IK heb hier een Ericsson T18s, een oud beestje van twee jaar oud. Simlock vrij, garantie verlopen, enz..
Nu heeft hij alleen wat kuren, waarover ik ook al in topics uit de search gelezen heb...
• het display valt uit als ik op de bovenkant druk
• het toetsenbord wil op zeldzame momenten niet werken
• de batterij is na 1x bellen halfleeg
Maar verder is het een super telefoon! Misschien weten jullie nog dat ik een Philips Fysio had gekocht, nou, die heb ik alweer in de verkoop gedaan want er werkt niets zo fijn als mijn T18sje!
Ik heb vanavond geprobeerd hem open te schroeven, maar dat wil haast niet. Ik heb dus de batterij eraf gehaald, en daaronder zit het typeplaatje met 4 kleine inbus-schroefjes. Die heeft mn vriend losgekregen met een klein plat schroevendraaiertje. Maar nu wil dus het bovenste stukje niet los; het stukje waar de antenne en simkaart zitten. Er zit wel een gaatje precies in het midden, met een getand ringetje erop...maar dat is te klein om aan te gaan draaien... en een schroevendraaier in het gaatje steken en op goed geluk draaien helpt niet.
Tot zover; ik kan dus niet dichter bij de ingewanden van mijn t18sje komen. Daarmee blijft het probleem dat het display dus waarschijnlijk een los contactje heeft, het toetsenbordje maybe ook, en ik daar niet bij kan.
1) Hoe wel?
2) Zo niet, kan ik hem dan naar een winkel brengen waar ze hem kunnen nakijken?
- à la minute?
- doen ze nog wel van dit soort oude telefoontjes?
- kan ik er mee naar een Dutchtone shop gaan (aangezien mijn simkaart daarvan is, en hij ooit met dat pakket geleverd is) of zijn die niet zo op hardware gericht?
- rekenen ze daar kosten voor, en kan iemand een inschatting geven hoeveel...?
Twee allesomvattende antwoorden op de mogelijk komende posts:
1) Ik heb geen geld voor een nieuwe Ericsson
2) Ik wil geen ander merk
Nu heeft hij alleen wat kuren, waarover ik ook al in topics uit de search gelezen heb...
• het display valt uit als ik op de bovenkant druk
• het toetsenbord wil op zeldzame momenten niet werken
• de batterij is na 1x bellen halfleeg
Maar verder is het een super telefoon! Misschien weten jullie nog dat ik een Philips Fysio had gekocht, nou, die heb ik alweer in de verkoop gedaan want er werkt niets zo fijn als mijn T18sje!
Ik heb vanavond geprobeerd hem open te schroeven, maar dat wil haast niet. Ik heb dus de batterij eraf gehaald, en daaronder zit het typeplaatje met 4 kleine inbus-schroefjes. Die heeft mn vriend losgekregen met een klein plat schroevendraaiertje. Maar nu wil dus het bovenste stukje niet los; het stukje waar de antenne en simkaart zitten. Er zit wel een gaatje precies in het midden, met een getand ringetje erop...maar dat is te klein om aan te gaan draaien... en een schroevendraaier in het gaatje steken en op goed geluk draaien helpt niet.
Tot zover; ik kan dus niet dichter bij de ingewanden van mijn t18sje komen. Daarmee blijft het probleem dat het display dus waarschijnlijk een los contactje heeft, het toetsenbordje maybe ook, en ik daar niet bij kan.
1) Hoe wel?
2) Zo niet, kan ik hem dan naar een winkel brengen waar ze hem kunnen nakijken?
- à la minute?
- doen ze nog wel van dit soort oude telefoontjes?
- kan ik er mee naar een Dutchtone shop gaan (aangezien mijn simkaart daarvan is, en hij ooit met dat pakket geleverd is) of zijn die niet zo op hardware gericht?
- rekenen ze daar kosten voor, en kan iemand een inschatting geven hoeveel...?
Twee allesomvattende antwoorden op de mogelijk komende posts:
1) Ik heb geen geld voor een nieuwe Ericsson
2) Ik wil geen ander merk
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs