[CM] Irritant deurtje van chieftec!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik ga hopelijk ooit men modstuff binnenkrijgen diek ooit besteld heb...

en al die zooi wilde ik in een Chieftec DX-01BD gooien
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/Dx-01bd.jpg

het wordt waarschijnlijk de chieftec omdat dat gewoon een goeie goedkope kast is!

maar wat ik nou zou irritant/jammer vind van die CT dat ie een deurtje heeft

en ik wilde er nou net een leuke rheobus in gooien... maar neej hoor er zit een deurtje voor 8)7 dat past niet zeggen ze dan!!!!! :(

ik zat eigenlijk te geilen op deze rheobus
Afbeeldingslocatie: http://www.customginunx.free.fr/Test/images/mf05.jpg

maar zoals je ziet zijn die knopjes nogal groot... en dus zou het niet passen...

ik wilde graag weten of jullie originele ideetjes hadden... want ik wil ze toch eigenlijk beiden... en een oplossing zoals "laat je deurtje open" vink niet echt geslaagd |:(

ik dacht eerder om
een jah hoe zal ik het noemen... een gat waar de rheobus komt te dremelen (alsk die ergens vandaan kan regelen :D ) gewoon op de plek van de rhebus in het deurtje een gat in dremelen ter grootte van de rheobus...

is dat wat?

ik hoop dat jullie wat ideetjes voor me hebben... ik ga nu maar is slapen...

alvast bedankt jongens _/-\o_

-- Mx-Generætion --

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:28

Sick Nick

Drop the top!

koop dan de versie zonder deurtje.... :/

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

haal eerst es het spul in huis, meld ff hoeveel millimeter het scheelt en ik denk verder voor je ;)

Verwijderd

ik heb een beschadigt deurtje en ik heb hem er maar afgelaten :P gaat wennen naar verloop van tijd en vind het er nu wel mooi uitzien :P dus gewoon eraf halen :P

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

juist ja... wou k net zeggen

Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/3_da-01w.jpg

Maarum anders zet je de baybus ff wat verder naar achteren of idd boor/frees je wat uit de achterkant van het deurtje..

Maar met de search kan je misschien ook nog wel wat oplossingen vinden want je bent (natuurlijk) niet de 1e die tegen dit 'probleem' aan loopt.

System specs

• Mx-KAEY
ik zal is zoeken ;)

maar ehm dat deurtje deruit rammen is eigenlijk toch wel zonde dat wil ik dus juist niet:D maar misschien isset wel goed alsk et gewoon bestel (beetje risico nemen kan geen kwaad innet leven:D :P ) en naar achteren dieuwen is een beetje minder want dan loopt het zeg maar niet meer gelijk:( want ik ga natuurlijk men drives stealthen....

maar kom maar op met die tips ;)

maar isset dus nix als ik dat deurtje een beetje ga modden?

[ Voor 77% gewijzigd door Mx-KAEY op 19-03-2003 00:02 . Reden: jullie zijn zo snel met posten dat ik op iemand reageer van 30 posts geleden :P ]

-- Mx-Generætion --

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 22:55
Nah een dremel in het deurtje is zonde, je kan het deurtje eruit halen en de andere drives stealthen maar anders koop je iets van die een chieftec namaak kast (Thermaltake enzo) daar zit nog welles een bay bij waar niets voorzit, speciaal voor een bay/rheobus.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kleinere knoppen kan ook, die van mijn Rheobus zijn te groot maar dat maakt mij niets uit, mij gaat het erom dat ik 4 fans kan regelen. Ik heb dus geen knoppen erop want het zit toch achter die 'rotdeur'.

ARME AOW’er

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 19:50
De knoppen op mijn Sunbeam Rheobus kit #2 zijn 13mm diep en het past 'ruim' in m'n chieftec met deur (er is zeker nog zo'n 3mm over). Mocht het toch niet passen, dan is het heel makkelijk om het probleem op de lossen: schroef de rails iets anders zodat de bay iets verdiept ligt! Ok, niet het mooiste resultaat, maar er zit toch een deurtje voor :)

• Mx-KAEY
ik weet niet hoor maar de mensen die een chieftec hebben zeg maar.. kunnen jullie aan het plaatje zien of die rheobus erin zou passen? want ik persoonlijk denk van niet....

er is wel zoon rheobus van 3,5" maar dat is zeker minder spul dan dat ding op de foto.... en jah je wilt toch wel het beste voor je casemod!

BTW: ergens in de search gevonden dat er een ruimte zit van 1,8 cm....

[ Voor 13% gewijzigd door Mx-KAEY op 19-03-2003 00:38 ]

-- Mx-Generætion --

Verwijderd

Nooit aangedacht om het deurtje eruit te halen? 8)7 Heb ik ook gedaan met de mijne.... en de voorkant mooi aangevuld met een LCD (hoe kan het ook anders) :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 07:27 ]

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Ik heb 14 millimeter knoppen (diep zeg maar) erop zitten.

Waarom zou dit dan niet kunnen?

Verwijderd

Misschien de baybus wat dieper in de kast monteren?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hmm crap, ik zit met hetzelfde idee, ik wil ook die mooie Zalman en heb ook een Chieftec.

Even een beetje gokken. Aan de zijkanten heb ik net iets meer dan 1 cm over (zeg maar, die plastic staafjes in de deur die het licht van je ledjes netjes doorgeeft). Persoonlijk lijkt het me net kunnen maar ik vind het nog geslaagder als jij het eerst probeerd :P.

Om nou weer die knoppen 2 mm door je deur heen te laten komen ziet er ook niet uit natuurlijk.

Topic bookmarked, en als het niet past heb ik een mooi excuus voor een nieuwe kast :P.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Als je die Zalman rheobus correct monteert in een bay, dan hoor je nog genoeg ruimte over te hebben om je deurtje gewoon te laten zitten. Ik heb een Vantec Nexus Fancontroller, en de knoppen komen bijna even ver uit de kast als die van de Zalman. Tussen knoppen en mijn Chieftec deurtje (DA-01BD) zit nog bijna een centimeter ruimte. Zou het erg lam vinden van Zalman als ze daar geen rekening mee gehouden hebben :P

LinkedIn
Instagram

• Mx-KAEY
IceStorm schreef op 19 March 2003 @ 08:13:
Hmm crap, ik zit met hetzelfde idee, ik wil ook die mooie Zalman en heb ook een Chieftec.

Even een beetje gokken. Aan de zijkanten heb ik net iets meer dan 1 cm over (zeg maar, die plastic staafjes in de deur die het licht van je ledjes netjes doorgeeft). Persoonlijk lijkt het me net kunnen maar ik vind het nog geslaagder als jij het eerst probeerd :P.

Om nou weer die knoppen 2 mm door je deur heen te laten komen ziet er ook niet uit natuurlijk.

Topic bookmarked, en als het niet past heb ik een mooi excuus voor een nieuwe kast :P.
hahahhahaa:D

najah ben ik iig niet de enige:D:D

jah ik ga het zowiezo bestellen, dus ik ben de eerste die het probeerd.... ik neem gewoon risico ;)

maar ehm is wel stoer alset past allemaal :) ik moet uitvinden hoe groot die knopjes zijn....
want et schijnt dat je 1,8 cm heb tussen het deurtje en de kast (alsie dicht is...)

alset deurtje dicht kan isser ook helemaal geen probleem :)

ik gaat is proberen te zoeken

komen jullie maar met je ideetjes ;)
ReemF schreef op 19 March 2003 @ 08:17:
Als je die Zalman rheobus correct monteert in een bay, dan hoor je nog genoeg ruimte over te hebben om je deurtje gewoon te laten zitten. Ik heb een Vantec Nexus Fancontroller, en de knoppen komen bijna even ver uit de kast als die van de Zalman. Tussen knoppen en mijn Chieftec deurtje (DA-01BD) zit nog bijna een centimeter ruimte. Zou het erg lam vinden van Zalman als ze daar geen rekening mee gehouden hebben :P
zou me eerder lam lijken van chieftec... ze moeten er eigenlijk toch wel rekening mee houden!
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 07:27:
Nooit aangedacht om het deurtje eruit te halen? 8)7 Heb ik ook gedaan met de mijne.... en de voorkant mooi aangevuld met een LCD (hoe kan het ook anders) :9
zou je misschien wat fotoowtjes kunnen posten van je lcd'tje?
ben eigenlijk wel benieuwd....

[ Voor 73% gewijzigd door Mx-KAEY op 19-03-2003 08:27 ]

-- Mx-Generætion --

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Je kan eventueel nog even advies/details vragen op de messageboard van Zalman ? Ze zijn er nog snel ook ! Tiz wel een beetje brak Engels af en toe (Koreanen he ;) ) Maar het is wel duidelijk !
zou me eerder lam lijken van chieftec... ze moeten er eigenlijk toch wel rekening mee houden!
Chieftec kan toch moeilijk rekening houden met ELK soort uitbreiding wat er mogelijk is ? Want zo kan ik ook wel beginnen dat er bovenop geen gat zit voor een radiator voor de mogelijke waterkoeling gebruikers onder ons ... Beetje kort door de bocht.

• IceStorm

IceStorm

Mx-KAEY schreef op 19 March 2003 @ 08:19:

Mwa, het is natuurlijk wel een beetje zo dat Chieftec die kast een stuk eerder klaar had dan Zalman die rheobus :P.

Ik ga het messageboard eens polsen.

• Mx-KAEY
ok ok :) jullie hebben gelijk :P

dit is trouwens de rheobus op de site van zalman http://www.zalman.co.kr/images/0311/zm-mfc1.png

ff tjekken waar dat messageboard zit :P

Edit: Bagger ik kan niet posten op dat board daaro! ik krijg een of ander installer van men office 2000 :X

[ Voor 28% gewijzigd door Mx-KAEY op 19-03-2003 08:40 ]

-- Mx-Generætion --

• IceStorm

IceStorm

Ikke heb al gepost, wel ultra wazig (je kan je niet registreren bijv :P).
Hmm beetje brakke zinnen maar ja, ben net wakker. Ben heel benieuwd. Mx-KAEY, zijn er al shops die hem hebben? Want vorige week was het allemaal wat vaag als in "ja we krijgen hem binnen, denk ik".

• Mx-KAEY
bedankt voor het posten icestorm

zijn geen shops in nederland nog(kweet eigenlijk niet eens cker), maar in aussland hebben zem natuurlijk al ;)

kheb wat kenissen wonen in duitsland en die bestellen em voor mij :):)

zou echt strak zijn alsie gewoon past... dan ben ik stukken verder met mijn mod (die nog moet komen hoor:D)

-- Mx-Generætion --

• DeTrucIs
  • Laatst online: 17-09-2019
Als de knoppen te groot zijn zou je ook andere knoppen kunnen nemen. Bij Display of Conrad verkopen ze ook losse knoppen. Of zelf de knoppen kleiner (minder diep) maken

Verwijderd

maak je kast net als die xaserII dat je dus je bovenste bay door je deurtje heen ziet :0. dremel dus gewoon een bay in je deurtje. anders heeft het ook weinig nut. dat deurtje zit ervoor dat je niet je cdromframepjes hoeft te spuiten. [kleur verschil] en dat je dus die lelijke bays niet ziet. na als je zoon mooi ding heb zou ik um eruit laten komen.

• Mx-KAEY
voor icestorm: http://www.eynstein.nl/a/2742.html deze winkel heeftem op voorraad :)

-- Mx-Generætion --

• tafkaw
  • Laatst online: 09:00
Of stealth je cd-romspeler en maak er dan 2 frontjes (5 1/4) aanvast dus een frontje onder aan het andere vastmaken en de bovenste aan je cdrom.
Doe dan je rheobus zo ver naar achteren dat het frontje ervoor past en voila je hebt een stealth rheobus. (ben ik nog te volgen :S)

Zo ga ik dus mijn floppydrive doen :9

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
Gr0wLiThE schreef op 19 maart 2003 @ 12:51:
Of stealth je cd-romspeler en maak er dan 2 frontjes (5 1/4) aanvast dus een frontje onder aan het andere vastmaken en de bovenste aan je cdrom.
Doe dan je rheobus zo ver naar achteren dat het frontje ervoor past en voila je hebt een stealth rheobus. (ben ik nog te volgen :S)

Zo ga ik dus mijn floppydrive doen :9
Euhm dan moet je dus je cd-rom drive open doen als je je fanspeed wilt verstellen? :?

Verwijderd

...of je koopt een andere kast... of je rukt het deurtje eraf 8)7

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 21:10
de knopjes zullen qua diepte wel passen :)

maar er zitten aan de binnekant van je deurtje 2 verdikkingen die rondom het 'rooster' lopen
het kan dus zo zijn dat er net een knopje van je baybus, op dezelfde positie gaat komen, als zo'n verdikking van je deurtje
hierdoor heb je dus minder diepte, en kan het zijn dat je deurtje niet meer dicht kan,
omdat je knopje in de weg zit
(had ik namelijk met mijn eerste zelfgemaakte baybus :( )
wat je hier tegen kunt doen is even uitmeten waar dat knopje ongeveer tegen je deurtje aankomt, en daar even wat plastic van die verdikking wegdremelen,
waardoor je meer diepte krijgt, en je knopje dus wel in de diepte past,
waardoor je deurtje wel dicht kan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Crash op 19-03-2003 14:26 ]

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb nu meerdere mensen horen zeggen dat het wel past, dus er hoeft niks gemod worden en dat deurtje hoeft er ook niet af. Ik vind deze Zalman ook wel de mooiste fanbus die ik heb gezien tot nu toe denk ik. Wel een beetje vreemd om er dan een deurtje voor te doen, maar ja, dat zit nou eenmaal aan de kast. ;) En continu die brandende LEDjes van die fanbus lijkt mij ook geen pretje, dus is zo'n deurtje juist een uitkomst. Zo raak je ook minder gauw uitgekeken op de fanbus; elke keer als je 't deurtje open doet: :o wat is m'n fanbus mooi. ;)

Verwijderd

oh dat past wel hoor

• Mx-KAEY
*ignore post*

[ Voor 152% gewijzigd door Mx-KAEY op 19-03-2003 15:30 ]

-- Mx-Generætion --

• Mx-KAEY
Crash-Override schreef op 19 maart 2003 @ 14:25:
de knopjes zullen qua diepte wel passen :)

maar er zitten aan de binnekant van je deurtje 2 verdikkingen die rondom het 'rooster' lopen
het kan dus zo zijn dat er net een knopje van je baybus, op dezelfde positie gaat komen, als zo'n verdikking van je deurtje
hierdoor heb je dus minder diepte, en kan het zijn dat je deurtje niet meer dicht kan,
omdat je knopje in de weg zit
(had ik namelijk met mijn eerste zelfgemaakte baybus :( )
wat je hier tegen kunt doen is even uitmeten waar dat knopje ongeveer tegen je deurtje aankomt, en daar even wat plastic van die verdikking wegdremelen,
waardoor je meer diepte krijgt, en je knopje dus wel in de diepte past,
waardoor je deurtje wel dicht kan :)
dit vin ik nou een van de beste tips tot nu toe!!! bedankt man :)

ennehm

Aham brahmasmi
schreef dat je dat deurtje voor je rheobus kan doen als je zat wordt van die ledjes... dats ook een goed idee.... een reden erbij om toch wel die chieftec te kopen :)

-- Mx-Generætion --

• Aham brahmasmi
Ja, het deurtje heeft voor- en nadelen. Als je vaak cd-roms in je drive wilt doen of met diskettes ofzo aan de gang gaat laat ik het deurtje meestal halfopen staan; 'k moet dan wel het reflex onderdrukken om het steeds weer dicht te gooien, want anders ben je tig keer dat ding open en dicht aan het klikken. 8)7
Maar ik vind het wel een rustige indruk maken met het deurtje dicht; geen lelijke drives/branders in kleuren die nou niet bepaald bij je mooie blauwe (de mijne dan) case passen, en die rheobus kun je idd ook lekker verstoppen als je zat van die LEDjes wordt.
offtopic:
Ik heb mijn Chieftec case bij Salland Automatisering gekocht, inclusief een 360 W Chieftec voeding. Die voeding is echt superstil en ook van een aardig goede kwaliteit (ik hoor wel eens mensen die minder enthousiast zijn, maar heb zelf nog nooit last gehad van inzakkende voltages/instabiliteit oid).

Maar met dat deurtje ziet de kast er gewoon strak uit, en het bespaart je het werk van het stealthen van je drives.

Maar ik heb dus al van verscheidene mensen mogen vernemen dat die Zalman rheobus gewoon achter het deurtje van de Chieftec kast past, dus deze combo kan zonder problemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Aham brahmasmi op 19-03-2003 16:51 ]

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Je kunt ook nog mooi voor die led's hele kleine gaatjes booren en daar dan fibreglas door geen doen dan krijg je van die hele kleine goeiende punjtez. Idee??

Verwijderd

Jouw sig past alleen niet :o

[ontopic]
Je kan natuurlijk ook ff naar de winkel gaan en opmeten... en dan op internet de afmetingen van dat andere ding opzoeken (of allebei op internet zoeken, maar ik denk niet dat je precies die afmetingen van de chieftec zal kunnen vinden)

Verwijderd

Mx-KAEY schreef op 19 maart 2003 @ 12:31:
voor icestorm: http://www.eynstein.nl/a/2742.html deze winkel heeftem op voorraad :)
Bij http://www.space-promotion.nl/ hebben ze 'em ook :)

• Mx-KAEY
ik heb de afmetingen van die CT al gevonden ;) 1,8 cm

maar afmeting van die zalman kank niet vinden... en nou woon ik niet in een echt modgekke stad:D dus ik zou eerst paar kilometertjes moeten reizen (nog zacht uitgedrukt ;)) voordat ik die zalman kan opmeten:)

ehm dat ideetje om gaatjes te boren innet deurtje zodat je de lichtjes ziet is eigenlijk niet zoon top idee van zoals aham eerder had gezgegd dat je je deurtje dicht kan doen als je gek wordt van die lichtjes die niet uitgaan:D

maar ok ik heb al veel hele goede dingen gehoord en veel geruststellende dingen :) en veel dingen hebben me nog enthousiaster gemaakt om te gaan modden :)

ik zat te denken denk je dattet deurtje van die xaser II op de chieftec past? (weet je wel dat deurtje die al gemod is....)
bij eynstein 5 euro's goekoper;)
ik zou zeggen tjek de pricewatch is ;)

heeft iemand nog bericht gehad van de post oppet forum van zalman???

[ Voor 18% gewijzigd door Mx-KAEY op 19-03-2003 18:00 ]

-- Mx-Generætion --

Verwijderd

Of een nieuwe kast, of het deurtje eruit. Nu zit die mooie rheobus achter zo'n deurtje. Dan kun je net één of andere lelijke rheobus pakken en die erachter zetten. 8)7

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Bij mij kan het deurtje er gewoon uit :?

Of komt dat omdat ik de grote versie heb :+

• IceStorm

IceStorm

thijz schreef op 19 March 2003 @ 18:25:
Bij mij kan het deurtje er gewoon uit :?

Of komt dat omdat ik de grote versie heb :+

Deurtje kan er hier ook gewoon uit maar cmon, ik heb hem gekocht juist omdat een pc met een deur l33t is :P.

Nog steeds geen antwoord overigens.

• Mx-KAEY
nou wat zijn ze toch snel he :+)

als je dat deurtje eruit haalt zeg maar zie je nog wel sporen dat er eerst een deurtje zat?

ik bedoel valt het heel erg op?

-- Mx-Generætion --

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik kan eigenlijk maar een ding bedenken dat nog niet al te lelijk is en dat is om de fanbus iets van een centimeter dieper te laten vallen, dat of zelfs nog minder moet genoeg zijn om het deurte dicht te krijgen. ik heb hier zelf ook een chieftec dragon (blauw) en er zit toch nog wel een beetje ruimte voor. Gewoon verzinken dus dat hele ding

• Mx-KAEY
ok jongens...

het staat vast....

ik de bestelling gedaan :)

rhebus en chieftec kast komen hopelijk over een tijdje binnen :) bedankt voor al jullie harde knetter denk werk... ik ben benieuwd offet allemaal gaat passen ;)

ik hou jullie iig op de hoogte!

-- Mx-Generætion --

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

tja... deurtje eraf halen? ziet er opzich niet eens zo gek uit..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

ik heb dus een Xaser II en een 6 ports Fanbus van Alternate, en jah hoor je raad het al :( deurtje kan niet meer dicht :(
Ik denk dat ik zodra ik tijd heb het maar op de manier ga doen zoals Atmoz het in een van zn mods heeft gedaan. ziet er nog koel uit ook :7

zou bij jou natuurlijk zonde zijn om dat gloednieuwe ding uit elkaar te halen, maar voor andere is dit misschien wel een oplossing.

voorbeeld:
LET OP DIT IS EEN PLAATJE VAN ATMOZ niet van mij :P

Afbeeldingslocatie: http://www.trancesensation.nl/stephan/casemod2002/COMPLEET/DSCF0031.JPG

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• IceStorm

IceStorm

Mx-KAEY, ok dan ;). Ik heb mijn fans nog niet binnen en zelfs ik vind een fancontroller voor fans die ik niet heb iets overdreven dus ik wacht nog even.
Ik hoor graag of het past of niet.

• Mx-KAEY
jah tuurlijk man geen probleem ;)

zodra alles binnen is en ik alles in heb gebouwd... dan post ik ff men Casemod:)

enz enz :)

-- Mx-Generætion --

Verwijderd

zo'n baybus heb ik ook al :P

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.pluigers/b36.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.pluigers/b34.jpg

bevalt me prima.

Verwijderd

IceStorm, op die site van Zalman zet jij er een vraag neer of hij in een Chieftec weetikveelwelke past. Op zich niks mis mee, maar je kunt beter vragen hoe diep de knoppen van de rheobus zijn. Die lui daar hebben waarschijnlijk weinig zin om op te gaan zoeken hoe de kast van chieftec in elkaar zit en hoe diep alles is. Zo lui zijn ze daar wel >:)

• IceStorm

IceStorm

Thank you for the interest in Zalman's product.

It can not be so ideal that user will install ZM-MFC1 the 5.25" bay of cases having 5.25" bay cover typed of sliding door or hinged door.

Regards,
Jinkook Kim/ZALMAN
Oftewel, uitproberen dus ;)

• Mx-KAEY
jah idd hjet is misschien handiger als je vraag hoe lang die knoppen zijn:D:D:D

-- Mx-Generætion --

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 17-02 20:38
ik kan me hier ontiegelijk vergissen (sorry als dat zo is)

maar ik meen wel eens van die chieftec deurtjes te hebben gezien waarbij de bovenste 5"drive vrij is, misschien een oplossing?

• 1st_Ro
  • Laatst online: 07-01-2022
T7D_Sneezy, Dat zijn de Thermaltake Xaser kasten die je bedoelt volgens mij. Maar of je zo'n deurtje los zou kunnen krijgen is nog maar de vraag.

Krijg je wel een deurtje met zo'n lelijke X in het midden (vind ik dan). ;)

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 18:26
waarschijnlijk gaat het net passen en anders laat je de baybus toch iets naar binnen vallen?

bla di bla bla

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-02 13:19
Kijk zo wel ff of ie past heb er wel een liggen op de zaak.. alleen die is stuk :(

• Mx-KAEY
kewl! als je dat ff kan tjekken is wel een strakke actie :) dan kan ik tenminste met een gerust hart slapen... nu zit ik elke nacht te mokken hoe alles nou weer zat en te plannen :|

-- Mx-Generætion --

• Aham brahmasmi
Mx-KAEY schreef op 19 March 2003 @ 17:48:

ehm dat ideetje om gaatjes te boren innet deurtje zodat je de lichtjes ziet is eigenlijk niet zoon top idee van zoals aham eerder had gezgegd dat je je deurtje dicht kan doen als je gek wordt van die lichtjes die niet uitgaan :D
Mja, als je er een klein gaatje in boort en een dun glasvezeltje in stopt, kan dat er ook wel geinig uit zien lijkt mij. Dan heb je echt een subtiel lichtpuntje... maar dan kun je dus nog steeds niet bij de knoppen (potmeters), dus blijft het iets decoratiefs (indicatie van het voltage van je fans).

Verwijderd

Kun je dat deurtje op de een of andere manier niet inkorten, zodat je een deurloze 5,25" bay krijgt? Eigenlijk vind ik het zonde zo'n mooie rheobus achter zo'n deur te stoppen. Dan zou ik zeggen, koop een oerlelijke rheobus met kleine knopjes zodat je zeker bent dat ie erin past.

• Aham brahmasmi
Inkorten ziet er erg lelijk uit, reken daar maar op. Het deurtje zit bovenaan nl. onder een rand, en als je 'm inkort kijk je dus in het gat tussen de drives/bays en het deurtje. De onderkant inkorten is geen optie, omdat je dan waarschijlijk meer dan de helft van 't deurtje eraf moet halen (3.5" bays komen eerst, van onderaf).

Verwijderd

Dan kun je het beter niet doen nee... dat wordt lelijk. :)

Verwijderd

Ik heb die zalman zelf ook ............
Tevens heb ik een ATC220 met deur.....
Ik heb de achterkant van die draai knoppen op een draaibank 2mm korter gemaakt.........
Past perfect nu :)

• Mx-KAEY
agh ik zie het allemaal wel :D

tis nu toch allemaal besteld:D

-- Mx-Generætion --

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 21:10
Mx-KAEY schreef op 20 maart 2003 @ 21:34:
agh ik zie het allemaal wel :D

tis nu toch allemaal besteld:D
and if it doesn't fit ---> tweak it >:)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:44
Het past gewoon. Heb hier laatst een schakelaartje geinstalleerd waarmee ik een fan op 7 of 12 volt kan zetten. Dat ding is denk ik een cm hoog en het past gewoon

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Zoals ik op de pic zie, zijn de knoppen van de rheobus ook wel ongeveer een cm diep.

• Mx-KAEY
de kast heeft ook een ruimte van 1,8 cm.... maar we weten gewoon niet hoe groot die knopjes zijn :)

-- Mx-Generætion --

Verwijderd

Hmm.... ik gok niet meer dan 14 mm diep (de knop samen met de ruimte tussen bus en knop).

Nogmaals: Zonde om zo'n mooie rheobus achter zo'n deur te stoppen. B)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 07:55 ]

• Mx-KAEY
ik laat het deurtje speciaal voor jou open ok ;)

en als het 's avonds ff te dol wordt met die lichtjes doeket deurtje dicht ;)

-- Mx-Generætion --

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 23:05

Exigence

dnkroz

Je kunt ook zelf een rheobus maken, gewoon naar je elektroboer gaan... Heb ik ook gedaan.
Je kunt ook het deurtje er (zonder te dremelen) gewoon afhalen, dan ziet hij er nog goed uit.

• Aham brahmasmi
Het gaat om het design van die Zalman rheobus hè. Dat evenaar je niet zomaar eventjes met een zelfbouwprojectje... blauw plexi frontje, met tekst erop geprint, dual-color rood/blauwe LEDjes.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik heb 5 tuimelschakelaars achter me chieftec deurtje.
ik moest wel ff wat weghalen voor ie helemaal dicht kon maar dat was minder dan het plastic dik is. en het is alleen voor de middelste stand van de buitenste schakelaars. die zaten namelijk op de diepste punten van het deurtje..

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

als we het toch over die fancontroller hebben heb ik ook wel een vraagje :9

ik heb 2 blue led fans van www.xxlcases.nl

zijn opzich errug mooi maar er komen 2 draadjes uit, deze gaan meteen in een 4 pin adapter

hoe sluit ik deze dan aan op deze rheobus?
draadjes strippen ofzo :?

Verwijderd

Het lijkt me wel handig voor het aansluiten de draadjes te strippen ja. :)
Verder weet ik het ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 18:14 ]

Verwijderd

en daarna op een 3pin connector solderen ofzo :?

• Mx-KAEY
je kan ook draadjes kopen van 3 pins naar 4 pins datset makkelijkst!

ennehm over die blauwe leds ze worden niet rood op die van zalman maar ze worden feller en minder fel :) nog strakker dus ;)

-- Mx-Generætion --

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:40
ff voor de duidelijkheid, ik heb het net ff opgemeten, en de knoppen van mijn baybus zijn 14mm, en passen NET AAN, dat is dus op de randen van het rooster ;)
met een beetje schuren kan 15mm daar ook nog wel ;)
maar 18 gaat je dus niet lukken ;)
als ik zo op het plaatje kijk dan zijn de knoppen géén 15mm diep.

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• Mx-KAEY
wat zijn de dan? dieper? of minder diep?

ok dus volgens jou gaat er 14 mm in...

iemand al bericht gehad van dat forum van zalman? icestorm?

-- Mx-Generætion --

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 07:54:
Hmm.... ik gok niet meer dan 14 mm diep (de knop samen met de ruimte tussen bus en knop).
-JB- schreef op 22 March 2003 @ 00:25:
ff voor de duidelijkheid, ik heb het net ff opgemeten, en de knoppen van mijn baybus zijn 14mm, en passen NET AAN, dat is dus op de randen van het rooster ;)
Hee, wat kan ik goed gokken! :+

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 10:24 ]

• eMKa
  • Niet online
Mx-KAEY

heb je die controller al binnen?

Ik zit met hetzelfde probleem dus... (chieftec kast en deze zalman controller)

[rml][ CM] Lastige kast voor raampje[/rml] (deze gast heeft die controller)

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• Mx-KAEY
neej die controller komt pas over 3 weken ofzow binnen... ik geef een seintje alsie binnen is... en dan gaak ook meteen me hele casemod oppet forum flikkeren ;)

ff kijken bedankt voor de link ;)

-- Mx-Generætion --

• eMKa
  • Niet online
ok is goed...

3 weken? sheeeesh waar heb je hem besteld joh... :+

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Na et hele draadje te hebben gezlezen en heel wat speurwerk op interenet te hebben verricht zit ik met het volgende vraag:
wat is het voltage bereik van dat apparaat?
ik weet dat 2 tuimelschakelaars tot 5v kunnen maar kunnen de draaiknoppen dat ook?
dat is voor mij belangrijk.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• eMKa
  • Niet online
5 of 12 toch? kijk even op de zalman site(lijkt me logisch)

http://www.zalman.co.kr/english/product/zm-mfc1.htm

• Mx-KAEY
mktje schreef op 26 March 2003 @ 11:28:
ok is goed...

3 weken? sheeeesh waar heb je hem besteld joh... :+
viavia wat vrienden/kenissen in moffeland :+

aardige mensen hoor 8)

maar ehm iemand al een idee hoe groot die knopjes zijn?

-- Mx-Generætion --

Verwijderd

Ik had met mn home made baybus het zelfde probleem, door mn schakelaars kon mn deurtje (van mn thermaltake xasier 2 proB) ook nie dicht, oplossing gewoon schakelaars verder naar achter gezet (gaatje groter gemaakt, en 1 extra schroef op de schroefdraad gezet ) waardoor die dus 5 mm dieper ligt dusss BTW hoeze is thermaltake namaak?? dat zijn echt wel een van de betere kasten

Verwijderd

ik heb ook zo'n chieftec kast, maar wat ik me afvraag, ken dat deurtje er ook andersom in?
zodat hij naar de andere kant open gaat?

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

simpel zat, haal d knoppen van je potmeters, as inkorten indien nodig en scoor bij de plaatselijke electronicazaak een paar minder diepe knoppen, die schakelaartjes zijn ook gewoon met kortere as te krijgen, probleem opgelost

• _XipHiaS_
  • Niet online
Misschien past deze http://www.enermax.com.tw/uc-a5fatr2.htm wel, knopjes lijken minder diep, is ook met minder regelaars te krijgen.

Verwijderd

ik heb de zalman fancontroller nu is me case zitte, ik meet wel ff:

draai = 13mm
tuimel = 14mm

:9

Verwijderd

Misschien past deze http://www.enermax.com.tw/uc-a5fatr2.htm wel, knopjes lijken minder diep, is ook met minder regelaars te krijgen.
Ik heb de kleinere broer hiervan, die is idd maar een paar milimeter 'dik', en werkt perfect,
(behalve dat k*t alarm dan) :(

http://www.enermax.com.tw/uc-a3fatr2.htm

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 15:39 ]

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 15:29:
[...]

Ik heb de kleinere broer hiervan, die is idd maar een paar milimeter 'dik', en werkt perfect,
(behalve dat k*t alarm dan) :(

http://www.enermax.com.tw/uc-a3fatr2.htm
Wat is er met dat alarm dan :??.

Verwijderd

Ik denk dat hij er net wel in gaat passen
Ik het zelf een Xaser II Alu met deur, en daar passen de gewone standaard "piloten schakelaars" net niet in, maar bij een chieftec kast weer wel makkelijk.
En aan de foto te zien zijn de knoppen even groot of iets kleiner dan "piloten schakelaars"

Verwijderd

Dat alarm kan je instellen op een bepaalde temperatuur, maar elke keer als de pc uit is geweest worden je instellingen 'vergeten', hij reset zichzelf steeds als de stroom er af is geweest.

zeeeeer irri!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pl.de.jongh/hoe.jpg

de 4pin komt van me ledfan af, dit is een adapter kabel

de rechter 3pin komt van de zalman fancontroller (ja normale is blauw maar me case is dicht :9 , iig 3pin male)

hoe krijg ik deze aan elkaar zodat ik me fans erop kan zetten?

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 16:10:
Dat alarm kan je instellen op een bepaalde temperatuur, maar elke keer als de pc uit is geweest worden je instellingen 'vergeten', hij reset zichzelf steeds als de stroom er af is geweest.

zeeeeer irri!
Ow lekker is dat, had deze namelijk ook op het oog. Hoe laag mogen de fan's standaard in RPM zakken alvorens het ding begint te piepen? Hoe bevalt hij jou voor de rest, is de leesbaarheid echt zo beroerd als hier en daar word vermeld of valt dat wel mee?

Verwijderd

Je kunt de rpm en de temp zelf instellen, maar is verder een prima dingetje hoor.
Leesbaarheid is goed genoeg, en hij is verder wel degelijk.

Dat hij de instellingen vergeet kan ook komen omdat bij mij de stroom echt van de kast af gaat als hij uit gaat.

@ Speedy765: kan je vast wel een verloopplugje voor kopen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 16:23 ]

Verwijderd

thermaltake xaser 2 5000 heeft een gat voor en bus bij de bovenste bay misschien moet je een gat maken

Verwijderd

Ja, maar een gat in je deurtje krijg je denk ik nooit echt mooi
ik heb die kast ook, en volgens mij zit er echt wel genoeg ruimte!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 16:25 ]

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb hem net ook besteld, en heb ook de dragon chieftec...
Hoop ook maar dat ie past...
En anders! kopuh we gewoon een nieuwe kast! :D

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 16:20:

@ Speedy765: kan je vast wel een verloopplugje voor kopen
ik kan um nergens vinden 8)7 8)7 8)7
Pagina: 1 2 Laatste