[UTP] 2 netwerkkabels in 1

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:52
Ik heb 1 patch van lokatie 1 naar lokatie 2 lopen. (UTP) nu moet ik 2 100mb netwerkverbindingen daartussen hebben. Ik weet dat 4 van de 8 aders gebruikt worden. Is het mogelijk om (met een beetje soldeerwerk) de twee netwerken door de ene aansluiting te krijgen? Zijn hier ervaringen mee? Ik ben namelijk bang voor interferentie.

Cedo Nulli

Verwijderd

Volgens mij gebruik je met 100mbit wel degelijk meer dan 4 kabels, daarnaast zitten ze niet voor niets twisted, interferentie krijg je dan zoiezo!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zie oa de faq van NT en de search. DIt is al 100 keer langsgekomen.

[rml][ Interessant] 1 UTP kabel als 2 gebruiken[/rml]/
Internet kabel op 2 pc's?/
1 utp kabel > 2 verbindingen/

Astu :D

[ Voor 60% gewijzigd door Atlas op 20-03-2003 13:32 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
BCM schreef op 20 March 2003 @ 13:28:
Ik ben namelijk bang voor interferentie.
pcies - niet doen dus

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:55
misschien het handigste om gebruik te maken van een 5 of 8 poorts hub / switch aan de andere kant. Utp heeft namelijk 4 adderparen waarvan de twist per paar anders is.
De 2 adderparen die je nog over hebt zijn bedoeld voor spraak, en zijn dus minder getwist.

Haal maar eens een half metertje van je mantel af, en kijk maar.

Misschien dat het wel werkt (nooit geprobeerd) maar de kans op storingen, en zoals je zelf noemt al noemt : overspraak is wel heel groot. 10mbit lukt wel denk ik, maar bij hogere snelheden voorzie ik problemen.

Zo'n 5 pooorts switchje kost tegenwoordig niet zo veel meer, en je hebt gelijk wat extra aansluitinkjes.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 13:29:
Volgens mij gebruik je met 100mbit wel degelijk meer dan 4 kabels, daarnaast zitten ze niet voor niets twisted, interferentie krijg je dan zoiezo!
1. Gewone 100 Mbps (100Base-TX) gebruikt alleen paren 1 (pin 1&2) en 2 (pin 3&6).
2. De twisting zit in de individuele paren, om interferentie te onderdrukken, niet de paren onderling.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Zie alexandervisser
+ http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3

en overspraak is niet zo'n probleem zolang je zoals bij de 2 paren die je normaal gebruikt ook de andere 2 juist gebruikt zodat de juiste rond elkaar getwist blijven.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.