Wie heeft een athlon + asus K7M geoverclocked?

Pagina: 1
Acties:

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:36
Ik heb mijn asus K7m al inmiddels een jaartje en heb tot nu toe alleen mijn fsb opgevoerd.

Ik vraag me af welke Cooler/Fan in combinatie met een Gold Finger Device het beste erop kan.

SOmmige mensen zeggen dat de alpha k7125 speciaal voor de K7M is gemaakt maar deze is vrij duur. Zijn er nog andere goede k7m coolers/fans?

En welke Gold Finger Device raden jullie me aan?

Bij voorbaat dank

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Athlon 800@980
K7M
tweeking device 2 (bevalt goed)
9.5 en fsb op 103
ik krijg da teringding toch ech nie op un gieg... ik baal as un stekkur....
ow, en un FAKK dual fan killer koelur
ding paste eerst nie, maar hep een fan un stukkie omhoog gezet zodat ie nie in de weg zat bij de ATX powursuplaj
'xal je wel vurtelle, da ding da KOELT echt! >:)

I see dead pixels...

• goodfella
  • Laatst online: 18:36
Thanx, ik ga even zoeken naar de prijzen

Verwijderd

gewoon op je koelblok een kastfen zetten goldfinger divece erop en hollen met dat ding

550@850
8x105

Verwijderd

ja jotheman, hier hetzelfde probleem
Ik krijg hem ook niet stabiel op 1ghz (800@1ghz@2,05volt), kheb een globalwin vos32+ en dat koelt als een . .
draai nu maar op 950mhz :'(

• jotheman

jotheman

cruyf jonge, ik leef me je meej, max voltage en koel as un bevrore ijsbeer, maar un gieg, neej dan werrukt ie niemeer meej...., ik baaaal, iemand nog advies, IO voltage ofzow?, hellupt da?

I see dead pixels...

• zonoskar
  • Laatst online: 23:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb op mijn K7M een Heavy metal cooler van computernerd.com zitten. Werkt aardig, aangezien m'n Athlon 500 nu op 840 Mhz draait (105x8). Je mist wel de 3de DIMM bank. computernerd.com heeft ook nog andere cooler, speciaal voor de K7M. Ik heb de mijne gekocht bij comptechworld.nl, is wat makkelijker als bestellen in de USA.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:07
OK, ik ben alweer een zwaar achterhaalde tweaker maar ik heb een Athlon 500 met een Ninja Freespeed Pro op 750Mhz (100x7.5).
Er zit een standaard dual-fan cooler op.
Mijn K7M doet het nu al een jaar prima!
Ik zit al wel te kijken naar een KT7 en een Duron maar ik ben er nog niet uit of dat de moeite waard is.

Mr Zonoskar, wat is jouw voltage en heb je toevallig ook het weeknummer van je Athlon? Ik wil ook wel naar de 840 maar als ik de multiplier op 8 zet wil mijn systeem niet stabiel meer worden... Proc temp is rond de 60C bij volledige belasting. Ik kom ook niet hoger dan 100Mhz FSB, daarboven doet ie rare dingen.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn voltage is 1.9V. een beetje hoog, maar met de modificaties die ik aan m'n kast gemaakt heb (www.zonoskar.com/compu/enter.html) blijft de CPU temp <50 C, ook bij maximum belasting (}:0) Het week nummer van m'n Athlon is 43 (anthouse.co.uk/k7core/K7500.html, zoek op 'zonoskar' :)) Ik heb hem eerst een paar weken op 750 Mhz gehad (multiplier gesoldeerd op 7.5, 1.7V), maar toen heb ik de FSB naar 107 gezet => 802.5 MHz (1.8V). Dat heb ik zeker 8 maanden zo gedraaid. Gisteren heb ik de multiplier op 8x gesoldeerd en kwam tot de ontdekking dat 8x105 ook stabiel draaide.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Renkie
  • Laatst online: 30-08 06:53
Om boven de 1 gig te komen moet je de cache van je athlon op 1/3 zetten ipv de 2/5 waar hij nu waarschijnlijk opstaat.

Ik had precies hetzelfde, kwam met geen mogelijkheid boven de 1 gig

nu 800@1120 (10x112) met Golden Orb K7v en 6 xtra 8x8 fans

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:07
Aha, ik zie dat je je cache divider hebt gewijzigd... Dat kan alleen door solderen en daar heb ik helaas geen kaas van gegeten...
Dusse ik denk dat 750Mhz wel het maximum is voor mijn Athlon 500 met standaard cache instellingen.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat solderen is echt een piece-of-cake (mits je een fatsoenlijke soldeerbout hebt, thanks daddy! :)), maar met WCPUA2 van H. Oda (www.h-oda.com) in comnbinatie met SoftFSB van dezelfde persoon, moet je het zelfs zonder solderen kunnen. Je zet dan de multiplier op bv. 8 en de FSB op 95 Mhz, zodat je machine boot. Vervolgens zet je met WCPUA2 de cache op 2/5 en met SoftFSB de FSB weer op 100 Mhz, zodat je 8x100 en 2/5 L2 hebt.

Er zijn trouwens ook GFDs met L2 cache divider instelling.

WCPUA2 is trouwens niet te downen vanaf H.Oda's homepage, want hij support het niet meer, down hem hier: www.tweakfiles.com/memory/wcpua2.html en zet voor gebruik je klok terug naar voor Februari 2000.

• jotheman

jotheman

Ik ken da nie soldere (was ut maar zow, wie wil da voor mij doen), maar andurs is da wel hendig.
Ennuh, me da programmaatje, dan blijft da toch nie staan of wel?

I see dead pixels...

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Da programmatje mot je elke keer opstartuh, anders blijftie staan op duh waarde van de BIOS.
Als je Windows 95/98 draait kun je ze in autoexec.bat zetten, of dit ook bij WinMe kan weet ik niet. Bij WinNT en Win2k kun je deze progjes misschien in autoexec.nt kwijt Ik heb ze echter meer gebruikt om te kijken hoever m'n CPU wou, en daarna met de soldeerbout aan de gang.
Wil/kun je niet solderen, koop dan een GFD met L2 cache instellingen, ben je daar ook meteen vanaf :)

• jotheman

jotheman

Jah, weer un nieuwe GFD kope?!, nouw neej, zow rijk bennik nouw oowk weer nie, dan probeer ik da programmaatje weer us

I see dead pixels...

Pagina: 1