Videokaart overclock tools

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 13:01

Snappie88

Mr. Hollywood

Topicstarter
Heyz,

ik ben net nieuw in het overclockwereldje, ben al een beetje aan de slag gegaan met mijn processor (nog niets veranderd echter, gekeken alleen wat ie aankan), maar wil nu ook eens kijken of mijn Ti4200 kaartje wat hoger kan :P
Het is dus een ASUS V8420S, die standaard op een 3.3ns loopt (wie kan mij vertellen wat dat inhoudt :S), wat inhoudt dat ie 260/550 mhz draait. Alleen als ik de ASUS tool die erbij zit wil installeren krijg ik de foutmelding dat die tool momenteel niet bruikbaar is. Lekker dan.

Vraag is dus welke tool jullie gebruiken, en desnoots (voor degenen die deze kaart hebben) tot hoeverre jullie kunnen overclocken.

@mods/admins: heb al met de search geklooit maar kon nergens een antwoord op m'n vraag vinden.

Surfin' paradise!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

FAQ Hoe ver?
FAQ Hoe?

[ Voor 85% gewijzigd door GA!S op 19-03-2003 11:02 ]

de betaler vervuilt

Verwijderd

Snappie88 schreef op 19 March 2003 @ 10:56:
...
Het is dus een ASUS V8420S, die standaard op een 3.3ns loopt (wie kan mij vertellen wat dat inhoudt :S), wat inhoudt dat ie 260/550 mhz draait.
3.3 ns geheugen "doet" standaard:

1 / 3.3 ns = 303 MHz (606 MHz effectief DDR)

Met een beetje geluk kan je dit overklokken tot 700 MHz (zie mijn sig.)

En wat betreft een overcolcktool, daar gebruik ik RivaTuner voor:

http://www.guru3d.com/rivatuner/

(eigenlijk wel een FAQ-vraagje he ;) )

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

probeer powerstrip of iets in die geest.
daar werken de meeste mee hierzo.

ik zou maar wel eerst ff de FAQ doorlezen, zoals GA!S dat al aangaf, voordat je verder gaat met overclocken :)

dat lijkt me wel zo verstandig

Still King

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09-2025

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

[beetje offtopic]
Nu hier weer gepraat wordt over overklokken wilde ik een andere vraag stellen.

Wie weet er een tool waar mee ik kan onderklokken?

Ik heb een ASUS K7M deze wil alleen stabiel draaien als de AGP snelhied op 1 staat.
Ik weet dit omdat de persoon van wie ik hem heb gekocht hem daar ook op had draaien.
Maar nu krijg ik het niet meer voor elkaar.

Het is een AMI bios en daar staat niet de multiplier in voor de AGP.
Dus wie kan me aan 'n tool helpen.

Rivatuner kan het niet
en de meeste links die in Google vind lopen dood.
of doen niet wat ik wil
[/beetje offtopic]

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 13:01

Snappie88

Mr. Hollywood

Topicstarter
Zoals ik al aangaf heb ik rondgekeken, en ik heb die FAQ over overclocken (dat is die sticky neem ik aan) al 2x doorgenomen. Ik ben volledig op de hoogte wat wel/niet te doen. Vraag was dus welke tools ik hier het best voor kon gebruiken (thanx @ eq_909).

@ Imhotep: wat is een powerstrip :X

Surfin' paradise!

Verwijderd

SimplyMe schreef op 19 maart 2003 @ 11:15:
[beetje offtopic]
Nu hier weer gepraat wordt over overklokken wilde ik een andere vraag stellen.

Wie weet er een tool waar mee ik kan onderklokken?

Ik heb een ASUS K7M deze wil alleen stabiel draaien als de AGP snelhied op 1 staat.
Ik weet dit omdat de persoon van wie ik hem heb gekocht hem daar ook op had draaien.
Maar nu krijg ik het niet meer voor elkaar.

Het is een AMI bios en daar staat niet de multiplier in voor de AGP.
Dus wie kan me aan 'n tool helpen.

Rivatuner kan het niet
en de meeste links die in Google vind lopen dood.
of doen niet wat ik wil
[/beetje offtopic]
met powerstip kan je ook underclocken :)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Snappie88 schreef op 19 March 2003 @ 11:23:
Zoals ik al aangaf heb ik rondgekeken, en ik heb die FAQ over overclocken (dat is die sticky neem ik aan) al 2x doorgenomen.
Heb je mijn post gezien? Die staat onder de eerste van jou voor het geval je hem gemist hebt. Daarin staat een mooie link naar een ANDERE FAQ, namelijk die van Videoplanken en Beeldkanonnen [V&B]. Misschien dat je DAAR wat meer informatie kan vinden over het overklokken van een videoplank...
Probeer het eens, kan geen kwaad.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Welkom op GoT ;) We verwachten dat je zelf een beetje zoekt. Kijk eens op www.guru3d.com. Daar kun je alles vinden: drivers, tools, patches etc. De meesten hier gebruiken Powerstrip of Rivatuner. De ene is niet beter dan de ander. Het is niet zo dat je met bijv powerstrip verder kunt klokken.
Wij kunnen dus niet zeggen welke tool het beste is, omdat het per gebruiker verschilt. Misschien vind ik Riva wel perfect en vind jij het niks.. :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.