[Adsl] Kpn houdt rekening met "platteland"

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Webwereld meldt het volgende:
Volgens de cijfers van KPN heeft 15 procent van de Nederlandse huishoudens niet de mogelijkheid om een adsl-abonnement te nemen, omdat ze buiten een gebied wonen waar adsl wordt aangeboden.

De internetaanbieders Planet Internet en Het Net (allebei eigendom van KPN) schieten deze mensen nu te hulp. Ze hebben de site Ookadsl.nl opgezet, waar mensen uit deze gebieden zich kunnen aanmelden. Als genoeg mensen uit een regio zich melden, dan maakt KPN de plaatselijke telefooncentrale alsnog geschikt voor snel internet.

Eerder deze maand besloot KPN om adsl aan te leggen in heel Woensdrecht. De gemeente was erin geslaagd om 862 potentiële abonnees voor adsl te werven: genoeg om de aanleg van adsl te rechtvaardigen.
Campagneleider

Planet Internet en Het Net proberen de actie van Woensdrecht nu dus op landelijke schaal te herhalen. Als er binnen één regio 325 aanmeldingen binnenkomen, dan legt KPN adsl aan.

Internetters die zich aanmelden, moeten wel zeker zijn van hun zaak. In de actievoorwaarden schrijven de providers: "Een inschrijving voor 'ookadsl.nl' geldt als een daadwerkelijke aanvraag voor een adsl-abonnement van Planet Internet of Het Net, dat ingaat op het moment dat uw regio geschikt is voor adsl."

Mensen die een actie willen starten om adsl in hun regio te krijgen, kunnen zich aanmelden als 'campagneleider' op de site. De campagneleider die de meeste klanten aandraagt, krijgt begin 2004 een bedrag van 10.000 euro, zo beloven Planet en Het Net.
Opzich vind ik dit een zeer goed initiatief, ik vind het alleen jammer dat Kpn op deze manier klanten bij hun eigen organisatie wil halen. Ik vind dat als Kpn een dergelijk actie opzet dat ze hier ook concurrenten "toegang" voor moet geven. Hiermee bedoel ik niet Bbned, babyxl of Versatel, maar de overige providers die normaal ook te kiezen zijn als je een Kpn-adsl abbo neemt.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Ik vind het heel goed dat ze de vraag peilen. En i kzit hier te springen om ADSL, dus kunnen we de buurt mobiliseren en ervoor zorgen dat er hier ook ADSL komt.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

[Airwolf] schreef op 21 March 2003 @ 10:26:
[...]
Opzich vind ik dit een zeer goed initiatief, ik vind het alleen jammer dat Kpn op deze manier klanten bij hun eigen organisatie wil halen. Ik vind dat als Kpn een dergelijk actie opzet dat ze hier ook concurrenten "toegang" voor moet geven. Hiermee bedoel ik niet Bbned, babyxl of Versatel, maar de overige providers die normaal ook te kiezen zijn als je een Kpn-adsl abbo neemt.
Het is een actie van de twee genoemde KPN-dochters, niet van KPN zelf. Als dat wel zo was, zou je een punt hebben, maar helaas.

Ik denk dat het op zich geen kwaad zou kunnen als andere aanbieders zouden proberen zich bij de actie aan te sluiten. Mocht dit niet lukken, dan zouden geïnteresseerden natuurlijk ook een contract kunnen afsluiten en na een jaar switchen (dan ligt de infra-structuur er toch al en KPN zal niet zoveel bezwaar maken, die krijgt het geld toch wel :P ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
KPN moet concurrenten toegang geven tot hun centrales. Dus als zo'n centrale gereed is voor adsl moeten ze ook babyXL en versatel toegang geven. Dus die concurrenten doen wel degelijk mee met deze aktie.

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Mr. Liu schreef op 21 maart 2003 @ 10:53:
[...]

Het is een actie van de twee genoemde KPN-dochters, niet van KPN zelf. Als dat wel zo was, zou je een punt hebben, maar helaas.
Klopt ik zie het ja, ik heb de text verkeerd gelezen.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Fout initiatief. Niet het idee zelf, maar deze regel steekt mij heel erg:

"Een inschrijving voor 'ookadsl.nl' geldt als een daadwerkelijke aanvraag voor een adsl-abonnement van Planet Internet of Het Net, dat ingaat op het moment dat uw regio geschikt is voor adsl."

En wat als je nu eens Tiscali, HCCNet, of XS4All wil? Ik vindt het idee opzich goed, maar laat KPN dit organiseren zodat men ook voor de andere "KPN Providers" kan kiezen. Ik kan me voorstellen dat een Tweaker in een klein dorp ALLES doet voor een Planet Internet aansluiting zelfs al is het de enige keus, maar beperk je hiermee niet de andere providers?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

maartena schreef op 21 maart 2003 @ 20:13:

"Een inschrijving voor 'ookadsl.nl' geldt als een daadwerkelijke aanvraag voor een adsl-abonnement van Planet Internet of Het Net, dat ingaat op het moment dat uw regio geschikt is voor adsl."

En wat als je nu eens Tiscali, HCCNet, of XS4All wil? Ik vindt het idee opzich goed, maar laat KPN dit organiseren zodat men ook voor de andere "KPN Providers" kan kiezen. Ik kan me voorstellen dat een Tweaker in een klein dorp ALLES doet voor een Planet Internet aansluiting zelfs al is het de enige keus, maar beperk je hiermee niet de andere providers?
Wat je al zegt de aanbieder boeit me niet zoveel, als ik het maar krijgen kan, ben ik al heel blij

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:06

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik zou toch echt een andere provider willen, zal niet ingaan op welke, maar in ieder geval een andere. Bovendien, was de slogan van Planet internet niet: "Het wordt pas echt leuk, als je zelf mee mag doen" ? Ze laten nu andere providers in de kou staan, wat ook nog in het nadeel van de klant en daarmee ook hunzelf is.
Meerdere providers zullen toch altijd meer mensen aantrekken dan alleen planet internet. Dus duurt het nu langer voor ADSL beschikbaar wordt. Daardoor heeft planet internet pas op een later tijdstip extra abonnees, wat hun geld kost.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jaded schreef op 21 March 2003 @ 10:45:
Ik vind het heel goed dat ze de vraag peilen. En i kzit hier te springen om ADSL, dus kunnen we de buurt mobiliseren en ervoor zorgen dat er hier ook ADSL komt.
Denk niet dat het gaat lukken hier bij ons. Volgens de CD-Foongids zijn er net 1000 aansluitingen in Nieuwe Tonge. Daarbij nog een handje vol die niet op de CD staan. Dus laten we voor het gemak effe van 1100 aansluitingen uitgaan. Maar ik denk toch echt niet dat er 325 huishoudens zijn in Nieuwe Tonge die ADSL willen/nemen... Dus ik ben bang dat het weinig gaat uithalen om aan dit mee te doen..

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:52

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik vind het al met al wel erg interessant.
Hier loopt / liep een actie met HSDI, draadloos internet. De ontwikkelingen op dat gebied gaan dusdanig traag dat het niets wordt denk ik...

Ik ga hier een actie opzetten denk ik, en kijken hoeveel animo er voor is.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

KPN voelt gewoon de hete adem van andere ISP`s >:) Ik denk dat ze dit anders niet zo snel hadden ingevoerd.
Planet en hccnet zijn gewoon dochters van KPN ofwel KPN zelf. Als ze `zo`n centrale gereed maken, halen ze liever zelf 325 x het geld binnen dan dat ze maar gedeeltelijk ervan profiteren doordat bijv. zonnet daar DSL gaat leveren.

Dit is trouwens ook een leuke uit hun algemene voorwaarden;
Planet Internet en Het Net behouden zich het recht voor een regio niet geschikt te laten maken voor ADSL, ook als er voldoende aanmeldingen binnen zijn gekomen

Je bent dus eigenlijk helemaal nergens zeker van. Ten eerste kan je al niet zien of er al 325 aanmeldingen zijn en ook al zou je het om een of andere reden wel weten, kan het alsnog zijn dat ze gewoon niet aansluiten omdat ze er misschien toch liever 400 aanmeldingen willen hebben.
Je mag trouwens ook niet van aanbiedingen van hetnet of planet gebruik maken. Typisch KPN...

I'm not as think as you stoned I am

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ik vind het overigens wel jammer dat je niet kan zien op www.ookadsl.nl hoeveel inschrijvingen per gemeente er al binnen zijn.

Nu kan het dus zo zijn dat over een half jaar pas de 325 aansluitingen bereikt zijn, dan wordt de centrale aangepast (+- 2 maand) en dan nog de aansluiting zelf 2 maand. Dus al met al ben je een jaar ofzo verder...

Overigens heb ik me ook ingeschreven voor deze actie, alleen dan op het adres van de buren >:)

Verwijderd

bij mij in de gemeente zijn ze ook al een aantal weken druk bezig met dit plan.
Alleen dat doen ze volgens mij wel anders.
Er is mij nix bekend dat je vast zit aan een provider ofzo.
Ik heb het liefst gewoon HCCnet Adsl.
Wanadoo is er bij ons ook bij betrokken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 01:30 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik zit ook te springen om adsl. Probleem is dat alleen mijn straat geen kabel heeft, dus de rest van de buurt valt al af :/

ps. kabel laten aanleggen kost hier €3000,- :X

🖥️ | 🚗

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 23:15

Klippy

Still Game

We hebben hier in Eijsden ook ADSL vanaf mei.

Allen hadden we hier wel al supervroeg kabel. Zeker 3 jaar al en ik ben nog tevreden, de enige ADSL abbonenmenten die sneller zijn zijn ook een stuk duurder.

Grote voordeel van ADSL is wel dat je goede providerkeus hebt.

Maar ik blijf gewoon bij @home, hoop alleen dat meer mensen overstappen is mijn kabel weer wat sneller :P

Maar dit initiatief is wel goed, 15% is ook niet echt veel, best groot gebied eigenlijk op een toch vrij korte tijd, vind dus dat KPN 't niet zo slecht doet op dit gebied.
Door deze actie kunnen ze een beter overzicht krijgen van de plaatsen waar de meeste behoefte is en die als eerste aansluiten, dus top idee.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik vind de aktie heel erg leuk bedacht, maar nu lopen ze nog 10% van de 15% mis omdat die dorpen op een centralen hangen met maximaal 2000 man (zoals hier). Dan kan je wachten tot je een ons weegt want dan red je het aantal wat je moet hebben nooit.

Ik wacht wel tot er hier WiFi ligt. Ze zijn nu druk bezig met allerlei tests en onderhandelingen.

Erm...

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Scarfish schreef op 22 maart 2003 @ 01:57:
Ik vind de aktie heel erg leuk bedacht, maar nu lopen ze nog 10% van de 15% mis omdat die dorpen op een centralen hangen met maximaal 2000 man (zoals hier). Dan kan je wachten tot je een ons weegt want dan red je het aantal wat je moet hebben nooit.

Ik wacht wel tot er hier WiFi ligt. Ze zijn nu druk bezig met allerlei tests en onderhandelingen.
Hmja.. dat zou hier 3de kwartaal dit jaar komen, maar inmiddels gaat dat nog 2 jaar duren ofzo... Het gaat allemaal meer kosten dan verwacht etc.

Verwijderd

maartena schreef op 21 March 2003 @ 20:13:

Tja...als ze het gaan peilen en willen aanleggen...dan moeten ze natuurlijk ook wat zekerheid hebben dat ze klanten krijgen.

En IMHO kiezen tussen twee aanbieders is altijd beter dan uberhaupt geen dienst :)

• Red

Red

Blue

Even een kick. Krijg net het volgende mailtje binnen van OokADSL.nl
Goed nieuws!

Mede dankzij de vele aanvragen die KPN heeft ontvangen via de actie ookadsl.nl en andere acties in verschillende regio's in Nederland heeft KPN besloten niet langer te wachten en de centrale in uw regio ook te ontsluiten voor ADSL.

U heeft zich al aangemeld voor ADSL in uw woonplaats via ookadsl.nl. Om binnenkort echt te kunnen genieten van snel en onbeperkt internet tegen een vast bedrag per maand, hoeft u nu alleen nog maar u uw aanmelding definitief te maken. Meld u daarom nu aan als abonnee van Planet Internet.

KPN doet er alles aan om ADSL zo spoedig mogelijk in uw woonplaats beschikbaar te maken maar doordat de actie ookadsl.nl van Planet Internet en Het Net zo'n succes is, kan de wachttijd voor een aansluiting iets langer zijn.
Dus er zitten wel degelijk nog meer addertjes onder het gras, niet alleen dat je het abbonement moet afnemen van Planet Internet, maar ook dat het alsnog definitief bevestigd moet worden. Ik durf bijna te zeggen dat 10% van de mensen er zich al bij hadden neergelegd en op zoek zijn gegaan naar alternatieven voor ADSL (waar mogelijk natuurlijk)

Dus al zou je je hebben ingeschreven dan is het nog steeds niet definitief dat ADSL beschikbaar wordt gemaakt in je regio.

Bovendien van de postcodecheck op kpn.com
Beschikbaar in juli 2003. U kunt nu al bestellen
Dus dan zou het ook mogelijk moeten zijn om TweakDSL ofzo te nemen, en geen hetnet abbonement.

Ik vraag me dus ook af in hoeverre je aanmelding op ookadsl.nl heeft geholpen in de versnelling van de aanleg....

* Red gaat morgen iig even bellen naar de KPN :)

:Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Red op 23-04-2003 00:37 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

wel goed,maar verder heb ik geen goed woord voor kpn,hier in muiden p'sies hetzelfde probleem,kpn zei nee,een tijdje later heeft telebyte besloten hier in muiden adsl te gaan doen,de dag erna bericht kpn dat zij het nu ook gaan doen :|,2 april zou ik adsl krijgen van telebyte (via bbned),kreeg ik de melding dat dit niet gehaald zou worden omdat kpn moeilijk aan het doen was omtrend de aansluiting kast hier in muiden,omdat kpn de eerste wil zijn met adsl,kpn doet het nu de 27e als het goed is en telebyte de 28 :| extra maand wachten dankzij kpn,naja,dat was mijn gal :P maar verder vind ik het wel goed dat ze het doen :)

en ik lees dus net dat kpn sinds de 18e de eerste adsl verbindingen heeft aangesloten :( en wij maar wachten

http://www.bbmuiden.com/bbforum/topic.asp?TOPIC_ID=133

mja...rustig blijven :P

[ Voor 15% gewijzigd door mrsar op 23-04-2003 02:14 . Reden: grrrr ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

DoRRoN schreef op 23 April 2003 @ 00:25:
Even een kick. Krijg net het volgende mailtje binnen van OokADSL.nl

[...]

Dus er zitten wel degelijk nog meer addertjes onder het gras, niet alleen dat je het abbonement moet afnemen van Planet Internet, maar ook dat het alsnog definitief bevestigd moet worden.
Ik vraag me af hoe het met jouw leescapaciteit zit, dat is geen adder onder het gras, dat is een hele duidelijke voorwaarde die zelfs in het persbericht stond! :D
Internetters die zich aanmelden, moeten wel zeker zijn van hun zaak. In de actievoorwaarden schrijven de providers: "Een inschrijving voor 'ookadsl.nl' geldt als een daadwerkelijke aanvraag voor een adsl-abonnement van Planet Internet of Het Net, dat ingaat op het moment dat uw regio geschikt is voor adsl."
Dus dan zou het ook mogelijk moeten zijn om TweakDSL ofzo te nemen, en geen hetnet abbonement.
Nee, kpn-adsl heeft niets met tweakDSL te maken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Scarfish
Om binnenkort echt te kunnen genieten van snel en onbeperkt internet tegen een vast bedrag per maand, hoeft u nu alleen nog maar u uw aanmelding definitief te maken.
Eerst staat er dat je je aanmelding nog definitief moet maken en daaronder staat weer dat je er al zeker van moet zijn omdat het als een daadwerkelijke aanvraag gaat.

Dan klopt er ergens toch iets niet of zie ik dat fout? Als je hem niet definitief maakt hoef je het niet af te nemen lijkt me en is het dus geen definitieve aanvraag.

Erm...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat staat er helemaal niet onder, de laatste quote komt uit de eerste brief, die eerste quote uit de laatste brief.

Maar je moet het idd nog definitief maken, er is dus zelfs sprake van een soepeler beleid dan dat er in het persbericht stond. Dat valt IMO niet echt onder "adder onder het gras".

Overigens denk ik dat de kpn wacht tot er 325 aanmeldingen zijn via ookadsl.nl, dan die brief rondstuurt en als de 325 ook daadwerkelijk een aanvraag doen, gaan ze de centrale omzetten. Als er veel mensen dan afhaken, gaat het feest niet door. Vanaf het moment dat je zeker weet dat kpn de centrale om gaat zetten, moet je je dus vastleggen (en dat is IMO ook heel erg redelijk toch).

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:32

Pubbert

random gestoord

De centrale is Sevenum is in Augustus 2003 klaar :)

alleen woon ik er NET te ver vanaf :'(

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

ach ja zie het als investering een jaar planet en daarna hop over naar een ander
als de actie er niet was zou je wellicht nooit adsl hebben gekregen

• Scarfish
Dan heb ik het verkeerd begrepen.

En ja het is inderdaad zeer redelijk. Zo loopt dat bij de meeste WiFi internet aanbieders dus ook. Stel dat ze ineens minder mensen hebben, dan zullen ze erop flinke verliezen kunnen draaien. Ben ik ff blij dat ik binnenkort WiFi internet heb want op dat adsl ga ik niet wachten.

Erm...

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:32

Pubbert

random gestoord

Scarfish schreef op 23 April 2003 @ 12:22:
Dan heb ik het verkeerd begrepen.

En ja het is inderdaad zeer redelijk. Zo loopt dat bij de meeste WiFi internet aanbieders dus ook. Stel dat ze ineens minder mensen hebben, dan zullen ze erop flinke verliezen kunnen draaien. Ben ik ff blij dat ik binnenkort WiFi internet heb want op dat adsl ga ik niet wachten.
wifi via wie? wij hebben er ook meer dan een jaar op gewacht (3 aanbieders konden het na veel beloven niet leveren :()

nu dus adsl in augustus via ookadsl.nl

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Scarfish
Van Xspoint. Als je hier meer over wilt weten moet je ff dit draadje lezen.

Erm...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wifi wordt trouwens ook in steden aangelegd. In de wijk Lombok in utrecht wilden ze eerst glasvezel aanleggen (voor mij natuurlijk :9~, maar de gemiddelde internetter ziet geen voordeel boven adsl-lite, wat way cheaper is, dus wordt dat (terecht) niet aangelegd door de gemeente), maar zijn ze nu met wifi bezig, de straat achter mij zit in het proefgfebied, dus misschien dat ik binnenkort wel mooi via wifi kan internetten :). Lijkt me ook wel leuk :D.

• Scarfish
Tis zeker leuk! Wat gamen betreft helemaal. Als je met allemaal mensen zit te spelen die aan hetzelfde netwerk hangen zal de ping tijd ontiegelijk laag zijn omdat het niet over het internet gaat maar rechtstreeks over het netwerk! (bij ons dan).

Bij ons willen ze dan ook alle dorpen aan elkaar koppelen.

http://www.wireless-utrecht.nl ??

Erm...

• Red

Red

Blue

KPN heeft besloten om 75 nieuwe centrales in te richten waardoor het dekkingsgebied van adsl wordt uitgebreid van 85 tot 87 procent. De uitbreiding moet eind juni zijn afgerond.
bron http://www.webwereld.nl/nieuws/14864.phtml
Dus toch.... ook als je je niet aangemeld zou hebben via OokADSL.nl dan was er dus de mogelijkheid geweest dat je toch ADSL zou kunnen krijgen.

Nu zitten er dus sommige mensen verplicht vast aan een abbo van Hetnet / Planet..... mijn buurman nu dus ook >:)

• Scarfish
Das idd heel lullig.
Bij ons, gemeente Giessenlanden zijn opeens ook 2 centrales in de planning gegooid. Waarschijnlijk omdat IT's Logic in een van de dorpen daar hun wireless netwerk wilden leggen en dacht kpn laten we eens wat concureren.

Natuurlijk wordt de centrale waar ik op zit niet omgebouwd. :'(
Mede dankzij kpn en de gemeente gaat het WiFi bij ons nu ook niet door. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Scarfish op 25-04-2003 11:03 ]

Erm...

• Jaded
  • Laatst online: 07-05 10:59
Br@m schreef op 21 maart 2003 @ 20:44:
[...]

Denk niet dat het gaat lukken hier bij ons. Volgens de CD-Foongids zijn er net 1000 aansluitingen in Nieuwe Tonge. Daarbij nog een handje vol die niet op de CD staan. Dus laten we voor het gemak effe van 1100 aansluitingen uitgaan. Maar ik denk toch echt niet dat er 325 huishoudens zijn in Nieuwe Tonge die ADSL willen/nemen... Dus ik ben bang dat het weinig gaat uithalen om aan dit mee te doen..
Ik denk idd dat het niet zoveel zou worden hier. Maar ja, Chello gaat ook weer goed hier he, behalve gisteravond eventjes.

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Tja hier (Damwoude :X) ligt sinds Oktober vorig jaar MxStream... jammer genoeg wil ik alleen van Chello af in ruil voor een abbo via bbned of een ander adsl-netwerk die sneller kan dan 1768/256 voor een relatief goedkope prijs :{

overigens bestaat er een mooie site die alle WiFi-AP's over de gehele wereld Europa (maar NL vooral) in kaart brengt :)

En dat is deze site :Y)

edit:

"de gehele wereld" moest "Europa" zijn :+

[ Voor 11% gewijzigd door NoBody op 25-04-2003 20:59 ]

Hoi

Verwijderd

DoRRoN schreef op 24 April 2003 @ 23:51:
[...]

bron http://www.webwereld.nl/nieuws/14864.phtml
Dus toch.... ook als je je niet aangemeld zou hebben via OokADSL.nl dan was er dus de mogelijkheid geweest dat je toch ADSL zou kunnen krijgen.

Nu zitten er dus sommige mensen verplicht vast aan een abbo van Hetnet / Planet..... mijn buurman nu dus ook >:)
En wat is het probleem dan?
Als je alleen analoog of ISDN kan kiezen en via deze manier kun je ADSL nemen zou het mij niet boeien eerlijk gezegd.
Waar ik zo moe van wordt zijn degenen die zitten te klagen dat ze liever nog iets anders zouden willen omdat MxStream te duur zou zijn t.o.v. b.v. BBned.
Vergeet niet dat er nog genoeg mensen zijn die helemaal niets te kiezen hebben en allang blij zouden zijn om MxStream te kunnen nemen waarbij ze "verplicht" bij Planet of HetNet een abbo moeten nemen.
Als je de KEUS had kies je misschien wat anders ja, maar als je ALLEEN deze keus hebt wat al een flink stuk beter is dan die fijne telefoontikken spring je een gat door je plafond heen.......

Verwijderd

Scarfish schreef op 25 April 2003 @ 11:03:
Das idd heel lullig.
Bij ons, gemeente Giessenlanden zijn opeens ook 2 centrales in de planning gegooid. Waarschijnlijk omdat IT's Logic in een van de dorpen daar hun wireless netwerk wilden leggen en dacht kpn laten we eens wat concureren.

Natuurlijk wordt de centrale waar ik op zit niet omgebouwd. :'(
Mede dankzij kpn en de gemeente gaat het WiFi bij ons nu ook niet door. :'(
Hmm, ik woon zelf vlak voor Giessen-Oudekerk en ik krijg wel adsl! Waarom jij niet dan?

• Scarfish
Hoornaar en Noordeloos hangen aan 1 centrale en das natuurlijk weer te weinig potentieel. Beetje achterlijk van kpn. Alle dorpen/steden om ons heen wel en wij net weer niet.

Als kpn daadwerkelijk heel nederland wil gaan bestrijken hadden ze ons er toch net zo goed gelijk bij kunnen doen.

Erm...

Verwijderd

Bij mij in het dorp, binnen de bebouwde kom heeft al 1 jaar kabel internet en de zuidkant van het dorp heeft adsl omdat aan een andere centrale zijn aangesloten. In m'n dorp wonen 1000 inwoners en die 350 aanmeldingen zullen ze hier nooit halen aangezien meer dan de helft toch @home via de kabel hebben. :( :(

KPN heeft het over dat 15% van NL nooit adsl zal krijgen, bedoelen ze daarmee dat diegenen tever van een centrale vandaan wonen(3000 meter)?

• Scarfish
KPN heeft het over dat 15% van NL nooit adsl zal krijgen, bedoelen ze daarmee dat diegenen tever van een centrale vandaan wonen(3000 meter)?
Waarschijnlijk wel. Er zullen ook wel centrales zijn die ze nooit klaar zullen gaan maken vrees ik. Ik zal er waarschijnlijk ook niet van mogen genieten. Ik woon 4,5 km van de centrale af die misschien ook niet klaargemaakt zal worden. :'(

Erm...

Verwijderd

Ik zou liever zien dat de KPN dit via de gemeenten speelt. Dat KPN er niet op zit te wachten een centrale in een dorp met anderhalve bewoner en een aap gereed te maken voor ADSL, kan ik me iets bij voorstellen. Echter, op deze manier blijven nog steeds veel dorpen verstoken van ADSL, simpelweg uit een kostenoverweging. Ik weet niet hoe dat voor de meeste mensen hier zit, maar als ik hoor dat er in een dorp waar ik mijn oog op had laten vallen geen kabel of ADSL beschikbaar is, dan ga ik er simpelweg niet wonen. Op die manier creeer je een kip-en-ei situatie.

Daarnaast is het natuurlijk dubieus dat je gelijk vastzit qua provider, alhoewel ik dat de KPN niet eens kwalijk kan nemen. Wel de lasten maar niet de lusten, dat wil niemand, dus ook de KPN niet.

Vandaar ook dat ik vind dat de lokale overheden hier iets aan moeten doen, desnoods een gedeelte van de ombouw van de centrale financieren.

• Scarfish
Het probleem van de lokale overheden is dat ze er meestal niet op zitten te wachten hier te veel geld in te steken. Dat gebruiken ze liever voor onnodige drempels en platformen die geen nut hebben (in mijn gemeente dan). Het ombouwen van zo'n centrale kost echt onwijs veel en als er dan maar 75 mensen een abbo nemen is dat dus echt de moeite niet.

Ik vind dat de gemeente wel wat harder hun best mogen doen en desnoods gewoon een draadloze provider proberen te laten komen.

Erm...

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Mijn woonplaats staat er weer niet bij ... :(

• Freee!!

Freee!!

Scarfish schreef op 28 april 2003 @ 09:44:
Het probleem van de lokale overheden is dat ze er meestal niet op zitten te wachten hier te veel geld in te steken. Dat gebruiken ze liever voor onnodige drempels en platformen die geen nut hebben (in mijn gemeente dan). Het ombouwen van zo'n centrale kost echt onwijs veel en als er dan maar 75 mensen een abbo nemen is dat dus echt de moeite niet.

Ik vind dat de gemeente wel wat harder hun best mogen doen en desnoods gewoon een draadloze provider proberen te laten komen.
Je hebt vorig jaar de gelegenheid gehad voor een nieuwe gemeenteraad te stemmen. Heb je die mogelijkheid benut? Wat waren de standpunten van de diverse partijen op lokaal niveau over deze onderwerpen (onnodige drempels en platformen vs. ADSL)? Wat let je om voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen een partij op te richten met dit soort zaken als kernpunt? Bijkomend voordeel is dat de andere partijen dan in ieder geval gedwongen zijn er een standpunt over in te nemen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Mr. Liu schreef op 28 April 2003 @ 10:30:
[...]

Je hebt vorig jaar de gelegenheid gehad voor een nieuwe gemeenteraad te stemmen. Heb je die mogelijkheid benut? Wat waren de standpunten van de diverse partijen op lokaal niveau over deze onderwerpen (onnodige drempels en platformen vs. ADSL)? Wat let je om voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen een partij op te richten met dit soort zaken als kernpunt? Bijkomend voordeel is dat de andere partijen dan in ieder geval gedwongen zijn er een standpunt over in te nemen.
Dat is te simplistisch gesteld. Je kiest niet op 1 punt, maar op een pakket. En om zelf een partij te beginnen.. daar heeft niet iedereen de tijd voor. Het is echt nonsense om te beweren dat je zou moeten gaan stemmen of zelfs zelf een eigen partij op moet gaan richten, om je mening weer te kunnen geven.

De overheid in z'n algemeen (niet een partij in het bijzonder) heeft al vaker te kennen gegeven dat men graag een zo hoog mogelijke internetpenetratie wil. Daarnaast spendeerd diezelfde overheid miljarden (ja dat lees je goed) aan het beschikbaar maken van haar diensten via internet. Die paar cent voor een paar kleine rotdorpjes moet dan ook kunnen.

Dat, of er moeten goedkopere flat-fee verbindingen kopen uitsluitend voor diegenen die in dorpen zonder andersoortige (kabel, adsl) voorzieningen wonen.

• Mickman
  • Laatst online: 29-03 18:11
Het is onzin om andere aanbieders ook zomaar toegang te geven tot de centrales. KPN investeerd veel geld in die centrales en vervolgens kunnen ze het verdiende geld gaan delen. Dan moeten de aanbiederes die ook in andere gebieden ADSL willen verkopen, mee gaan betalen aan de verbouwing van centrales.

• Scarfish
Ja ik heb gestemd.
Er was maar 1 partij die breedband wilde en dat was de PvdA. Beetje jammer dat ik het niet met de andere standpunten eens was. Ik heb er dus ook niet op gestemd.
Zelf een partij oprichten vind ik geen optie. Ik heb het er met een paar mensen zelfs nog over gehad maar de tijd en de zin nekte het toch.

Ze hebben trouwens wel een mannetje die nu alles omtrent adsl moet regelen maar daar hoor je ook niets tot weinig van en die komt zn afspraken niet na. En dan bedoel ik een afspraak maken met iemand van een WiFi aanbieder. Deze staat vervolgens op het gemeentehuis en dan is de gast van adsl niet aanwezig. Beetje raar.

Het leek er ook op dat er WiFi internet ging komen. Niet dankzij de gemeente overigens maar door een paar mensen en mijzelf die dit geregeld hebben. Deze heeft gesprekken met de gemeente gehad en het zag er goed uit. Alleen een beetje jammer dat de gemeente zich weer eens afzijdig opstelde en niets vertelde over KPN's plannen die zij ondertussen wel wisten.

Erm...

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik had me aangemeld bij ookadsl.nl, maar mijn woonplaats staat er nog steeds niet tussen...
Ik heb ook nooit een bevestiging gehad ofzo...
Inmiddels zijn we hier bezig met een nieuwe aanbieder van WDSL.

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 10:34:
[...]
Dat is te simplistisch gesteld.
Je verwacht hier toch geen complete filosofische discussie van het huidige staatsbestel :?
Je kiest niet op 1 punt, maar op een pakket.
Volkomen waar en je zult zelf een afweging moeten maken betreffende het gewicht dat jij aan de diverse punten toekent.
En om zelf een partij te beginnen.. daar heeft niet iedereen de tijd voor.
Het is maar een idee, het dreigement is vaak voor al gevestigde partijen aanleiding eens goed naar de kernpunten van een nieuwe partij te kijken.
Het is echt nonsense om te beweren dat je zou moeten gaan stemmen of zelfs zelf een eigen partij op moet gaan richten, om je mening weer te kunnen geven.
Maar het helpt wel om gehoord te worden en daar gaat het toch om :?
De overheid in z'n algemeen (niet een partij in het bijzonder) heeft al vaker te kennen gegeven dat men graag een zo hoog mogelijke internetpenetratie wil. Daarnaast spendeerdt diezelfde overheid miljarden (ja dat lees je goed) aan het beschikbaar maken van haar diensten via internet. Die paar cent voor een paar kleine rotdorpjes moet dan ook kunnen.
Dat klopt, helaas heeft de rijksoverheid (ook) andere prioriteiten (waar ik het ook niet altijd mee eens ben).
Dat, of er moeten goedkopere flat-fee verbindingen kopen uitsluitend voor diegenen die in dorpen zonder andersoortige (kabel, adsl) voorzieningen wonen.
Wat let je om dat te regelen? Het is mijn ervaring dat de overheid niks nuttigs doet als de burgers op hun luie krent blijven zitten :P

Het is overigens ook mijn ervaring dat de overheid een hoop nutteloze zaken wel zelfstandig doet, maar dat wordt veroorzaakt door in feite overbodige beleidsambtenaren die, om zichzelf werk te verschaffen, een hoop ondoordacht en overbodig beleid formuleren zonder goed inzicht in wat de burgers wel wensen.

• Scarfish
Wat let je om dat te regelen? Het is mijn ervaring dat de overheid niks nuttigs doet als de burgers op hun luie krent blijven zitten
Dat hebben we dus ook gedaan, maar omdat kpn nu in de omliggende dorpen adsl aan gaat bieden ziet de WiFi provider het niet meer zitten (en terecht. Voor 2 dorpen is het niet rendabel) :'(.

Wat wel een idee is, is om eerst een draadloos netwerk in ons dorp en het buurdorp aan te leggen. Als dit eenmaal goed zou draaien met zn allen dokken en een dikke verbinding vanaf het nabij gelegen stadje doorstralen (dit kon weleens heel duur worden :().

Erm...

• Freee!!

Freee!!

Scarfish schreef op 28 April 2003 @ 10:38:
Ja ik heb gestemd.
Er was maar 1 partij die breedband wilde en dat was de PvdA. Beetje jammer dat ik het niet met de andere standpunten eens was. Ik heb er dus ook niet op gestemd.
Dat was dus een moeilijke afweging, maar je hebt iets geprobeerd, hulde _/-\o_
Zelf een partij oprichten vind ik geen optie. Ik heb het er met een paar mensen zelfs nog over gehad maar de tijd en de zin nekte het toch.
Het is inderdaad niet niks, maar je hebt er in ieder geval over nagedacht en gesproken, wat een hoop meer is dan de meeste andere mensen kunnen zeggen.
Ze hebben trouwens wel een mannetje die nu alles omtrent adsl moet regelen maar daar hoor je ook niets tot weinig van en die komt zn afspraken niet na. En dan bedoel ik een afspraak maken met iemand van een WiFi aanbieder. Deze staat vervolgens op het gemeentehuis en dan is de gast van adsl niet aanwezig. Beetje raar.
Als het goed is heeft de gemeente een klachtenprocedure.
Het leek er ook op dat er WiFi internet ging komen. Niet dankzij de gemeente overigens maar door een paar mensen en mijzelf die dit geregeld hebben. Deze heeft gesprekken met de gemeente gehad en het zag er goed uit. Alleen een beetje jammer dat de gemeente zich weer eens afzijdig opstelde en niets vertelde over KPN's plannen die zij ondertussen wel wisten.
Briefje naar de provincie met een klacht over onbehoorlijk bestuur :?

• Wekkel
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, netelige kwestie. KPN heeft als monopolist op centrales wel het een en ander te schaften met het algemeen belang natuurlijk. Niet alles kan met het economische argument maar eventjes voor bepaalde gemeenten niet mogelijk worden gemaakt. Het is natuurlijk geen politieke issue op dit moment. Misschien over een paar jaar wel, maar nu niet. De kranten zouden vol staan als bepaalde gemeenten geen werkende telefoonlijnen meer hadden omdat KPN dat niet meer rendabel vindt. Dezelfde redenering gaat gewoon op voor breedband internet, maar het wordt blijkbaar nog niet als zodanig primair aangemerkt, dat het een probleem is dat bepaalde gemeenten achterblijven.

Straks zit iedereen te internetbankieren, worden de laatste seculiere Girotel modemlijntjes gesloten en heeft 15% van de gemeenten in Nederland een gesloten bankdeur voor zijn neus, als er uberhaupt nog een filiaal in de buurt is.

Even heel simpel gesteld natuurlijk, maar breedband internet gaat wel belangrijker worden, als het al niet stiekem belangrijk is. Gaat het niet via ADSL, dan gaat het via tv kabel of via de lucht. Deze actie is natuurlijk wel erg makkelijk scoren voor KPN en dochter Planet. Ze hoeven zelf niets te onderzoeken en krijgen dankzij een campagneleider een prachtig hapklaar brokje consumentenbestand aangeleverd, waarmee ze dus de afweging kunnen maken tussen kosten en opbrengsten van deze groep. Kassa! Het risico dat ze hebben als ze ADSL gewoon algemeen beschikbaar maken in een bepaalde gemeente zonder zicht op de mogelijke respons daarop, is daarmee een stuk kleiner geworden. Dat is wel heel handig je werk als ondernemer uitbesteden ;) Als je eenmaal ADSL hebt, ga je niet in ene weer met wireless aan de gang. Nu dus nog snel zieltjes winnen voordat wireless echt gemeengoed wordt. Zo doorzichtig allemaal, daargelaten dat het natuurlijk mooi is als kleinere gemeenten alsnog ADSL kunnen krijgen.

• Scarfish
De gemeente heeft al een 'leuk'mailtje gehad van me en ook al een brief van me pa. Er zijn nog meer mensen waar ik het van weet dat ze iets hebben gestuurd. We hebben allemaal nog geen reactie gehad.

Als er binnenkort weer zo'n open vergadering is bij ons zit ik daar waarschijnlijk met nog een paar mensen. :)

Erm...

Verwijderd

Het schijnt niet helemaal waar te zijn dat door de actie ookadsl.nl er nieuwe centrales geschikt gemakt worden voor ADSL.

De hier genoemde centrales:

http://www.solcon.net/view/displaynieuws.php?Id=159

deze centrales worden geschikt gemaakt voor ADSL door toedoen van het bedrijfsleven en de gemeente (meebetalen). Dat moet ook wel want er staan centrales is met een capaciteit van 1000, en je maakt mij niet wijs dat er voor zo'n centrale 350 ADSL aanmeldingen zijn binnengekomen via ookadsl.nl

Trouwens die lijst op de URL die ik zojuist vermelde bevat maar 46 centrales terwijl het er (volgens webwereld en nu.nl) er 75 zijn. Dus welke de anderen zijn geen idee. Gewoon even de postcode check doen en kijken of je erbij zit.

Ikzelf zit gelukkig na jaren wachten er eens bij, en mijn centrale (Hattem-Wapenveld) wordt in juli ADSL gereed gemaakt... (dat werd tijd ;))

Verwijderd

Ik denk niet da bij die lijst van dorpen dat ze allemaal 350 inzendingen gedaan hebben... Dat komt al gauw op 900 inwoners die goed meewerken.... , bij mij in het dorp is dat al niet haalbaar en niet vergeten dat 60% hier al breedband via @home hebben...

Een naastliggend dorp (22.500 inwoners) heeft al kabel(@home) en adsl... en de zuidkant van m'n dorp geniet daar mee....

Ik denk dat ik de komende 3 jaar verstoken ben van breedband internet :(

kut dure isdn lijn :( terwijl in Duistland en Engeland leuke flat free verbindingen daar voor zijn...

• Wekkel
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Taalgebruik ;)

Verwijderd

Een naastliggend dorp (22.500 inwoners) heeft al kabel(@home) en adsl... en de zuidkant van m'n dorp geniet daar mee....
Lijkt me dat daar je kans zit.. met een paar goede wifi-routertjes en een deal met iemand in het zuiden, moet je een heel eind kunnen komen, toch?

• Scarfish
Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 12:38:
[...]

Lijkt me dat daar je kans zit.. met een paar goede wifi-routertjes en een deal met iemand in het zuiden, moet je een heel eind kunnen komen, toch?
Dat doorzenden is niet bepaald legaal. Misschien dat je met overleg met een ISP wel zoiets voor elkaar kan krijgen. Of je zet een WiFi netwerkje op in je dorp, praat met een ISP (op goed geluk) en straalt dmv van bundelen een leuke verbinding door naar jou huis en verdeeld dit onder de gebruikers. Als iedereen wat dokt ben je misschien nog goedkoper uit ook (tenzij je zo'n leuke verbinding van BBNed afneemt)!

Erm...

Verwijderd

Als ik nou niet verpicht ben om via Planet een abo te nemen als ik in juli van mijn adsl gebruikt kan maken, kan ik dan ook gelijk beginnen met een abo van BBned of BabyXL. Die zijn een stuk sneller en goedkoper als je kijkt maar kbit/euro.

• Scarfish
Ligt eraan of die het ook aan gaan bieden. Als KPN de centrale gereed maakt kan dat dus niet. Dan zouden BBNed of BabyXL de centrale gereed moeten maken.

Je moet dus waarschijnlijk een KPN abbo nemen en doe anders even de postcode scheck op BabyXL en BBNed.

Erm...

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-05 19:24

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik weet dat mijn dorp ook bij de lijst hoort sinds kort (Zuidland), maar ik vraag me af hoe in vredesnaam mijn dorp er op is gekomen. Gemeente die sponsort of bedrijfsleven en dan: welke bedrijven? :)

Echt veel inwoners heeft ons dorp niet (tegen de 5000) en we hebben al Chello wat perfect is kwa snelheid.

Vaag :)

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Verwijderd

Ja, ik zit met dezelfde vraag als Scarfish rond te dwalen.. via de postcodecheck van BBned/BabyXl krijg ik te zien dat het niet beschikbaar is. Terwijl ik vandaag een brief krijg dat mij aanmelding bij Planet is binnengekomen en KPN in juni de centrale gereed gaat maken.
Maar volgens mij werken BBned en Babyxl met een andere telefoonlijn dan KPN!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-05 19:24

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

BBned bepaalt zelf in welke centrales ze gaan zitten volgens mij. Waar KPN zit hoeft niet per se BBned te zitten en andersom geld hetzelfde.

't Is gewoon hopen dat BBned graag wil concurreren op den duur door in dezelfde centrales als KPN te gaan zitten :)

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• FireStarter
  • Laatst online: 12-05 18:24
Ik heb eigenlijk een bevestiging nodig over het feit of het waar is dat vanaf juli van de EU concurentie op de kabel moet komen. Als dat zo is gaan de kabel ISP's hun diensten ook verbeteren toch? Zodat KNP ook weer gaat concureren met hun dienst vs de kabel. Zodat we er allemaal beter op worden.

Maar klopt het nou dat dat ook daadwerkelijk zo is :?

w00t

• Scarfish
BBNed en BabyXL werken met dezelfde lijnen als kpn. Het gaat juist om de centrale zoals Nestor al zei (dat vroeg ik me trouwens niet a hoor ;)).

@Robbie007: Dat zou dan wel weer een stuk beter worden.

Erm...

Verwijderd

zwartsluis-centrum vanaf juli beschikbaar _/-\o_ _/-\o_

ff gedult nog :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 23:56:
zwartsluis-centrum vanaf juli beschikbaar _/-\o_ _/-\o_

ff gedult nog :'(
gedulD
Pagina: 1