Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ruis in box (HELP!)

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views sinds 30-01-2008

• -Ruud-
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 24-03-2003
hey,
Ik heb sinds ik de boxjes heb een ruis in 1 van de boxjes en de subwoofer. Het ligt alleen niet aan de boxjes zelf want de boxjes ruizen alleen bij mij thuis (ik heb ze al bij iemand anders geprobeerd, en daar deedden ze het gewoon)
Maar als ik ze dus geinstalleerd heb op mn eigen kamer, dan begint en de subwoofer een beetje te ruizen EN 1 boxje ruist. En als ik de draadjes andersom input dan gaat de ruis over op het andere boxje :( (de ruis zit in het boxje die is ingeput in de input die eigenlijk bedoeld is voor de linker speaker). De ruis wordt trouwens harder wanneer ik de boxjes harder aanzet, en als de boxjes uitstaan dan ruizen ze niet (zoals ik in een andere topic zag staan).
Ik heb zelf al een paar dingen geprobeerd, zoals de andere apparaten in mijn kamer uit te zetten (tv, radio, telefoon), maar dat hielp niet :'(
Ik hoop een paar goeie adviezen te ontvangen _/-\o_
Alvast bedankt! :)

Ruud

• DeeJee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12-03 12:15

DeeJee

Dus...

Het lijkt erop dat de ruis uit je versterker/pc komt

Money for nothin' and your chicks for free

• ScuL
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17-04 09:55
aardlus :? probeer eens die andere apparaten uit het stopcontact te halen..

is je PC wel geaard? :?

ScuL wijzigde deze reactie 19-03-2003 11:30 (16%)

ProMods ETS2 uitbreiding

• -Ruud-
Hmmz, ik geloof niet dat mn pc geaard is... Zo'n aardlus, kan je bij elke elektro zaak wel krijgen?
En ik hoorde nu ook dat als ik de boxjes op zn hardst heb dat ie dan minder ruist dan wanneer ik de boxjes op 3/4 sterkte heb staan.. maarja, zal ff die dingen controleren...

• -Ruud-
Nee aan die geaardheid van de pc ligt het waarschijnlijk niet ;). De boxjes ruizen ook als ik de computer uit heb staan en de boxjes aanzet... :?

Ruud

• ScuL
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17-04 09:55
quote:
-Ruud- schreef op 19 March 2003 @ 11:40:
Hmmz, ik geloof niet dat mn pc geaard is... Zo'n aardlus, kan je bij elke elektro zaak wel krijgen?
Haha.. deze noteer ik als de quote van 2003 :D

Een aardlus wil zeggen dat door het niet aarden van apparaten er spanning op gekoppelde apparaten kan ontstaan. Interferentie op speakers kan hier een gevolg van zijn.

Een manier om te testen of je PC geaard is is door hem aan te raken en de verwarming tegelijk .. dan krijg je een optater dat wil je niet weten 8) Niet doen dus..

Probeer de boxjes eens op een stopcontact in een andere stroomgroep, in de woonkamer bijv. :?

ScuL wijzigde deze reactie 19-03-2003 11:53 (9%)

ProMods ETS2 uitbreiding

• Wekkel
  • Laatst online: 06-12-2018

Wekkel

De downloadkoning

Omdraaien van de stekker in het stopcontact wellicht? (of is dat een broodje aap verhaal? :P )

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 18-04 10:58
quote:
-ScuL- schreef op 19 March 2003 @ 11:52:

Een aardlus wil zeggen dat door het niet aarden van apparaten er spanning op gekoppelde apparaten kan ontstaan. Interferentie op speakers kan hier een gevolg van zijn.

Een manier om te testen of je PC geaard is is door hem aan te raken en de verwarming tegelijk .. dan krijg je een optater dat wil je niet weten 8) Niet doen dus..

Een aardlus is naar mijn weten altijd geweest een potentiaalverschil op de aarde, door het gebruik van meerdere aardpunten. Bijv de coax kabel en de groen/gele electriciteits aarde. Als je dan de tv op je versterker aansluit en de pc ook (of via tv out bijv. naar de tv), dan komen de twee aardpunten in contact en krijg je een aardlus, een brom van 50Hz. (heb er zelf ook last van gehad, gaar gedoe).

Maar het kan ook door je pc te verbinden met de verwarmingspijp, en als je dat met je eigen handen doet krijg je een opdonder ja ;)
Dat is op te lossen door een mantelstroom filter (hum bug) op je coax te zetten, deze is wel bij de electronicazaak te krijgen voor rond een euro of 10,- gok ik.

Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat dat het niet is. Dan zou je namelijk over al je speakers een brom horen. En gezien je speakers het op een andere set wel goed doen, en de brom altijd uit het linker kanaal komt lijkt het me eerder dat het probleem bij de geluidskaart ligt. De ruis wordt met het signaal mee gestuurd en tevens mee versterkt als je de boel harder zet. Indien mogelijk moet je even een andere geluidskaart erin zetten of deze even testen op een ander systeem.

• -Ruud-
Mn koptelefoon doet het wel gewoon zonder ruis... Dus dan ligt het waarschijnlijk niet aan geluidskaart.

En btw van die aardlus. En ik zag hier een keer een topic en daar stond zoiets in van dat en dat halen, en dat je datgene wel bij elke elektrozaak kan krijgen. Dus ik dacht, misschien was dat die aardlus wel ;)

• Equilibre
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 09-02 22:45
Calibratie uitzetten.

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie dictator

Geweldige reactie na 16 jaar, thanks :)

2400Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True