[hollywood+] Alle geluid via digitale uitgang?

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ik heb in mijn all-in-one bakkie een beetje ruimte gebrek, dwz, ik kan er geen geluidskaart meer bij prikken. Ik heb dan wel onboard geluid, maar de kwaliteit daarvan is toch eigenlijk iets te laag.

Nu heb ik in het apparaat een leuke hollywood+ kaart zitten met digitale uitgang. perfect geluid komt daaruit.
Nu zou het erg leuk zijn als ik al het geluid van mijn pc'tje via die uitgang naar mijn surround setje kon sturen. Helaas weet ik niet of dit mogelijk is.

Iemand die mij iets meer kan vertellen hierover ?
misschien dat er een soort software hack is net zoals er voor deze kaart is om de framebuffer vol te stouwen met divx materiaal ?(erg buggy, maar t schijnt te werken)

hopelijk weten jullie meer!

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Ehrm, je kan toch gewoon een kabeltje leggen naar je setje en het proberen? Wat voor uitgang is het?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Master__R schreef op 20 maart 2003 @ 22:02:
Ehrm, je kan toch gewoon een kabeltje leggen naar je setje en het proberen? Wat voor uitgang is het?
gewone tulp, maar dat is het probleem niet, ik krijg het dvd geluid ook wel op mijn setje, maar het geluid van winamp en dscaler enzo wil ik ook graag via digitale weg op mijn setje :)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
http://downloads.christop...ogiciels/pc/out_hplus.zip !!!!

dat is erg woot :)

Dit is een plugin voor winamp, daarmee kan ik het geluid over de digitale uitgang gooien!
werkt perfect
Nu zit ik alleen nog met het probleem dat ik het geluid van dscaler en bsplayer nog niet via de digi output krijg. Maar ik weet nu iig dat het mogelijk is, dus iedereen die meer weet: laat t horen :)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
dat is alles wat jer er uit krijgt. Meer kan niet. En het gebruik van de digiuitgang voor mp3 betekend wel een kwaliteitsvermindering. Want je pc moet het een keer extra omzetten mp3->mpeg 1 layer II

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
die kwaliteitsvermindering merk ik niks van, t klinkt echt prima!

Maar het zou toch mogelijk moeten zijn om het geluid van dscaler naar mpeg om te zetten ? of zou dat teveel cpu overhead met zich meebrengen ?

Verwijderd

waar zet je die file out_hplus.dll in ?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 20:46:
waar zet je die file out_hplus.dll in ?
in de winamp/plugins directory

Verwijderd

Ik heb net als Atgast ook een hollywood + en met die plugin onder winamp werkt het
inderdaad prima !
Ik vraag me ook af of er ook zoiets is voor bijvoorbeeld windows mediaplayer en bsplayer.
Iemand een idee ?

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

check ook eens:
MP3 via SPDIF uitgang hollywood+

conclusie was dat MP3 via hollywood+ maar matigjes klinkt.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ik vind het zeker niet matigjes klinken, alleen hapert ie ff 1 sec ofso bij het opstarten, maar dat ligt denk ik aan de 333Mhz proc.

Is het overigens ook zo dat als je wav bestanden draait in winamp, dat ie ze dan zeg maar real-time omzet naar mp3 ? of hoeft het geluid niet eens mp3 te zijn om via de digi uitgang te kunnen?

Pagina: 1