MP3 via SPDIF uitgang hollywood+

Pagina: 1
Acties:

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
ik heb van Eugene's Delhi page
http://eugene777.da.ru/
de Hollywood+ plugin voor winamp gedownload.
Het idee is dat je de output van winamp over de digitale uitgang van de hollywood+ kunt sturen. En inderdaad het werkt! Echter, de kwaliteit is erg matig...

Mijn vraag is: wie heeft er ervaring met deze plugin, en weet een manier om de kwaliteit van de output te verbeteren? Of weet er misschien iemand een betere manier om MP3s over de digitale uitgang van de hollywood+ te sturen?

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

wel es gehoord van sblive?
of nog beter: een geluidskaart met spdif?

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• j-w
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 23:35 schreef the_virus het volgende:
wel es gehoord van sblive?
of nog beter: een geluidskaart met spdif?
heb je niks beters te doen?
anders ga je de buren even pesten ofzo...

• flippy
  • Niet online

flippy

ik heb zelf ook een h+ en heb hetzelfde geprobeerd (pre sblive) en het verbalt het hele geluid, de h+ is te strak met het geluid die hij krijgt, je kan mogelijk wel de input lager draaien (dvd nivo) dan wordt ie iets beter, maar niet echt het resultaat wat je hebt met een "echte" digitale lineout.

pak gewoon ff de live of zet er een schakelkastje tussen (heb ik) en werkt perfect.

enne, niet meteen flamen, hebben we niks aan. ook al kan je niet tegen een geintje.....
relaxxxxx 8-)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• j-w
  • Niet online
Ok, bedankt the_virus voor je ervaringen!

Ik had speciaal voor dit doel al een Hoontech I-Phone gekocht, omdat die beter zou zijn dan de SB-Live. Helaas bleek de kaart incompatible te zijn met de rest van mijn systeem. Zie ook:
[topic=235518/1/50]

vandaar dat ik het nu even via de H+ wou proberen.

• flippy
  • Niet online

flippy

goed brak systeemje heb je dan als de live niet werkt.

nee, ff zereneus: kan je niet proberen om de live met een paar gasten die er meer ervaring mee hebben het proberen?
anders kan je ook nog es kijken naar een andere kaart met spdif, audigy of zo...

• flippy
  • Niet online

flippy

heb die post van je gelezen, ram die netwerkkaart eruit, was bij mij ook een groot probleem....

• j-w
  • Niet online
niemand die meer info heeft?

in theorie moet het namelijk geen enkel problemen.
MP3 is toch een ongedeel van de MPEG2 standaard, MP3
staat toch voor MPEG2, layer III. Dan moet een kaart
die MPEG2 via de SPDIF kan sturen toch ook MP3 via de
SPDIF kunnen sturen?

• j-w
  • Niet online
Nieuwe info:

Met de X-card kan het wel. De software voor die kaart heeft ondersteuning voor MP3 afspeling.

Dan moet het toch met de Hollywood+ ook kunnen.

Verwijderd

MP3 is mpeg1 layer 3

Wel raar dat het geluid minder is, het is immers gewoon een bitstroom omleiden. Maar goed de bandbreedte van een mp2 geluidstroom is natuurlijk anders dan die van een mp3.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
zijn er trouwens al drivers waarmee je met de x-card alle soorten videobestanden af kan spelen of is het ding nog steeds beperkt tot divx 4?

Ik heb trouwens nu ook die plugin lopen, je merkt wel dat het de pc kracht kost, winamp kan bij mij niet eens gewoon de tijd aangeven(verspringt telkens per 4 sec ofzo, maar geluid is wel vloeiend

• j-w
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 18:06:
MP3 is mpeg1 layer 3

Wel raar dat het geluid minder is, het is immers gewoon een bitstroom omleiden. Maar goed de bandbreedte van een mp2 geluidstroom is natuurlijk anders dan die van een mp3.
Misschien is de kwaliteit minder omdat de overzetting van 44,1 KHz naar 48KHz slecht wordt uitgevoerd. De audiostream in MPEG2 per def. 48KHz, terwijl de meeste MP3's 44,1KHz zijn.

De samplerate omzetting vindt overigens in de meeste (niet high-end) geluidskaarten plaats, incl. de SB live.
Pagina: 1