Toon posts:

Debian: Stop echo naar console

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bezig ben in Debian dan worden allerlei activiteiten (firewallrules die geblockt worden, ISDN stats) allemaal naar de actieve console geschreven. Dit is zeer irritant. Ik kan nergens vinden of en hoe dit uit te zetten is. Wel mogen dingen naar tty6 ofzo geschreven worden, maar niet in de actieve waar ik m'n commando's in moet tikken. Weet iemand hoe dit moet?
Alvast bedankt.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 14:35

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

vi /etc/syslog.conf

zoek naar *.console

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

En als dat niet helpt:

Zet in /etc/init.d/klogd de shell variable KLOGD als volgt:

code:
1
KLOGD="-c 1"

Dan krijg je alleen nog maar kernel panics op je console te zien.

Overigens is een de waarde "-c 4" wat zinvoller. De melding dat je filesystem readonly is ge-remount vanwegen filesystem corruptie wil je waarschijnlijk wel op je console zien.

[ Voor 35% gewijzigd door Buffy op 18-03-2003 23:13 ]

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Verwijderd

Topicstarter
De klogd zorgde ervoor dat de ISDN verbindings meldingen over het scherm kwamen dansen. Ik kan het nu uitzetten door '-c 1' ervan te maken. Maar is het ook mogelijk om het in een vaste tty te laten zetten?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:47
Hoewel je eerste vraag voorstelbaar is (als je niet weet waar precies te zoeken), wordt het zo wel een beetje helpdesken...in de default /etc/syslog.conf staat namelijk uitgebreid beschreven in het commentaar hoe je kunt loggen naar een andere tty, etc.

Ziehier:
syslog.conf ---> Terminal and Console

# If the file you specified is a tty, special tty-handling is done, same with /dev/console.
# The tcp wrapper loggs with mail.info, we display
# all the connections on tty12
#
mail.=info /dev/tty12
Check ook de manpages van syslogd voor verdere informatie.

Volgens mij is hier verder echt zelf uit te komen. Dit topic gaat daarom dicht.

Ik zie trouwens dat je nieuw bent op Gathering of Tweakers (welkom!). Mocht je je afvragen waar dit op slaat, lees dan de Forum FAQ en (voor NOS) dit topic door: [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]. Er worden hier dagelijks veel topics geopend. Daarom stellen we enige eisen aan een topicstart, om te voorkomen dat het hier een helpdesk wordt waar iedereen z'n makkelijke vraagjes dumpt (waarop het antwoord ook vaak zelf eenvoudig te vinden is).

Dit topic is gesloten.