Toon posts:

Systeem spontane reboot.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nu echt genoeg van dit ding...

ik heb een

MSI KT4 Ultra
AMD XP 2200+
SamSung 512 DDR 266

GF4 TI 4600 Leadtek
80GB Western Digital 8mb buffer
48X LiteOn Brander

10/100Mbit netwerkkaart.

Maar elke reboot die spontaan zonder dat die vast loopt..
Meestal is dit bij film kijken en bewerken.. De USB poort stopt er dan mee en dan hoor ik me HDD uitgaan en in die sec reboot me systeem.

Ik heb er ander geheugen ingedaan andere videokaart en zelf andere koeling maar niks werkt.. ik heb windows 98 tot en met XP er opgezet om te testen maar overal reboot die spontaan. Als ik de optie in XP uitzet bij vastloper of zo niet reboten krijg ik een melding IRQ not sequel or less...

Alle kaarten hebben een eigen IRQ heb ik ingesteld in de bios. Ik heb er zelfs een andere bios versie opzitten maar echt NIKS helpt.
Ik heb zelfs een andere voeding gekocht.. ben van antec 330 truepower naar een Qtec 550Watt voeding.

Heb net een film gekeken een MPEG en daarna ging ik branden het branden was bij 56% en toen PATS.. blauw scherm in XP met het gezeur er io IRQ blablabla...

Heeft iemand soms een idee wat het kan zijn want anders gaat dit ding het raam uit want ik ga hem niet laten nakijken door wat klunzen hier in de pc shop. Kost me hoop geld... en waarschijnlijk dan een dure oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 20:28 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 14:12
- Je hebt wel ander geheugen ingedaan, maar wat zegt memtest86?
- Heb je al je netwerkkaartje en andere PCIkaartjes eruit gehaald of in een ander slot gestopt?

:)

En waarschijnlijk kreeg je de melding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Dat heeft niks met IRQ te maken (Dacht ik).

Owke die sequal kende ik nog niet :P.

[ Voor 46% gewijzigd door iets op 20-03-2003 20:13 ]

tvw

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

er valt anders genoeg hier over te vinden in de search denk ik :)
http://search.gathering.t...D=8&data%5Bsearch%5D=Zoek

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op 20 maart 2003 @ 20:11:
er valt anders genoeg hier over te vinden in de search denk ik :)
http://search.gathering.t...D=8&data%5Bsearch%5D=Zoek
ja me eigen oude topics.. waar nog steeds geen antwoord op is.

Verwijderd

Topicstarter
ShotGun schreef op 20 March 2003 @ 20:08:
- Je hebt wel ander geheugen ingedaan, maar wat zegt memtest86?
- Heb je al je netwerkkaartje en andere PCIkaartjes eruit gehaald of in een ander slot gestopt?

:)

En waarschijnlijk kreeg je de melding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Dat heeft niks met IRQ te maken (Dacht ik).
Ja en geef geen fouten aan.
Ja 3 stuks van andere merken zelfs.. netwerk die ik er al eerste in had gaf geen problemen bij andere pc.

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06-2025
Probeer eens je agp driver te deinstalleren die geeft bij problemen op mijn kt4 ultra!

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Spontane reboots en instabiliteit hebben vaak met voedingproblemen te maken. Controleer je voltages eens of probeer een wat zwaardere voeding.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Topicstarter
El_GringO schreef op 20 March 2003 @ 20:18:
Spontane reboots en instabiliteit hebben vaak met voedingproblemen te maken. Controleer je voltages eens of probeer een wat zwaardere voeding.
Ik ben van antec 330 treupower naar een 550Watt voeding gegaan van Qtec dus daar moet het niet aanliggen.

Was dat het maar :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
da_siren schreef op 20 March 2003 @ 20:16:
Probeer eens je agp driver te deinstalleren die geeft bij problemen op mijn kt4 ultra!
Kan je me er eentje geven want ik het de via drivers van de cd geinstalleert en heb zelfs de optie 8x agp uitgezet.

• siren
download de via drivers selecteer agp driver installeren deinstalleer en installeer hem daarna niet meer. Alle versies die ik heb geprobeerd werken gewoon niet bij mij! meuktracker: VIA 4in1 Hyperion drivers 4.46 is de nieuwste via

[ Voor 17% gewijzigd door siren op 20-03-2003 20:35 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:44

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 20:12:
[...]

ja me eigen oude topics.. waar nog steeds geen antwoord op is.
ken het gevoel, ik heb ook altijd dit soort problemen

Gabriël AM5

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Even info over dat AGP gedoe :

Als je een Leadtek WinFast Videokaart hebt dan moet je eerst de Videokaart drivers installen en dan pas de Via 4in1 drivers ;)

Staat in de readme van de Via 4in1 drivers bij de installatie aan het begin :) Effe lezen dus ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• siren
Voor mensen die over zon boardje denken http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/3926/
Wij zijn niet alleen. :r

[ Voor 14% gewijzigd door siren op 20-03-2003 20:53 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die foutmelding is dus IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, als je even zoekt op het forum kom je te weten dat je niet de eerste de beste bent met zulk soort foutmeldingen. De oorzaken van dit soort problemen kunnen erg verschillen, je zal dus eigenlijk ook zelf een groot aantal dingen moeten uitproberen om er achter te komen wat de boosdoener is.

Hierin staat aangegeven waardoor de IRQL BSOD meestal wordt veroorzaakt, kijk dus iig. even je drivers na. Vervolgens kan je even het geheugen testen, dit is ook nog wel eens een boosdoener in zulk soort gevallen. Over het geheugen testen: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Verwijderd

Topicstarter
heb nu even een ander bordje er in hangen. Een elitegroup ding goedkoop maar superstabiel :).. beter dan me kt4 ultra.

Ik weet wat er in de via staat die installeer ik ook altijd eerder of helemaal niet gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
da_siren schreef op 20 March 2003 @ 20:52:
Voor mensen die over zon boardje denken http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/3926/
Wij zijn niet alleen. :r
Corsair PC3200 Stick tja daar heb je het al... Stond duidelijk op got dat de 400Mhz DDR nog niet echt lekker er op liep daar heb ik ook ander geheugen er voor :)
Aikeleer schreef op 20 March 2003 @ 21:14:
Die foutmelding is dus IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, als je even zoekt op het forum kom je te weten dat je niet de eerste de beste bent met zulk soort foutmeldingen. De oorzaken van dit soort problemen kunnen erg verschillen, je zal dus eigenlijk ook zelf een groot aantal dingen moeten uitproberen om er achter te komen wat de boosdoener is.

Hierin staat aangegeven waardoor de IRQL BSOD meestal wordt veroorzaakt, kijk dus iig. even je drivers na. Vervolgens kan je even het geheugen testen, dit is ook nog wel eens een boosdoener in zulk soort gevallen. Over het geheugen testen: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
tja als je daar al een half jaar mee bezig bent.. :(

Gelukkig weet ik dat er probs zijn met de drivers.. eerst morgen 80gb schijf kopen en effe het zooitje backuppen en dan helemaal formatten en dan windows en drivers er opnieuw opzetten.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 23:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu wat testen gedaan en daar kwam uit dat het een conflict tussen de hardware is.

Mobo is goed
Proc is goed
Video kaart is goed
geheugen is goed
HDD is goed

heb alles getest met andere hardwarte wat ik hier allemaal heb liggen.

Ik heb nu gebackupt en helemaal opnieuw alles opgebouwt en ingesteld.
Tot nu toe heb ik nog geen probs gehad we zullen zien.
Pagina: 1