Toon posts:

Is er iemand die via itslogic draadloos internet heeft?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben aan het kijken voor een alternatief voor m'n ISDN.
itslogic (www.itslogic.nl) geeft aan dat er een haalbaarheids onderzoek gestart is om te kijken of hun systeem leefbaar kan worden in m'n woonplaats.
is er hier iemand die dit systeem al heeft draaien; en wat zijn de ervaringen qua:
-snelheid;
-helpdesk;
-welke hardware wordt er gebruikt?;
-...

ik heb al een technische vraag naar info@itslogic.nl gestuurd betreffende referentie en of een technishe uitleg van het systeem, echter zij geven geen referentie of 'concurrentie gevoelige (technische) informatie'

dus wil ik het hier proberen

elke info is welkom

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 17:29
Kick!

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Bij ons zijn ze ook al gestart met zo'n haalbaarheidsonderzoek volgens hun website, waar ze ook beweren dat er al drie plaatsen met draadloos internet zijn, te weten Barneveld, Bemmel en Lent. Daarmee zouden ze de tweede operationele (het sleutelwoord bij wireless isp's ;-)) wireless aanbieder voor particulieren zijn in Nederland na introweb.

Vandaag hebben ze ook al webwereld gehaald, dankzij betuwenet:
http://www.webwereld.nl/nieuws/13528.phtml

Hopelijk is het beter dan introweb/skyaccess

[ Voor 2% gewijzigd door Echnon op 17-12-2002 20:12 . Reden: link gefixt ]

Verwijderd

Echnon schreef op 17 december 2002 @ 17:10:

Vandaag hebben ze ook al webwereld gehaald, dankzij betuwenet:
http://www.webwereld.nl/nieuws/13528.php
De link werkt niet !

Laat ik het volgende erover zeggen, er is een veschil in de techniek, er wordt bij It's Logic gebruik gemaakt van WIFI. Deze techniek wordt niet gebruikt bij SkyAccess.
WIFI is zoals meerdere malen in de media genoemd niet bijzonder veilig.

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-04 16:15

Local Host

Het forum is om te leren.

Ik hoop ook op wat reacties van mensen die dit product reeds in hun bezig hebben. Mede omdat ik zelf ook een actie ben begonnen in het dorp waar ik woon.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:47
Vriend van mij woont in Andelst, ook daar zijn ze bezig met een haalbaarheidonderzoek. Ben benieuwd of het van de grond komt.

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:49
De juiste link is dit.

Ik heb op zich wel vertrouwen in dat Xtratyme verhaal, na de zomer komen ze naar mijn woonplaats... Een 512/512 verbinding voor 30 euro en een 1024/1024-verbinding voor 50 euro klinkt in ieder geval helemaal niet verkeerd >:)

• Echnon
Oh ja dat zie ik nu pas dankjewel dat je me corrigeert ;)
Ik heb op zich wel vertrouwen in dat Xtratyme verhaal, na de zomer komen ze naar mijn woonplaats... Een 512/512 verbinding voor 30 euro en een 1024/1024-verbinding voor 50 euro klinkt in ieder geval helemaal niet verkeerd >:)
Ok maar nu heb je het over betuwenet. Hier ging het over it's logic, die happige concurrent van betuwenet die meteen een verbolgen reactie naar webwereld stuurde en zo z'n naam in het stukje wist te krijgen ;)

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Denk dat ik eerst eens iemand wil spreken waarbij dat draadloze gedoe werkt. HSDI is ook opeens gestopt of zo..vaag gedoe.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Bij ons in de gemeente Meerlo-Wanssum zijn ze er ook mee bezig. Op dit moment zijn ze bezig met het testen. Meer info kun je vinden op www.bb4you.nl

• Echnon
2Dutch schreef op 23 december 2002 @ 20:43:
Denk dat ik eerst eens iemand wil spreken waarbij dat draadloze gedoe werkt. HSDI is ook opeens gestopt of zo..vaag gedoe.
Nouja skyaccess van introweb lijkt te werken, min of meer, om over de zakelijke draadloze dienst van introweb maar te zwijgen. Dus het lijkt in de praktijk ook wel mogelijk. Er zijn alleen wat aanloopproblemen (hopelijk alleen dat).

Over Hsdi: Die beginnen net. Ze waren iets te optimistisch in de planning, maar nu lijkt er wel iets te gaan gebeuren in Limburg.

Zie www.hsdi.nl waar ze zeggen Linne aangesloten te hebben.
en bij speedtest voor de eerste resultaten van testgebruikers:
http://www.speedsuite.net...s.asp?pi_id=123&co_id=904

Maar om on-topic te blijven (er zijn al zoveel introweb/hsdi topics). It's logic staat bijvoorbeeld ook niet geindexeerd bij speedtest. Een beetje raar als er al drie dorpen zijn aangesloten. En een wireless provider moet je inderdaad met een korreltje zout nemen gezien introweb/hsdi

[ Voor 34% gewijzigd door Echnon op 24-12-2002 21:06 ]

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
KICK!!!!

Aangezien ik nog steeds geen ervaringen van mensen met IT's Logic heb gezien bij deze nog een keer de vraag of er iemand al ervaring mee heeft en hoe deze ervaring is.

Kom nu niet met topics aanzetten waar GEEN reactie in staat van iemand die er ervaring mee heeft. Daar heb ik niets aan.

Erm...

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Scarfish schreef op 05 March 2003 @ 14:31:
KICK!!!!

Aangezien ik nog steeds geen ervaringen van mensen met IT's Logic heb gezien bij deze nog een keer de vraag of er iemand al ervaring mee heeft en hoe deze ervaring is.

Kom nu niet met topics aanzetten waar GEEN reactie in staat van iemand die er ervaring mee heeft. Daar heb ik niets aan.
Toevallig werk ik bij een draadloos provider... :P
We zijn in aantocht... ik kan wel enige vragen beantwoorden eventueel. Dus jah.. vraag-maar-raak.....
Ik heb ook tests uitgevoerd enzovoort....

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
Ik kan al wifi krijgen via It's logic en elke keer als ik naar m'n (weekend/vakantie) werk ga kom ik langs hun pand :) (industrieterrein de harselaar, barneveld).
Ik heb zelf ook zitten twijfelen over wifi en dan chello opzeggen, maar toen ze ineens de datalimieten aan gingen passen wist ik zeker dat ik het niet wil hebben.. (ze zijn ook al duurder dan chello).

Ik ken eigenlijk ook geen mensen die het al hebben.

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Nou ik werk namelijk bij BetuweNet en wij hebben geen wifi genomen....

neem eens ene kijkje op de site... daar staat meer info ook over de techniek...
http://www.gadraadloos.nl

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Op speedtest staat bij betuwenet alleen dat kabel aangeboden wordt :?

I'm not as think as you stoned I am

• Scarfish
WooK schreef op 05 March 2003 @ 21:23:
Op speedtest staat bij betuwenet alleen dat kabel aangeboden wordt :?
Idd. En IT's Logic staat er ook niet tussen.
Maar er is niemand die mij iets kan vertellen over de werkelijk behaalde snelheden bij IT's Logic??

Tsja, dan hoop ik het binnenkort te ondervinden :*)

Erm...

Verwijderd

Ik zou dat ook wel willen weten. Het is egt een goede concurrent voor ADSL.
Ik zou ook graag ervaringen willen weten.
Weet iemand of ze een goede ping hebben ivm online gamen. :Y)

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 19-05 23:43
Hier in de omgeving is ook een It's logic actie.

Net 1 maand geleden waren er eindelijk 25 gegadigde.
Paar weken later waren het er opeens nog maar 24 definitief
en nu zijn het er 23...........

Op 14/03/2003 zijn er 108 vrijblijvende en 23 definitieve inschrijvingen ontvangen.

Momenteel wordt onderzocht wat de beste manier is om WiFi uit te rollen in uw regio. Om deze fase af te ronden dient aan de volgende voorwaarden te zijn voldaan:

- minimaal 25 definitieve aanmeldingen per ontvangstgebied in de regio (ca. 4*4km)
- beschikbare hoge locatie in het ontvangstgebied tbv. het access-point
- niet al te veel obstakels in ontvangstgebied (bijv. hoge gebouwen of dichte bebossing)

In bijzondere situaties kan het zijn dat er naar aanleiding van een haalbaarheidsonderzoek nog additionele zaken naar voren komen, dit zullen wij dan per E-mail corresponderen naar alle inschrijvers.

Lijkt me niet dat mensen zich zomaar uitschrijven, want anders zie je dat ook wel in het aantal vrijblijvende aanmeldingen.
Of ze proberen gewoon nog wat extra mensen te pushen, en zeggen dat het er minder dan 25 zijn, terwijl het er wel meer dan 25 zijn. Maar niemand weet dat natuurlijk van elkaaar.

American Express vraagbaak

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:18
In Amerika is het al volop aanwezig (toch waar ik geweest ben - Pennsylvania, redelijk bergachtig), dat zal wel geen enkel probleem zijn in Nolland of in Belgie - vlak.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 18-05 14:38
ReCreator schreef op 05 March 2003 @ 17:06:
Nou ik werk namelijk bij BetuweNet en wij hebben geen wifi genomen....

neem eens ene kijkje op de site... daar staat meer info ook over de techniek...
http://www.gadraadloos.nl
En binnenkort ook op Flakkee :D

*) Is er een ethernet variant? ik mot geen USB
*) Is het een shared medium, maw als de hele buurt het neemt wordt het dan langzamer, ala kabelinternet of is het net als ADSL constant?

Verwijderd

Ik heb nog wat nog wat dingen gevonden over It's Logic. Over de ping ivm online gamen. Ik heb zelf ook nog een vraag.
Wat is de 'ping-tijd' (propagatietijd) van mijn verbinding?

De 'ping-tijd' hangt af van veel factoren. Uw verbinding naar het internet via ons heeft ongeveer een zelfde aantal tussenstations als dat van ADSL of Kabel internet waardoor de 'ping-tijd' ook vergelijkbaar is.

Er zijn echter ook aanbieders die het product op een andere wijze aanbieden, bijv. verspreid via meerdere tussenstations en/of in combinatie met satelliet-internet. Dit levert veel kostenvoordelen op maar kan een erg nadelige invloed hebben op de kwaliteit. Vandaar doen wij dit anders.

Wij maken gebruik van zogeheten point-to-point verbindingen, vanaf uw locatie heeft u een directe verbinding met een zendmast van ons. Dit gaat slechts om enkele kilometers (max. 7km) met een zeer lage 'ping-tijd' van 2 tot 20ms. Vervolgens gaat de rest via de snelle internet-backbone.
Ik had me hier aangemeld voor Valkenswaard. Moet ik nu geld betalen als het hier is. Dit kan nog wel een tijd duren. En anders ga ik gwn voor ADSL in de maand maart met zijn vele kortingen (en mijn verjaardag :))
Kan ik een definitieve aanmelding nog annuleren?

Als u zich definitief heeft aangemeld dan kunt u dit annuleren mits er nog geen installatie heeft plaatsgevonden. Echter er zijn dan conform de WiFi voorwaarden wel annuleringskosten van toepassing, te weten 50 euro excl. BTW (59,50 euro incl. BTW).

De reden dat wij deze kosten rekenen is omdat wij ook reeds voorbereidingen hebben getroffen voor uitvoering van uw order. Tevens willen wij uitdrukkelijk ook uitsluitend serieuze orders, de (kostbare) uitrol baseren wij volledig op definitieve aanmeldingen.

Let op! Als de antenne eenmaal bij u is opgeleverd dan geldt voor annulering een ander tarief!
Ken iemand mij hier antwoord opgeven, anders meld ik gwn 25 mensen aan :P
Want het is egt wel snel en beter als ADSL lijkt mij dan

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 16:17
Momenteel is mijn woonplaats ook ver over de 25 aanmeldingen en wat ik graag zou willen weten is hoe lang het ongeveer duurt voordat alles operationeel is? Uiteraard niet van hun gestelde termijn uitgaan, maar uit jullie ervaring.

Sowieso zit ik in een rot gebied, want ik zit in een aardig bosrijk gebied en de mogelijkheid tot een hoog punt voor de mast is er, maar door de bebossing vraag ik me af of het idd wel kan.

Overigens staat er in de lijst met abo's dat je een downstream van 2MBit hebt, is dat shared of per aansluiting? Ik dacht dat het shared zou zijn. :?

Verwijderd

ik weet het ook niet. Ik heb me nu wel aangemeld, maar als ik het annuleer nu moet ik dan 50€ bezahlen??¿¿

Verwijderd

wij zitten nu op 23 aanmeldingen en 56 vrijblijvende.

maar dit valt onder een gebied van 10km, en max wat ze gebruiken voor 1 antenne is 4.4 km.

Verder zeiden ze in een mailtje dat je gewoon 2mbit behoord te halen, hoewel ik dit afvraag. 11 delen door 25 is nog altijd 0.44 mbit. En dan heb je nog kans dat het er bijv. 26, 27 etc op 1 antenne duwen.

Ik heb me iedergeval wel aangemeld, hoewel het risico wel erg groot is. Eerste maand kost alleen al 695 euro (300 inst. + 200 borg + 3x65) en opzeggen gaat ook niet zo makkelijk. Maarja.. moet maar heh... enige oplossing.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 12:44:
Verder zeiden ze in een mailtje dat je gewoon 2mbit behoord te halen, hoewel ik dit afvraag. 11 delen door 25 is nog altijd 0.44 mbit. En dan heb je nog kans dat het er bijv. 26, 27 etc op 1 antenne duwen.
Dit zelfde verhaaltje gaat op voor KPN ADSL en bbned hoor. BBned heeft een overboeking van 1:25 (KPN nog hoger) Daarnaast biedt KPN geeneens 2Mbit verbindingen aan dus theoretisch is dit nog beter dan KPN ADSL.

Ik moet alleen de eerste persoon die dit heeft draaien nog voorbij zien komen dus vooralsnog kun je beter op de komst van ADSL hopen.

Verwijderd

die hoop heb ik al opgegeven :(

Verwijderd

Weet niemand antwoord te geven op mijn bovengestelde vragen?

• Stinger_Ventura
Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 08:48:
ik weet het ook niet. Ik heb me nu wel aangemeld, maar als ik het annuleer nu moet ik dan 50€ bezahlen??¿¿
ja, 53 euro nog wat , als ik het me goed heug.

Verwijderd

Maar is dat nadat je dat contract hebt getekent en opgestuurd hebt? Ik heb mij gewoon aangemeld samen met een maar van mij. Maar dat contract niet ondertekent. Dan is er toch nix aan de hand of wel?

• Stinger_Ventura
Nee, dan niets aan de hand.

Verwijderd

Pfff gelukkig maar. Het is wel jammer dat je eerst 25 mensen nodig hebt. Ken je dan niet gewoon een hoop mensen aanmelden en dan komt het in je woonplaats. Of werkt het niet zo? Want dat teken ik alleen dat contract samen met een maat van mij en dan zijn we met zen 2en in onze woonplaats met een lekkere snelle verbinding :p Of werkt dat niet?

Heeft iemand dat misschien al zo gedaan?

Verwijderd

Ze moeten 25 getekende aanmeldingen hebben voordat ze het pas aan gaan leggen. Want wij hebben hier in de buurt ook 125 aanmeldingen ofzo, maar pas 4 getekende. Ze leggen het nog niet aan, want er staat duidelijk bij dat ze 25 getekende aanmeldingen moeten hebben.

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 17:41
Hier zijn ze ook bezig.

Al een héle poos,maar ik vind het alemaal erg vaag in zijn werk gaan.
De éne week zijn er minder definitieve aanmeldingen dan de andere.
Kreeg vanavond het wekelijkse status overzicht en nu hadden ze hier 20 definitieve aanmeldingen en 101 vrijblijvende.

Ik heb It's Logic gemaild hoe ik mijn definitieve aanmelding op moet zeggen.
Dat kan uitsluitend schriftelijk en kost €60,00.

Ik heb nog niemand gezien die een verbinding via It's Logic heeft.

Wel is er in aangrenzende gemeentes hier een andere Wifi provider actief.
Deze gaat ook in onze gemeente Wifi aanbieden zónder daar de voorwaarden aan te verbinden van 25 definitieve aanmeldingen of iets dergelijks.Ze rollen gewoon een netwerk uit en kijken wel hoeveel aanmeldingen ze krijgen.

In de buurgemeente hier zijn momenteel enkele mensen die een testverbinding hebben en dat schijnt als een speer te lopen.

Deze aanbieder is Aether Arcus www.aetherarcus.nl.
De gemeente waar de testverbindingen opgesteld staan heeft ook een bb aktiesite: www.breedbandrossum.nl.nu

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

• Echnon
EvoII schreef op 21 March 2003 @ 21:20:
Hier zijn ze ook bezig.

In de buurgemeente hier zijn momenteel enkele mensen die een testverbinding hebben en dat schijnt als een speer te lopen.

Deze aanbieder is Aether Arcus www.aetherarcus.nl.
De gemeente waar de testverbindingen opgesteld staan heeft ook een bb aktiesite: www.breedbandrossum.nl.nu
Als ik op deze sites kijk dan is er in die dorpen draadloos internet uit de grond gestampt in de tijd tussen eind januari en nu. Dat is een strakke planning, zeker in vergelijking met de andere wifi ISP's, en in april willen ze ook al uit de testfase zijn. Waarom kan dit bedrijfje dat wel? Werkt deze oplossing echt goed? Of alleen bij de testusers, zoals introweb? Zijn de andere wifi ISP's dan incompetent?

Verder werken ze samen met kabelfoon. Het bedrijfje, Aetherarcus, levert de hardware, maar kabelfoon is de eigenlijke ISP. (met de daarbij behorende cheape maar beperkte abbo's) Later zullen nog andere ISP's toegelaten worden. Maar kabelfoon, die staat toch niet echt bekend als de beste provider van Nederland?

Sorry voor de cynische post, maar sinds de laatste keer dat ik in dit topic postte ben ik veel van mijn vertrouwen in nederlandse wifi providers verloren, of in ieder geval in de eerste (amateuristische) golf. Misschien dat dit bedrijf wel doet wat het belooft.

Verwijderd

2Dutch schreef op 23 December 2002 @ 20:43:
Ze zijn nog wel bezig maar de planning was een beetje brak (zo'n half jaar+ te kort). Bv. Heythuysen/Beaxem/Roggel die in Oktober 2002 ongeveer HSDI zouden krijgen zijn nu van de planning geschrapt voor onbepaalde tijd totdat ze de dorpen klaar hebben waar ze nu mee bezig zijn.

Naja ze zien wel... veel kans hebben ze bij ons niet meer de meeste mensen hebben nu al ADSL of zelfs @Home...

Verwijderd

It's logic heeft in Driel (klein plaatsje in de betuwe) een paar weken geleden een demonstratie gegeven van hun draadloze internetdienst. Op dat moment waren er in heel Driel twee gebruikers ingelogt op hun netwerk. Ze beweerde een twee Megabit netwerkverbinding te hebben. Dus ik heb mijn kans gegrepen en heb even op hun testcomputer op www.speedtest.nl gekeken om te testen of die verbinding echt zo snel is als hun beweerde. De downstream was 134 KB en de upstream was 56KB. Dit terwijl er maar twee gebruikers op het netwerk zaten. Dit viel dus wel een beetje tegen, helemaal omdat als als je dadelijk met 25 man op één accespoint zit dat er dan weining van de snelheid over zal blijven. Ik blijf dus een beetje mijn twijfels hebben bij dat draadloze internet.

Verwijderd

en de pings?

• Scarfish
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 11:56:
It's logic heeft in Driel (klein plaatsje in de betuwe) een paar weken geleden een demonstratie gegeven van hun draadloze internetdienst. Op dat moment waren er in heel Driel twee gebruikers ingelogt op hun netwerk. Ze beweerde een twee Megabit netwerkverbinding te hebben. Dus ik heb mijn kans gegrepen en heb even op hun testcomputer op www.speedtest.nl gekeken om te testen of die verbinding echt zo snel is als hun beweerde. De downstream was 134 KB en de upstream was 56KB. Dit terwijl er maar twee gebruikers op het netwerk zaten. Dit viel dus wel een beetje tegen, helemaal omdat als als je dadelijk met 25 man op één accespoint zit dat er dan weining van de snelheid over zal blijven. Ik blijf dus een beetje mijn twijfels hebben bij dat draadloze internet.
Eigenlijk moet je ook een test doen met een groter bestand. En idd, die verbinding is niet best nee. Hoe moet dat dan als er meerdere gebruikers komen?

IT's Logic beweert dat de ping erg laag is. Tussen 2 en 20 ms over het netwerk en dan moet de ping over de backbone er nog bij.

Ik mag binnenkort gelukkig ook WiFi testen maar dan van Xspoint (website is nog niet up maar dat komt door problemen met de webserver). Ik krijg dan een 1Mbit verbinding.

Erm...

Verwijderd

OOo dan hebben we eindelijk ervaringen, maar nog iets. Dat kan zo een grote concurrent worden, omdat het draadloos is en snel. Maar het k*tte is dat je 25 aanmeldingen moet hebben en ook nog getekende. Anders had ik da veel lieverd genomen. 25 aanmeldingen krijg je bijna niet voor elkaat, want je ziet er nix van op TV of radio.

• Scarfish
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 18:47:
OOo dan hebben we eindelijk ervaringen, maar nog iets. Dat kan zo een grote concurrent worden, omdat het draadloos is en snel. Maar het k*tte is dat je 25 aanmeldingen moet hebben en ook nog getekende. Anders had ik da veel lieverd genomen. 25 aanmeldingen krijg je bijna niet voor elkaat, want je ziet er nix van op TV of radio.
Die 25 aanmeldingen moet je zelf bij elkaar zien te krijgen. Bij ons in het dorp zijn ik en nog iemand druk bezig geweest met mensen inlichten, folders rondstrooien enzo dat we binnen 3 weken 30 vrijblijvende aanmeldingen hadden.

Ook helpt het zeker om te kijken welke dorpen rondom jou dorp liggen en of de het hemelsbreed een kilometertje of drie is. Is dit het geval, stuur dan een mailtje naar IT's Logic dat jij denkt dat er jullie 2 dorpen dan wel samengevoegd kunnen worden tot een regio, waar je dus per regio 25 aanmeldingen nodig hebt. Wij hebben het voor elkaar gekregen om 3 dorpen tot een regio te maken.

Momenteel zijn wij gestopt met het werven van mensen en over gestapt op een andere wireless provider die het stukken sneller kan leveren, goedkoper is in de aansluitkosten en ook een abbo heeft van €39,- in de maand, zodat er meer mensen geïnteresseerd zijn. Momenteel zijn ze bezig met het onderhandelen voor de masten. Waarschijnlijk kunnen we binnen 4 weken testdraaien! :*)

Erm...

Verwijderd

welke provider?

• Scarfish
Xspoint. Komt in principe net om de hoek kijken. De website is momenteel ook nog niet up, maar dat komt nog. Momenteel is Xspoint bezig in de alblasserwaard en start in ons dorp om het netwerk operatief te krijgen. Hierna willen ze gelijk meerdere dorpen om ons dorp aansluiten. We krijgen als backbone een 34Mbit verbinding die nog opgekrikt kan worden.

Ik sta momenteel goed in contact met Xspoint en de gemeente ook dus ik heb er alle vertrouwen in.

Erm...

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

www.xspoint.nl wordt geforward naar http://members.rott.chello.nl/w.vanthoog/Wim/

Sorry maar dat komt al niet echt proffesioneel over... Daarnaast zet je niet zo maar ff een draadloos netwerk op (kijk maar hoe lang andere ISP`s al roepen iets te leveren)

Bij 39,- per maand heb je heel wat klanten nodig om een 34Mbit backbone van te kunnen betalen trouwens!

• Scarfish
De reden dat Xspoint.nl nog niet online is, is omdat het bedrijf dat de website over zou zetten naar hun servers nu niet bepaald opschiet. Er is al over gedacht dit bedrijf te laten vallen en over te stappen op een andere.
Sorry maar dat komt al niet echt proffesioneel over... Daarnaast zet je niet zo maar ff een draadloos netwerk op (kijk maar hoe lang andere ISP`s al roepen iets te leveren)
Ik weet het, ik volg ook andere ISP's. Het voordeel is gewoon dat ze eerst in 1 dorp beginnen (welteverstaan het dorp waar ik woon) en als het hier eenmaal draait met andere dorpen verder gaat. Ik heb hier nog wel alle vertrouwen in aangezien de besprekingen qua plaatsing van een mast nu opschiet. De toestemming in de naburige stad voor de backbone is al toegezegd en hier kan de app. al geplaatst worden. Aanstaande dinsdag komt de gemeente met een aantal punten waar een mast mag komen. Als dit eenmaal is gebeurd zal het niet lang meer duren voordat de mast er ook werkelijk is.
Bij 39,- per maand heb je heel wat klanten nodig om een 34Mbit backbone van te kunnen betalen trouwens!
Dit is het goedkoopste abonnement! Er zullen genoeg mensen zijn die een duurder abonnement nemen. Er kunnen dan ook redelijk wat gebruikers worden aangesloten op zo'n backbone. De abbo's zijn namelijk:
384/64
512/128
1024/256

(er wordt dus sowieso nog een dorp op deze backbone gegooid)
Er zijn ISP's die meer bieden zoals HSDI of IT's Logic, maar Xspoint is nu eenmaal al bezig en zullen redelijk snel het netwerk kunnen opleveren.

Erm...

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 07:45
Scarfish schreef op 31 March 2003 @ 23:35:
Aanstaande dinsdag komt de gemeente met een aantal punten waar een mast mag komen. Als dit eenmaal is gebeurd zal het niet lang meer duren voordat de mast er ook werkelijk is.
Sorry hoor maar dat duurt dus nog een aantal weken.
Er is een vergunning nodig en daarvoor moet er een tijd komen om bezwaar aan te kunnnen tekenen.
Die mast kan er dus volgende week nog niet staan!!!

• Scarfish
Sorry hoor maar dat duurt dus nog een aantal weken.
Er is een vergunning nodig en daarvoor moet er een tijd komen om bezwaar aan te kunnnen tekenen.
Die mast kan er dus volgende week nog niet staan!!!
De plaatsen die eruit komen zijn definitief. Dit is namelijk niet de eerste keer dat de gemeente hierover discuseert. Aangezien onze gemeente redelijk relaxt is qua vergunningen, het punt waar de mast komt gemeentelijk eigendom is en de gemeente zo snel mogelijk breedband wil hebben bij ons zal de procedure waarschijnlijk wat worden versneld (hoop ik).

Mocht dit niet het geval zijn en zou het idd nog wat weken duren, dan wacht ik nog wel. Dat kan ik wel opbrengen na al die jaren zonder breedband.

Erm...

Verwijderd

hmm... hier komt it's logic WiFi in juni

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-04 12:43
[Gezocht] ervaring met IT's Logic WiFi Internet in Driel

Wel, ik denk dat de 'kop' voldoende zegt, maar ik hoop dat iemand
kan vertellen of het goed werkt, snel, stabiel etc. is.
Ik vind een aanschaf van 300 Euro en 200 Euro borg een aardig bedragje dus
ik wil graag weten of het te vertrouwen is, en niet dat het strax failliet
is en dat ik dan kan fluiten naar m'n centen.
Ook is het handig om mensen te kennen om te informeren wanneer de verbinding niet werkt of
ze hetzelfde probleem hebben.
Ook hoop ik op reacties van mensen die in de omstreken van Driel wonen en die
erop zitten (Heteren, Arnhem)

• Binnetie
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik ben ook bezig met een aktie voor draadloos internet. Onze aanbieder is Totally-Design. Ze hebben 2 weken terug de eerst "luchtbrug" aangelegd tussen Hoogeveen en Nieuw-Balinge...

Dit is de mail die ik van hun kreeg:

Hallo,
Eindelijk dan een goed bericht, we hebben alle aangemelde leden behoorlijk lang laten wachten op een bericht van ons , het was of we nergens meer mee bezig waren.
Het tegendeel is echter waar, 19 Februari jongstleden hebben wij in alle stilte de eerste info avond gehouden en wel in Nieuw balinge, vanaf die tijd is er veel gedaan, we hebben de eerste luchtbrug staan. Tussen Hoogeveen en Nieuw Balinge , de luchtbrug overbrugt 6.8 Kilometer in 1 keer het signaal is zeer stabiel hij draait nu 3 weken met 11mb zonder 1 maal storing te hebben gehad.
Het systeem dat nu draait en ook in andere dorpen leverbaar word is in eigen handen, Theo van der Burg en Ed mans.
Na alle tegenslagen (lees prijsverhogingen) zijn we dus zelf begonnen met een eigen systeem en aangezien we geen loze beloftes wilden maken naar jullie toe hadden we besloten om niet meer naar buiten te brengen, meer info zal er op het forum komen, echter: de apparatuur zal niet bij naam worden genoemd.
Ter indicatie: we willen proberen ( het ligt aan de situatie in uw dorp) om de prijzen vast te houden op eenmalige instalatie kosten van 300 euro ( apparatuur blijft eigendom van Tdis) en een maandelijkse abo tussen de 25 en 40 Euro. Het eerste dorp dat we ontsluiten hebben we inderdaad op 25 euro kunnen zetten, en indien mogelijk blijft dat zo.

Met vriendelijke groeten,

(namen heb ik ff weggehaald)

Op dit moment worden er 35 mensen (aanmeldingen) aangesloten in Nieuwbalinge en dan kunnen ze gaan testen hoe het systeem zich houd. TD is ook al bezig geweest met It's Logic maar door de trage werking van It's Logic zijn ze maar overgegaan op een andere manier.

Voor meer informatie kan je kijken op www.totally-design.nl

Verwijderd

volgens mij werken die gasten nog steeds zamen met it's logic, sommige plaatsen op hun site linker daarna

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 23:13:
volgens mij werken die gasten nog steeds zamen met it's logic, sommige plaatsen op hun site linker daarna
Idd, als je de beschikbaarheid aanklikt wordt je zelfs gewoon geredirect naar de site van itslogic

• Scarfish
Dan vraag ik me toch af hoe ze dan aan die abonnementen komen van €25,- want die bied IT's Logic niet aan

Erm...

• Binnetie
De site is nog niet bijgewerkt! Zelfde als de abbonnementen. Wil je het laatste nieuws dan moet je toch op hun forum kijken. Het abbo waar ze mee beginnen is:

Type : NBWireless
Snelheid: 1024/512of Max
Dataverkeer: 1 GB per maand 1st fase

Abonnementsprijs Vanaf : € 25 per maand
Vooruitbetaling Borg* : € 50,-
Installatie / Setupkosten* :€ 299,- Usb uitvoering.
of
Installatie / Setupkosten* :€ 349,- netwerk uitvoering. aan u de keuze

Het abonnementsgeld is variabel tot een maximum van €40,- dit omdat het per dorp kan verschillen in de investeringgen die moeten worden gedaan voor de uitrol van het systeem,dit word op voorhand door ons bekeken en aan u medegedeeld, zoals eerder vermeld: indien mogelijk wensen wij het bedrag a € 25,- te handhaven.

• senn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 21:38

senn

jep.

Dat vraag ik me nou eigenlijk ook wel af.. hoe zit het met de pings?
Ik neem aan dat deze niet echt laag zullen zijn aangezien het eerst door de lucht moet..
Kan iemand mij hier iets over vertellen? :)

• Scarfish
Die pings vallen hardstikke mee. Het gaat wel door de lucht maar het is gewoon WiFi net als thuis een draadloos netwerk. Naar metingen bij een andere provider in de buurt kwamen er pings uit van 20-30 ms. Acceptabel dus.

Erm...

• MisterE
Als ik kijk naar IT's Logic of BetuweNet dan zie ik dat ze beide een systeem hebben met USB.

De meeste gebruikers willen toch meestal hun breedband verbinding delen. Hoe moet je dat aanpakken zonder een Ethernet aansluiting? (en dan bedoel ik zonder tussenkomst van een computer)

Het mooiste is rechtstreeks te kunnen naar de WAN poort van een router, of bestaan er routers met een USB aansluiting?
Of nog mooier bestaan er USB naar Ethernet converters? (andersom schijnen ze wel te bestaan heb ik gehoord....)

• Scarfish
De Draytek Vigor 2200 USB Router heeft 2 usb poorten. Daar kun je dus je modem aan hangen.

Voor zover ik weet zijn er geen ethernet -> usb converters maar zoals je zei wel andersom.

Erm...

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Binnetie schreef op 12 April 2003 @ 21:07:
Type : NBWireless
Snelheid: 1024/512of Max
Dataverkeer: 1 GB per maand 1st fase
1Gb!?! Met een 1Mbit verbinding zit je daar toch zo aan? Niet echt gepast bij een dergelijke verbinding maargoed...
Speedtest doet het ff niet maar bij andere 802.11b aanbieders heb ik ping tijden gezien van nog onder de 20ms >:)

• Scarfish
Ik heb IT's Logic nog niet op speedtest gezien.

Tja, dat van die 1Gb is gewoon een smerig trucje om klanten te krijgen.
Men denkt aan een snelle verbinding. Leest 1Gb verkeer en denken: "Boeien dat haal ik toch niet want ik surf alleen maar." en slaan toch spontaan aan het downloaden als ze het eenmaal hebben en er wordt netjes gevraagd of ze willen upgraden.
Er staat trouwens eerste fase dus t wordt waarschijnlijk uitgebreid.

Erm...

Verwijderd

Scarfish schreef op 16 april 2003 @ 12:06:

Er staat trouwens eerste fase dus t wordt waarschijnlijk uitgebreid.
En dan krijg je een verhoging aan je broek van het maand bedrag, of je mag extra verkeer inkopen.
Hierover moeten ze vooraf duidelijk info verstrekken.

Aan de andere kant kun je op die manier wel weer onder je contract uit, want er wordt een wijziging doorgevoerd in het bestaande contract.

• Binnetie
WooK schreef op 16 april 2003 @ 11:49:
[...]
1Gb!?! Met een 1Mbit verbinding zit je daar toch zo aan? Niet echt gepast bij een dergelijke verbinding maargoed...
Speedtest doet het ff niet maar bij andere 802.11b aanbieders heb ik ping tijden gezien van nog onder de 20ms >:)
Dit doen ze om eerst te kunnen testen met een grote hoeveelheid gebruikers! Ze sluiten je namelijk eerst aan via de "backuplijn". Later kan je zwaardere abbo's nemen.
Dit is dus geen truc om klanten te lokken...

Het laatste nieuws:
14 April,we zijn begonnen met aansluiten

Maandag, we zijn vandaag begonnen met het aansluiten van de eerste leden op NBWireless , dit houd in dat de eerste 10 families de antenne en het modem krijgen geinstalleerd door ons en dat ze worden aangesloten op het netwerk dat momenteel draait. Zoals eerder vermeld moeten wij helaas nog even wachten op de oplevering van het internet signaal (backbone) hij is onderweg de opdracht is bevestigd, nu maar wachten dus................. ! De eerste mensen die zijn aangesloten hebben een snelheid van 11Mbs ,dit is de snelheid van het systeem in Nieuw Balinge zelf, de aansluiting op het internet is natuurlijk langzamer , we zijn ook aan het testen geweest tot hoever we kunnen komen met de ene antenne die we op dit moment gebruiken om over het dorp uit te stralen, het effect was fantastisch, we hebben in totaal 4 antennes klaarhangen om te gebruiken voor Nieuw Balinge en de enkele aansluiting buiten het dorp ( max 3.5 Km ) maar met de eerte antenne , een zogenaamde rondstraler komen we zonder moeite tot aan de twaalfellenweg bij de fam Mekkes en Schotman, dit is een afstand van 1200 meter, onze ring om Nieuw Balinge is dus nu al minimaal 2400 meter in diameter.Met de andere 3 antennes gaan we het systeem nogmaals versterken en naar grotere afstand brengen, zo ongeveer rond de 5Km afstand, dus een ring met een diameter van 10Km om Nieuw Balinge heen. Morgen gaan we weer verder.

• MisterE
Halen jullie de providers niet door elkaar?
Hier een vergelijking van BetuweNet met IT's Logic.

Persoonlijk vind ik 30 Euro voor internet per maand al meer dan genoeg, zeker aangezien
ze zelf zeggen dat het een goedkope oplossing moet zijn.

IT's Logic Home:

Tarief p/m : € 49
eenmalige kosten: € 299
Borg: € 200
contractduur: 2 jaar
Aansluiting: Ethernet
Bandbreedte: 2Mb/512K
Datalimiet: 10GB
E-mail accounts: -
www-ruimte: -
reikwijdte vanaf zender: 7 kilometer
Protocol: WiFi
website: http://www.itslogic.nl/

Bij It's Logic krijg je geen e-mail adres bij de goedkoopste oplossing. Dat is erg
jammer want ik zit nu bij Zonnet en ik vrees dat ik dan geen mail meer kan verzenden.
Wat ruimte voor een eigen pagina gunnen ze je ook niet :(
Bij het Home All-in staat de limiet op 20GB maar dan betaal je ook € 64,95 p/m
Om te beginnen bij IT's Logic moet je al een aanzienlijk bedrag betalen, namelijk de installatiekosten,
Borg en 3 maanden abonnementsgeld.
Mocht het bedrijf failliet gaan dan hang je.

BetuweNet Light:

Tarief p/m : € 29,75
eenmalige kosten: € 199,00
Borg: -
contractduur: 1 jaar
Aansluiting: USB
Bandbreedte: 512/512K
Datalimiet: 1GB
E-mail accounts: 5x (10 Mb per account)
www-ruimte: 20 MB
reikwijdte vanaf zender: ?
Protocol: ? (ze beweren veiliger dan WiFi)
website: http://www.gadraadloos.nl/

Bij het "draadloos pro" vervalt de datalimiet (fair use policy) maar dan betaal je weer € 49,50 p/m
En de download word wat hoger (1024/1024 Kbit/s)

Samenvattend:

De datalimiet van 1 GB bij BetuweNet stelt niets voor, een mail naar het bedrijf heeft nog niets opgeleverd
wat de consequenties zouden zijn bij overschreiding van dit getal.
IT's Logic verteld het volgende:
Als u structureel over de datalimiet heen gaat krijgt u van ons een telefoontje of een schrijven.
Er is dan waarschijnlijk een meerprijs van toepassing. U kunt altijd gewoon door blijven internetten.
Hoewel dit natuurlijk geen duidelijke regel is. Als ze dus willen kan je dan per 1MB overschrijding betalen,
en er word geen enkel bedrag genoemd.

Net zoals het volgende regel:
WiFi via IT's Logic is een draadloze internet verbinding en haalt hogere snelheden dan adsl- en kabelverbindingen. Een snelheid van 11 Mbit/s is mogelijk, echter wij houden voorlopig een 2 Mbit/s internet snelheid aan met de doelstelling om dit later verder te verhogen.
Dit zijn natuurlijk leuke uitspraken om klanten te winnen, maar ze geven geen enkele garantie dat
dat gaat gebeuren. Dus reken er maar niet op...

USB bij BetuweNet is ook erg vervelend zodra je de rest van de familie wilt mee laten proviteren van
de verbinding. Hierdoor heb je al gauw een computer nodig die constant staat te draaien.
Hopelijk dat ze snel een Ethernet mogelijkheid aanbieden.

Online gaming schijnt ook nog een punt te zijn. Voorlopig weet ik nog geen Ping tijden en die zullen
per gebied anders zijn.

Ik persoonlijk wacht het nog ff af. Ik zit namelijk in een gebied waar IT's Logic al actief is en waar
binnenkort ook BetuweNet en ADSL komt.
Hopelijk passen de providers de regeltjes wat aan...

Ik hoop dat iemand deze info nuttig vindt :)

• Scarfish
@MisterE: bedankt voor alle info.

Jammer genoeg zit ik hier in een gebied waar BetuweNet niet komt. Ze hebben namelijk wel leuke abbootjes, behalve die limieten dan.

Ping: schijnt heel goed te zijn. Alleen bij beginnende providers kunnen deze in het begin erg uit de hand lopen. Bijv. ProdaCom heeft het niet al te lang liggen en ze hadden geen shapers gebruikt. Probleem wat er ontstond: te veel packet lost, hoge ping tijden en een lage bandbreedte.

Bij IT's Logic hoef je dus echt voorlopig niet op de verhoging te rekenen. Ze willen toch echt eerst een groot gedeelte hebben liggen lijkt mij en aangezien dat nu nog niet veel is zal dat nog wel ff duren.

Usb modem maakt niet zo heel veel uit als je het wilt delen met een hardware router. Zie de post van mij hierboven ergens over een router waar je je usb modem op aan kan sluiten.

Trouwens is IT's Logic hier in de buurt (lees twee dorpen = 4 km verderop en nee wij kunnen het dan niet nemen) en kan mensen die het gaan krijgen. Ik ga maar s uitgebreid testen denk ik. het ligt er geloof ik in juni. Wij hebben hier hoop ik (ligt nu alleen nog aan de wachttijd op de bouwvergunning) over een weekje of 6. Van Xspoint zoals al eerder te lezen was.

Erm...

Verwijderd

Scarfish, gewoon It's Logic bellen en vragen of ze je dorp bij die regio willen doen.

Is bij mij ook gelukt :)

• Scarfish
Dat is niet mogelijk. Dat is namelijk de buitenste ring van die regio. Zelf hebben we drie dorpen bij elkaar gekregen door IT's Logic te mailen enz.

We zijn van het idee IT's Logic te krijgen afgestapt omdat er te weinig mensen interesse hadden in zo'n duur systeem.
Er is een ander bedrijf bezig die goedkoper is en er sneller is. Er zijn daardoor ook meer mensen geinteresseerd.

Erm...

• Binnetie
Scarfish schreef op 17 April 2003 @ 15:05:
Dat is niet mogelijk. Dat is namelijk de buitenste ring van die regio. Zelf hebben we drie dorpen bij elkaar gekregen door IT's Logic te mailen enz.

We zijn van het idee IT's Logic te krijgen afgestapt omdat er te weinig mensen interesse hadden in zo'n duur systeem.
Er is een ander bedrijf bezig die goedkoper is en er sneller is. Er zijn daardoor ook meer mensen geinteresseerd.
Precies en daarom hebben wij voor NBWireless gekozen!

• MisterE
Scarfish schreef op 17 April 2003 @ 00:33:

Jammer genoeg zit ik hier in een gebied waar BetuweNet niet komt. Ze hebben namelijk wel leuke abbootjes, behalve die limieten dan.
Ja dat sux, volgens mij moet dat internetten toch wel makkelijk vanaf 20 euro kunnen? En die limiet is een lachtertje....
Hardcore downloaders zullen die toch niet nemen, en gewone internetters zullen dan wel een 56 k houden.

Ze hopen gewoon dat er iemand stom genoeg is om het te nemen zodat ze later een duurder abbo kunnen aansmeren...
Bij IT's Logic hoef je dus echt voorlopig niet op de verhoging te rekenen. Ze willen toch echt eerst een groot gedeelte hebben liggen lijkt mij en aangezien dat nu nog niet veel is zal dat nog wel ff duren.
Waar heb ik dat eerder gehoord dat een bedrijf eerst gigantisch ging investeren, o ja bij UPC. Is dat wel een goede tactiek?
BetuweNet doet alleen de Betuwe, dan lijkt het me meer te 'overzien'.

[quote]
Usb modem maakt niet zo heel veel uit als je het wilt delen met een hardware router. Zie de post van mij hierboven ergens over een router waar je je usb modem op aan kan sluiten.
/quote]

Ik ga toch liever voor Ethernet, handig voor op lan parties. IT's Logic heeft standaard Ethernet maar BetuweNet kan ook een Ethernet oplossing geven. Alleen dan moet je al het 'normale' abbo nemen en ook nog eens 125 Euro bijbetalen (ze zij wel grappig daar :( )

• Binnetie
Zo we zijn een kleine maand verder en ik kan jullie vertellen dat het dorp Nieuwbalinge officieel online is! De backbone had even op zich laten wachten maar die is afgelopen vrijdag online gegaan. Daarmee is NBWireless de eerst draadloze internetprovider in Drenthe! En misschien de eerst in Nederland omdat ze nu aan het uitrollen zijn en dat heb ik nog niet gezien bij andere systemen!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Binnetie schreef op 24 May 2003 @ 16:49:
En misschien de eerst in Nederland omdat ze nu aan het uitrollen zijn en dat heb ik nog niet gezien bij andere systemen!
www.skyaccess.nl :z (hier allemaal al verkrijgbaar)

• Scarfish
Hier in de buurt is er ook al een actief.

Maar Binnetie, wat zijn je bevindingen? Ping, snelheden, regelmatigheid...enz

Erm...

• Binnetie
Scarfish schreef op 26 mei 2003 @ 10:23:
Hier in de buurt is er ook al een actief.

Maar Binnetie, wat zijn je bevindingen? Ping, snelheden, regelmatigheid...enz
Ik kan er niet zo heel veel over vertellen omdat ik zelf niet in Nieuw Balinge woon (ik woon er 10 km vanaf), maar een klasgenoot van mij die heeft het en die houd me aardig op de hoogte, zodat ik jullie weer op de hoogte kan houden...
Op het systeem zijn nu 25 computers aangesloten en het blijft allemaal heel stabiel. De ping naar de hoofd-antenne in Hoogeveen is 7 ms (over een afstand van hemelsbreed 7 km). Wat voor ping de backbone heeft weet ik niet.. Het downloaden gaat gewoon stabiel met 128 Kb/s 1 megabit dus.

• Binnetie
Ja ik zie het alleen zijn de snelheden niet echt hoog en betaal je meer voor een abbonnent per maand!
Pagina: 1