in de buurt van eindhoven?

LOL heb zelfs het bonnetje nog, gekke ding heeft nog 329 gulden gekost..................
in 1998 :)

dus tientje en verzendkosten ofzo ?
stuur maar een E-Mail, en daar praten we verder, want onderhanden mag eigenlijk niet in deze topic mijn ICQ is 70707240 en me E-Mail is SkippyTheQuaker@zonnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke we gaan gewoon gezellig en lekker door met deze geweldige 3dfx Topic van

-------------------------> :D :*) _/-\o_ Vinnie _/-\o_ :*) :D < ---------------------------

Oke wat ik graag zou willen weten van alle 3dfx Fans hiero, is dit:

Wat is je favoriete 3dfx kaart , als nou een Voodoo of een Spectre of een Fear of Mojo is, ik wil weten van jullie welke dat is en waarom. Als het er meer dan 1 is maakt het niet uit maar op het minst 2 en niet 3 a.u.b. :Y)

Oke nou de mijne is de _/-\o_ 3dfx Voodoo3 3500 TV AGP 16MB _/-\o_ op de eerste plaats, waarom, nou omdat je met deze Voodoo echt alles kan doen, je kan er mee goed gamen, TV kijken, radio luisteren in FM en AM, Video bewerking, het is meer een All in Wonder versie van de 3dfx Voodoo3 series.

Op de tweede plaats is de :+ 3dfx Voodoo 5 5500 AGP 64MB :+ , waarom , omdat het een begin zou kunnen wezen van een revolutionair tijd van het bestaan van 3dfx, hmm Dual VSA-100, wat een ontwikkeling. ze lopen met het geheugen gelijk, synchroom in andere woorden.
Vanwegen deze technoligie is de 3dfx Voodoo5 5500 AGP 64MB de eerste Graphics Accelerator, die sneller werd van een snellere systeem, het komt dat hij ook zeer scalable is. Het was ook de eerste kaart die F.S.A.A. ondersteunde en een T-Buffer.
Leuke technologie deze features!! :Y)

Maar ja het is jammer dat zijn kleinere broer de O+ 3dfx Voodoo5 5000 AGP/PCI 32MB O+ en zijn grotere broer de :9~ 3dfx Voodoo5 6000 AGP 128MB :9~ niet uit kwam :'( , dan had het wel kompleeter geweest voor de VSA-100 series.

oke dat was ik, en nu jullie!!!!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Even een klein vraagje, ik kan een 3dfx Voodoo3 2000 PCI kopen kopen, spiksplinternieuw en uitraad nog ongebruikt in doos, zal ik dat doen? Ik weet ook wel dat ik er niks aan heb maar gewoon voor de lol. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

waarom vraag je het dan :S?

www.tradealliance.nl

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.