A-Merk geheugen............Kent U deze?

Pagina: 1
Acties:

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb net bij Funprice Dimms gekocht.
Volgens hun zijn het A-merk Dimms.
Ooit van SpecTec gehoord? :?

If you know it, and got some experiance with it:
Let me know.

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Verwijderd

Noot van gehoord. Ohja, A-merk. Wat ben je ermee? Ik heb 256MB Kingston 133MHz Cas3, draait tot 140 MHz op Cas 2-3-3. Aangezien ze een fortuin gekost hebben ben ik niet zo tevreden. Ze geven natuurlijk wel meer garantie :)

Doet het er toe of het nu A of B is? Probeer het gewoon te overclocken.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:21

Floor-is

5.2

Euh A-Merk en SpecTec nowee!

Spectaculair selling Technique dat wel. ;)

Djeez en je moest zeker ook meer betalen dan voor ander geheugen of niet?

Nou okee, wat voor merk chippies zitten er op de modules? Misschien dat het Brand-on-third is, daar moet jij dan ff uitsluitsel over geven...

Bericht hierboven

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb even overleg gehad met mijn eerwaarde collega van "Hardware algemeen". SpecTec is op zich niet echt slecht spul, het is ook niet echt goed ofzo.

Wat het zeker niet is, is A-Merk geheugen, wat dat betreft hebben ze je dus een pootje geprobeerd te tillen. Ik zou zeggen ga eens terug en vraag het een en ander na.

Wat overigens wel leuk spul is, is M.Tec geheugen, PC133Cas2, ik heb het zelf op 182Mhz fsb gehad (3:3:3) en dat draait echt prima. Er zijn twee winkels waarvan ik weet dat ze af en toe (ze hebben het niet altijd, dus je kan pech hebben) verkopen: Computerland en Accell Automatisering. Ik zou zeggen doe er je voordeel mee :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Hé Mtec goed????? Da's mooi, want dat heb ik ook gekocht, was spotgoedkoop destijds.Ik heb het helaas te vroeg gekocht. Ik heb het bij Computer planet in Haarlem gekocht. Ze hebben een 128 mb reepje voor 200 piek.
Thanks Floris *D

• TonyTone
Floris_Diemel, ik heb het voor 199,- bij Funprice gekocht. Das zeker niet te duur.
Bij comptechworld kost "A-Merk" 60 piek duurder. Maar Funprice hebben ze alleen "A-merk" :o

Ik heb geen wilde plannen om m'n mem te oveclocken, alleen de CPU en Videokaart e.d.
Maar omdat er ook veel problemen komen door foute/slechte dimm dacht ik beter een beetje "A-Merk" dan geen. Als het maar gewoon werkt op m'n T-Bird 800@1100 (hoop ik *D )

• TonyTone
p.s. op het geheugen staat alleen een groote
S in een scheef vierkantje. :?
Zecht me niks, en ik heb al heel wat geheugen gezien.

Maar de Dimm is assembled in de U.S.A. en ik heb een garaniet stikkertje erop zitten.
Dus het MOET goed zijn |:( :7

Verwijderd

M-tech verkopen ze bij NoRRod pc133 128mb
voor 170 gulden.
wordt daar als 133 cas 2 verkocht.
maar volengs mij is het cas2 bij 100mhz
en cas3 bij 133mhz.

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hier was laatst iemand die zei dat ze bij norrod CAS 226 geheugen verkochten ofzo, enorme bagger in ieder geval.

Prepare for unforeseen consequences

Verwijderd

slecht is het niet het doet wat het moet doen
maar houd niet over.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
SpecTec ben ik wel bekend mee (ook met M-tek ook) Beide vallen ze bij mij niet onder A-merk, maar staan (mijn ervaring) ook weer boven de OEM (en brand/3th)

SpecTec bevalt mij beter dan M-Tek, hier wil nog wel eens een "foute" tussen zitten en de meeste M-tek's zijn inderdaad cas2@pc133 en cas3@pc100

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

sja, A-merk simms/dimms
die verkooptruuk wordt al jaren gebruikt
ben je geen diehard tweaker of power user dan volstaat elk 'merkgeheugen' wel ;)
als het werkt dan werkt het
maarja de meeste newbie users moeten iets hebben om zichzelf mee te identificeren. kreten als A-merk! superstabiel! overclockersgeheugen! doen het altijd erg goed :) en voordeel voor winkels als funprice: ze kunnen de prijs omhoog gooien, omdat het duurder lijkt

• glrfndl
  • Niet online
SpecTec bevalt mij beter dan M-Tek, hier wil nog wel eens een "foute" tussen zitten en de meeste M-tek's zijn inderdaad cas2@pc133 en cas3@pc100
Net andersom zul je bedoelen neem ik aan ;)

• Gallus
  • Laatst online: 20:54

Gallus

Cheesy

Is Winbond ook een A-merk?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• -SpaceMaker-
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

lo, ik heb een paar dimms hier waarvan ik de fabrikant niet van kan achterhalen :(
Best wel stom, het is 128mb pc133.
Er staat een logo op die sjippies, lijkt beetje op een rondje waar links boven in de hoek een hap uit is en 4 vierkantjes zitten...... kent iemand dit ??

-Think Progressive-

Verwijderd

Wat een ..... zeg, nee hyundai is A-merk, a-merken halen bijna nooit 2-2-2 op vette MHz, maar merken zoals Spectek en Xelo en J-tech en Winbond halen het vaak wel (uit ervaring).

Dus moeten we A en B merk niet eens gaan omdraaien????????

Verwijderd

Wat een ..... zeg, nee hyundai is A-merk, a-merken halen bijna nooit 2-2-2 op vette MHz, maar merken zoals Spectek en Xelo en J-tech en Winbond halen het vaak wel (uit ervaring).

Dus moeten we A en B merk niet eens gaan omdraaien????????

• TwisteR
  • Laatst online: 03-07 13:38
De volgende merken zijn oa "A-Brand" en zal je regelmatig in Nederland tegen komen:

Infineon
Hyundai
LGS (Lucky Goldstar)
Apacer
Transcend
Kingston
Micron
Buffaloo

De volgende modules zijn OEM, in ieder geval GEEN A-merk:

SpecTek (= voldoet niet aan de eisen van Micron)
PQI
NPC
Alle varianten met 3 letters zijn vaak OEM

• Eegee
  • Laatst online: 17:13
Spacemaker, dat vroeg Psychostase zich op 18 november ook af, te lezen op
gathering.tweakers.net/showtopic/72610

dat is um toch ?

• -SpaceMaker-
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

tnx, ja dat is um :)

-Think Progressive-

• dizzytal
  • Niet online
Op maandag 20 november 2000 14:29 schreef jnijboer het volgende:

[..]
Net andersom zul je bedoelen neem ik aan ;)
Nee sorry ;(, ik heb veel betere ervaringen met SpecTec dan met M-Tek.

• glrfndl
  • Niet online
cas2@pc133 en cas3@pc100
Ik bedoelde dat dit wel net andersom zal zijn, dus cas2@100 en cas3@133 ;)

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Op maandag 20 november 2000 14:37 schreef -SpaceMaker- het volgende:
lo, ik heb een paar dimms hier waarvan ik de fabrikant niet van kan achterhalen :(
Best wel stom, het is 128mb pc133.
Er staat een logo op die sjippies, lijkt beetje op een rondje waar links boven in de hoek een hap uit is en 4 vierkantjes zitten...... kent iemand dit ??
Het zijn Mosel Vitalic chips... kwaliteits chips (waarschijnlijk de dimm zelf niet, pcb)

http://www.overclockin.com/reviews/MemMan-Mosel/MemMan-Mosel-3.html

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:59

botoo

💀 too old to die young

Ik gebruik al jaren de PC100 reepjes van Spectec (btw ik dacht dat het als Spektek geschreven werd) en ik ben er uitermate tevreden over, ik heb het ruim een jaar op 133 (BX bord) laten draaien zonder enig probleem. Inmiddels heb ik een A7V bord en wederom heb ik voor spectec gekozen en weer ben ik er blij mee (Duron 9*105).

Duzzz, wat is A merk nou eigenlijk beter dan?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• dizzytal
  • Niet online
Op maandag 20 november 2000 23:50 schreef jnijboer het volgende:
cas2@pc133 en cas3@pc100
Ik bedoelde dat dit wel net andersom zal zijn, dus cas2@100 en cas3@133 ;)
Oh dat ja sorry je hebt gelijk

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:10

fv

-------------------> hiero

Jaaa, die DIMM's met Mosel Vitalic chipset. Heb ik ook: super spul, draait hier op 2-2-2 bij 149Mhz:). Werkelijk geen enkel probleem. Soms ook wel eens op 152 (zo ongeveer, ik weet de exacte waarde niet meer).

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Verwijderd

Waar heb je dat geheugen gekocht????
Bedankt.

Alex

Verwijderd

Dat MyCom A-Merk geheugen (128 pc133) is blijkbaar van Mosel Vitelic?

Vaag dat ze zelf niet eens weten welk
(A)merk ze verkopen ;)

is het beter dan bv SpecTec als dat ongeveer f40 goedkoper is?

Verwijderd

Nou ik heb alle filialen van Mycom gebeld maar ze hebben het NIET!:( Alleen maar Hyundai en Infineon geheugen voor 250.- per reepje.
Als iemand weet waar je dat Mosel Vitalic geheugen kan kopen, REPLEY dan!
Bedankt:)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Bestellen bij Bolder of CTW, die hebben het _denk ik_ wel.

Bericht hierboven

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

[b]
If you know it, and got some experiance with it:
Let me know.
Hmmm, heel erg koel....
Probeer eens gewoon Nederlands, dat is een stuk makkelijker: misschien maak je dan niet van die domme fouten.

• GiLuX
  • Laatst online: 12-11-2025
ik heb me ooit op het anandtech forum laten vertellen dat spectec in usa wel bekend is en vaak als overclock modules worden aangeboden.

spectec is een affiliate van micron ofzo.

mischien komt het wel uit de zelfde fabriek gerold als micron maar voldoet het mischien net niet aan de specs oid.

lijkt mij niet slecht als je het voor weinig kan krijgen.

ik had het een tijd geleden gekregen als pc100 toen pc100 nog onbetaalbaar was en toen had nog helemaal niemand er van gehoord in nderland.

ohja, een schuin vierkantje met een S erin is spectec logo.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• dizzytal
  • Niet online
Langs het weggetje:

op SpecTec/Tek zo je wilt ;) zit 3 jaar garantie. Dit zit dus meestal niet op "normaal" OEM geheugen vandaar dat ik SpecTec ook niet onder OEM vindt vallen.

Verwijderd

Wat zijn eigenlijk de specs van deze Spekneks? Is het PC133 CAS2 of CAS3?

Massel

• dizzytal
  • Niet online
officeel cas2@100, cas3@133.

Al draaien ze bij mij (2*128MB) wel cas2@133. Bij een kameraad wil niet hoger als cas2@120.

Dus is ook een beetje afhankelijk, ik zou zeggen; zorg dat je een aantal "leken" vindt die ook geheugen nodig zijn en biedt aan voor hen ook te halen (en eventueel te installeren) dan koop je er meer ineens en kun je dus mooi uittesten..

• glrfndl
  • Niet online
Ik heb gister een reepje spektek geheugen gehaald bij norrod in groningen, draait CAS2@103 MHz, hoger kan ik niet testen want dat trekt mijn cpu niet. Volgens sisoft sandra zijn de specs cas2@100 en cas3@133.
Kostte me slechts 170 piek, maar is nu gestegen naar 175 en gaat na de HCC nog weer verder omhoog volgens de verkoper.

• fv
  • Laatst online: 21:10

fv

-------------------> hiero

He, Alex 21, MyCom heeft dat type DIMMS niet meer in hun levering. Ik heb toen ook nog enige moeite voor moeten doen om het bij hun te krijgen. Waarschijnlijk net de laatste levering. Ze hadden toen ook al de Hyundai's (ik weet niet of dat wat is).

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• knights16
  • Laatst online: 21-08 15:54
hmz,
ik heb dane eltec mem,
is ook officieel cas3@133
maar loopt op cas2 :D
10 jaar garantie..

PVoutput

Verwijderd

er blijft maar 1 A-merk.
Japanese Buffallo *D
hoewel..Tonicon"NEC" ook best goed is..

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ik ben anders ook wel blij met m'n Mushkin reepje hoor!! Wel een beetje aan de prijs, maar loopt heerlijk op 156 CAS 2 (2-3-2)!

reserveringshouder Tesla Model 3

• Bu588
  • Laatst online: 22-12-2025
Even voor de zekerheid, SEC is geen B-merk (ondanks dat het een drieletterige afkorting is ;)). SEC = Samsung Electronics Corporation, en dat hoort ook bij de A-Merken.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 22:21

ChUcKiE

Dus........

Ik heb laatst 3 reepjes 128MB PC133 M-Tec gehaald bij Intercom-Mailorder voor 149 p/stuk. Ik wete allene totaal niet of het Cas2/3 is...Iemand idee hoe dat te achterhalen is? Kan het kwadd het gewoon te proberne in het Bios?
Oja BDW in het BIOS staat aangegeven dat de CAS uit het geheugen gelezen wordt (SPD) en hij geeft overal 3T aan, dus zeker Cas3 :D geheuegen, of niet?
HMmm nouja, keer op 2T zetten kijken wat ie doet.....

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Als je echt wil weten wat een goed geheugenreepje is moet je even de C!T van deze maand doorlezen.

Daar stond een test in met diverse geheugenreepjes.

Kingston, Mushkin en Corsair kwamen als beste uit de test.

Ook DANE-ELEC deed het erg goed.

Verwijderd

Is Siemens ook goed?

Verwijderd

He die M-tec reepies zijn wel 6ns zie ik net.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 02:13
Wat Mycom betreft, heb er tijdens HCC 2 reepjes Apacer gekocht voor fl 170,- stuk.
Die draaien nu op 143 2-2-2 :).
Mobo wil alleen niet verder. :(

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Winbond is ook een a-merk, bij mij gaan de Dimms goed tm 157 mhz bus en cas 2-3-2
Jammer dat mijn AGP flipt bij spellen vanaf 143 mhz of hoger, maar ik kan wel TM 1093 in windows stabiel :)

Verwijderd

Dat M-Tec is inderdaad bruut. Ik heb een reep van 128 MB. Werkt op 160 Mhz CAS2 fast mode, verder wil m'n mobo niet (KT7). Bij Crazy Hans verkopen ze het ook, daar heb ik het vandaan. Maar wel ff van tevoren vragen wat voor geheugen ze nu weer verkopen, want het blijft Crazy Hans!!!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 17:42
Hmz... ik heb n reepje hyunday erin zitte...
ze verkochten het als cas3@133mhz maar hij loopt retestabiel op cas2@140 MHZ....

volges mij heb ik geluk met dat reepje :P

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Pagina: 1