Toon posts:

Windows XP sluit automatisch af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem:

Pc werkte perfect. Ik heb mijn kamer wat veranderd en alles anders neer gezet. Ook mijn pc. Sindsdien sluit de pc na het opstarten van windows binnen 5 min af. Op verschillende tijden. Als ik in bios oid zit niet. Ook in veilige modues sluit hij hem niet af. Ik denk dat een proggie cortsluiting maakt, en er daarvoor zorgt dat de pc zichzelf afsluit. Misschien dat een programma de oorzaak is. Ik denk niet dat ik ben gehacked. Ik heb 1 hardware matige en 1 software matige firewall draaien. ook zonder netwerk sluit windows af. Bij task manager zag ik geen vreemde proggies draaien. het rare is dat ik 1 keer een uur lang pc aan het en hij sloot hem niet af. Ik kon toen alles doen.
Iemand een idee hoe dit komt?

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Kan je pc op de nieuwe plek misschien niet genoeg warmte kwijt ? in een kastje geplaatst of iets in die richting. :?

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
nee aan de warmte ligt het niet. mbm5 geeft tussen de 50-60 garden aan. pc draaide voorheen zelfs goed op continu 70 graden. En in veilige modus kan de pc bv 2 uur aan staan zonder problemen

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even de specs erbij zetten:

AMD 1800+
mobo asus
512 mb drr ram noname
Gf4 ti4200 128 mb club3d
2x 80 gig maxtor 7200 rpm

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Als je PC in veilige modus 2 uur aan kan staan dan lijkt het me niet echt een hardware probleem. Probeer eens om bij systeem, geavanceerd, en dan de onderste van de 3 opties, daar uitvinken opnieuw opstarten na ernstige fout (of iets dergelijks (hier engelse windows)) Lijkt me namelijk dat het een BSOD is wat de pc doet herstarten.

Toevallig een RAID 0 setup met die 2 schijven?
Kan zijn dat een schijf misschien bad sector/cluster heeft, misschien ook een oorzaak voor het opnieuw opstarten.

Of misschien brak geheugen ( www.memtest86.com )

edit:

vorige post beetje verhaspelde kick? >:)

[ Voor 47% gewijzigd door RawPeanut op 20-03-2003 21:44 ]

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd geen hardware probleem. En de pc restart niet maar gaat gewoon uit. Ik ben iets aan het doen. ik krijg opeens een zwart scherm en hij valt dan binnen 3 seconde uit. Ik heb geen raid. Ik denk niet dat het aan de hd's of aan het geheugen ligt. Ik heb de pc nu een jaar en nog nooit ergens last van gehad. Ik denk dat het gewoon een of andere service is die alleen opstart als windows niet onder veilige modus draait. Daar moet het vlgs mij aan liggen.

Edit:
Maar ik ga je tips even uitproberen, alvast bedankt. Maar ik denk niet dat het daaraan ligt omdat de pc niet herstart maar uit gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 21:47 ]

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 21:46:

Maar ik ga je tips even uitproberen, alvast bedankt. Maar ik denk niet dat het daaraan ligt omdat de pc niet herstart maar uit gaat.
Hmm, niet gezien, mijn fout. Idd heel vreemd dat hij zo ineens uit gaat. Dit is niet een manier waarop windows standaard software fouten afhandelt. Kan het zijn dat het een driver probleem is? Aangezien hij in de veilige modus geen drivers laad en daar probleemloos werkt. Wanneer bijvoorbeeld standby/suspend in combinatie met slecht drivers word gebruikt kunnen wel eens van deze fouten optreden, maar dan zoek ik het ver denk ik. Voor de rest zou ik het zo 123 niet weten, zal nog wel ff denken.

En als je een een nieuwe windows installatie probeert op een van je schijven (als je eentje leeg kan maken tenminste)? Dan weten we zeker dat het een software probleem is.

Canon Digital Ixus V3

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Je denkt dat het softwarematig is, heb je dan al met "system restore" gespeeld?

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Topicstarter
Nee heeft nog niets geholpen, probleem is er nog steeds. Het liefst wil ik geen windows reinstal doen. Het enige waar het op dit moment vlgs mij nog aan kan liggen is bepaalde software. Ik heb als enige mijn software voor mijn pinnacle tvkaart opnieuw geinstalled. Die ga ik ff proberen te deinstallen. Het ligt denk niet aan drivers daar ik sinds windows install daar niets meer mee heb gedaan. Ik heb systeem restore uitstaan. Dus dat gaat niet.

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-03 17:47
Wat geeft je Event Viewer aan? Daar moet het volgens mij in staan als ie netjes down gaat.

Ik had pas ook zoiets en toen kwam ik erachter dat ik nog UPS software had geinstalleerd, maar ondertussen een ander apparaat aan m'n serial port had hangen die die software doodleuk vertelde dat de battery bijna leeg was en dus maar beter kon shutdownen. Oepsie! :)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Heb gehoort dat Pinacle <-> XP niet echt een lekkere combo is... Drivers die niet met XP werken enzo...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Dat pinnacle proggie was het niet.
Gedeinstalleerd en nog steeds die shutdown

Tycoontje hoe kom ik precies bij die event viewer, of bedoel je task manager? Het rare is dat ik geen melding krijg van het aflsuiten van de pc. Maar ineens een zwart scherm. Dan een soort geluid dat ik hoor als de pc wil rebooten. En na 3 seconde is de pc afgesloten

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 22:18 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?
Hier staat wat uitleg over de Eventviewer en hoe te gebruiken :).

• Tycoontje
Control Panel -> Administrative Tools -> Event Viewer

[ Voor 9% gewijzigd door Tycoontje op 20-03-2003 22:22 . Reden: Verdorie.. te laat :) ]

Verwijderd

Topicstarter
thx tycoontje.

Elke keer als de pc aflsuit zie ik de volgende foutmelding staan:

Het COM+-gebeurtenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is 8007043C voor regel 44 van d:\nt\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Neem contact op met Microsoft Productondersteuning om dit te melden.

En deze:

Fout van de Volume Shadow Copy-service: onverwachte fout bij het aanroepen van routine CoCreateInstance. hr = 0x80040206.

deze file is vssvc.exe

ik hoop dat jullie hier wat aan hebben want ik begrijp er niets van.

• Tycoontje
Nou houdt het voor mij helaas ook op (misschien word ik teveel afgeleid door het Nederlands hehe..)

Ik zou zeggen, zoek even op google of in de search hier op dingen als COM+, eventssystemobj.cpp, Volume Shadow Copy-service en vssvc.exe

Als ik moest gokken, dan heeft het eerste met je COM1 poort te maken (hangt daar iets aan wat door het verplaatsen misschien nu een rotte kabel heeft?)
En het 2e klinkt als softwarematige Raid ofzo.

Maargoed, dat is dus gokken. Kan er net zo goed helemaal naast zitten.

Veel succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Heey thx. Nou je het zegt. Daar hangt de kabel van mijn pinnacle tvkaart voor de afstandsbediening aan. ik zal hem even verwijderen en kijken wat dat op leverd.!!

Edit:::

Yessss, dit was vlgs mij het probleem. Tot nu toe gelukkig nog geen shutdown gehad. iedereen erg bedankt voor het meedenken.!!! :P :P

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 23:03 ]

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Toch heel vreemd! Heb zelf hele tijd een Pinnacle TV kaart gehad maar dit nog nooit tegen gekomen. Maar goed, probleem opgelost gelukkig.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
Ja RawPeanut, ik snap het probleem ook niet. Ik heb die tvkaart ook al een jaar en nog nooit ergens problemen mee gehad. En sinds dat ik mijn alles in mijn kamer heb verplaatst doet ie raar. Over een week ofzo probeer ik hem nog wel een keer te installen.

Verwijderd

Topicstarter
Shittttt. Het klopt dus toch niet. Ik restart de pc een keertje en nu zit ik weer met hetzelfde probleem. De pc sluit weer elke keer af. ik wordt er echt gestoord van. Weet iemand misschien wat die fouten betekenen:

Het COM+-gebeurtenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is 8007043C voor regel 44 van d:\nt\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Neem contact op met Microsoft Productondersteuning om dit te melden.

En deze:

Fout van de Volume Shadow Copy-service: onverwachte fout bij het aanroepen van routine CoCreateInstance. hr = 0x80040206.

deze file is vssvc.exe

Edit:

Nog wat zaken waar jullie misschien wat aan hebbem:

1). Als ik ctrl Alt delte doe werkt dat niet. Dus ik kan geen task manager doen.
2) Als ik bv IE opstart loopt die na een paar seconde vast.
3) Zelfde geld voor vele andere handelingen zoals bv. Rechtermuis op prullenbak-->loopt vast.
4) Het opstartgeluid van windows hoor ik niet. Ik heb het 1 keer gehoord maar dit was pas nadat alle programma's waren opgestart en vlak voor de shutdown.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 10:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vlgs mij begin ik nu toch goed gek te worden. Ik werd het helemaal zat van dat probleem. Ik heb toeb vervolgens heel mijn hd gewist en ik heb besloten om maar op fat32 te gaan werken. Ik windows weer lekker geinstalleerd. Ik ga naar windows. Ben ik net bezig alle instellingen goed te zetten krijg ik g*d weer een shutdown. Ik snap er dus echt niets van. En in veilige modus gaat alles nog steeds goed. Het moet dus een of andere driver zijn die in veilige modus niet wordt geladen maar in het gewone windows wel.

Ik heb echt nog helemaal niets geinstalleerd. Dus ook geen enkele driver. Dus echt kale windows. Wat kan het dan in hemelsnaam zijn??

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Misschien dan toch een hardware probleem, wanneer je dus nieuwe windows installeert dan is software uitgesloten. Misschien een PCI kaart die niet helemaal lekker werkt, bios instellingen eens op default. Geheugen lijkt me vreemd dan zou hij tijdens windows installeren ook wel onderuit zijn gegaan.

Nou ik zo even je posts teruglees zie ik een vermelding van een D schijf , vanuit daar word dus die error veroorzaakt. ( d:\nt\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. ) Probeer eens je 2e harde schijf los te halen, kijken wat hij dan doet. Of zeg ik nou iets heel erg vreemds?

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje zitten kijken maar ik weet nu wat het probleem is. Ik heb er laats een nieuwe cooler op mijn processor gezet. En vlgs mij gebeurt het elke keer als mijn cpu 100% is. Zou dat kunnen. Dan valt mijn monitor uit en 3 seconde later ook mijn pc. SPecs van de cooler zijn:

Zalman CNPS6000-Cu

Als ik normaal windows draai is er niets ana de hand. maar speel ik bv C&C generals wat veel mijn mijn cpu vereist dan sluit ie af.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 09:57 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:16

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Heeft je moederbord een thermische beveiliging in de BIOS waarbij je kunt instellen dat als bv de processor boven de 60 graden komt, hij dan automatisch uitgeschakeld wordt?
D'r zijn moederborden die dat kunnen. Dan kun je ook vast in de BIOS instellen bij welke temperatuur dat uitschakelen moet gebeuren.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat dit het is. met mijn vroegere cooler werd mijn mobo vaak boven de 70 graden!!. En ik draai nu mbm5 en die geeft max 57 graden aan. Maar ik zal voor de zekerheid nog even in de bios kijken.

Edit:

Ik weet niet of dit het is. maar er stond in mijn bios de optie:

CPU thermal option (oid)

Die stond op auto en die heb ik nu op disabled gezet. ik kon igg nergens het aantal graden ofzo instellen

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 10:20 ]

Verwijderd

Ter info over COM+:
http://www.microsoft.com/com/tech/COMPlus.asp

(ook DCOM etc...)

Verwijderd

Topicstarter
Daar ligt het niet meer aan want deze fout komt niet meer voor in mijn logboek

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje erover, ik heb even een screenie gemaakt van mbm5 misschien zin bepaalde waardes niet helemaal goed? Afbeeldingslocatie: http://www.partydrinks.nl/naamloos.jpg

Verwijderd

Dit heeft duidelijk met temperatuur te maken. De events die worden gegenereerd zijn waarschijnlijk omdat windows niet netjes wordt afgesloten. Wlke ASUS momb heb je? Maar het kan ook aan de video kaart liggen. Jij gebruikt 1,5V kaart. Als de voltage op de kaart ineens boven 3,3 V komt, geeft video kaart signal aan je momb en die zet de boel uit. Heb jij probe programmatje waarmee je voltage en temperatuur kan monitoren? Of misschien i-Panel?

Verwijderd

Misschien probleem met voeding?
Andere proberen kan misschien helpen...

Heb je de stekkers in ander stopcontact gestopt? Misschien dat dat stopcontact niet helemaal lekker werkt... Kortsluiting veroorzaakt... Dus misschien stekkers in ander stopcontact...

Tis maar idee, maar misschien helpt het.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat voorheen dus wel alles werkte, sinds mijn nieuwe cooler niet meer. En deze cooler cool koeler dan de oude. Naam van mijn asus weet ik zo gauw niet maar dat ga ik even opzoeken. Ik denk dat het dat idd is wat x-rated beschrijft. Dat mijn videokaart dat door geeft. maar hoe kan dat opeens ik heb daar vroeger nooit last van gehad. ik heb geen rpoggie waarmee ik dat kan instellen. Wat zou jij me aanraden?
Dan moet ik dus instellen dat mijn pc dan niet shutdown gaat als ie boven een nepaalde voltages kom?

@blokje kaas, ligt denk niet aan mijn voeding die is 300 watt en zou het goed moeten trekken. Ook zit alles nog in hetzelfde stopcontact, maar is ook geen kortsluiting. Want als ik generals niet opstart en voor de rest niets raars doet blijft mijn pc gewoon aan. hij draait nu al weer een aantal dagen 8er elkaar. En voor de rest heel stabiel.

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Ok srry, maar ik zit nu al een aantal dagen met het probleem en tot nu toe heeft niemand echt een oplossing kunnen vinden

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 23:31 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

• Zou je alsjeblieft de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop willen gebruiken indien je iets wilt toevoegen aan je post. Normaal heb ik er nooit problemen mee om iemand te helpen, maar het topic wordt op deze manier enorm onoverzichtelijk, en dus niet prettig om te lezen ;).• FAQ Forumgedrag - Not done
Wat we ook duidelijk niet op prijs stellen:
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
Graag met beide punten rekening houden, dit soort richtlijnen hebben wij niet voor niets ;).

• dielessen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik denk je voeding ... of geheugen .... test het eens met alleen 1 reepje en vga verder nix ... en of met een andere voeding en dan langzaam opbouwen

Verwijderd

En? Heb je het probleem al gevonden? Ik heb namelijk exact hetzelfde (ook dezelfde melding). Alleen doet ie het bij mij wat langer. Maar na een bepaalde tijd stopt ie er gewoon mee. Als ik 's morgens terug kom op de comp.kamer staat dat windows inlog scherm weer in beeld. Alleen mijn downloads etc heeft ie afgebroken. Voor kazaa niet zo erg maar in IRC waar je een dag in de wacht staat om een betsnadje te downen wel. Alleen weer opnieuw instellen en hopen dat de XDCC server nog online is.

Melding:
Het COM+-gebeurtenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is 800706BA voor regel 44 van d:\nt\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Neem contact op met Microsoft Productondersteuning om dit te melden.

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: EventSystem
Categorie van gebeurtenis: (50)
Gebeurtenis-ID: 4609
Datum: 6-8-2003
Tijd: 6:28:57
Gebruiker: n.v.t.
Computer: PC1

Verwijderd

Jongens ik heb ook deze foutmeldingen. weet iemand wat het zijn kan
specs
amd xp 2500+
asrock plank
512mb kingston ddr
80 gig wd schijf
radeon 9700non pro

mijn preciese logboekvermeldingen
Het COM+- gebeurrenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldig resultaatcode gevonden.
HRESULT is 8007043c voor regel 44 van d:\nt\com\com1x\src\event\tier1\eventsystemobj.cpp. neem contact op met microsoft product service

Fout van het volume Shaduw copy-service: onverwachte fout bij het aanroepen van routine CoCreatelnstance. hr=0x80040206

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 13:05 ]

Verwijderd

weet misschien iemand wat het zijn kan. ik heb echt al al een paar uur gezocht. maar kan niets vinden
Pagina: 1