-=Het grote EPoX 8RD/G/DA3(+) topic Deel 4=-

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.791 views sinds 30-01-2008

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Mijn bord komt van www.pcupgrade.nl, maar die zijn ermee opgehouden wegens gezondsheidsproblemen. Hoe zit het nu met garantie?? Kan ik op mijn moederbord nog garantie krijgen?? Direct via Epox ofzo :?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14

Smarron

The bend

ken schreef op 25 March 2003 @ 16:32:
Mijn bord komt van www.pcupgrade.nl, maar die zijn ermee opgehouden wegens gezondsheidsproblemen. Hoe zit het nu met garantie?? Kan ik op mijn moederbord nog garantie krijgen?? Direct via Epox ofzo :?
Als ik je sig zo lees heb je denk ik nergens garantie meer.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-11 10:59
Smarron schreef op 25 March 2003 @ 16:53:
[...]
Als ik je sig zo lees heb je denk ik nergens garantie meer.
LOL :D

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-11 09:56

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Aargh, dit heb ik weer, eindelijk mijn NB-cooling weer aan de gang (Tt Blue Orb) ikke vlug alles weer op 133 MHz FSB gezet (CPU-standaard), draaide uiteraard goed, daarna 166 MHz ook nog prima (12 x 166) en toen op 200 MHz FSB...
Windows starten ging prima, fftjes aanmelden... laden... knipperdeknipper daar gaat mijn beeld, spring elke 10s op zwart :( :(
Nu weet ik dus dat een Vdd-mod en betere NB koeling helpt, maar ik heb men NB nu al optimaal gekoeld dus dat zal niet veel uithalen, wat ik dus zoek is iemand in Eindhoven die goed ken solderen (en evt. wat geld wil verdienen) ;) :P

Ow eerst nog even wat anders? Kan dit btw ook aan het BIOS liggen wat ik gebruik, 'k heb er momenteel 3303 op draaien (3305 nog niet geprobt) kan het zijn dat het met 3117 wel lukt of moet ik dat gewoon ff proberen? (Ga ik toch wel doen...)

[ Voor 22% gewijzigd door --MeAngry-- op 25-03-2003 19:28 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Strider schreef op 25 March 2003 @ 15:17:
[...]

Je moet er niet met een fuhn op gaan blazen 8)7

Gewoon flink aan draaien, (wel natuurlijk eerst die pinnetjes losmaken ;) )
Je zet die fohn toch ook gewoon op je haar, dat vliegt toch ook niet gelijk in de fik.
Zolang je dus geen verfstripper gebruikt en het 10 tot 15 seconden doet is er echt niets aan de hand. Ik heb het zo gedaan en met mij vele anderen en hij ging erg gemakkelijk los :)

Maar zoals pierre-oord het gedaan heeft is ook een manier. Je moet alleen snel zijn anders is je NB misschien weer afgekoeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 19:34 ]

Verwijderd

yes yes yes, net versteeg aan de lijn gehad en mijn bios-chip is al weer verzonden.
gister op de bus, vandaag geflashed en morgen dus weer terug.
echt een + punt van epox.
helaas zit er nu wel 3305 op, hoop dat ik me performance niet zie dalen.

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 09:08
3305 is super stabiel, en ik kan er hoger mee oc'en.. met iets lager voltage.. dus bij mij zie je nix dalen :P

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Intronic15 schreef op 25 March 2003 @ 20:31:
3305 is super stabiel, en ik kan er hoger mee oc'en.. met iets lager voltage.. dus bij mij zie je nix dalen :P
Idd hier gaat hij hetzelfde als de 3117 :) ,gewoon NIET overclocked flessen...
Eerst fail safe defaults oid en dan flashen..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Speedy-J schreef op 25 March 2003 @ 20:50:
[...]

Idd hier gaat hij hetzelfde als de 3117 :) ,gewoon NIET overclocked flessen...
Eerst fail safe defaults oid en dan flashen..
neem aan dat alles weer op defauld staat.
hijs daar getest met een 3000+ barton :9~ die standaard als een 3200+ herkent werd, versteeg had het dus wel naar zijn zin, en ik ook als ik hem weer heb.

Verwijderd

ken schreef op 25 March 2003 @ 16:32:
Aucchh pcupgrade is gestopt.. mijn bordje komt vandaar.. nu maar hopen dat ik geen problemen krijg..,.. ja ik ben braaf geweest :D bordje nog steeds niet gemod. :D.. ach ik zie het wel.

p.s ik ben een tijdje weggeweest, welke bios is aan te raden .. voor OC (8RDA+) ?
Als ik het draadje moet gaan doorlezen ... dan ga ik 8)7 worden .. (vanaf deel 3 midden dacht ik moet ik beginnen :X )

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 21:12 ]

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 21:08:
[...]

neem aan dat alles weer op defauld staat.
hijs daar getest met een 3000+ barton :9~ die standaard als een 3200+ herkent werd, versteeg had het dus wel naar zijn zin, en ik ook als ik hem weer heb.
:9 Das relaxed ,weten we ook weer dan dat de Barton op het plankje past :)
Ga je hem terug flashen of probeer je hem eerst uit ? ,Ik zou hem eerst flink testen..
Als hij daar flink hard ken draaien moet hij et op jou plank ook wel doen.. :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:50

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Welke accessoires zitten er bij de 8RDA+ ?? Brackets, s/pdif panels enz..?? Kan iemand hier misschien snel :) antwoord opgeven, ik sta op het punt om dit bordje te bestellen. :9

Heel erg bedankt! :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Speedy-J schreef op 25 March 2003 @ 21:20:
[...]

:9 Das relaxed ,weten we ook weer dan dat de Barton op het plankje past :)
Ga je hem terug flashen of probeer je hem eerst uit ? ,Ik zou hem eerst flink testen..
Als hij daar flink hard ken draaien moet hij et op jou plank ook wel doen.. :)
was ook al vanplan hem eerst te testen hoor, weet iig wat ongeveer de max van 3117 was.

• Syzzer
  • Laatst online: 22:45

Syzzer

Prutser

Prutz0r schreef op 25 maart 2003 @ 21:21:
Welke accessoires zitten er bij de 8RDA+ ?? Brackets, s/pdif panels enz..?? Kan iemand hier misschien snel :) antwoord opgeven, ik sta op het punt om dit bordje te bestellen. :9

Heel erg bedankt! :)
Zitten firewire poorten bij en USB2.0 poorten. (op een bracket beiden). Voor de rest geen brackets.

Edit: en een game-port bracket :p

[ Voor 5% gewijzigd door Syzzer op 25-03-2003 21:54 ]

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 14:57
Syzzer schreef op 25 maart 2003 @ 21:51:
[...]

Zitten firewire poorten bij en USB2.0 poorten. (op een bracket beiden). Voor de rest geen brackets.
en een game-port bracket :+

• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:04
Een ander vraagje dat ik nergens anders heb kunnen vinden: namelijk zit er bij dit bord ook de mogelijkheid om IrDA aan te sluiten???
want ook ik sta op het punt om dit bordje te bestellen :)

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Jep, ik heb er zelf een IrDA module aan hangen :)

Verwijderd

uhh heb ik wat gemist, wat is een IrDA module?

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 23:25:
uhh heb ik wat gemist, wat is een IrDA module?
Infrarood connector, kun je goedkoop infrarood ledje aansluiten. Op die manier kunje logo's enzo naar je telefoon pompen. Maar een eigen infrarood ding maken voor op je com poort is goedkoper, ik kan zo met een afstandsbediending liedjes in winamp draaien enzo, met irDA schijnt dat wat lastiger te zijn is andere standaard.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:44
Ohoh, I am in trouble.
Mijn mobo tje is volgens mij ook stuk :'(
Geweldige FF bij opstarten meteen en geen beeld meer. :(

Vanmorgen opeens zomaar, wou koud booten en gaf bios checksum error, gaf hij wel vaker bij cold boot, duw op reset zie opeens FSB van 114 staan en daarna zwart scherm met blauwe balk onderaan. Denk ohoh. Snel uitgezet en bios gereset maar nee hoor :'( :'(

GVD klote zooi. Hier ben ik niet echt blij mee. :(
En vraag me nu af of ik nog garantie heb omdat ik heatsinks heb verwisselt.

Versteeg HELP :)

Verwijderd

pierre-oord schreef op 26 March 2003 @ 08:38:
[...]

Infrarood connector, kun je goedkoop infrarood ledje aansluiten. Op die manier kunje logo's enzo naar je telefoon pompen. Maar een eigen infrarood ding maken voor op je com poort is goedkoper, ik kan zo met een afstandsbediending liedjes in winamp draaien enzo, met irDA schijnt dat wat lastiger te zijn is andere standaard.
thx, weet ik dat ook weer, heb mijn bios weer terug @ epox en alles draaid als een zonnetje, mijn week 44 aiugb uit mijn hoofd doet nu 1.8Vcore en 2568mhz, toch netjes vind ik zelf, maar word toch tijd voor Vmods, 2.2Vcore moet er snel aankomen ;)
wel vaag trouwens, bios is helemaal opnieuw geflasht nadat hij helemaal LEEG was en toch heeft hij al mijn settings onthouden (op mijn mac adres na dan)
die slaat hij dus nog in iets anders op van deze chip is getest bij epox om zeker te weten dat hij het deed en dat doen ze dus onder andere settings als ik hier.

Verwijderd

eeeeey jongens ik krijg die heatstink echt niet met die feun los :X
Ik heb ook is een keer van iemand gehoort dat als je hem er af kan krijgen als je hem in de vriezer legt. is dit waar?

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 14:11:
Ik heb ook is een keer van iemand gehoort dat als je hem er af kan krijgen als je hem in de vriezer legt. is dit waar?
8)7 iedereen krijgt hem eraf en jij niet? Zijn echt dezelfde borden hoor. Gewoon ff 5 minutes lekker laten stresses, dan uit doen en snel het koelblok eraf draaien. Zo gebeurd :>

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 13:17:
[...]

thx, weet ik dat ook weer, heb mijn bios weer terug @ epox en alles draaid als een zonnetje, mijn week 44 aiugb uit mijn hoofd doet nu 1.8Vcore en 2568mhz, toch netjes vind ik zelf, maar word toch tijd voor Vmods, 2.2Vcore moet er snel aankomen ;)
wel vaag trouwens, bios is helemaal opnieuw geflasht nadat hij helemaal LEEG was en toch heeft hij al mijn settings onthouden (op mijn mac adres na dan)
die slaat hij dus nog in iets anders op van deze chip is getest bij epox om zeker te weten dat hij het deed en dat doen ze dus onder andere settings als ik hier.
Dat klopt wel hoor, van die settings. Na een bios update blijven die ook behouden geloof ik. Anders hebben ze ze er misschien voor jouw ingezet :)

Maar waarom soldeer je ook niet ff op je mosfets draadjes rechtstreeks naar je 5Volt? Ow je moet je artic adhesive ff terughebben dan ;) krijg je zo snel mogelijk. Ik heb trouwens artic silver besteld :)

Verwijderd

pierre-oord schreef op 26 March 2003 @ 14:38:
[...]

8)7 iedereen krijgt hem eraf en jij niet? Zijn echt dezelfde borden hoor. Gewoon ff 5 minutes lekker laten stresses, dan uit doen en snel het koelblok eraf draaien. Zo gebeurd :>
Maar ik heb met mijn stomme kop heel die chipset met die groene lijm bedekt
En met die rode lijm heel mijn zalman heatstink |:(

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 14:35
Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 14:11:
Ja dat is voor 100% waar! Lekker in de vriezer leggen voor 2 uur en dat klote spul breekt bijna vanzelf :)

Edit:

Oh ja vergeten :P ik zou wel een plastic zak om doen ! Wel de MB voorzichtig in de vries leggen ! en niet op de kop ! ;)
Het hele zakje hoeft niet luchtdicht te zijn maar de MB zou ik niet tegen ijs leggen ivm. latere waterdruppels die kunnen ontstaan bij het uithalen van de MB uit de vries. De cooler afhalen en wacht even tot de condens - water verdampt ( voor zekerheid )

[ Voor 35% gewijzigd door SlowikPL op 26-03-2003 15:44 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Verwijderd

SlowikPL schreef op 26 March 2003 @ 15:07:
[...]

Ja dat is voor 100% waar! Lekker in de vriezer leggen voor 2 uur en dat klote spul breekt bijna vanzelf :)
Thanks man.
Moet het moederbord wel een plastic zak dan?

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Dat zou ik wel doen ja ;)

Verwijderd

Moet het zakje ook nog lucht dicht zijn?

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Ja, want het is de bedoeling dat er geen vocht bij komt.

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hoe zit het eigenlijk met dat 6 kanaals geluid, worden de mic en line in dan het 4e en 6e kanaal?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Syzzer schreef op 26 maart 2003 @ 15:42:
Ja, want het is de bedoeling dat er geen vocht bij komt.
wat gaat er dan eigenlijk dan gebeuren als er vocht bij zou komen?
Sorry voor al deze vargen.

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Jep. Of je moet een s/pdif bracket kopen en daar je speakerset aan hangen.

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Syzzer schreef op 26 maart 2003 @ 15:50:
Jep. Of je moet een s/pdif bracket kopen en daar je speakerset aan hangen.
Wil je zeggen dat er door 1 s/pdif kabeltje 6 kanalen komt? Zou wel lekker zijn :9

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Jep, dat klopt, maar dan moet je speakerset dus wel een s/pdif in hebben.

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmmz, vaagjes, 'k heb nou me FSB op 195 sync met mijn TwinMOS geheugen draaien en nergens geen last meer van (flikkeringen enzo), ik heb wel BIOS 3117 erin gezet, maar dat wilde ook niet op 200MHz, ik ga dalijk weer 3305 proberen, es kijken of ie het dan ook nog trekt.
Echt wazig hoor, dattie die laatste 5 MHz niet meer wil :?

Kunnen jullie mij trouwens vertellen welke FSB jullie max halen en wat je Vdd-metertje daarbij aangeeft bij USDM? Ik heb namelijk het id dat de standaard Vdd-waarde bij het ene bord iets afwijkt van een ander bord waardoor de een wel moeiteloos en de ander niet 200 MHz FSB haalt.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Smarron

Smarron

The bend

--MeAngry-- schreef op 26 March 2003 @ 16:06:
Hmmz, vaagjes, 'k heb nou me FSB op 195 sync met mijn TwinMOS geheugen draaien en nergens geen last meer van (flikkeringen enzo), ik heb wel BIOS 3117 erin gezet, maar dat wilde ook niet op 200MHz, ik ga dalijk weer 3305 proberen, es kijken of ie het dan ook nog trekt.

Kunnen jullie mij trouwens vertellen welke FSB jullie max halen en wat je Vdd-metertje daarbij aangeeft bij USDM? Ik heb namelijk het id dat de standaard Vdd-waarde bij het ene bord iets afwijkt van een ander bord waardoor de een wel moeiteloos en de ander niet 200 MHz FSB haalt.
Die van mij schommelt tussen de 1.600 en 1.610 en ik kan amper hoger draaien dan 175 sync. Ik heb de 3129 modded bios.

Verwijderd

@ pierre-oord ik wil die mod ook gaan doen ja, maar heb wel een SOLDEERBOUT nodig snapst du ;)
owja die mosfet zal dan ook wel EXTRA warm worden.
heb een nieuw record zonder vastloper, 5V@4.41V:S

• ArjanC
  • Laatst online: 02-11 08:20
ik zit er ook aan te denken om er eentje aan te schaffen, maar met welk geheugen doet hij het het beste ?

ik zal aan 2x Kingston Pc2700 512Mb te denken..

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Smarron schreef op 26 March 2003 @ 16:32:
[...]
Die van mij schommelt tussen de 1.600 en 1.610 en ik kan amper hoger draaien dan 175 sync. Ik heb de 3129 modded bios.
Hmm, das niet echt wat verw88te dus, want mijn Vdd schommelt tussen de 1.580 en 1.600 en ik heb hem nu stabiel op 190 sync draaien met 3305 bios... :?
Dan moet het dus ergens anders aan liggen, maar is er hier niemand in E'hoven die graag Vdd-mods uitvoert ;) :P

[ Voor 3% gewijzigd door --MeAngry-- op 26-03-2003 16:43 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 15:47:
[...]

wat gaat er dan eigenlijk dan gebeuren als er vocht bij zou komen?
Sorry voor al deze vargen.
Vocht komt er zo-ie-zo wel bij. Dus het boeit echt niet of die luchtdicht is of niet. Gewoon goed laten drogen (heb het ook met mn videokaart moeten doen)

• Smarron

Smarron

The bend

burp2001 schreef op 26 maart 2003 @ 16:36:
ik zit er ook aan te denken om er eentje aan te schaffen, maar met welk geheugen doet hij het het beste ?

ik zal aan 2x Kingston Pc2700 512Mb te denken..
Het ligt er maar aan hoever je wilt gaan met OC-en. Als je tevreden bent met een fsb van 166 is PC2700 goed genoeg, wil je hoger, zou ik zowieso PC3(0/2/5)00 aanraden.
--MeAngry-- schreef op 26 maart 2003 @ 16:42:
Hmm, das niet echt wat verw88te dus, want mijn Vdd schommelt tussen de 1.580 en 1.600 en ik heb hem nu stabiel op 190 sync draaien met 3305 bios... :?
Dan moet het dus ergens anders aan liggen, maar is er hier niemand in E'hoven die graag Vdd-mods uitvoert ;) :P
Dat is zowieso erg vreemd ja! Ik ga die 3305 bios wel even proberen. Dan zou ik toch wel minimaal 190 moeten kunnen draaien.

Ik kan de logica van dit plankje nog steeds niet ontdekken.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik kan de logica van dit plankje nog steeds niet ontdekken.
Dat hebbie goed gezien ,helaas zal je het nooit ontdekken ook..
Voor de rest is hij een erug strakke plank IMO :)

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:44
Woei kan BIOSchip naar EPoX sturen ( O+ Versteeg :P)

En hopelijk is dat genoeg om binnenkort mijn mobo weer aan de praat te krijgen.
En idd logica heeft dit plankje niet :p
Vanaf begin altijd super gelopen en opeens op deze morgen poef :?
Maar ja we zullen zien volgende week.

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 14:50:
[...]

Maar ik heb met mijn stomme kop heel die chipset met die groene lijm bedekt
En met die rode lijm heel mijn zalman heatstink |:(
Ow dan zou ik je hoofd nog maar eens tegen de muur slaan ;) ik dacht dat je het had over de standaard epox prut :)

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 16:32:
@ pierre-oord ik wil die mod ook gaan doen ja, maar heb wel een SOLDEERBOUT nodig snapst du ;)
owja die mosfet zal dan ook wel EXTRA warm worden.
heb een nieuw record zonder vastloper, 5V@4.41V:S
Die wordt helemaal niet extra warm 8)7 het enige wat je doet is de 5 volt een snellere weg geven naar die mosfets. Die komt namelijk daar aan via je atx connector en dan door dunne laagjes in je mobo. Doordat al die dingen weerstand opleveren kan er stroom verloren gaan. En als je die houd krijg je hogere voltages. Dus een kortere weg maken :)

Kun je die 125 watt soldeerbout niet lenen met die punt van 1cm >:)

Verwijderd

Albinoraptor schreef op 26 maart 2003 @ 13:15:
Ohoh, I am in trouble.
Mijn mobo tje is volgens mij ook stuk :'(
Geweldige FF bij opstarten meteen en geen beeld meer. :(

Vanmorgen opeens zomaar, wou koud booten en gaf bios checksum error, gaf hij wel vaker bij cold boot, duw op reset zie opeens FSB van 114 staan en daarna zwart scherm met blauwe balk onderaan. Denk ohoh. Snel uitgezet en bios gereset maar nee hoor :'( :'(

GVD klote zooi. Hier ben ik niet echt blij mee. :(
En vraag me nu af of ik nog garantie heb omdat ik heatsinks heb verwisselt.

Versteeg HELP :)
Nieuwe bios bestellen bij epox... (kost iets van 15 dacht ik)
zie www.epox.com

Ja garantie = foetsie als je hebt geknoeid met het bordje... al is het een kleine schoonheids ingreep... ik had precies het zelfde maar dan met een 8kha+..

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op 26 maart 2003 @ 16:06:

ik haal FSB 200 ..stabiel met twinmoss op 5-2-2-2 Mijn VDD staat stabiel op 1.584 V (stress).. ik heb wel een 500 watt antec op hangen :)

Verwijderd

pierre-oord schreef op 26 March 2003 @ 20:55:
[...]

Die wordt helemaal niet extra warm 8)7 het enige wat je doet is de 5 volt een snellere weg geven naar die mosfets. Die komt namelijk daar aan via je atx connector en dan door dunne laagjes in je mobo. Doordat al die dingen weerstand opleveren kan er stroom verloren gaan. En als je die houd krijg je hogere voltages. Dus een kortere weg maken :)

Kun je die 125 watt soldeerbout niet lenen met die punt van 1cm >:)
denk het niet als ik vertel wat ik ermee moet doen :P
word toch echt een klussie voor jou soldeerbout.
en dan knallen met die hap :D

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 21:14:
ik haal FSB 200 ..stabiel met twinmoss op 5-2-2-2 Mijn VDD staat stabiel op 1.584 V (stress).. ik heb wel een 500 watt antec op hangen :)
Zou mijn voeding dan soms niet in orde zijn dan, omdat ik ik amper boven de 180 uit kom? Ik zie volgens mij niet echt veel afwijking.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~whatsupdoc/GoT/USDM.jpg

• SlowikPL
Dat heb ik nu wel rock stabiel lopen !!!!
morgen ga ik verder :) want dit resultaat was te makkelijk te halen met mijn WC :P

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/WCPUIDBARTON.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Barton2500.JPG

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

ik heb een beetje weinig tijd gehad om aan m'n pc te klooien, maar wou wel ff melden dat ik waarschijnlijk ook op de overige 2 5volt-mosfets een lijntje zet.
ik heb wel iets stabielere voltages, maar nog lang niet genoeg.
mocht dit niet werken dan mot er maar weer een nieuwe voeding komen. (zou de 4e al worden die niet verrot is maar wel vervangen wordt. dit keer maar een echt goeie (en helaas dure) voeding doen dan, hopen dat ik er dan eens vanaf ben.)
verder ziet het er naar uitdat ik op 210FSB aardig kan draaien nu (1,87V VDD)
220 moest ik al mem timings van 2-3-3-6 gaan gebruiken en dan nog niet stabiel. (ook niet met VDD @ 1,90)
ik denk dat ik ergens in de buurt van 215-217 FSB ga uit komen.
misschien toch maar m'n 512MB pc3200 cas2 van corsair verkopen en dan 2x256MB pc3500 met winbond chippies op de kop zien te tikken.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

droopy ik wil hetzelfde gaan doen als jou, en dan bij zoveel mogelijk mosfets (weet niet hoeveel ervan 5V zijn)
maar mijn voeding zelf geeft 5.03V en op mijn mobo staat 4.41 bij stress @ 1.8Vcore en hoger kom ik niet want dan doet hij niks (TEweinig V op de 5Vlijn dus)

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 21:14:
[...]

Nou, mijn geheugen is ook echt niet het probleem, want ik heb hetzelfde TwinMOS geheugen nu op 6-3-3-2 draaien (he, ik ben nog aan tweaken he :P) @ 190 MHz, de NB wil gewoon niet verder, hij krijgt denk ik niet genoeg stroom, daarom ga ik ook eerst een andere voeding proberen, want dit gare 300W-ding kan mijn 5V lijntje niet eens bij de 4.8 houden ;(
Ik zit zelf te denken om een Q-tec Silent Gold 400W voeding te halen omdat die niet duur zijn ( :P ), maar zou dit ook voldoende zijn? Of moet ik eerder doorsparen voor een EnerMax oid?

<Edit>
Ik heb mijn oog nu laten vallen op die EnerMax-voedingen, maar nu twijfel ik tussen de Enermax E465AX-VE(FMA) SilentPlus-ActivePFC 431W en de Enermax EG365AX-VE(FCA) ActivePro-ActivePFC 350W. Qua prijs zijn ze even duur, maar de ActivePro levert wat minder Watt, ik weet niet of ik die extra 81W in de toekomst nodig zal gaan hebben, maar om nu een 431W ActivePro te halen schiet wel erg ver boven mijn budget uit.
Welke van deze twee zou ik nu het beste kunnen halen voor mijn mobotje? :)
</Edit>

Maarem ReallyUgly, heb jij je CPU wel gelijk lopen aan je MEM (sync dus)??? Want als ik alleen mijn CPU op 200 MHz FSB laat lopen en mijn mem op 133 loopt het wel stabiel zonder screenflashes.

[ Voor 33% gewijzigd door --MeAngry-- op 27-03-2003 09:24 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 08:32:
droopy ik wil hetzelfde gaan doen als jou, en dan bij zoveel mogelijk mosfets (weet niet hoeveel ervan 5V zijn)
maar mijn voeding zelf geeft 5.03V en op mijn mobo staat 4.41 bij stress @ 1.8Vcore en hoger kom ik niet want dan doet hij niks (TEweinig V op de 5Vlijn dus)
het zijn er 3.
ze staan allemaal de zelfde kant op.
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~ayhks/5voltmosfet.jpg
dit is diegene die ik gedaan heb, ik ga die andere 2 die ook de zelfde kant op staan ook nog doen dus.
check alleen wel ff voor de zekerheid of dit bij een mogelijke rev1.1 ook zo is he?
anders steek je ze op de 3,3V mosfets.
lijkt me niet de bedoeling.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• Smarron

Smarron

The bend

Was het nou normaal met de 3305 bios dat je tijdens het booten je eerst zo'n melding krijgt van: Do not turn of system ofzo ?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 22:33

lordsnow

I know nothing

Het lijkt er nu idd sterk op dat het een MCP wordt en geen MCP-T op de 8RDA3+.

Mischien is de FIC AU13 een leuk alternatief, aangezien de EPoX 8RDA+ hetzelfde is als de FIC AU11. De FIC AU13 heeft wel SPP + MCP-T.

Oh, en blijkbaar komt er toch nog een 8RDA2+ ergens na de release van de 8RDA3+.

edit:
Hey... ik zie FIC helemaal niet in de pricewatch staan?! Worden deze bordjes niet verkocht in Nederland?

[ Voor 15% gewijzigd door lordsnow op 27-03-2003 10:59 ]

Verwijderd

lordsnow schreef op 27 maart 2003 @ 10:47:

Mischien is de FIC UA13 een leuk alternatief, aangezien de EPoX 8RDA+ hetzelfde is als de FIC UA11. De FIC UA13 heeft wel SPP + MCP-T.

Oh, en blijkbaar komt er toch nog een 8RDA2+ ergens na de release van de 8RDA3+.

edit:
Hey... ik zie FIC helemaal niet in de pricewatch staan?! Worden deze bordjes niet verkocht in Nederland?
uit reviews blijkt dat oc-en op de FIC een stuk minder gaat als op de Epoxplanken...

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 10:57:
[...]

uit reviews blijkt dat oc-en op de FIC een stuk minder gaat als op de Epoxplanken...
En ook een beetje gare plaats van de IDE aansluitingen :(
En als ik het goed zie ook geen gaten rond de socket? :?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/au13.jpg

Misschien niet geheel ontopic, maar hoe presteerd de Asus A7N8X Deluxe ivm met de Epox 8ra(3)+? Want deze heeft wel een MCP-T.

[ Voor 22% gewijzigd door McFlipp op 27-03-2003 11:25 ]

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 06-11 11:59
Ik heb nu al mijn onderdelen liggen voor de voltmod maar ben vergeten voor mijn mosfet-koelblokjes lijm te kopen , mag ik hiervoor secondelijm gebruiken die stand houdt tot 90° ??? Misschien domme vraag maar ik weet echt niet hoe ik die er nu ga op kunnen zetten 8)7

Mijn Specs

Verwijderd

ik heb mij MSI KT3 Ultra vervangen door een 8RDA + 512 DDR 333

na een foutje met de processor dat resulteerde in een sleutelhangen van 80 euro heb ik gelukkig een 0,13u B core (standaard geunlockt) :D :D :D mogen ontvangen, 1800+ naar 2200+ zonder verhoging van het voltage :)

Het eerste probleem waar ik tegen aan liep was dat hij Windows onder geen enkel beding wilde opstarten, dus een herinstall was de enigste oplossing, en na het herinstallen van windows, dat verassend snel ging loopt hij nu rockstable en uiteraard mega snel,

wel een klein minpuntje wat ik heb op te merken is dat als ik eenmaal door de opstartprocedure heenben het mobo een foutcode FF aangeeft, en gelukkig doet hij het daarmee perfect :D
overegens is de voedingsaansluiting niet echt gemakkelijk geplaatst omdat mijn voedingsstekker nu vlaklangs de proc loopt en er ook bijna tegenaanzit!

de snelheid van de Nforce2 ivm KT333 is goed te noemen, windows start enkele seconden sneller op en de installatie van programma's en spellen gaat een stuk vlotter, na het plaatsen van het extra 512 Mb dimm is dit verschil gerust groot te noemen, installatie's en het laden van spellen gaat nu mega snel.

de stabiliteid van het moederbord is zeer goed tot uitmuntend te noemen,
de mogelijkheden op het gebied van overclocken, het appart istellen van de snelheden voor geheugen, agp, en cpu is zeer handig vooral omdat mijn pci dan geen last meer heeft van spontane lockups die ik wel had bij mijn MSI.
de voltages voor d ecpu lopen uiteen van deafeault tot maarliest 2 volt, ;) en mede ook apapart instelbaar voor de pu, geheugen en AGP port.
met als opmerking dat het instellen van de cpu op advance setting dus het handmatig instelen van de fsb en gehuegensnelheden je goed moet kijken wat je precies aan het doen bent ivm het te hoog of te laag clocken van je geheugen.

de 4 usb poorten die present zijn op het MoBo zijn zeer handig vooral aangezien ik een usb muis en toetsenbord heb en ik nu ook mijn mp3 speler en digitale camera er ook nog eens bij aan kan hangen.
een opmerking moet wel geplaatst worden dat de 2 van de 4 usb poorten appart geinstald dienden te worden onder windows XP (prof).

onboard sound is redelijk tot goed, al mis ik toch even de diepgang die mijn Sb 5.1 leverd.

ook is de opmerking er dat mijn oude proc, Xp1800+ 0,18u lopende op een 2200+ met een 1,85 core een max temp aangaf van 47 graden, spire wisperrock 2 rulezzz!!
nu een temp aangeeft op een defealt voltage van die bijna 10 graden hoger is, kan dit liggen aan een brakke temp meter op de epox?????

advies voor mensen die ook een epox 8RDA(+) willen aanschaffen, vergis je niet in het plaatsen van de geheugen modules ivm het automatisch instellen van het moederbord op gewoon en dual ddr, die fout maakte ik ook wat leide tot een systeem dat niet wilde opstarten.

voor de gewone hui tuin en keuken gebruiker, dus ook kantoor, is het moederbord eigenlijk teveel van het goede mits de de 8RGA versie koopt met onboard video, wat een must is voor personen die niet veel verstand van zaken hebben en niet veel geld kwijt willen zijn vooor een compleet systeem.
het onboard geluid, lan en video leverd voor deze gebruikers een meer dan voldoende tot goed systeem op dat zeer simpel te instaleren en te gebruiken is.
simpelweg een harddisk, floppy, en cd-rom/dvd/rw erop aansluiten en opstarten maar, simpeleren kan het niet, geen gepruts meer met videokaart drivers, geluidsinstellingen enz enz enz.

petje af voor epox voor het ontwikkelen van een snel, stabiel, en zeer functioneel moederbord die voor de gewone gebruiker, beginnende en ervarende overclockers een zeer stabiel en vooral comfortabel te gebruiken systeem aanbied.!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 11:39 ]

• Smarron

Smarron

The bend

McFlipp schreef op 27 maart 2003 @ 11:22:
En ook een beetje gare plaats van de IDE aansluitingen :(
En als ik het goed zie ook geen gaten rond de socket? :?

[afbeelding]

Misschien niet geheel ontopic, maar hoe presteerd de Asus A7N8X Deluxe ivm met de Epox 8ra(3)+? Want deze heeft wel een MCP-T.
Ik vind die plek persoonlijk beter dan het nu is voor de IDE-aansluitingen. Helemaal de dikette-aansluiting. Die vond ik toch zo waardeloos helemaal onderaan.

Ik snap niet dat ze geen actieve koelers maken op de NB. Gaten rondom de socket is ook een minpunt. Firewire zit volgens mij nu echt ingebakken in het mobo als ik me niet vergis.

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 11:38:

wel een klein minpuntje wat ik heb op te merken is dat als ik eenmaal door de opstartprocedure heenben het mobo een foutcode FF aangeeft, en gelukkig doet hij het daarmee perfect :D
Je bent de 10.000.000 gelukkige met deze foutcode :+
8)7 lees eens wat er in je gebruiksaanwijzing staat 8)7

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 31-10 16:01

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Topicstarter
Ik moet voor een vriend van me een pctje in mekaar knutselen en hij krijgt men broertjes mobo en mijn broertje mijne nu heb ik dus zelf de gelegenheid om een andere te halen.
Alleen nu twijfel ik tussen de Abit NF7-S (rev 1.2) of de 8RGA+ wat is de beste keus ;) >:)

Turn it off and on again.

Verwijderd

_Droopy schreef op 27 March 2003 @ 09:25:
[...]

het zijn er 3.
ze staan allemaal de zelfde kant op.
[afbeelding]
dit is diegene die ik gedaan heb, ik ga die andere 2 die ook de zelfde kant op staan ook nog doen dus.
check alleen wel ff voor de zekerheid of dit bij een mogelijke rev1.1 ook zo is he?
anders steek je ze op de 3,3V mosfets.
lijkt me niet de bedoeling.
ben echt benieuwd, maybe hebben we dan ineens weer gewoon 5V, teveel kan het niet worden want mijn 5V lijn geeft netjes 5.03 dus dat is het max wat er dan zou kunnen doorkomen, of ben ik 8)7 :?
SmokeyTheBandit schreef op 27 March 2003 @ 12:35:
Ik moet voor een vriend van me een pctje in mekaar knutselen en hij krijgt men broertjes mobo en mijn broertje mijne nu heb ik dus zelf de gelegenheid om een andere te halen.
Alleen nu twijfel ik tussen de Abit NF7-S (rev 1.2) of de 8RGA+ wat is de beste keus ;) >:)
ik zou denk toch voor de 8rga+ gaan, tom heeft er laatst samen met j.c. Viggen 10 getest en op 1.6VDD deden ze allemaal 220+mhz.
de hoogste op 1.6VDD kwam tot 227 en die heeft j.c. Viggen dus mogen meenemen, geluksvogel dat het is ;)
en dat ook nog is met de STANDAARD heatsink.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 12:49 ]

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 12:47:
[...]

ben echt benieuwd, maybe hebben we dan ineens weer gewoon 5V, teveel kan het niet worden want mijn 5V lijn geeft netjes 5.03 dus dat is het max wat er dan zou kunnen doorkomen, of ben ik 8)7 :?

[...]

ik zou denk toch voor de 8rga+ gaan, tom heeft er laatst samen met j.c. Viggen 10 getest en op 1.6VDD deden ze allemaal 220+mhz.
de hoogste op 1.6VDD kwam tot 227 en die heeft j.c. Viggen dus mogen meenemen, geluksvogel dat het is ;)
En dan me volgende vraag is hij eindelijk eens ergens uit voorraad
leverbaar ?

• McFlipp

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 12:47:
[...]

[...]

Opzich zouden die waardes met de 8rda3+ toch ook gehaald moeten kunnen worden? (als ie uit is). Of niet? En die onboard grafische kaart kan je wel disablen
toch?

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb een paar probs met de software van het onboard sound. Ik heb mijn Live 5.1 eruit gegooid en onboard aangezet. Geluid doet het perfect, alleen kan ik een aantal dingen niet instellen. Ik heb de nForce 2.03 gebruikt, de Engelse versie (ik snap dus niet waarom ik de settings in het Nederlands te zien krijg (Xp is ook Engels).

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~whatsupdoc/GoT/Audio.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~whatsupdoc/GoT/Audio2.jpg

Met het dubbelklikken op de eigenschappen vanuit de taakbalk krijg ik eerst de error en vervolgens is er niks te zien in het hoofdmenu. Op http://www.8rdafaq.com staat het volgende:

"Make sure that you have the latest audio drivers, which are updated separately from the nforce drivers. (There is a link about a page up.) If these don't help, try setting your speakers to both analog and digital in the nforce control panel."

Dus er zijn losse sounddrivers te downloaden, maar ik kan ze nergens vinden. Kan iemand mij helpen ? Er zijn in ieder geval geen conflicten in het apparaatbeheer.

• McFlipp

McFlipp

24...

lordsnow schreef op 27 March 2003 @ 10:47:

Mischien is de FIC AU13 een leuk alternatief, aangezien de EPoX 8RDA+ hetzelfde is als de FIC AU11. De FIC AU13 heeft wel SPP + MCP-T.

edit:
Waarom eigenlijk geen MCP-T op de 8rda3+ als 'ie wel op de 8rda+ zit? Dat is toch best wel een domme actie dan van Epox lijkt mij. :?

Verwijderd

SlowikPL schreef op 26 March 2003 @ 23:31:
Dat heb ik nu wel rock stabiel lopen !!!!
morgen ga ik verder :) want dit resultaat was te makkelijk te halen met mijn WC :P

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat voor een core?

Ik krijg hier een Barton 2500+ (AQUCA 0307) namelijk met geen mogenlijkheid stabiel boven de 2150Mhz... dit met een Volcano 11 (volledig koper)...mijn 2100+ krijg ik daarmee op 2400Mhz @ 1.95V.

• MPAnnihilator
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 14:40:
[...]

Wat voor een core?

Ik krijg hier een Barton 2500+ (AQUCA 0307) namelijk met geen mogenlijkheid stabiel boven de 2150Mhz... dit met een Volcano 11 (volledig koper)...mijn 2100+ krijg ik daarmee op 2400Mhz @ 1.95V.
Hehe , net dezelfde core gekocht voor een kennis , ik zal dus alvast niet verder geraken dan mijn 1800+ nu :(

Mijn Specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 14:40:
[...]

Wat voor een core?

Sinds waneer heb je een barton pim?
En koelt die vulcano 11 goed want die wou ik ook gaan helen.
Want die coolermaster heatpipe ken ik denk wel wegooien helemaal bekrast :(
En ook nog niet van die kleine krasjes ook.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 14:40:
[...]

Wat voor een core?

Moet je je sig dan niet ff aanpassen ;) ;)

• ArjanC
  • Laatst online: 02-11 08:20
Smarron schreef op 26 March 2003 @ 17:23:
[...]
Het ligt er maar aan hoever je wilt gaan met OC-en. Als je tevreden bent met een fsb van 166 is PC2700 goed genoeg, wil je hoger, zou ik zowieso PC3(0/2/5)00 aanraden.
Welke geheugen simmen zouden dan het beste gaan ?

512MB DDR-RAM/333 PC2700 CL2,5 ?

[ Voor 6% gewijzigd door ArjanC op 27-03-2003 15:13 . Reden: geheugen erbij ]

• SlowikPL
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 14:40:
[...]

Wat voor een core?

Mijn steping is AQUCA

Wanner komt 8RDA3+ :? over een mdn? of moet ik nu een gewoon een EPoX 8RGA+ kopen voor betere OC resultaten ?

[ Voor 16% gewijzigd door SlowikPL op 27-03-2003 15:22 ]

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 27 March 2003 @ 13:42:
[...]

En dan me volgende vraag is hij eindelijk eens ergens uit voorraad
leverbaar ?
bij informatique zag ik hem staan maar nog in BESTELLING.
kan jij met je contacten hem niet DIRECT vanaf epox kopen?
McFlipp schreef op 27 March 2003 @ 13:51:
[...]

Opzich zouden die waardes met de 8rda3+ toch ook gehaald moeten kunnen worden? (als ie uit is). Of niet? En die onboard grafische kaart kan je wel disablen
toch?
die rga dingen worden getest met video aan, dit geeft extra belasting aan de nb, waneer je deze dissabled komt hij dus heel hoog.
maar ik denk idd ook dat de 8rda3(+)'s een stuk hoger zullen komen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 16:06 ]

Verwijderd

:? gaat iets mis hier 8)7 :?

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 16:06 ]

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 16:03:
[...]

bij informatique zag ik hem staan maar nog in BESTELLING.
kan jij met je contacten hem niet DIRECT vanaf epox kopen?
Hmmmm goed id ;)

• Smarron

Smarron

The bend

Smarron schreef op 27 March 2003 @ 13:57:
Ik heb een paar probs met de software van het onboard sound. Ik heb mijn Live 5.1 eruit gegooid en onboard aangezet. Geluid doet het perfect, alleen kan ik een aantal dingen niet instellen. Ik heb de nForce 2.03 gebruikt, de Engelse versie (ik snap dus niet waarom ik de settings in het Nederlands te zien krijg (Xp is ook Engels).

[afbeelding]

Met het dubbelklikken op de eigenschappen vanuit de taakbalk krijg ik eerst de error en vervolgens is er niks te zien in het hoofdmenu. Op http://www.8rdafaq.com staat het volgende:

"Make sure that you have the latest audio drivers, which are updated separately from the nforce drivers. (There is a link about a page up.) If these don't help, try setting your speakers to both analog and digital in the nforce control panel."

Dus er zijn losse sounddrivers te downloaden, maar ik kan ze nergens vinden. Kan iemand mij helpen ? Er zijn in ieder geval geen conflicten in het apparaatbeheer.
Terugkomend op bovenstaand verhaal. Ik heb de oplossing gevonden:
nForce 2.03 was de schuldige. Ik heb de 2.00 erop gezet en ik kan alles instellen!

• pierre-oord
Voor als ik binnenkort die chipset ga OC-en: Sommige mensen hebben last van HD corruptie. Ik wilde net ff in de recovery console (eerste keer dat ik die gebruik) de hele system32 dir kopieren naar andere plaats. Kom ik er eerst achter dat het niet buiten de windhoos map mag. Okee, goed dan. Ik daar map maken. Dan naar system32 dir en typen copy *.* c:\windows\backup . Melding: copy ondersteund geen jokertekens :( :( :(

Om welk bestand ging het ook al weer? Ik dacht dat fewture dat wist dus fewture?? Of is er een manier in waarop ik dit wel kan doen? Eigenlijk dos met toegang tot NTFS partitie nodig, en dan nog zonder mekkeren omdat er een admin wachtwoord in zit :/

Verwijderd

SlowikPL schreef op 27 maart 2003 @ 15:18:
[...]

Mijn steping is AQUCA

Wanner komt 8RDA3+ :? over een mdn? of moet ik nu een gewoon een EPoX 8RGA+ kopen voor betere OC resultaten ?
welke week heb je?

ja gewoon een 8rGA+ halen...

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 27 maart 2003 @ 15:07:
[...]

Moet je je sig dan niet ff aanpassen ;) ;)
Hij is niet van mij....

Verwijderd

pierre-oord schreef op 27 March 2003 @ 17:34:
Voor als ik binnenkort die chipset ga OC-en: Sommige mensen hebben last van HD corruptie. Ik wilde net ff in de recovery console (eerste keer dat ik die gebruik) de hele system32 dir kopieren naar andere plaats. Kom ik er eerst achter dat het niet buiten de windhoos map mag. Okee, goed dan. Ik daar map maken. Dan naar system32 dir en typen copy *.* c:\windows\backup . Melding: copy ondersteund geen jokertekens :( :( :(

Om welk bestand ging het ook al weer? Ik dacht dat fewture dat wist dus fewture?? Of is er een manier in waarop ik dit wel kan doen? Eigenlijk dos met toegang tot NTFS partitie nodig, en dan nog zonder mekkeren omdat er een admin wachtwoord in zit :/

Backup maken:
code:
1
copy system32\config\system c:\mapje\system

Backup terugzetten:
code:
1
copy c:\mapje\system c:\windows\system32\config\system

Zo doe ik het altijd :)

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 18:00:

[...]

Backup maken:
code:
1
copy system32\config\system c:\mapje\system

Backup terugzetten:
code:
1
copy c:\mapje\system c:\windows\system32\config\system

Zo doe ik het altijd :)
Doe je dat in de recovery console? Kan die copy volledige mappen verplaatsen dan? Vroeger had je copy en in dos 6 kwam xcopy daarbij, maar deze console copy is echt bij de hand. Je kunt er dus wel hele dirs met kopieren maar geen jokertekens :D vaaaaaaag zeker van MS :P (gaat nou niet gelijk zeggen dat ik flame :P )

edit: Hoe kan jij mapje maken buiten je winhoos dir? Ik heb daar geen rechten toe... Als ik typ "md eenleukmapje" dan mag dat niet.....

Heb jij NTFS schijven of FAT32 gevalletjes?

[ Voor 13% gewijzigd door pierre-oord op 27-03-2003 20:05 ]

• MPAnnihilator
Ook nog een vraagje over je backup methode Fewture , onder mijn System32\config dir heb ik een subdir die noemt "systemprofile"

Die 'systemprofile' dir lijkt mij enkel een dubbel te zijn van de dir onder 'Documents and settings' , nl die van mijn profiel

Is het niet de bedoeling dat we de bestanden backuppen rechtstreeks onder system32\config ipv system32\config\system(profile) ?

Hieronder de inhoud van mijn System32\config folder :

systemprofile File Folder 12/03/2003 6:07
AppEvent.Evt 256 KB EVT File 27/03/2003 6:46
default 512 KB File 27/03/2003 6:46
default.LOG 1 KB Text Document 27/03/2003 19:43
default.sav 88 KB SAV File 11/03/2003 22:59
SAM 256 KB File 27/03/2003 6:46
SAM.LOG 1 KB Text Document 27/03/2003 19:43
SecEvent.Evt 64 KB EVT File 11/03/2003 23:00
SECURITY 256 KB File 27/03/2003 6:46
SECURITY.LOG 1 KB Text Document 27/03/2003 19:53
software 13.824 KB File 27/03/2003 6:46
software.LOG 1 KB Text Document 27/03/2003 21:24
software.sav 616 KB SAV File 11/03/2003 22:59
SysEvent.Evt 384 KB EVT File 27/03/2003 6:46
system 3.584 KB File 27/03/2003 19:43
system.LOG 1 KB Text Document 27/03/2003 20:43
system.sav 408 KB SAV File 11/03/2003 22:59
TempKey.LOG 1 KB Text Document 11/03/2003 22:59
userdiff 256 KB File 11/03/2003 22:59
userdiff.LOG 1 KB Text Document 11/03/2003 22:59

[ Voor 163% gewijzigd door MPAnnihilator op 27-03-2003 21:27 ]

Mijn Specs

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Ik heb vandaag mijn 8rda+ in m'n compie ingebouwd en toen deed het volgende probleem zich voor:
Als ik de pc aanzette, gaven alle fans een halve wenteling en meteen daarna kapte alles ermee.... Ik alles geprobeerd, alle hd's en cd-roms eruit, alle pci kaarten eruit en verschillende geheugen modules geprobeerd. Niets wilde helpen, totdat ik mijn ene enermax casefan (@1300rpm) eruit trok en de cpu-fan op de powerfanconnector stopte. Vanaf dat moment kwam ik al wel 5 hele seconden verder. PC boot, laat proc zien, geheugen tellen en freezed daarna...... kan dus ook niet de bios in. Ik weer alles geprobeerd zonder resultaat.... Toen viel mij ook mijn andere enermax casefan (@1300rpm) op die aangesloten zat op de fan3 connector onderaan het mobo. Ik die er ook uitgetrokken en toen wilde die opeens wel booten!! 8)7 Achteraf heb ik ditzelfde probleem ook gehad bij een vriend van mij. Zijn 8rda+ + enermaxfans vertoonde dezelfde problemen, die opeens verholpen waren toen we het mobo naast de kast hadden liggen (en toen zaten natuurlijk niet de enermax casefans aangesloten). Dit probleem was dus "per ongeluk" opgelost.

Ben ik tot zover de enige die dit probleem heeft gehad met enermax casefans op z'n 8rda+ of heb ik gewoon weer is fout zitten zoeken? (omdat ik niets zo snel niets kon vinden)

• Diederick Janse
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2017
Ik heb vandaag mijn EPoX 8RGA+ besteld bij MR Computers. Gaat een 1700+ JIUHB DLT3C 0308 XPMW op, samen met 2x 256mb pc2700 twinmos/winbond :9~

Zodra de boel binnen is laat ik weten wat de resultaten er mee zijn...

Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Topicstarter
Ik heb een nieuwe beta bios om te testen versie 3319 :)
Zal hem vanavond in de 1st post zetten zodat jullie er ook van kunnen genieten en ervaringen kunnen posten :)

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

SmokeyTheBandit schreef op 28 March 2003 @ 10:32:
Zal hem vanavond in de 1st post zetten zodat jullie er ook van kunnen genieten en ervaringen kunnen posten :)
Als je dat zou willen doen graag :)

• pierre-oord
SmokeyTheBandit schreef op 28 maart 2003 @ 10:32:
Wat zijn de vernieuwingen / verbeteringen / verslechteringen?
T.o.v. 3305 die ik nu draai... ik ben benieuwd wat het voor resultaten geeft met OC.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Topicstarter
Nog even geduld tot vanavond ;)

En omdat het een beta bios is heb ik nog geen info over de veranderingen

• pierre-oord
SmokeyTheBandit schreef op 28 March 2003 @ 10:43:
Nog even geduld tot vanavond ;)

En omdat het een beta bios is heb ik nog geen info over de veranderingen
hoe laat vanavond ;) vind ik altijd leuk lekker bios flashen en klooien. Last van rsi dus kan niet zoveel CS spelen. Maar rustig biosje flashen en casemodden enzo lukt altijd :D maar je weet geen veranderingen? Ze maken toch dat bios omdat er iets beter gemaakt is, dan vertellen ze toch ook wat er beter is zodat de mensen van epox dat kunnen testen :X of zijn ze niet zo spraakzaam daar ;)

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 28 March 2003 @ 10:32:
je hebt al weer een nieuwere ;) ook even posten hier he. ;)

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 10:55:
[...]

je hebt al weer een nieuwere ;) ook even posten hier he. ;)
Hehehe ik zie het Sjaak :P :)

Dank je ;)

Jongens vanavond 2 nieuwe beta biossen online :D

3319 + 3327 helemaal zelf opgezocht en vooral geen hulp gehad van iemand die Tom heet :P

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

SmokeyTheBandit schreef op 28 March 2003 @ 11:00:
[...]

Hehehe ik zie het Sjaak :P :)

Dank je ;)

Jongens vanavond 2 nieuwe beta biossen online :D

3319 + 3327 helemaal zelf opgezocht en vooral geen hulp gehad van iemand die Tom heet :P
uuhm .. ben ik aan het ijlen .. of is dit gewoon oud nieuws?
Of is het een zelfgefixte bios?
Wat zijn de verbeteringen?

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Topicstarter
henkleerssen schreef op 28 maart 2003 @ 11:10:
[...]

uuhm .. ben ik aan het ijlen .. of is dit gewoon oud nieuws?
Of is het een zelfgefixte bios?
Wat zijn de verbeteringen?
Ik ben bang dat je aan het ijlen bent want dit zijn nieuwe biossen ! :o

Verwijderd

Smokey, nou waar ben je, heb je nog meer ;) vertel ons.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 11:23:
Smokey, nou waar ben je, heb je nog meer ;) vertel ons.
Hij is op Page 1 hoop ik :o :P

Verwijderd

JaY- schreef op 28 maart 2003 @ 00:07:
Ik heb vandaag mijn 8rda+ in m'n compie ingebouwd en toen deed het volgende probleem zich voor:
Als ik de pc aanzette, gaven alle fans een halve wenteling en meteen daarna kapte alles ermee.... Ik alles geprobeerd, alle hd's en cd-roms eruit, alle pci kaarten eruit en verschillende geheugen modules geprobeerd. Niets wilde helpen, totdat ik mijn ene enermax casefan (@1300rpm) eruit trok en de cpu-fan op de powerfanconnector stopte. Vanaf dat moment kwam ik al wel 5 hele seconden verder. PC boot, laat proc zien, geheugen tellen en freezed daarna...... kan dus ook niet de bios in. Ik weer alles geprobeerd zonder resultaat.... Toen viel mij ook mijn andere enermax casefan (@1300rpm) op die aangesloten zat op de fan3 connector onderaan het mobo. Ik die er ook uitgetrokken en toen wilde die opeens wel booten!! 8)7 Achteraf heb ik ditzelfde probleem ook gehad bij een vriend van mij. Zijn 8rda+ + enermaxfans vertoonde dezelfde problemen, die opeens verholpen waren toen we het mobo naast de kast hadden liggen (en toen zaten natuurlijk niet de enermax casefans aangesloten). Dit probleem was dus "per ongeluk" opgelost.

Ben ik tot zover de enige die dit probleem heeft gehad met enermax casefans op z'n 8rda+ of heb ik gewoon weer is fout zitten zoeken? (omdat ik niets zo snel niets kon vinden)
Het is ALTIJD beter om je fans rechtstreeks op een molex aan te sluiten in plaats van op je mobo.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

SmokeyTheBandit schreef op 28 March 2003 @ 11:13:
[...]

Ik ben bang dat je aan het ijlen bent want dit zijn nieuwe biossen ! :o
het zal wel door de eerste getallen zijn ... 33 ;).. ik wacht af..
Ik vraag me daadwerkelijk af het drastisch veel verschil maakt.. .. zeg AP.. dat wist je ook al?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.