Halen jullie de providers niet door elkaar?
Hier een vergelijking van BetuweNet met IT's Logic.
Persoonlijk vind ik 30 Euro voor internet per maand al meer dan genoeg, zeker aangezien
ze zelf zeggen dat het een goedkope oplossing moet zijn.
IT's Logic Home:
Tarief p/m : € 49
eenmalige kosten: € 299
Borg: € 200
contractduur: 2 jaar
Aansluiting: Ethernet
Bandbreedte: 2Mb/512K
Datalimiet: 10GB
E-mail accounts: -
www-ruimte: -
reikwijdte vanaf zender: 7 kilometer
Protocol: WiFi
website:
http://www.itslogic.nl/
Bij It's Logic krijg je geen e-mail adres bij de goedkoopste oplossing. Dat is erg
jammer want ik zit nu bij Zonnet en ik vrees dat ik dan geen mail meer kan verzenden.
Wat ruimte voor een eigen pagina gunnen ze je ook niet

Bij het Home All-in staat de limiet op 20GB maar dan betaal je ook € 64,95 p/m
Om te beginnen bij IT's Logic moet je al een aanzienlijk bedrag betalen, namelijk de installatiekosten,
Borg en 3 maanden abonnementsgeld.
Mocht het bedrijf failliet gaan dan hang je.
BetuweNet Light:
Tarief p/m : € 29,75
eenmalige kosten: € 199,00
Borg: -
contractduur: 1 jaar
Aansluiting: USB
Bandbreedte: 512/512K
Datalimiet: 1GB
E-mail accounts: 5x (10 Mb per account)
www-ruimte: 20 MB
reikwijdte vanaf zender: ?
Protocol: ? (ze beweren veiliger dan WiFi)
website:
http://www.gadraadloos.nl/
Bij het "draadloos pro" vervalt de datalimiet (fair use policy) maar dan betaal je weer € 49,50 p/m
En de download word wat hoger (1024/1024 Kbit/s)
Samenvattend:
De datalimiet van 1 GB bij BetuweNet stelt niets voor, een mail naar het bedrijf heeft nog niets opgeleverd
wat de consequenties zouden zijn bij overschreiding van dit getal.
IT's Logic verteld het volgende:
Als u structureel over de datalimiet heen gaat krijgt u van ons een telefoontje of een schrijven.
Er is dan waarschijnlijk een meerprijs van toepassing. U kunt altijd gewoon door blijven internetten.
Hoewel dit natuurlijk geen duidelijke regel is. Als ze dus willen kan je dan per 1MB overschrijding betalen,
en er word geen enkel bedrag genoemd.
Net zoals het volgende regel:
WiFi via IT's Logic is een draadloze internet verbinding en haalt hogere snelheden dan adsl- en kabelverbindingen. Een snelheid van 11 Mbit/s is mogelijk, echter wij houden voorlopig een 2 Mbit/s internet snelheid aan met de doelstelling om dit later verder te verhogen.
Dit zijn natuurlijk leuke uitspraken om klanten te winnen, maar ze geven geen enkele garantie dat
dat gaat gebeuren. Dus reken er maar niet op...
USB bij BetuweNet is ook erg vervelend zodra je de rest van de familie wilt mee laten proviteren van
de verbinding. Hierdoor heb je al gauw een computer nodig die constant staat te draaien.
Hopelijk dat ze snel een Ethernet mogelijkheid aanbieden.
Online gaming schijnt ook nog een punt te zijn. Voorlopig weet ik nog geen Ping tijden en die zullen
per gebied anders zijn.
Ik persoonlijk wacht het nog ff af. Ik zit namelijk in een gebied waar IT's Logic al actief is en waar
binnenkort ook BetuweNet en ADSL komt.
Hopelijk passen de providers de regeltjes wat aan...
Ik hoop dat iemand deze info nuttig vindt