Toon posts:

Geen netwerk met breedbandrouter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

ik heb een breedbanrouter gekocht van US Robotics. Deze heb ik netjes geïnstalleerd en ik kan nu mijn internet verdelen over mijn pc's. Dat werkt allemaal zeer netjes. Wat is nu mijn probleem ? Wel, ik kan vanop mijn ene pc de andere pc 's wel zien in "my network places" maar als ik erop klik dan zegt hij na een tijdje "network path not found" ! Dit vind ik vrij rottig.
Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen of waar het aan ligt ?
Als besturingssysteem heb ik dus Windows 2000 op elke pc !

een netwerkkaart stuk of zo ?????????

hopelijk kunnen jullie mij helpen !

have a nice day !
tallica

Verwijderd

Kunnen de PC's elkaar wel pingen?

Verwijderd

Topicstarter
De pc's kunnen elkaar pingen !

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 07:12

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Ff het protocol netbeui installeren en alle pc op gelijke wergroep naam zetten

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

Verwijderd

Bezoek voordat je de volgende keer een topic opent eerst ff de FAQ; groeten hoeft op tweakers niet, dit doen wij tweakers als vanzelf :)

Wat betreft het pingen: heb je alleen een succesvolle ping met het ipadres of ook met de dns-naam (computernaam) :?

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:30
misschien nog ergens een firewall aan?? Controleer ook de standaard firewall van XP...

Verwijderd

netbuei heb je bij een all w2k netwertk niet nodig
zorg er wel voor dat file en printer sharing overal aan staat en dat de pc's het zelfde subnet hebben

Verwijderd

Als besturingssysteem heb ik dus Windows 2000 op elke pc !
Controleer ook de standaard firewall van XP...
Maar buiten dit.... als de PC's elkaar kunnen pingen, en allemaal kunnen internetten, is de boel netwerktechnisch wel ok. Dan lijkt me ook dat het in de netwerkproperties van Win2k zit. (Dus file en printersharing, zelfde workgroup, client for MS networks of iets dergelijks.

Probeer ook eens een andere PC via start, run te benaderen.....

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:36

mvds

Totally awesome!

Dit probleem komt voor als je geen drivers of directories geshared hebt staan op je PC's. Share eens een dir op elke PC (bijvoorbeeld "shared dir") en kijk of de melding dan weg is. Als je niks geshared hebt staan, dan is er inderdaad nisk om weer te geven en is die melding terecht :)

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:57
Phantomastique schreef op 21 maart 2003 @ 10:18:
Dit probleem komt voor als je geen drivers of directories geshared hebt staan op je PC's. Share eens een dir op elke PC (bijvoorbeeld "shared dir") en kijk of de melding dan weg is. Als je niks geshared hebt staan, dan is er inderdaad nisk om weer te geven en is die melding terecht :)
Volgens mij klopt dat niet helemaal. Je moet de andere computers wel gewoon zien alleen zonder shares of wat dan ook.

[edit] Volgende keer eerst goed lezen en dan praten. Sorry 8)7 8)7 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Rusty op 21-03-2003 12:41 ]

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Verwijderd

Lezen!! Ze ziet de andere pc's ook gewoon. Inderdaad wel wat delen, anders werkt 't niet.

Verwijderd

probeer anders eens te connecteren via de hidden share, dus met het commando "explorer \\w.x.y.z\c$" waar w.x.y.z het ipadres van de pc is waarop je wilt connecteren. Ook zien dat je op alle pc's hetzelfde user-id en paswoord hebt, anders ga je er ook niet op geraken.
Pagina: 1