Openoffice -> lege menuutjes

Pagina: 1
Acties:

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Ik snap er helemaal geen hol meer van. Heeft niemand dit ooit eerder gehad? Zowel hier, als op forums.gentoo.org als in de issuetracker van OOo kan ik er niets over vinden. Waarover? Hierover:
Afbeeldingslocatie: http://www.wzzrd.com/Screenshot.png
Nadere uitleg overbodig lijkt me :P

xft opnieuw gebakken, freetype opnieuw gebakken, but to no avail. Gentoo bakje, XFree4.3.0, OOo 1.0.2. Hellup. O.i.d.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 21:54 . Reden: resize plaatje + klikbaar ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Het ziet eruit alsof je lettertypes totaal over de zeik zijn :?

Volgens apt-cache gebruikt hij freetype. Weet je zeker dat dat goed werkt bij je ? (freetype-test programma's ff compileren enzo ? ).

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Je lettertypes zijn volgens mij idd totaal over de zeik, maar het probleem daarvan ligt waarschijnlijk bij OpenOffice. Doet het pijn als je ff moet reinstallen/recompilen? :P

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
OpenOffice heb ik al twee keer helemaal opnieuw geinstalleerd, en volgens mij gebruikt zo ongeveer heel gnome freetype en de rest werkt perfect... |:(

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 21:03

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als beroerde noodoplossing kun je eens naar strace kijken...met iets als 'strace -fts 80 -o strace_output openoffice' kun je een hoop opvangen. Vervolgens kun je in het resulterende bestand gaan greppen naar woorden als 'font' om een probleem en daarmee misschien een oplossing te vinden :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Link naar fontguide

Lees ook ff de rest van de pagina door, dan moet je eruit zien te komen. Ik heb dit al een aantal keren gehad (op Debian). Dat kwam meestal door een font dat in de weg zat, maar er was ook een keer een probleem met libfreetype. Wellicht dat je daar nog wat aan hebt als bovenstaande link je niet verder kan helpen (wat ik betwijfel).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 00:03 ]

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer eens om het fontpath naar truetype in XF86config uit te commenten, X te herstarten en OOo ook. Tracht dan vanuit het menu een ander font in te stellen. vervolgens de oude situatie weer herstellen.

Ik had iets dergelijks, maar mijn font was zo groot geworden, dat ik het font niet meer kon veranderen vanuit het menu, want de benodigde hokjes vielen een halve meter naast mijn monitor.

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Het probleem blijkt te zijn dat (iig mijn versie van) OOo i.c.m. XFree 4.3.0 over zijn nek gaat van het font Tahoma. Als die niet in /usr/share/fonts/truetype staat, gaat alles ok. Staat Tahoma in die directory, krijg ik geen letters meer. Dat Tahoma nu in /usr/share/fonts/truetype2 staat, maakt voor X niet uit (ik heb gewoon truetype) en OpenOffice.org heeft er geen last meer van. Weird: OOo i.c.m. XFree 4.2.0 maakte er geen probleem van...

[ Voor 8% gewijzigd door wzzrd op 10-03-2003 17:59 ]

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Voor eventuele zoekers met eenzelfde soort probleem: Tahoma is de boosdoener. OOo wil niet normaal werken als dit font in een dir staat die wordt genoemd in /etc/X11/XF86Config. Weg dus. Werkt weer. :)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 20:39

Valium

- rustig maar -

Ik had exact hetzelfde probleem. Bij mij zat het hem niet in het font tahoma, maar in een brakke localisation. Ik had alleen het NL-pakket geinstalleerd, en niet het engelse pakket. Na installatie van het engelse gedeelte werkte alles weer zoals het hoorde. Volgens mij kon ik het daarna zelfs weer probleemloos verwijderen.

Voor het geval als bovenstaande niet blijkt te werken dus...
Pagina: 1