Openoffice geeft geen letters maar streepjes

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:08

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Als ik met mijn normale user-account inlog, X start, en openoffice start, dan krijg ik geen letters, maar streepjes.
Overal, in de letters die ik type, in de menu's, in de lettertype-selectie vakken, overal. Ik heb al geprobeerd om ~/.openoffice/ en ~/.sversionrc weg te gooien, en vervolgens oosetup opnieuw te starten voor die gebruiker, of gewoon ooffice te starten. Hetzelfde probleem.

Ik heb het geprobeerd met andere Window Managers, Desktop Environments(kde, gnome, icewm), overal hetzelfde resultaat.
Als root werkt het echter wel, de letters zijn daar gewoon normaal en leesbaar, onafhankelijk van de WM.

Ik kan zo dus helemaal niets met OpenOffice, kzie niet wat ik doe, daarom kan ik ook geen instellingen controleren in OpenOffice zelf.

Verder is het standaardlettertype zowel bij root als bij de normale user hetzelfde, dus imho zit daar ook het probleem niet.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Tja

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

helpt deze url mischien?

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 22:08
Misschien heb je een andere freetype geinstalleerd dan waarmee OOo gecompiled was?

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Resultaat van de post waar MadCow heen linkte:
Voor eventuele zoekers met eenzelfde soort probleem: Tahoma is de boosdoener. OOo wil niet normaal werken als dit font in een dir staat die wordt genoemd in /etc/X11/XF86Config. Weg dus. Werkt weer.
Tahoma maakt ook Hotmail en andere adressen kapot bij mij, dus die heb ik er al lang geleden uitgegooid.

Ik heb trouwens OO niet zelf gecompileerd.

Verder werkt het WEL gewoon als root, op exact hetzelfde systeem.

Tja

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

In dit geval zou ik "ff checke" of je als gewone user wel read-rechten hebt op je font-dirs

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Read-rechten zijn goed, iedereen kan lezen, dirs hebben +x.

Ik ben nog even gaan zoeken, kwam bij het corefonts project terecht. Vervolgens heb ik daar volgens een of andere guide het een en ander geinstalleerd.
Daarna moest ik de X Font Server starten(dat was ie dus nog niet/nooit geweest). Dit heb ik allemaal netjes gedaan.

Daarna OpenOffice weer gestart. Nu heb ik wel lettertypen, maar nu is de spacing enorm slecht, er zit zo'n 5 cm tussen letters. Met als gevolg dat ik maar halve dialoogvensters en de rest van het scherm afvalt, waardoor ik nog steeds niet kan zien wat ik doe, en nog steeds niets kan instellen :(
Bijkomt gevolg is dat nu onder root openoffice het ook niet meer doet.

Ik vond het resultaat niet denderend, dus ik heb XFS weer gestopt, de pas-geinstalleerde corefonts weer weggeflikkerd, en de config van X11 weer teruggebracht naar de oude staat.

Helaas heb ik nu nog steeds hetzelfde probleem, de spacing is veel te groot, nu zowel bij de user als bij root.
Schiet ik dus niet veel mee op.

Wanneer wordt het font-systeem eens gecentraliseerd :( ik moet fonts altijd op honderden verschillende manieren in verschillende apps aan de gang krijgen :(

[ Voor 8% gewijzigd door MadEgg op 19-03-2003 14:33 ]

Tja

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Mocht iemand het nog interesseren, ik heb het opgelost door de namen van alle font-bestanden te veranderen in kleine letters(ik weet niet of het hieraan lag, maar het ziet er wel beter uit in ieder geval :)), en door een aantal fonts die ik uit de Windows XP font directory gekopieerd had te vervangen door de versie die in de Windows 98SE font directory zit.

offtopic:
MadEgg wijzigde dit bericht 19-03-2003 14:33 (8%)

Wat betekent hier die 8%? :)

Tja

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 21:03

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

MadEgg schreef op 20 March 2003 @ 17:11:
offtopic:
MadEgg wijzigde dit bericht 19-03-2003 14:33 (8%)

Wat betekent hier die 8%? :)

offtopic:
Dat percentage geeft aan hoeveel jij je tekst ongeveer veranderd hebt nadat je het bericht plaatste. Als je je post leeg zou maken, dan verander je 100%. De inhoud verdubbelen is ook 100%...de verandering is gelimiteerd op 255% :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1