Ik wil in mijn kamer graag een nieuwe set aanschaffen. Er moet wel flink geluid uit komen mijn kamer is 4.5x5.5m ongv. Hoeveel watt heb ik dan ongeveer nodig. Ik dacht er aan om in iedere hoek een box te hangen. Het moet nie te duur worden. Hoeveel watt raden jullie aan en welk merk en welk merk versterker. Ik ben hier nieuw in.
Das uit de policy van AVWat moet ik kopen?
Uiteraard wil je graag weten wat anderen van jou keuze vinden, maar tweakers zijn een onzeker volkje Dit blijkt wel uit het grote aantal "wat moet ik kopen" vragen die dagelijks voorbij flitsen in AV. Om het een beetje leuk te houden voor andere bezoekers dient je openingspost wat uitgebreider te zijn dan: "ik heb 300 euro en ik wil een DVD speler, welke raden jullie me aan". Ook het beperken van de keuze tot 2 of 3 modellen is niet voldoende. Je zal in je openingspost duidelijk moeten aangeven hoeveel je te besteden hebt, wat je zoekt, wat je eigen voorkeuren zijn, wat je ondertussen zelf al hebt ondernomen, welke typen je zelf al hebt gevonden en aangeven wat je zelf vind dat de sterke/zwakke punten van die bepaalde typen zijn en waarom je nog twijfelt over die types.
Een regel is: ga eerst naar de winkel en ga daar eens luisteren. Anders heb je kans dat je topic dichtgaat (het zoveelste topic met als antwoord: ga in de winkel luisteren schiet niet echt op). Je mag op het forum daarna discusseren over je bevindingen wat je wil, dat is leuk! . Maar niet gewoon zeggen "hey ik 1000 euro en wil een stereo, wat moet ik kopen".... Dat gaat op slot. Dit doen we om het niveau een beetje op peil te houden.
Maar ik zou dus zeggen > ga even zelf wat zoeken en geef dan wat meer info over wat je al gezocht/gevonden hebt, welke dingen je overweegt, etc..
Is btw niet echt een grote kamer, dus je zal geen megaversterker nodig hebben
Maar de vraag is, hoeveel ben je bereid uit te geven en wat voor kwaliteit wil je
Want je kan natuurlijk iets kopen voor 200 eypo, of voor 20000
[ Voor 10% gewijzigd door Okyah op 20-03-2003 21:22 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Moeilijk. Omdat wat ik mooi vindt jij niet mooi kunt vinden.
Dan is 30 watt al meer dan genoeg.
En weten we je budget niet. Dus....
Heb je zelf al wat gezocht. Info gevraagd over setjes die je aanspreken e.d.
Ik kan wel van alles roepen hier. Maar dat heeft zo weinig zin.
Verder zoek eens hier op GOT.
Dan is 30 watt al meer dan genoeg.
En weten we je budget niet. Dus....
Heb je zelf al wat gezocht. Info gevraagd over setjes die je aanspreken e.d.
Ik kan wel van alles roepen hier. Maar dat heeft zo weinig zin.
Verder zoek eens hier op GOT.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Voor boxen: Infinity Reference MK71. Deze kosten 85 euro bij de koopjeskelder van correct in rotterdam. Ze hebben een standaard model, rechthoekig, groot en zwart, maar wel mooi.
Ze kunnen tot 160 Watt RMS belast worden. Ik heb zelf de kleine broertjes ervan ( MK51 als achterluidsprekers) en de MK71 als voor. Dan heb je echt geen subwoofer meer nodig want die dingen gaan ongenadig hard.
Voor versterker: Yamaha RDS- 530. 5.1 versterker (380 euro), maar erg mooi en goed. Die is iets van 6*110 watt top en ongeveer 60 watt constant. Heel mooi geluidje geeft die set. Bespaar nooit !! op kabels. Een beetje aardige kabel kost al gauw 3 euro de meter, maar je merkt echt het verschil.
Overigens is zelf gaan luisteren altijd het beste advies als het op luidsprekers aankomt
Ze kunnen tot 160 Watt RMS belast worden. Ik heb zelf de kleine broertjes ervan ( MK51 als achterluidsprekers) en de MK71 als voor. Dan heb je echt geen subwoofer meer nodig want die dingen gaan ongenadig hard.
Voor versterker: Yamaha RDS- 530. 5.1 versterker (380 euro), maar erg mooi en goed. Die is iets van 6*110 watt top en ongeveer 60 watt constant. Heel mooi geluidje geeft die set. Bespaar nooit !! op kabels. Een beetje aardige kabel kost al gauw 3 euro de meter, maar je merkt echt het verschil.
Overigens is zelf gaan luisteren altijd het beste advies als het op luidsprekers aankomt
Mjah, dit is dus niet helemaal de bedoeling
. De quote uit de policy hierboven zegt het al. Ik wil de topicstarter toch even op de policy omtrend topicstarts wijzen:
Een topic openen
Als je een probleem hebt waar je niet uit komt, mag je een topic openen, maar daar zitten een paar voorwaarden aan:
Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.
Als je een probleem hebt, is het de bedoeling dat je pas een topic opent op het moment dat je er zelf niet meer uit komt maar het wel eerst zelf geprobeerd hebt.
Lees eventueel een handleiding, kijk eens op een pagina van de fabrikant en zoek eens met google en met de search van het forum, ook de FAQ's van de diverse fora hebben veel oplossingen. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.
Lukt het je niet om het zelf op te lossen, start dan gerust een topic maar geef duidelijk aan wat je probleem is en geef ook specifiek en duidelijk aan wat je gezocht en gevonden hebt, en waar je vast zit met je probleem. Doe je dit niet, dan kunnen we ervanuit gaan dat je dit niet gedaan hebt met als gevolg dat je topic op slot gaat. Dit kan je makkelijk voorkomen door aandacht aan de openingspost te besteden.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dat je nieuw in audio bent geeft niks. Enig nadeel alleen is dat veel sneller dingen aan neemt van anderen, dan wanneer je er meer verstand van hebt. Advies van anderen als 'deze speaker X klinkt goed' zul je dan als waarheid aannemen terwijl je zelf misschien een hele andere smaak hebt. Je doet jezelf er goed aan om zelf eerst even op onderzoek uit te gaan. Liefst wat praktijkervaring op doen door bijv. in een winkel naar wat speakers te luisteren. Daarnaast valt hier nog wel een en ander te vinden aan topics welke je op weg kunnen helpen (zie de faq of de policy onderaan). Let er wel op dat je een enkel advies niet altijd even nuttig is, probeer meer meningen of ervaringen / reviews te vinden. Maar het liefst nog, probeer zelf in de praktijk je mening te vormen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()