Toon posts:

Slackware 9.0 is een feit.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 452 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De changelog van Slackware-current laat zien dat vandaag Slackware 9.0 is uitgekomen. Deze versie bevat patches voor het ptrace probleem in de kernel.

Highlights van deze release zijn:
- gcc 3.2.2
- kernel 2.4.20
- KDE 3.1
- Gnome 2.2.0
- Hotplug
- XFree 4.3.0

ISO's heb ik nog niet gezien van deze versie, op ftp.kpn.be staat al wel een up-to-date slackware-current tree.

Changelog:
http://www.slackware.com/changelog/current.php?cpu=i386

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:30
Potver ... je bent me net voor ;)

Ik heb maar ff geupdate met swaret nu alweer netjes up to date :)

En idd die ftp.kpn.be is namelijk al up to date :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Slackware is behalve (imho) de perfecte distributie voor laptops, ook een enorm fijne distro om install & forget installaties te doen bij windowsers. (lees: dropline).

Echter, klopt het dat hun installer non-free is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Ik gebruik het nu een klein poosje op m'n laptop ;) maar zover ik weet ... is het gewoon gratis hoor ...

En het werkt idd heel lekker :)

Ik draai al sinds 4.0 mee ... server eigenlijk alleen ... nu sinds ik Dropline heb ontdekt ook als Desktop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
offtopic:
/me is meer benieuwd naar het douchegordijn van topicstarter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Laatst online: 10-06 17:45
Theetjuh schreef op 18 March 2003 @ 22:42:
Isnip
... is het gewoon gratis hoor ...
snap
Gratis heeft niets met Free (as in Freedom) te maken.
Ik ga eens wat graven en post wel als ik wat vind ;)

//Edit

En zo blijkt het gelukkig een fabeltje te zijn ;)
Slackware is compleet maagdelijk rijstpap met gouden lepeltjes XTerm compatibel Free.

[ Voor 24% gewijzigd door XTerm op 18-03-2003 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_salvador
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2023

el_salvador

njah das duidelijk

Theetjuh schreef op 18 March 2003 @ 22:42:
Ik gebruik het nu een klein poosje op m'n laptop ;) maar zover ik weet ... is het gewoon gratis hoor ...

En het werkt idd heel lekker :)

Ik draai al sinds 4.0 mee ... server eigenlijk alleen ... nu sinds ik Dropline heb ontdekt ook als Desktop :)
kan iemand mij meer vertellen over dropline, bedoelen jullie gewoon de gnome desktop zoals op http://www.dropline.net/gnome? waarom installen mensen niet de gewone gnome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
el_salvador schreef op 18 March 2003 @ 23:10:
[...]

kan iemand mij meer vertellen over dropline, bedoelen jullie gewoon de gnome desktop zoals op http://www.dropline.net/gnome? waarom installen mensen niet de gewone gnome?
Ik heb mij eigenlijk nooit echt verdiept in X ... dus toen ik dit zag, sprak mij dat wel aan ... het is geoptimaliseerd voor Slackware, makkelijk te updaten ... nog makkelijker te installeren ...

Dus ja ... de leek wil ook wel eens wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
el_salvador schreef op 18 March 2003 @ 23:10:
[...]

Omdat die er tot voorkort nog niet was. Slackware 8.1 werd nog uitgeleverd met gnome 1.4.x. Daarmee liepen ze enigszins achter. Inmiddels zijn er dus wel Gnome 2.2.0 packages voor Slackware. Maar ik denk dat dropline Gnome sneller is met updates en nieuwe releases.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_salvador
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2023

el_salvador

njah das duidelijk

aha, doet met heel ver weg denken aan het penguin liberation front die ook allerlei extra pakketje ter beschikking stellen maar dan voor mandrake (ok, ok, das een iets andere opzet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

mjum :P verse slackware

Wie heeft em allemaal ge-pre-ordered op slackware.com?

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal mijn Slackware boxed set over een paar weekjes of maanden wel bij Scholtens & Whristers :) Tot die tijd behelp ik me wel met de tree op harde schijf ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Pinball schreef op 18 March 2003 @ 23:33:
mjum :P verse slackware

Wie heeft em allemaal ge-pre-ordered op slackware.com?
Kep geen creditcard ... en geen geld ... en wel adsl :)

Dus ja ... dan is de keuze niet zo moeilijk ... maar heb er idd ook al aan zitten te denken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 23:35:
Ik haal mijn Slackware boxed set over een paar weekjes of maanden wel bij Scholtens & Whristers :) Tot die tijd behelp ik me wel met de tree op harde schijf ...
Je kan die ook gewoon in de winkel kopen? Ik dacht altijd dat je die on-line moest bestellen. Ken je ook adressen in België waar ik dat kan kopen?

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:30
Zo! Dat is tenminste lekker up to date qua software! Die ga ik binnenkort wel een keer proberen ...m'n grootste probleem met Slackware was de laatste tijd, dat het wel wat achter begon te lopen. Daarom ben ik maar eens Gentoo gaan proberen (duurt wel lang, al dat gecompileer). Maar nu Slack het nieuwe spul ook allemaal heeft, tja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Wilke schreef op 18 March 2003 @ 23:41:
m'n grootste probleem met Slackware was de laatste tijd, dat het wel wat achter begon te lopen.
Wat ik zei in m'n eerste post ... Slack heeft nooit achter gelopen ... dan wel slackware-current ... maar het loopt nooit achter ... gewoon lekker makkelijk updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-09 20:22
en in /patches/packages staan de belangrijkste updates voor de huidige slackware.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
iemand al iso mirrors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb op een 5 tal mirrors gekeken en daar is nog geen officiele iso te vinden. Maar als je de current-tree van bijvoorbeeld ftp.kpn.be hebt kun je met http://www.slackware.no/makeSlackISOs.sh zelf een iso in elkaar zetten.

/update: zo juist heb ik in kunnen loggen op de ftp.slackware.com server en ook daar nog geen iso te bekennen. Voorkomt onnodig zoeken op mirrors momenteel (2:55)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart Coppens schreef op 18 March 2003 @ 23:41:
[...]
Je kan die ook gewoon in de winkel kopen? Ik dacht altijd dat je die on-line moest bestellen. Ken je ook adressen in België waar ik dat kan kopen?
http://www.linuxbelgiumshop.be/nl/
bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 08:18

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Weet iemand of de installer nu ook in staat is 2 of meer netwerkkaarten te detecteren ?
Normaal pakte die er altijd maar 1 en moest ik die andere later zelf handmatig toevoegen.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erhnam schreef op 19 March 2003 @ 12:56:
Weet iemand of de installer nu ook in staat is 2 of meer netwerkkaarten te detecteren ?
Normaal pakte die er altijd maar 1 en moest ik die andere later zelf handmatig toevoegen.
code:
1
2
n/tcpip-0.17-i386-16.tgz: Detect more network cards in netconfig, and fix
       loopback setup (thanks to John Yost).

Of dat more nou meerdere is, of meer kaarten? :o

Voor mirrors:

http://www.abnormalpenguin.com/slackware-mirrors.php

kpn.be heeft dus al een onofficiele 9 iso.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb slackware al een tijdje op me pc , 3 maart had ik hem al toen kwam die namelijk net uit , keek ook maar toevallig op de slackware site :P. verder nog geen problemen gehad en geen bugs gezien in slackware 9.0 , wel 1 voordeel is dat die gelijk me creative soundblaster pci 128 pakt , dat deed slackware 8.1 niet

ftp://ftp.kpn.be/pub/linu...iso/slackware-9.0-rc2.iso
slackware 9.0 iso :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 15:38:
heb slackware al een tijdje op me pc , 3 maart had ik hem al toen kwam die namelijk net uit , keek ook maar toevallig op de slackware site :P. verder nog geen problemen gehad en geen bugs gezien in slackware 9.0 , wel 1 voordeel is dat die gelijk me creative soundblaster pci 128 pakt , dat deed slackware 8.1 niet

ftp://ftp.kpn.be/pub/linu...iso/slackware-9.0-rc2.iso
slackware 9.0 iso :P
rc2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah staat er achter :P

btw:
die staat er sinds 3 maart al op

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ofwel dat is dus niet de final, maar gewoon een release candidate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eff een screenshot van slackware 9.0 voor de liefhebbers

http://www.fidodido.nl/cmb/slackware%209.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wil niet luisteren of wel?

Dat is niet slackware 9.0 maar release candidate 2 van slackware 9.0. Een PRE-release dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theguide
  • Laatst online: 26-06 11:48
Maar er IS dus WEL een 9.0 final. En het lijkt me dat een screenshot van 9.0rc2 niet zal verschillen met 9.0 final of wel.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is nog GEEN officiele ISO van de final versie. Die stond tenminste een uurtje geleden nog niet op de officiele Slackware site. Screenshots van desktops verraden meestal weinig over de onderliggende distributie, dus met dezelfde software en setup ziet een Desktop op de meeste Linux distro's er wel hetzelfde uit. Maar dat is offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 16:12:
Er is nog GEEN officiele ISO van de final versie. Die stond tenminste een uurtje geleden nog niet op de officiele Slackware site. Screenshots van desktops verraden meestal weinig over de onderliggende distributie, dus met dezelfde software en setup ziet een Desktop op de meeste Linux distro's er wel hetzelfde uit. Maar dat is offtopic.
idd ... gewoon ff rustig afwachten wanneer hij er is ...
Ik had de cd van 9.0-rc3 hier al een paar dagen liggen ... met een paar updates zat ik dus al gauw op 9.0 final ... :9

Dit zouden natuulijk de andere mensen ook kunnen doen ... die niet kunnen wachten })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theguide
  • Laatst online: 26-06 11:48
Even doorgaan op het zelfbouwen van een iso. Je kunt toch heel slack 9 op 1 cd krijgen als je de slackware/kdei dir niet meeneemt? Ik meende dat ergens gelezen te hebben (ik weet natuuuuurlijk niet meer waar, maar goed). :z

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:06
ftp://ftp.bit.nl/mirror/s...rrent/isolinux/README.TXT Hier staat precies beschreven hoe je zelf een Slackware-iso maakt. Dit is weliswaar voor current, maar voor 9.0 zal dit niet veel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 15:41:
jah staat er achter :P

btw:
die staat er sinds 3 maart al op
Ja, geen wonder. Dat zijn ReleaseCandidates
waar jij het over hebt. Of je moet die ook bedoelen :)
Dit topic gaat over de eerste current versie 9 die NA de rc's is
uitgebracht. RC-3 (voor deze dus) staat op ongeveer 16 maart in
de SoftwareUpdates van Tweakers.net.

/edit: Nelske was me voor i.v.m. RC-opmerkingen. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Mujo op 19-03-2003 18:23 ]

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Laatst online: 14:35
staat de final nu wel in current-iso op kpn.be ? er staat geen rcx meer achter tenminste :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

modbreak: HK replies worden in NOS niet op prijs gesteld.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yah, kwam er vandaag ook achter dat er weer een nieuwe slack was. :P

heb sinds dat ik een paar weken mijn computer geformat heb en er win2k opgezet te hebben wel weer zin in om weer rustig te kunnen linuxenen.

btw, het is toch wel gewoon mogelijk om de current op een cd te zetten en dan te installeren.
of ben ik nou raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 15:50
Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 20:00:

heb sinds dat ik een paar weken mijn computer geformat heb en er win2k opgezet te hebben wel weer zin in om weer rustig te kunnen linuxenen.

btw, het is toch wel gewoon mogelijk om de current op een cd te zetten en dan te installeren.
of ben ik nou raar?
Ja heb op lappie rc1 staan. heb een iso gebakken via die readme.. en kde language packs eruit gelaten en het werkt als een speer :)
Op desktop nu de rc3 iso die gewoon gedownload... maar ze draaien allebei super stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 07:31

WOmBaT

Nyaaa!!!

kieskes schreef op 19 maart 2003 @ 18:49:
staat de final nu wel in current-iso op kpn.be ? er staat geen rcx meer achter tenminste :?
Volgens http://www.abnormalpenguin.com/slackware-mirrors.php is dit een unofficial iso, dus gewoon een iso van de current release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slager
  • Laatst online: 00:06
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 20:00:

of ben ik nou raar?
Lees mijn post hierboven eens door ... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwha heb ik gezien. maar iemand anders is de current directory aan het downloaden en zou hem branden. dus vandaar.
heb er zelf geen hand in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
T-Blizzard schreef op 19 maart 2003 @ 20:03:
[...]

Ja heb op lappie rc1 staan. heb een iso gebakken via die readme.. en kde language packs eruit gelaten en het werkt als een speer :)
Op desktop nu de rc3 iso die gewoon gedownload... maar ze draaien allebei super stabiel
Als je nou snel naar 9.0-final wil ... gebruik dan lekker swaret dat zijn namelijk maar een paar packages om te upgraden ... scheelt weer voor de mensen die nog helemaal niks hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
Theetjuh schreef op 19 March 2003 @ 20:35:
[...]

Als je nou snel naar 9.0-final wil ... gebruik dan lekker swaret dat zijn namelijk maar een paar packages om te upgraden ... scheelt weer voor de mensen die nog helemaal niks hebben ;)
Had ik al geinstalled :)

tis op zich wel leuk proggie maar het doet niet zoveel.... het haalt gewoon zijn packges uit slack-current.
Heb ook al een keer 8.1 geupdate door gewoon bij alles upgradepkg te doen :)
Dat is het enigste waar ik het handig voor vind swaret... je hoeft nie te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
T-Blizzard schreef op 19 March 2003 @ 20:56:
Had ik al geinstalled :)

tis op zich wel leuk proggie maar het doet niet zoveel.... het haalt gewoon zijn packges uit slack-current.
Heb ook al een keer 8.1 geupdate door gewoon bij alles upgradepkg te doen :)
Dat is het enigste waar ik het handig voor vind swaret... je hoeft nie te zoeken
Idd , met een aantal drukken op de knop ben je up to date ... maar dat is juist het mooie ervan :)

Niet meer zoeken welke zijn geupdate ... gewoon een paar commando's draaien en klaar is clara }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 12:29
Die iso op kpn.be is geen rc maar wel een final... echter geen officiële... kijk maar naar de datum waarop die is aangemaakt (van vandaag of gisteren is hij, kan het nu ff niet zien maar ik ben er zeker van)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
swaret
by xbone - Saturday, May 4th 2002 14:33 PST

About:
swaret lets you keep your Slackware system up to date. It functions similarly to apt-get, the Debian package manager.
ik vind het ook nie helemaal op de package manager lijken van Debian... Debian werkt met dependencies (nu zeg ik niet dat dat zoveel beter is...) maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Kapoen schreef op 19 March 2003 @ 21:06:
Die iso op kpn.be is geen rc maar wel een final... echter geen officiële... kijk maar naar de datum waarop die is aangemaakt (van vandaag of gisteren is hij, kan het nu ff niet zien maar ik ben er zeker van)
Niemand zegt dat hij er niet is ... maar iedereen zegt dat de officiële er nog niet is ... en dat is waar ... op dit tijdstip dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
T-Blizzard schreef op 19 maart 2003 @ 21:06:
ik vind het ook nie helemaal op de package manager lijken van Debian... Debian werkt met dependencies (nu zeg ik niet dat dat zoveel beter is...) maar toch....
Ach ... het is tenminste al een goed begin ... zolang draait het nog niet eens ...

Dus wie weet ... en trouwens ... Slack is helemaal niet gebouwd op een dependencie system ... dus dan zal Patrick zelf nog aan de slag moeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
Theetjuh schreef op 19 maart 2003 @ 21:13:
[...]

Ach ... het is tenminste al een goed begin ... zolang draait het nog niet eens ...

Dus wie weet ... en trouwens ... Slack is helemaal niet gebouwd op een dependencie system ... dus dan zal Patrick zelf nog aan de slag moeten ;)
Ik zeg ook nie dat ik dat wil ik zou zelf niks anders willen dan slackware :) (hou van de eenvoud en controle)
als een prog iets mist krijg je toch wel een foutmelding met wat je mist, en dat heb ik liever als dat een prog vaag loopt te doen en je nie echt weet wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
_/-\o_ What more can I say _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelfs zeker 2 maanden geen linux gedraaid omdat ik het verdomde om een andere distro erop te zetten en omdat ik 8.1 gewoon te oud vond.

(het had ook niet veel langer moeten duren trouwens hoor. windows2000 is best leuk en stabiel maar perl for windows en python voor windows doet het gewoon niet zo lekker als in linux. (ja ja het doet het precies hetzelvde maar toch in windows mis ik de eenvoud ofzo. of meschien gewoon een gevoelsmatig iets))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 13:49
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 21:47:
ik heb zelfs zeker 2 maanden geen linux gedraaid omdat ik het verdomde om een andere distro erop te zetten en omdat ik 8.1 gewoon te oud vond.

(het had ook niet veel langer moeten duren trouwens hoor. windows2000 is best leuk en stabiel maar perl for windows en python voor windows doet het gewoon niet zo lekker als in linux. (ja ja het doet het precies hetzelvde maar toch in windows mis ik de eenvoud ofzo. of meschien gewoon een gevoelsmatig iets))
8.1 te oud? dan update je hem toch gewoon even via de hierboven genoemde tools?

beetje slap excuus om geen slackware te draaien :+

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

zwelgje schreef op 19 maart 2003 @ 21:48:
[...]

Jah, als je slack draait moet je wel ook veel zelf kunnen doen, daarvoor heb je ook slack.
Maar de iso is er nog niet, kwam toenet toevallig op ftp.slackware.com (als user 96 van de 96) ;)

Nog ff w88....

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Theetjuh schreef op 19 March 2003 @ 21:13:
[...]

Slackware packages ondersteunen geen dependency checking. Daarmee onderscheidt Slackware zich ook van andere distro's. Ik vind het een zegening, anderen vinden het waardeloos. Maar ja daarvoor hebben we ook keuze uit distro's.
Als Slackware met dependency checking gaat werken gaat het hier de deur uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwelgje schreef op 19 March 2003 @ 21:48:
[...]

ik ben lui,
ik wacht dan liever tot de nieuwe versie komt en download het zootje gewoon overnieuw.

vandaaruit doe ik meestal al het update werk met de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 23:51:
Slackware packages ondersteunen geen dependency checking. Daarmee onderscheidt Slackware zich ook van andere distro's. Ik vind het een zegening, anderen vinden het waardeloos. Maar ja daarvoor hebben we ook keuze uit distro's.
Als Slackware met dependency checking gaat werken gaat het hier de deur uit. :)
Och zo erg zal het bij mij niet worden ... ik draai het al sinds 4.0 ofzo ... het is gewoon lekker werken onder Slack ... sim-pel ... ik wil ook niks anders ...

En dependency ... sja mij lijkt het wel handig ... hij geeft zelf aan wat hij nodig heeft om te kunnen draaien ... maar ik heb er nog nooit mee gewerkt ofzo ... dus ja of het echt zo werkt ... don't know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo

Mujo

Nee hè?

De officiële announce van Slackware.com maar effe gecopy-paste, misschien
overbodig, maar zag hem nog nergens.
http://slackware.com/announce/ANNOUNCE.9_0

Announcing Slackware Linux 9.0!

The first major Slackware release based on the GCC 3.2.2 compiler,
Slackware Linux 9.0 continues the ten-year Slackware tradition of
simplicity, stability, and security.

Among the many program updates and distribution enhancements, you'll
find two of the most advanced desktop environments available today:
GNOME 2.2 (with a large collection of pre-compiled GNOME applications),
and KDE 3.1, the latest version of the award-winning K Desktop
Environment. Slackware now uses the 2.4.20 kernel bringing you
advanced performance features such as the ReiserFS journaling
filesystem, SCSI and ATA RAID volume support, and kernel support
for XFree86's DRI (the Direct Rendering Interface) that brings high-
speed hardware accelerated 3D graphics to Linux. Additional kernels
allow installing Slackware using any of the journaling filesystems
available for Linux, including ext3, ReiserFS, IBM's JFS, and SGI's XFS.

From the beginning, Slackware has offered a stable and secure Linux
distribution for UNIX veterans as well as an easy-to-use system for
beginners. Slackware includes everything you'll need to run a powerful
server or workstation. Each Slackware package follows the setup and
installation instructions from its author(s) as closely as possible,
offering you the most stable and easily expandable setup.

Here are some of the advanced features of Slackware 9.0:

- Runs the 2.4.20 version of the Linux kernel from ftp.kernel.org,
with Andrew Morton's patches to stabilize the ext3 filesystem.
Special kernels were prepared to support hardware such as SCSI
controllers, USB keyboards and mice, parallel-port IDE devices,
IBM PS/2 machines with the Microchannel bus, and even speech
synthesizers providing access to Linux for the visually impaired
community. The performance of the 2.4.x kernel series along with
Slackware's track record of careful attention to system security
make it the perfect choice for running your production servers.

- System binaries linked with the GNU C Library, version 2.3.1. This
version of glibc has been patched to improve compatibilty with
existing binaries.

- XFree86 4.3.0
This version of XFree86 represents a major upgrade with greatly
improved performance and support for more video hardware, including
support for hardware accelerated graphics using the Direct Rendering
Interface supported by the 2.4.20 Linux kernel. The 3D performance
rockets past anything you've ever seen before. Gamers, get ready. :)

- Major enhancements to the printing system, which now uses LPRng for
better performance and security. CUPS is also provided as an
alternative in the extra/ directory. The Ghostscript interpreter has
been upgraded to ESP Ghostscript version 7.05.6, which brings with it
several new printer drivers as well as support for the new IJS
interface, which allows new printer drivers to be added to Ghostscript
without requiring a recompilation. Two IJS servers are available in
this release. HPIJS, which supports more than 60 HP Inkjet printer
models, and Gimp-Print, which supports many printers from Canon and
Epson.

- Installs gcc-3.2.2 as the default C, C++, Objective-C and Fortran-77
compiler. This supports C++ much better than the gcc-2.95.3 compiler
used in previous Slackware releases.

- Support for fully encrypted network connections with OpenSSL, OpenSSH,
and GnuPG.

- Apache 1.3.27 web server with Dynamic Shared Object (DSO) support, SSL,
and PHP.

- PCMCIA, CardBus, and APM support for laptops. (pcmcia-cs-3.2.4).
Slackware also now includes hotplug support. This locates and
configures most hardware automatically as it is added (or removed)
from the system. It also loads the kernel modules required by sound
cards and other hardware at boot time.

- New development tools, including Perl 5.8.0, Python 2.2.2, and
graphical tools like Qt designer, KDevelop, and Glade.

- Updated versions of the Slackware package management tools make it easy
to add, remove, upgrade, and make your own Slackware packages.
The improved package tracking makes it easy to upgrade from Slackware
8.1 to Slackware 9.0. The checkinstall utility has been added
(in extra/) to help you build and maintain your own packages.

- Web browsers galore! Includes Netscape Communicator version 7.02,
Konqueror 3.1, and Mozilla 1.3 (now with anti-aliased font support
and built-in junk email filtering).

- The complete K Desktop Environment (KDE) version 3.1, including the
KOffice productivity suite, networking tools, GUI development with
KDevelop, multimedia tools, the Konqueror web browser and file
manager, dozens of games and utilities, international language
support, and more.

- The GNU Network Object Model Environment (GNOME) version 2.2.

- A collection of GTK based applications, including:
abiword-1.0.4, gaim-0.60cvs, gimp-1.2.3, and pan-0.13.4.

- Large repository of contributed software compiled and ready to run.
This includes various window managers, support for 3Dfx gaming cards,
XFree86 3.3.6 servers to support older hardware, OpenMotif-2.2.1,
the Java Runtime Environment, libsafe (advanced buffer overflow
protection), ISDN support, and much more (see the /extra directory).

- Many more improved and upgraded packages than we can list here. For a
complete list of core packages in Slackware 9.0, see this file:

ftp://ftp.slackware.com/p...lackware-9.0/PACKAGES.TXT

- Another Slackware exclusive: Slackware's ZipSlack installation option
is the fastest, _easiest_ Linux installation ever. ZipSlack provides
a basic text-based Linux system as a 42 megabyte ZIP archive.
Simply unzip on any FAT or FAT32 partition, edit your boot partition
in the LINUX.BAT batch file, and you can be running Linux in less
than five minutes. The ZipSlack installation includes everything you
need to network with Linux (including Ethernet, token ring, and
PPP), and extend the system with additional software packages such as
X. A ZipSlack system will even fit on a Zip(TM) disk, so you can
carry a personal Linux system with you to run on any PC with a
Zip(TM) drive.

Downloading Slackware 9.0:
--------------------------

The full version of Slackware Linux 9.0 is available for download from
the central Slackware FTP site hosted by our friends at www.cwo.com:

ftp://ftp.slackware.com/pub/slackware/slackware-9.0/

The ZipSlack version of Slackware can be downloaded from:

ftp://ftp.slackware.com/p...e/slackware-9.0/zipslack/

If this site is busy, see the list of official mirror sites here:

http://slackware.com/getslack/

Purchasing Slackware on CD-ROM:
-------------------------------

Or, purchase the Slackware Linux 9.0 four CD-ROM set directly from
Slackware Linux, and you'll be helping to support the continued
development of Slackware Linux! :-)

This is the official release of Slackware on CD-ROM, and has many
enhanced features, including:

- Easy bootable CD-ROM installation. If your machine can boot a
CD-ROM, just boot the first disc to begin the installation process.
- Fully bootable live CD-ROM -- just boot the second disc and run a
basic Linux system right off the disc, including networking tools.
Makes the ultimate Linux rescue disc!
- The ZipSlack edition of Slackware Linux 9.0.
- The entire source code used to build Slackware Linux 9.0.

The price for the Slackware Linux CD-ROM set is $39.95 plus shipping.

Slackware Linux is also available by subscription. When we release a new
version of Slackware (which is typically once or twice a year) we ship it
to you and bill your credit card $24.95 plus shipping. Shipping is $5 in
the USA, Canada, and Mexico for First Class. Overseas is $9 PER ORDER.
There is an additional $3 COD charge (USA Only). UPS Blue Label (2nd day)
[USA Only] is $10 PER ORDER, UPS Red Label (next day) [USA Only] is $15
PER ORDER.

Ordering Information:
---------------------

You can order online at the Slackware Linux store:
http://store.slackware.com

Order inquiries (including questions about becoming a Slackware
reseller) may be directed to this address:
info@slackware.com

Or, send a check or money order to:

Slackware Linux, Inc.
1164 Claremont Drive
Brentwood, CA 94513
USA

Have fun! :^)

---
Patrick J. Volkerding <volkerdi@slackware.com>

Visit us on the web at: http://slackware.com

Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
Hoe lang gaat het duren voordat de andere grote releases op versie 9.0 komen, zoals RedHat en SUSE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu slackware 8.1 draaien op m'n laptop. Kan ik dan met swaret moeiteloos updaten naar 9.0?? Heb namelijk geen zin in een nieuwe install. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 11:57:
Heb nu slackware 8.1 draaien op m'n laptop. Kan ik dan met swaret moeiteloos updaten naar 9.0?? Heb namelijk geen zin in een nieuwe install. :(
ik heb 8.1 op lap ook geupgrade op de "veel werk" manier upgradepkg en dat ging goed.... dus neem aan dat dat met swaret ook goed gaat aangezien die packeges van slack zelf gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Blizzard schreef op 20 March 2003 @ 12:00:
[...]

ik heb 8.1 op lap ook geupgrade op de "veel werk" manier upgradepkg en dat ging goed.... dus neem aan dat dat met swaret ook goed gaat aangezien die packeges van slack zelf gebruikt.
Nahja, ik heb namelijk eens ergens gelezen dat het via een bepaalde volgorde moet dat upgraden. Je zegt zelf ook al dat het veel werk is dus daarom was ik van plan swaret aan het werk te zetten. Maar dan moet swaret natuurlijk wel die volgorde aanhouden. Maar het maakt dus niet zoveel uit als je maar alles upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Gebruik nu 8.1 op m'n servertje waar ik samba, dnet (DPC) opdraai (zie sig, Rigel) en moet zeggen werkt prima. Had vroeger Red Hat maar ik hoef geen GUI werk toch vanuit de bash en tegenwoordig via my XP machine met PuTTY op m'n Linux systeem.

PuTTY ruled ;) Werkt prima :D

Maar ik ga gewoon een clean install doen, moet ik meteen samba niet meer upgraden ;) maar ik wacht effe op de officeële iso's...

[ Voor 5% gewijzigd door Graham op 20-03-2003 12:40 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben altijd een beetje zoekende geweest wat betreft linux distro's, maar na mijn LFS avontuur, (erg leerzaam) ben ik bij Slackware blijven plakken, erg fijn pakket... :9 Ben daarom erg blij met Patrick zijn doorzettingsvermogen en zijn Slackware 9.

misschien een beetje off-topic en een vraag die aan het wachten is op een dom antwoord ;) , maar heeft iemand een verklaring voor het afwezig blijven van een standaard implementatie van PAM in Slack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heeft Patrick Volkerding ooit in een interview eens gezegd dat hij PAM niet volwassen genoeg vindt en dat daarom hij voorlopig niet van plan was PAM te implementeren in Slackware. Dat is inmiddels al wel weer een aantal jaren geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de hele slackware-9.0 directory van dl.xs4all.nl gedowned. Daarmee kun je gewoon zelf een ISO maken. In die Readme staat trouwens ook dat je /gnome of /kde of /kdei moet weg laten omdat het anders niet op een cd zou passen. Misschien dat het wel op een 80min. cdtje past. Ga het iig zo even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 12:11:
[...]

Nahja, ik heb namelijk eens ergens gelezen dat het via een bepaalde volgorde moet dat upgraden. Je zegt zelf ook al dat het veel werk is dus daarom was ik van plan swaret aan het werk te zetten. Maar dan moet swaret natuurlijk wel die volgorde aanhouden. Maar het maakt dus niet zoveel uit als je maar alles upgrade?
Ik heb een upgrade gedaan vanaf 8.1 met deze manier: http://swaret.xbone.be/viewtopic.php?t=71
ging perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 12:34:
Volgens mij heeft Patrick Volkerding ooit in een interview eens gezegd dat hij PAM niet volwassen genoeg vindt en dat daarom hij voorlopig niet van plan was PAM te implementeren in Slackware. Dat is inmiddels al wel weer een aantal jaren geleden.
ah... that explains it.
thnx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:01
metalant schreef op 20 March 2003 @ 11:52:
Hoe lang gaat het duren voordat de andere grote releases op versie 9.0 komen, zoals RedHat en SUSE?
Wat maakt dat nou uit? Het is niet zo dat distro-versie nummers aangeven hoe compleet of up-to-date zijn hoor. Debian unstable heeft nog nummer 3.0 maar loopt echt niet achter hoor (zeker niet als je zelf wat apt-sources toevoegd: XFree 4.3 draait hier al tijden, en ik heb nu Gnome 2.2.1).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 19:48
Klopt het dat er nog geen officiele ISO is? ik heb op http://www.abnormalpenguin.com/slackware-mirrors.php wel een paar 9.0 mirrors gezien maar geen van allen (ook die van ftp.slackware.org) heeft een ISO bestand staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als de Slackware site zelf al geen officiele iso heeft staan, dan zal deze ook niet vinden zijn op mirrors. Er zijn wel niet officiele iso's. Lees daarvoor de draad maar eens door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo

Mujo

Nee hè?

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 12:34:
Ik heb net de hele slackware-9.0 directory van dl.xs4all.nl gedowned. Daarmee kun je gewoon zelf een ISO maken. In die Readme staat trouwens ook dat je /gnome of /kde of /kdei moet weg laten omdat het anders niet op een cd zou passen. Misschien dat het wel op een 80min. cdtje past. Ga het iig zo even proberen.
Laat even weten of dat lukt uiteraard.

Wat is trouwens het verschil tussen /kde en /kdei?
Nu ook aan het downloaden van dl.xs4all.nl btw.
Nette snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffG
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01 23:15
kdei bevat de language files, zodat je ook bijvoorbeeld kde nederlands kan maken ;)
Er is trouwens ook nog een /extra directory, deze bevat ook nog wat leuke progjes, zoals de dev versie van gimp. Ik heb alles gebrand en had hiervoor 2 cds nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:07
/kde is het standaard kde pakket, in het Engels,
/kdei zijn alle vertalingen van kde (±70). De i staat voor "internationalization" ook wel afgekort als "i18n". Je hebt dit niet allemaal nodig dus ik zou /kdei weglaten of alleen de Nederlandse vertaling erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |orion
Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 13:00:
Als de Slackware site zelf al geen officiele iso heeft staan, dan zal deze ook niet vinden zijn op mirrors. Er zijn wel niet officiele iso's. Lees daarvoor de draad maar eens door :)
offtopic:
Ha'k gedaan, vanaf het begin van deze draad volg ik em met de volste interesse, mijn reden voor de haast is trouwens dat de instalatie van debian kapot is gegaan op m'n laptop en zo snel mogelijk een nieuwe distro wil. Ik wil dan maar meteen slack9.0 proberen... just like the good ol' time :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op ftp.slackware.no vind je diverse smaken unofficial iso's van Slackware-9.0. Ook het script om iso's te bouwen vanuit de Slackware tree kun je vanaf http://www.slackware.no downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mirror van dl.xs4all.nl is trouwens helemaal niet compleet, niet gebruiken dus. Kwam er net achter toen m'n image maar 350mb bleek te zijn :S packages van bijv. X en kde staan er nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

ik hoop dat dat vanavond wel ff het geval is, het liefst download ik gewoon de iso, dus slackware, schiet es even op! :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |orion
Ik doe wel eerst de onofficiele ISO aangezien ik haast heb. Als de officiele dan uitkomt wis ik mn cd-rw gewoon en zet ik slack weer op een cd-r zodat mn desktop masjientje em ook kan lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dl.xs4all.nl loopt HEEL vaak achter. Weet niet hoe vaak die geupdate wordt. Ik gebruik zelf ook vaak ftp.mirror.ac.uk/sites/ftp.slackware.com omdat die een behoooooooorlijke pijp lijkt te hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 12:11:
[...]

Op het forum van swaret kun je wel het een en ander lezen over hoe te upgraden ...
Now retrieve the newest Packages List (9.0).
swaret --update

Now download l/glibc, a/bin and a/sed.
swaret --download glibc -a
swaret --download bin -a
swaret --download sed -a

Go to the Cache Directory (/var/swaret) and
apply the following Commands in the Shell (sh).
upgradepkg glibc*
upgradepkg bin*
installpkg sed*

Upgrade Slackware Linux 8.1 to Slackware Linux 9.0 with:
swaret --upgrade (manually)
OR
swaret --upgrade -a (automatically)
Dit stond in de FAQ op het forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo

Mujo

Nee hè?

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 14:22:
Op ftp.slackware.no vind je diverse smaken unofficial iso's van Slackware-9.0. Ook het script om iso's te bouwen vanuit de Slackware tree kun je vanaf http://www.slackware.no downloaden :)
Buh... krijg geen toegang? :)

How come jij wel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
en idd ... dl.xs4all.nl kun je netzo goed niet gebruiken ...

Ik zelf gebruik voor swaret altijd ftp.slackware.at of ftp.kpn.be en als de update zo belangrijk is dat het niet kan wachten ... zsm van ftp.slackware.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

metalant schreef op 20 March 2003 @ 11:52:
SuSE gaat 16 april (dacht ik) naar versie 8.2.. en heeft dan dezelfde speeltjes als Slackware (GNOME 2.2 en KDE 3.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo

Mujo

Nee hè?

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 19:42:
[...]

SuSE gaat 16 april (dacht ik) naar versie 8.2.. en heeft dan dezelfde speeltjes als Slackware (GNOME 2.2 en KDE 3.1)
Da's waar, maar ook een hoop andere 'rommel' waar ik niet op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Mujo schreef op 20 March 2003 @ 19:58:
[...]

Da's waar, maar ook een hoop andere 'rommel' waar ik niet op zit te wachten.
dan kies je toch voor minimum install? en installeer je achter alleen datgene wat je nodig bent, tenminste zo deed ik het ook altijd met mijn Suse configuraties, (en dan de .txt based install kiezen 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Laatst online: 22-07 19:54
De final?
ftp://ftp.kpn.be/pub/linu...ent-iso/slackware-9.0.iso

Lijkt er wel op in ieder geval, ik wou eigenlijk gentoo er ff op zetten maar heb nog nooit slackware gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Rick164 schreef op 20 March 2003 @ 21:05:
De final?
ftp://ftp.kpn.be/pub/linu...ent-iso/slackware-9.0.iso

Lijkt er wel op in ieder geval, ik wou eigenlijk gentoo er ff op zetten maar heb nog nooit slackware gehad :D
die is ook nog steeds 'unofficiaal'

* Zwelgje is het wachten meer als zat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
zwelgje schreef op 20 March 2003 @ 21:06:
[...]

die is ook nog steeds 'unofficiaal'

* Zwelgje is het wachten meer als zat :(
Sja ach ... ik draai het al ... ik hoef niet meer te wachten ...

Als hij uit is wacht ik nog wel even 3 weken en download hem dan eens als het wat rustiger is ... install ik het dan wel weer op andere pc/servertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net zelf een iso gemaakt das best eenvoudig. En m'n laptop heb ik met swaret geupgrade naar 9.0 en dat is ook goed gelukt. Hierboven word ergens een link genoemt hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Laatst online: 22-07 19:54
Slackware-9.0-ALL.iso 20-Mar-2003 08:48 810M

Echt raar die ftps, zo te zien moet je een 90 min cd ofzo hebben om die iso's te branden :(
Tenminste die ene met alles erin, ik zoek er dus 1 met kde maar die is weer te groot voor een 80 min cd

*Edit*
Is dit de "non official" iso: ftp://ftp.slackware.at/sl...slackware-9.0-install.iso ?
Die werkt wel met een directe link maar de map zelf lukt niet zonder pass..

[ Voor 56% gewijzigd door RickDB op 20-03-2003 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04 09:36
Weet iemand hier eigenlijk of er überhaupt wel een officiële ISO gaat komen? Want die boxed set van 4 cd's vind ik persoonlijk een beetje te luxe. Die ISO van 8.1 was geweldig, stond een lekker basic desktop systeempje op. Komt er ook een dergelijke officiële ISO voor 9.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:09

aKra

Intentionally left blank.

Dat is dus de officieele .iso ? :?

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Laatst online: 01:04
De officiele iso is inderdaad net uit, en al gemirrored op ftp.kpn.be
De link hierboven is voor de onofficiele. De officiele iso is hier te vinden:

ftp://ftp.kpn.be/pub/linux/slackware/slackware-9.0-iso

[ Voor 53% gewijzigd door Solarsparc op 20-03-2003 23:24 . Reden: Typo in URL *doh* ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Rick164 schreef op 20 March 2003 @ 22:53:
Slackware-9.0-ALL.iso 20-Mar-2003 08:48 810M

Echt raar die ftps, zo te zien moet je een 90 min cd ofzo hebben om die iso's te branden :(
Tenminste die ene met alles erin, ik zoek er dus 1 met kde maar die is weer te groot voor een 80 min cd

*Edit*
Is dit de "non official" iso: ftp://ftp.slackware.at/sl...slackware-9.0-install.iso ?
Die werkt wel met een directe link maar de map zelf lukt niet zonder pass..
Wat voor cdtje heb je nodig voor die 810 meg iso? mijn (weinige) ervaring
leert me dat ISOs altijd groter zijn dan de werkelijke inhoud... maar of dit
100 meg scheelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Net gezien dat op http://www.abnormalpenguin.com/slackware-mirrors.php
er reeds 3 servers zijn met officiele isos die zowel KDE als Gnome bevatten, echter
de language patchen van KDE zijn er uit gelaten... het geheel past op een 650 meg cdtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb WinXP met VMWare, ik Slackware gedownload, denk ff lekker installeren maar zodra ik dus met fdisk of cfdisk aan de gang wil gaan doet ie niks? Hij ziet geen partities enzo. Heb in VMware 4GB toegekend. Maar een cfdisk geeft als error terug: Cannot open disk drive.
En fdisk /dev/hda geeft: Unable to open /dev/hda.

Heb wel ooit eens eerder Red Had 7 geVMwared, maar dit nog niet, kan iemand me ff op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 19:28:
Ik heb WinXP met VMWare, ik Slackware gedownload, denk ff lekker installeren maar zodra ik dus met fdisk of cfdisk aan de gang wil gaan doet ie niks? Hij ziet geen partities enzo. Heb in VMware 4GB toegekend. Maar een cfdisk geeft als error terug: Cannot open disk drive.

Heb wel ooit eens eerder Red Had 7 geVMwared, maar dit nog niet, kan iemand me ff op weg helpen?
boot: scsi.s

moet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 19:28:

Vmware emuleerd een buslogic scsi controller, je moet dus /dev/sda gebruiken en niet /dev/hda

en inderdaad booten met scsi.s als kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks. Werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 13:23

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
--20:38:44-- ftp://ftp.kpn.be/pub/linux/slackware/slackware-9.0-iso
=> `slackware-9.0-iso'
Connecting to ftp.kpn.be:21... connected!
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done. ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done. ==> CWD /pub/linux/slackware ... done.
==> PORT ... done. ==> RETR slackware-9.0-iso ...
No such file `slackware-9.0-iso'.
niet echt :/

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1 2 Laatste