Toon posts:

XMMS Speelt maar 1 nummer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand toevallig waar het aan kan liggen dat XMMS als ik een lijst met nummers laat afspelen, dat XMMS eerst 4 nummers ofzo afspeelt en daarna na elk nummer de volgende fout melding geeft:
Could not play file please check:
1. you have the correct plugin installed
2. No other program is blocking the soundcard
3. that your sound card is correctly configured

Kheb Redhat 7.3 met de standaard XMMS die erbij zit... dus ik kan wel MP3 afspelen en dat doet ie ook, maar dan moet ik na die foutmelding (die ik na elk nummer krijg) gewoon weer op play klikken.... en dat is nogal irritant... iemand een idee? Ik speel de MP3 van /mnt/cdrom (van de CD-ROM) dus

Kheb een CM8738, van C-Media Electronics en hij gebruikt de cmpci driver.... Iemand?

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Welke KDE heb je en welke Arts plugin heb je ?

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

ik heb dit probleem ook gehad, bij mij lag het aan de alsa drivers, als ik ze emerge-de (gentoo) dan werkte het niet, maar als ik van source compileer dan werkt het wel goed....

Verwijderd

Topicstarter
Ohw ja sorry ik draai dus Gnome, en Arts Plugins?? Ik heb verders geen plugins gedownloaded of genabled, behalve de Sound I/O Plugins.....

Ennuh C001JU135, alsa drivers?? gentoo?? en ik neem aan dat je bedoelt XMMS van source compilen niet?

Verwijderd

nee, ik heb het over de alsa drivers :)

dat heb je nodig als de kernel je geluidskaart niet ondersteund...

en gentoo is een hele goeje :P distro

Verwijderd

Heb je in XMMS bij output plugin de esound output plugin geselecteerd ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja 1.2.7 (libesdout.so)..... Misschien maar eens compilen van de source..... Tenzij iemand iets weet?

• bultoog
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05-2021

bultoog

dat deed pijn!!!

Haal je die MP3tjes bij toeval van een gemounte windows partitie?
Dat gaf bij mij ook wat problemen eerst.

Deze error kreeg ik ook altijd.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~visserjh/stefan/error.jpg

Hier mij topic, lees het even door staat wel wat intressante dingen in. :)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/520980

Ik ben van het probleem af toen ik mijn KDE een paar kleine updates gedaan had. Maar jij gebruikt gnome, heb geen idee hoe dat precies zit.

Hopelijk heb je hier iets aan :)

hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!

Verwijderd

Topicstarter
In iedergeval voor de link, maar ik haal ze van de cd-rom... maar ik zal nu eerst eens even naar die link kijken! Bedankt!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 19:30
Ik heb hetzelfde probleem gehad, met een oude versie van XMMS. Na het afspelen van een nummer gaf ´ie z´n output-kanaal niet goed vrij kennelijk, en dat gaf problemen als ´ie die weer probeerde te openen. Aangezien jij zegt dat je hem van de RH7.3 CD haalt, zou ik toch ff updaten naar de nieuwste versie van XMMS...

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Pagina: 1