Liteon 5224 kuren (branden/lezen)

Pagina: 1
Acties:

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 15:32
Ik heb sinds vandaag een Liteon5224 brander (52 record, 24 rewrite), heb het als vervanging van mijn oude sony geinstalleerd als slave met autoconfig jumper setting. Verder heb ik de nieuwte firmware geinstalleerd, problemen deden zich daarvoor ook voor.

Windows detecteerd prima enzo, alleen ik heb 2 problemen:

1) Mijn Princo spindle wilt niet meer gebrand worden, hij geeft (nero) communication failure fouten, en zodoende kan ik dus geen cd volkrijgen. Gek genoeg werkt een philips/etc. andere cd er wel goed op. Ik heb dus 3 merken getest. Zal het aan de Princo's liggen? Of is het een bekend probleem?

2) Als ik een beschreven cd in mijn liteon doet dan hangt mijn pc soms compleet. Kan dit aan de 'autoconfig' setting liggen, of is er iets anders aan de hand? Misschien omruilen?

Als iemand me met 1 van deze dingen kan helpen, graag. Nieuwe cdr's kopen is geen probleem, maar als ik het anders kan oplossen (zit met 80 lege cdr's in mijn maag...)

HUH? Geplaatst in AV? Moet naar IO natuurlijk!

[ Voor 5% gewijzigd door jonggoud.nl op 18-03-2003 16:03 ]

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:23
vind je het niet gezellig in av? Naja, dan niet ;)

AV -> OM :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

jonggoud.nl schreef op 18 March 2003 @ 16:02:
Ik heb sinds vandaag een Liteon5224 brander (52 record, 24 rewrite), heb het als vervanging van mijn oude sony geinstalleerd als slave met autoconfig jumper setting. Verder heb ik de nieuwte firmware geinstalleerd, problemen deden zich daarvoor ook voor.
[off topic] :r :r :r weer problemen met te snelle CD-ROM/CD-R [/off topic]
Windows detecteerd prima enzo, alleen ik heb 2 problemen:

1) Mijn Princo spindle wilt niet meer gebrand worden, hij geeft (nero) communication failure fouten, en zodoende kan ik dus geen cd volkrijgen. Gek genoeg werkt een philips/etc. andere cd er wel goed op. Ik heb dus 3 merken getest. Zal het aan de Princo's liggen? Of is het een bekend probleem?
Het ligt aan die Liteon. Die's veel te snel voor die Princo's (1 of ander vaag B-merk) |:(
Misschien dat branden bij lagere speed helpt...?
Die Philips zijn als t goed is A-merk met een Philips labeltje erop (zie ook prijsverschil) *D

Haastige spoed is zelden goed...
En LiteOn houdt zich daar dus prima aan :+
2) Als ik een beschreven cd in mijn liteon doet dan hangt mijn pc soms compleet. Kan dit aan de 'autoconfig' setting liggen, of is er iets anders aan de hand? Misschien omruilen?

...
Branders... zeker die turbo-versies van tegenwoordig doen t beter in Master-modus. Zowiezo is zo'n vage cable select nooit goed voor branders... Veel te veel extra zoekwerk. Geef dat ding gewoon duidelijke instructies (Master geen auto-config enzo)... Net zoals een hondje aan een leibandje... Die doet ook wat t baasje zegt... Maar als ie los is... O WEE >:)

• jonggoud.nl
Dit waren de instellingen:

dvd: autodetect (master)
cdrw: autodetect (slave)

dit nu:

cdrw: master
dvd: slave

In ieder geval leest hij nu gewoon cd's! Dank je! Verder met het cdrw schrijf probleem!

edit:
en jawel, hij brand nu ook al mijn cd'tjes op! RCy2k Dank!

[ Voor 109% gewijzigd door jonggoud.nl op 18-03-2003 18:29 ]

Verwijderd

Zorg dat DMA aan staat.
Zorg dat smartburn aan staat(Regelt dat slechte cd's op een lagere snelheid gebrand worden. Als het uit staat probeert hij op fullspeed te branden en dat gaat niet bij slechte cd's.)
Probeer andere brander software(Clone CD, EAC) Allemaal vrij te proberen.
Suck6 en laat fff horen hoe het gegaan is.

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:58
Probeer is een andere ide kabel er tussen te zetten. Misschien wil dit ook nog wel helpen. Bij werkte dit namelijk wel

Verwijderd

ik krijg met datzelfde geval altijd: SCSI error of Write error

ik haat dat ding nu al, 8 cd's mislukt, vorige schrijver 3 (maar na +/- 4000 cd's heeft dat 24x beestje het begeven :( )

• jonggoud.nl
Zoals gezegd: Het is opgelost, instellen van master/slave ipv autodetect werkt dus!

Pagina: 1