--- 3dfx must live on --- Deel III

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.072 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

In mijn pc heb ik nu een Voodoo 5 5500 PCI zitten. Is er eigenlijk veel verschil in snelheid tussen de PCI versie en de AGP versie. De AGP poort is toch sneller als PCI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, daarom is het ook een Accelerated Graphics Port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bandbreedte van een AGP poort ligt veel hoger, AGP 4x kan al 1066 mb aan, terwijl PCI maar 166 mb per seconde aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 16:51:
Hallo allemaal,

In mijn pc heb ik nu een Voodoo 5 5500 PCI zitten. Is er eigenlijk veel verschil in snelheid tussen de PCI versie en de AGP versie. De AGP poort is toch sneller als PCI?
Schijn bedriegt :)
De Voodoo5 gebruikt bijna geen enkel ding van AGP (gebruikt nogeens geen AGP Texturing b.v.) en AGP 2x is ook niet bijster snel :P

Dus de PCI versie lijkt mij iig in veel opzichten even snel als een AGP versie.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:22
Klopt, verschil tussen een Voodoo5 PCI en AGP is bijzonder klein tot soms geen eens aanwezig. Voor b.v. Q3A maakt het geen donder meer uit of je de AGP of PCI versie hebt: de performance is dan identiek. Zelfde geldt voor UT. In feite is de AGP versie door het ontbreken van AGP texturing geen eens een echte AGP kaart maar meer een PCI kaart met een 66MHz interface (zeg maar een overgeclockte PCI bus :+ ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu zo'n Voodoo 3 3000 gekregen van iemand, ff in mijn pc'tje gedaan. Ik starte Operation Flashpoint op, krijg ik een enorm mooi 3DFx logo!!

Ik snap nog steeds niet waarom en hoe zo'n mooi bedrijf als 3dfx failliet of opgekocht kan raken :S

Er is btw. wel één nadeel aan die voodoo 3 3000, je kan alleen maar 16-bit kleuren, dit is o.a. in Max Payne een stuk minder mooi als 32-bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:02

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 18:53:
Ik heb nu zo'n Voodoo 3 3000 gekregen van iemand, ff in mijn pc'tje gedaan. Ik starte Operation Flashpoint op, krijg ik een enorm mooi 3DFx logo!!

Ik snap nog steeds niet waarom en hoe zo'n mooi bedrijf als 3dfx failliet of opgekocht kan raken :S

Er is btw. wel één nadeel aan die voodoo 3 3000, je kan alleen maar 16-bit kleuren, dit is o.a. in Max Payne een stuk minder mooi als 32-bit.
doh :+ aangezien je in Glide alleen 16bit kan, en die voodoo's kunnen alleen in 2D 32bit draaien.

Sommige OpenGL games kan je er wel opzetten, maar dat is nog steeds 16bit als je goed kijkt. D3D kan je wel in 32bit, maar maakt weinig uit.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 16:51:
Hallo allemaal,
Het verschil tussen AGP en PCI is afhankelijk van wat je doet maar 0 tot 5 % dus dat valt heel erg mee. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 18:53:

Intern doet ie toch 22-bit, wat uiteindelijk een redelijk zuivere 16 bit oplevert? Hmm, laatst weer sinds tijden het bootscherm van een P1 van een maat van me gezien met daarin mijn oude Voodoo3 2000@3000. Superscherp beeld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Wekkel schreef op 20 May 2003 @ 19:34:
[...]

Intern doet ie toch 22-bit, wat uiteindelijk een redelijk zuivere 16 bit oplevert? Hmm, laatst weer sinds tijden het bootscherm van een P1 van een maat van me gezien met daarin mijn oude Voodoo3 2000@3000. Superscherp beeld _/-\o_
op 2D gebied blijven ze sterk ja _/-\o_ echt, ik wordt ook een beetje tuureluurs van m'n geforce2 ;( scherp is anders jah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voodoo_man schreef op 20 May 2003 @ 19:37:
[...]
op 2D gebied blijven ze sterk ja _/-\o_ echt, ik wordt ook een beetje tuureluurs van m'n geforce2 ;( scherp is anders jah!
kon de voodoo 5 5500 geen 32 bit glide in games :?

volgers mij kon de voodoo 3 alleen maar 16 bit ? ook in windows zelf :?

maar uh . zou een voodoo 5 5500 agp in een ep-8rda+ (nForce2) kunnen :?

edit : heb nog ff gekeken naar het agp slot van me k7t turbo en die ziet er anders uit .
mischien dat ie volgens mij wel daarop . het lijkt er op dat het 1 lijn is .

EDIT : volgens mij heeft de k7t turbo een universal AGP (2X/4X) slot

en mijn 8rda+ een : nee, volgens mij werkt ie er niet op :'(

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:19

RumaNoV

Folding

Hey, als ik twee voodoo2's in sli wil zetten, moeten het dan identiek dezelfde kaarten zijn? Ook van hetzelfde merk?

En het sli kabeltje heb ik niet meer, hoe kan ik een ander maken :s Aansluiting lijkt verdacht veel op een floppykabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Bij het origineel concept wel jah, maar er zijn drivers waarbij het geaccepteerd wordt om 2 verschilllende kaarten te hebben.

Je kunt die SLI kabel idd van een floppkabel maken :) Welke draadjes je moet omdraaien weet ik zo niet :+ (En nee, ik ga me sys nu niet uitzetten ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV

RumaNoV

Folding

Kabeltjes omdraaien *slik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
RumanoVVV schreef op 20 mei 2003 @ 22:01:
Kabeltjes omdraaien *slik*
Omdat ik aardig ben :P

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/GoT/v2_pinouts.gif
Google 0wnage

[ Voor 22% gewijzigd door Vinnie op 20-05-2003 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV

RumaNoV

Folding

_/-\o_

Thx vinnie!

kabeltjes omwisselle lijkt mij nogal zenuwenwerk, morge eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijke iemand ff naar mijn post hierboven ff . ik wil 100% zekerheid daarom ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 22:32:
kijke iemand ff naar mijn post hierboven ff . ik wil 100% zekerheid daarom ........
Allang gezien.
Lees de topicstart-post nou eens...

[ Voor 3% gewijzigd door Vinnie op 20-05-2003 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 20:53:
[...]

kon de voodoo 5 5500 geen 32 bit glide in games :?

volgers mij kon de voodoo 3 alleen maar 16 bit ? ook in windows zelf :?

...
Ik had het over de Voodoo3 (en daarmee ook de 1 en 2) Maar natuurlijk kan de Voodoo5 wel 32bit. Pas toen met de tijd van de VSA100 begonnen ze met 32bit. Eigenlijk te laat aangezien de TNT serie al lang en breed dat had, niet dat het goed was ofzo :9

En de Voodoo3 kan ook heus wel 32bit in Windows :)

[ Voor 3% gewijzigd door Barreljan op 20-05-2003 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog z'on Voodoo2-12mb... kan het gewoon niet over me hart verkrijgen die weg te doen, me alleerste echt monsterkaart... nou eigenlijk voodoo1, maar what the hack 8)

ja ja ik weet het ik wordt oud en krijg nostalgische trekkies :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnie schreef op 20 May 2003 @ 22:45:
[...]

Allang gezien.
Lees de topicstart-post nou eens...
ja. ik had dat wel gezien . maar ik moet toch ff goed kijken ........

jammer dat ie dan niet in mijn nforce zal werken

dan maar de k7t turbo .

vollgens mij heeft de k7t turbo dus dan een agp Universal (2X/4X) Slot . dsu dat is wel oke

maar ik vergiste me denk ik ff . het is ff een beetje verwarrend . hij past wel in mijn
nforce , maar mijn nforce heeft een agp 1.5 volt . en de voodoo 5 5500 had 3.3 volt

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Voodoo_man schreef op 20 mei 2003 @ 22:51:
Ik had het over de Voodoo3 (en daarmee ook de 1 en 2) Maar natuurlijk kan de Voodoo5 wel 32bit. Pas toen met de tijd van de VSA100 begonnen ze met 32bit. Eigenlijk te laat aangezien de TNT serie al lang en breed dat had, niet dat het goed was ofzo :9
En de Voodoo3 kan ook heus wel 32bit in Windows :)
De opvolger van de VSA-100 zou zelfs 52-bit kleur hebben... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je ziet het verkeert, de VSA-100 [Napalm officieel] heeft 32 Bit ondersteuning, de opvolger van de VSA-100 was de VSA-200 ook wel Rampage genoemd en die had ook natuurlijk 32Bit ondersteuning als 52 Bit ondersteuning en de VSA-100 absoluut niet. :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
De ondersteuning van 52bit neem ik aan dat het de interne rendering is en dan converten naar 32bit :? Net zoals 22bit > 16bit bij de ouwere kaarten :)

En hoe heet die Voodoo3 chip dan officieel? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Avenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 20:53:

maar uh . zou een voodoo 5 5500 agp in een ep-8rda+ (nForce2) kunnen :?

edit : heb nog ff gekeken naar het agp slot van me k7t turbo en die ziet er anders uit .
mischien dat ie volgens mij wel daarop . het lijkt er op dat het 1 lijn is .

EDIT : volgens mij heeft de k7t turbo een universal AGP (2X/4X) slot

en mijn 8rda+ een : nee, volgens mij werkt ie er niet op :'(
om je ff uitsluitsel te geven nee dat kan niet, nforce2 is 1.5 volts.
Overigens zij alle chipsets voor intel behalve de SiS 645DX in de vorm van de Asus P4S533-E (-x versie is onmogelijk!!, 1.5 volts)

Bij AMD, moet je zoeken naar de KT266-a of ouder, de nieuwe chipsets voor amd kunnen het ook niet aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Painxiom op 21-05-2003 19:56 ]

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 08:46:
je ziet het verkeert, de VSA-100 [Napalm officieel] heeft 32 Bit ondersteuning, de opvolger van de VSA-100 was de VSA-200 ook wel Rampage genoemd en die had ook natuurlijk 32Bit ondersteuning als 52 Bit ondersteuning en de VSA-100 absoluut niet. :Y)
Dat zeg ik toch ook niet?

Dat niet werken van Voodoo kaarten op nieuwe PC's, geldt dat nu alleen maar voor de AGP versies (op de Voodoo4 na)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Painxiom schreef op 21 May 2003 @ 19:54:
[...]

Overigens zij alle chipsets voor intel behalve de SiS 645DX in de vorm van de Asus P4S533-E (-x versie is onmogelijk!!, 1.5 volts)

Bij AMD, moet je zoeken naar de KT266-a of ouder, de nieuwe chipsets voor amd kunnen het ook niet aan.
jep . ben ik al lang achter na wat zoekwerk . daarom gaat ie in mijn KT133A . _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 21:30:
jep . ben ik al lang achter na wat zoekwerk. daarom gaat ie in mijn KT133A . _/-\o_
Gaat het nu alleen om AGP versies van de Voodoo3 en 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hedskes schreef op 22 May 2003 @ 09:58:
[...]
Gaat het nu alleen om AGP versies van de Voodoo3 en 5?
jep . alleen de agp . dus een pci kaart werkt volgens mij gewoon in alle systemen

voor wat meer info daarover kun je in de start post kijken

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hedskes schreef op 21 mei 2003 @ 20:38:
[...]
Dat zeg ik toch ook niet?

Dat niet werken van Voodoo kaarten op nieuwe PC's, geldt dat nu alleen maar voor de AGP versies (op de Voodoo4 na)?
hhm ik had het zo wel begrepen, maar goed dan maar een vergissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 13:39:
jep . alleen de agp . dus een pci kaart werkt volgens mij gewoon in alle systemen
voor wat meer info daarover kun je in de start post kijken
Bedankt. In de start post wordt alleen AGP genoemd. Het gaat dus alleen om de AGP versies van de 3dfx Voodoo3 en Voodoo5 kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het hier dood aan het gaan ofzo :|

als ik me voodoo heb en die heb gemod enzo neem ik wel wat pics . mar dat kan ik alleen met zo'n ouderwets gewoon fototoestel . dus dat duurt nog wel even :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Ja, dat viel mij ook al op...

Ik heb mijn 3dfx sites verbeterd en uitgebreid:
http://members.lycos.nl/pics3dfx
http://members.lycos.nl/stuff3dfx
http://members.lycos.nl/source3dfx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Sjonge jonge, het is ff een paar dagen wat stil en meteen is 3dfx aan het doodgaan... goeie instelling zeg :P

Ik heb toestraks nog gekeken of er iets van 3dfx op de rommelmarkt was hier in Tilburg ( grote mei-rommelmarkt hiero nu), maar nee, echt veel verder dan wat 286 meuk is het niet gekomen :{

Kzal later als ik kan wel naar die url's kijken (Hmmm, moet straks ook nog naar een verjaardag :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
Heb hier zojuist een voodoo 2 geregeld.. :9~ gratis en voor niets!
Hij is nog inclusief een SLI kabeltje, volgens mij is het de 12 mb versie, hij heeft nl. 24 geheugen chippies..
alleen weet ik niet zeker welk merk het is...
ik was in de volle overtuiging dat 3DFX zelf geen voodoo 2 kaarten heeft gemaakt, maar hiet begin ik aan te twijfelenm o pde kaart staat als enige merkje op de PCB Voodoo 2 2455P wn 3Dfx interactive ver:2.0
kan iemand me vertellen of dit nou idd een echte 3Dfx voodoo 2 is???

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Painxiom schreef op 27 mei 2003 @ 22:20:
Hij is nog inclusief een SLI kabeltje, volgens mij is het de 12 mb versie, hij heeft nl. 24 geheugen chippies..
ik was in de volle overtuiging dat 3DFX zelf geen voodoo 2 kaarten heeft gemaakt, maar hiet begin ik aan te twijfelenm o pde kaart staat als enige merkje op de PCB Voodoo 2 2455P wn 3Dfx interactive ver:2.0
Jawel hoor, echter ken je het niet krijgen, it is as real as it possibly can be ..if you'd ask me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
3Dfx heeft wel degelijk zelf Voodoo2's gemaakt, sjek maar:

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B00000JDKS.01.LZZZZZZZ.gif
Gold_Leader, geen icq aan staan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gheh :) Ik heb nog een Voodoo 3 3000, die heb ik in mijn oude onderdelen overblijf pc gestopt na een upgrade :) Draait prima allemaal nog :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

valt het jullie ook op dat die gezichten steeds meer op een soort monster gaan lijken . op het last lijkt ie de mumie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Mjah, ik denk dat het vooral gedaan is voor marketing. Wel leuke manier om brute kracht uit te drukken.
Maar ATI kan er ook wel wat van met hun Radeon, komen ook best leuke logo's op etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Painxiom schreef op 27 May 2003 @ 22:20:
Nadat 3dfx de kaartenmaker STB had overgenomen hebben ze nog 3dfx Voodoo2's uitgebracht onder alleen 3dfx (en niet meer de kaartenfabrikant), net zoals ze bij de 3dfx Voodoo3, 4 en 5 hebben gedaan. Je hebt dus een van de meest recente STB Voodoo2's bemachtigd waar er niet al te veel van zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 20:54:
is het hier dood aan het gaan ofzo :|

als ik me voodoo heb en die heb gemod enzo neem ik wel wat pics . mar dat kan ik alleen met zo'n ouderwets gewoon fototoestel . dus dat duurt nog wel even :/
je gaat mn voodoo toch straks niet doodmodden he :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 11:40

Pubbert

random gestoord

Vinnie schreef op 27 mei 2003 @ 23:37:

[afbeelding]
Hehe Voodoo 2 1000, zo hete mijn 2x Diamond Voodoo2 Kaartjes ook na 1 van de laatse driver updates (daarna een GeForce256 gekocht :P)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 11:53:
[...]

je gaat mn voodoo toch straks niet doodmodden he :o
hahah. nee. :P natuurlijk niet . zit ik strax weer met lege handen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
Vinnie schreef op 27 mei 2003 @ 23:37:

[afbeelding]
dat is hem idd precies!, alleen heb ik een wit SLI kabeltje :>
Je hebt dus een van de meest recente STB Voodoo2's bemachtigd waar er niet al te veel van zijn gemaakt.
ooh ik heb een bijzondere voodoo, ik ga maar een actief sparen!

Now in Painxiom's collection:

3Dfx Voodoo 5 5500 AGP
3dfx Voodoo 2 1000 PCI

And yet more to come.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Painxiom schreef op 28 May 2003 @ 17:34:
[...]

dat is hem idd precies!, alleen heb ik een wit SLI kabeltje :>

[...]

ooh ik heb een bijzondere voodoo, ik ga maar een actief sparen!

Now in Painxiom's collection:

3Dfx Voodoo 5 5500 AGP
3dfx Voodoo 2 1000 PCI

And yet more to come.....
ej, dat heb ik ook op beide:
op de PCB Voodoo 2 2455P wn 3Dfx interactive ver:2.0
Maar 1 ervan is zeker weten een Apac. Aangezien-ie zo uit de doos kwam, in het plastic nog! (vorige hcc dagen was dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
Voodoo_man schreef op 28 mei 2003 @ 17:51:
[...]

ej, dat heb ik ook op beide:

[...]
Maar 1 ervan is zeker weten een Apac. Aangezien-ie zo uit de doos kwam, in het plastic nog! (vorige hcc dagen was dat)
ik heb het idee dat het wel een echte 3dfx is, aangezien het plaatje hierboven wel 100% identiek is aan de layout van de kaart die ik heb...

Kan iemand mij trouwens vertellen wat sneller/beter is?
ik ben nu windows xp aan het installeren, op de pc met mijn voodoo 5.
Wat kan ik beter doen, de originele win2k drivers installeren of van x3dfx of voodoofiles drivers gemaakt door een enthousiasteling downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Painxiom schreef op 28 May 2003 @ 21:28:
ik heb het idee dat het wel een echte 3dfx is, aangezien het plaatje hierboven wel 100% identiek is aan de layout van de kaart die ik heb...

Wat kan ik beter doen, de originele win2k drivers installeren of van x3dfx of voodoofiles drivers gemaakt door een enthousiasteling downloaden?
De Voodoo1 en 2 kaarten hebben bijna allemaal dezelfde layout, omdat 3Dfx een prima standaard layout meeleverde. Daarom dachten ze later de kaarten beter ook maar zelf te kunnen maken (vanaf de overname van STB). Het hoeft dus wat dat betreft niet zo te zijn dat het een originele is van 3dfx/STB.

Wat die drivers betreft zou ik eerst de originele proberen en als dat niet (goed) werkt de nieuwste (DirectX 9 compatible) x3dfx drivers van Voodoofiles.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Er is een review en video verschenen van de 3dfx Voodoo5 6000 Rev. 3700:
3dfx Voodoo5 6000 Review & Video
A review and video of the 3dfx Voodoo5 6000 Rev. 3700 are released! According to the review even 8x FSAA is working perfectly! The size of the 3dfx Voodoo5 6000 Video is 4,75 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:43
Painxiom schreef op 21 May 2003 @ 19:54:
[...]

hmmz, weet je dat zeker? volgens mij draaien SiS chipsets nog wel voodoo5 agp.... in elkgeval de 735

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~ voodoo 5 6000 Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.com/nightstormer/voodoo/voodoo6000_table.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Plaatje werkt niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:35
Tripod :/.

Je kunt het beter op www.theforumisdown.com zetten ookal hebben ze zo'n stinklimiet van 50.000 bytes :P.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/stinktripod.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door iets op 08-06-2003 13:16 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:13

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

qrazi schreef op 08 juni 2003 @ 12:24:
[...]

hmmz, weet je dat zeker? volgens mij draaien SiS chipsets nog wel voodoo5 agp.... in elkgeval de 735
SiS 735 en 745 draaien zeker wel Voodoo 5 5500 AGP >:) Heb er zelf nl. eentje draaien in m'n MSI 745. Hiervoor had ik een ECS K7S5A (SiS735) en daar werkte die ook perfect in!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verbaast me niet veel dat het in een Athlon systeem draait, bij nonVIA. Bij de Pentium4 is het een heel ander verhaal omdat daarin vaak 4xAGP/1.5V only AGP-bus wordt gebruikt.

Leuke review trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Vinnie schreef op 08 juni 2003 @ 15:28:
Verbaast me niet veel dat het in een Athlon systeem draait, bij nonVIA. Bij de Pentium4 is het een heel ander verhaal omdat daarin vaak 4xAGP/1.5V only AGP-bus wordt gebruikt.

Leuke review trouwens :)
Review? Een paar plaatjes noem ik gee review :/.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
ShotGun schreef op 08 June 2003 @ 15:30:
[...]

Review? Een paar plaatjes noem ik gee review :/.
Mjah ach. Hoogstandje is het niet nee :+ Maar plaatjes van de 6000 is altijd neis :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Vinnie schreef op 08 June 2003 @ 15:32:
Mjah ach. Hoogstandje is het niet nee :+ Maar plaatjes van de 6000 is altijd neis :9
En een video natuurlijk ook :P
P.S. En ja, ik ben poster op betas.intercom.net :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Painxiom schreef op 28 May 2003 @ 21:28:
[...]

beetje laat, maar ik zou de win2k drivers nemen. Minste problemen voor beste snelheid itt x3dfx enzo :)

die v5 6k is ook weer lekker :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Zeker leuk!
Heb zojuist nog wat plaatjes toegevoegd aan deze site:
http://members.lycos.nl/pics3dfx/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waren idd alleen maar plaatjes . dit noem ik idd geen review maar meer een preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst zag ik nog zo'n lange Voodoo 5 6000 met 4 koelers te koop staan op Ebay.de. Ik snap alleen niet waarom het ding 1100 euro minimaal moest opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Redenen genoeg te bedenken:

- Nostalgie
- Zijn alleen engineering samples van gemaakt
- l33theid
- schopte de kont hard van andere kaarten in die tijd
- zeldzaam dus

Als ik het geld had, had ik best een Voodoo5 6000 willen aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
Cool om zo weer de Voodoo's besproken te zien. Tot een half jaar geleden draaide ik ook nog met een Voodoo5, maar door al dat geouwehoer met drivers in XP enzo heb ik maar een G4 MX440 kaartje overgekocht van een maat van me.

Nu las ik laatst dat er goed werkende drivers uit waren voor de Voodoo's (dus niet de Hueys, dat gekl**t), zou het de moeite waard zijn de Voodoo terug te zetten, of zijn de prestaties van de MX440 beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Helaas is een GF4MX wel een stukkie sneller dan een V5 ;(.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Zou je denken? Ligt echt aan de combinatie van het systeem, en een GF4MX is niet meer dan een erg opgefokte GF2. En sinds de Voodoo5 al kon concureren met de GF3 weet ik al genoeg ;)
Het enige wat een Voodoo5 niet heeft en een GF4MX wel is T&L. Voor de rest is een Voodoo5 imho superieur.

(Als je die GF4MX pakt wil ik die V5 wel :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ja volgens mij ook... ik heb m'n V5 5500 in m'n server hangen (met een K6-3 450) en in deze bak (XP 2400+) een GF4 MX440.

Denk niet dat ik bv. GTA Vice City zo soepeltjes kan spelen als ik die V5 in deze bak hang. Toch jammer want het is nog altijd een prachtige kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
Das wel jammer, ik heb echt van die kaart gehouden en zou hem graag uit mijn oude-hardware-laadje willen halen. Ik denk dat ik k'm wel een keer in een lijstje aan de muur hang.

Ik kan me de aankoop nog herinneren, 5-11-98, op de HCC beurs. Een menigte, een rumoer, en ineens...de achtergrond verstomde voor me. Ik staarde naar een met rode dikke viltstif in de haast beschreven fel groen stuk karton. De Voodoo5 5500 voor maar 509 gulden. Langzaam maar doelbewust gleed mijn hand richting mijn portomonee en trok deze uit mijn broekzak. Klamme handen haalden de zuur verdiende briefjes uit het volle briefjes vakje. Als in een waas drong ik me naar voren tussen de mensen door naar de eerste rij voor de kraam. Een verkoper, onbewust van mijn geestelijke toestand, vraagt me of hij me kan helpen. Ik stamel de woorden. Hij rijkt achter zich naar de felbegeerde doos. Zonder naar het geld te kijken wat hij uit mijn hand pakt omklemd mijn hand zich om de doos. Ik worstel me, met trillende en zwetende handen terug naar het veilige gangpad en sta daar in stilte naar de doos te kijken....de Voodoo5 5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

rb338 schreef op 11 June 2003 @ 11:36:
Ja volgens mij ook... ik heb m'n V5 5500 in m'n server hangen (met een K6-3 450) en in deze bak (XP 2400+) een GF4 MX440.

Denk niet dat ik bv. GTA Vice City zo soepeltjes kan spelen als ik die V5 in deze bak hang. Toch jammer want het is nog altijd een prachtige kaart :)
Vice City op een 2400+ icm V5 ?? Dat moet makkelijk lukken, en vloeiend ook :*)

maar goed, Vinnie: concureren met een geForce3 :? nee, eerder een geForce2 GTS/Ti

of je bedoeld een gare, low budget geForce3 natuurlijk :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Voodoo_man schreef op 11 June 2003 @ 12:14:
maar goed, Vinnie: concureren met een geForce3 :? nee, eerder een geForce2 GTS/Ti

Toendertijd was ie een concurrent voor de GF2 jah, maar tegenwoordig kan die soms best even hard gaan als een GF3 hoor :) (3DMark even buiten beschouwing laten :))

[ Voor 10% gewijzigd door Vinnie op 11-06-2003 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Laatst online: 15-09 11:02

Blauw

De Schreeuw

In de beginpost zie ik geen Helios voodoo rush 6 mb staan. Die heb ik namelijk, dat is een 4mb 3dfx kaart met 2 mb 2d memory. Tof he? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Voodoo Rush was een leuk experiment van 3Dfx om 2D bij hun 3D Accelerator kaartjes te gooien, maar het resultaat is best triest.

Zelfs bij Unreal staat dat de Voodoo Rush niet ondersteund werd. En Unreal was origineel alleen software en Glide, geen D3D oid dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voodoo_man schreef op 11 June 2003 @ 12:14:
[...]

Vice City op een 2400+ icm V5 ?? Dat moet makkelijk lukken, en vloeiend ook :*)

vice city heeft toch helemaal geen suport voor 3dfx kaartjes :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 12:50:
vice city heeft toch helemaal geen suport voor 3dfx kaartjes :? .
Voodoo5 heeft anders ook gewoon Direct3D en OpenGL support hoor :)
Het zal waarschijnlijk niet erg snel gaan, mahjah... het werkt wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit staat in het readme van gta vice :

3dfx Voodoo 5 video cards:

While Grand Theft Auto: Vice City does run on Voodoo 5 video cards, the age of the
drivers means that there are minor visual artifacts that cannot be corrected, and
so we do not support this chipset, or previous 3dfx chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Dat er geen support is wil nog niet zeggen dat het niet werkt he :)
Dat Voodoo_man het kan spelen is dan gewoon mooi meegenomen.

iig kan ik het me wel voorstellen. 3dfx begint al te verouderen en de meeste spelen niet meer zulke dingen met een Voodoox.

Met UT2003 was ook zoiets, maar een V5 werkt er ook nu gewoon mee, alhoewel er geen support op is zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Vinnie schreef op 11 juni 2003 @ 14:03:
Dat er geen support is wil nog niet zeggen dat het niet werkt he :)
Dat Voodoo_man het kan spelen is dan gewoon mooi meegenomen.

iig kan ik het me wel voorstellen. 3dfx begint al te verouderen en de meeste spelen niet meer zulke dingen met een Voodoox.

Met UT2003 was ook zoiets, maar een V5 werkt er ook nu gewoon mee, alhoewel er geen support op is zover ik weet.
en zelfs dat werkt nog niet eens beroerd :)

hier en daar wel een haperingetje, maar de V5 heeft veel minder fps drops dan m'n huide geForce2 TI in UT2003.

ik zelf kijk wel om die paar 'artifacts' heen, maakt het uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Over artifacts gesproken... die lui bij Westwood kunnen echt totaal niet 3D engine coden. Ga jij maar met een Voodoo5 C&C Renegade spelen.

Je ziet de scrambled beeld/artifacts om je oren vliegen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Vinnie schreef op 11 June 2003 @ 20:06:
Over artifacts gesproken... die lui bij Westwood kunnen echt totaal niet 3D engine coden. Ga jij maar met een Voodoo5 C&C Renegade spelen.

Je ziet de scrambled beeld/artifacts om je oren vliegen :X
oud enzo spuit 11 :z :+
Dit was al in Deel 1 besproken. Je had een soort van 'legale' wallhack :p en je kan verder ook helemaal niets...

Ik heb het daarom ook maar meteen weggegooid :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Alsof iedereen alles van de vorige delen onthoud en doorleest :+
Dat had een vriend van me ook, maar dan met een Viper II icm Half Life / CS. hoezo stealth wallhack :+

Renegade of je Voodoo5? }> 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
Ik wilde even wat hulp inroepen van de experts hier:

Op area3d.net hebben we een lijst gemaakt met informatie over allerlei videokaarten van verschillende merken.

Ook hebben we een aantal 3dfx kaarten.

Echter ben ik niet zo zeker van de data die we hebben.

De voodoo2 kaart heeft 90 mhz geheugen, maar volgens bronnen heeft hij 2,16 GB/s geheugen bandbreedte. Hoe komt hij in hemelsnaam aan zo veel? Volgens mijn berekening zou die dan een 192 bit geheugenbus moeten hebben. Beetje raar getal als je het mijn vraagt, vooral voor die tijd.

de link is: http://www.area3d.net/story.php?id=627

Alle opmerkingen, verbeteringen zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Een voodoo2 90MHz geheugen? Beetje erg vaag als je het mij vraagt. Voor zover ik weet zit er op mijn 2 Vooodoo2's ( Diamond Monster 3D II 12MB PCI ) 100MHz geheugen.

edit: doh, Vinnie,.... je kaarten zijn OC'ed... :X |:( 8)7

[ Voor 81% gewijzigd door Vinnie op 12-06-2003 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Een V2 heeft 100Mhz geheugen, maar dat draait altijd op 90 Mhz.

Foei vinnie ;).

edit: jaja snel editten he >:).

[ Voor 18% gewijzigd door iets op 12-06-2003 16:54 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 21:28
Ik heb bij een site nog een grappig plaatje gezien dat wellicht wel een leuk iets is in het "3dfx must live on.
Ik zal het plaatje niet direct op dit forum zetten want ik weet niet of dat mag, de link is:

***Link Removed***

Let hierbij op de chipset :9

[ Voor 22% gewijzigd door Robthebest op 12-06-2003 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Nee, dat mag zo niet nee (je bent niet slim besig, je zou bij twijfel beter eerst een mod kunnen vragen...)

Als je dat geslachtsdeel ff wil wegsoepen dan wel :)

edit: verder vind ik er nie veel aan hoor :{

[ Voor 13% gewijzigd door Vinnie op 12-06-2003 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 21:28
Vinnie schreef op 12 juni 2003 @ 16:57:
Nee, dat mag zo niet nee (je bent niet slim besig, je zou bij twijfel beter eerst een mod kunnen vragen...)

Als je dat geslachtsdeel ff wil wegsoepen dan wel :)

edit: verder vind ik er nie veel aan hoor :{
Ik heb de link al verwijderd, het plaatje zelf vond ik wel grappig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Dit zijn de specificaties van het nieuwe systeem voor mijn Voodoo5:

Aopen H700A ATX Big Tower
Chaintech Zenith CT-7NJS Ultra
AMD Athlon XP 2600+ (333MHz FSB (Front Side Bus))
2x Kingston ValueRam 512 Mb PC2700 333-MHz CAS 2.5 DDR-SDRAM
3dfx Voodoo5 5500 64Mb
Creative Soundblaster Audigy 2 Player
2x Maxtor DiamondMax Plus 9 120 Gb 8 Mb cache 7200 RPM Serial ATA Fluid Dynamic Bearing (FDB) Harddisks (voor in RAID 0)
IDE DVD-ROM LG GDR-8161B 16x48x - 256 Kb buffer
IDE Brander Mitsumi 32x12x40x - 16 Mb buffer
Diskdrive
Philips 109S4
Creative Labs Inspire 6.1 6700
Logitech Internet Navigator Special Edition
Cordless MouseMan Wheel Optical MX-700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Chaintech Zenith CT-7NJS Ultra
AMD Athlon XP 2600+ (333MHz FSB (Front Side Bus))
2x Kingston ValueRam 512 Mb PC2700 333-MHz CAS 2.5 DDR-SDRAM

3dfx Voodoo5 5500 64Mb
Dat zal hem zeker goed doen, en het voordeel dat je wel op het max zit van zijn schaalbaarheid :)

laat het ons horen hoe het draait en welk OS je erop zet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Voodoo_man schreef op 17 June 2003 @ 15:17:
Dat zal hem zeker goed doen, en het voordeel dat je wel op het max zit van zijn schaalbaarheid :)
laat het ons horen hoe het draait en welk OS je erop zet ;)
Ik was van plan om Windows NT 5.0 te gaan draaien (Windows 2000 dus). Hoe het draait weet ik nog niet, zodra ik dat wel weet zal ik het uiteraard hier posten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet de specs van mijn 3dfx systeem al (ook al ontbreekt de voodoo, keyboard, muis nog)

here they come

*AMD Athlon 1000MHZ (als ie het nog maar doet . slingert hier ergens rond op m'n kamer :/
*MSI K7t Turbo
*Seagate ST320011A
* 3DFX Voodooo 5 5500 AGP
* Aopen 36X cd-rom drive

en dat was het een beetje . rest weet ik nog niet . heb hier ook nog wel een 13.4'monitor staan maar die is wat klein :/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Hoe goed gaat dat draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hedskes schreef op 17 juni 2003 @ 21:32:
Hoe goed gaat dat draaien?
gaat draaien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Hoe verwacht je dat dat systeem gaat presteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen flauw id . het is een hele tijd geleden dat ik een voodoo had gehad . in 1999 ofzo. ik zie wel als ie draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Ik heb nu een systeem met een 3Dfx Voodoo Graphics(1), twee 3Dfx Voodoo2's, een 3dfx Voodoo3 3000, een 3dfx Voodoo3 3500 TV en binnenkort dus ook eindelijk een systeem rond de 3dfx Voodoo5 5500 die ik al gekocht had op de dag dat hij uitkwam in Nederland, voor in mijn 3dfx Voodoo3 3500 TV systeem, maar dat bleek helaas niet te werken omdat de 200 Watt voeding van dat systeem de Voodoo5 5500 niet aan kon. Ik kan bijna niet wachten om hem eindelijk werkend te gaan zien... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
Best grappig trouwens: op de doos van de 3dfx Voodoo5 5500 staat een screenshot van Halo en eronder "supports all new games", terwijl Halo (op de PC dan) nog niet uit is. Dit geeft weer eens aan hoe modern 3dfx is... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier mijn eerste "3Dfx" kaartje nog liggen... _/-\o_

Alleen ik zou bij god niet meer weten wat voor een het is, misschien kunnen jullie me hier toelichten (vast en zeker :Y) ), ik heb de doos met m'n stomme kop een aantal dagen geleden weggegooid met de grote opruiming (spaarde altijd dozen ervan).

Afbeeldingslocatie: http://www.josephinearts.nl/~nander/voodoo/DSCF0011.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.josephinearts.nl/~nander/voodoo/DSCF0012.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.josephinearts.nl/~nander/voodoo/DSCF0013.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.josephinearts.nl/~nander/voodoo/DSCF0014.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de gelukkige eigenaar van een Voodoo 3 3000 + tv-out (agp)
Alleen ik krijg die tv-out niet aan de praat in mijn win98se bak,
krijg alleen zwart beeld op me TV, als ik mijn pc reboot knippert mijn
TV wel (is er dan wel een signaal?).

ps. ik gebruik het svideo out kabeltje van mijn GF2 op de voodoo kaart.

Met mijn GF2 kan ik wel gewoon de tv-out aansturen op de tv.
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.