Onboard video is voor mij even bruikbaar als SATA daarom vraag ik mij af of die extra 30 euro het waard is voor wat extra stabiliteit
Kan me allemaal weinig schelen, als het Vdd voltage maar in te stellen is

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Idd , meer krijg je toch niet met de nieuwe mobo tbv. stabiliteitSmarron schreef op 20 March 2003 @ 10:51:
Kan me allemaal weinig schelen, als het Vdd voltage maar in te stellen is
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
mag ik jou vragen waarom jj nogsteeds die SB live! gebruikt?SlowikPL schreef op 20 March 2003 @ 11:00:
[...]
Idd , meer krijg je toch niet met de nieuwe mobo tbv. stabiliteit
zeker gezien het fiet dat je ook de 8RDA+ hebt.
of heb je 5.1 speakers en heb je daarnaast ook nog een line in nodig?
digitale speakers kan natuurlijk ook nog.
geez, ik kan haast niet w88 tot morgen..... waarschijnlijk m'n soldeerboutje en vdd-mod zooi binnen.
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Zeg mensen, even een kleine bemerking. Ik meen nu toch her en der te hebben vernomen dat de nforce2 tesamen met de KT400a de latere Barton met 200 Mhz fsb zou ondersteunen. Allemaal goed en wel lijkt mij , maar gaat epox dan aan iedereen vragen een vdd mod te doen ofzo ? Ik snap het niet goed meer. Of zullen zij deze support uitsluitend gaan toeschrijven aan de opvolger van de 8rda+ ? Stel dat epox nu straks zegt dat hun 8rda+ de 400 mhz barton supporteerd , dan zullen ze misschien via bios aanpassingen de vdd voltage opdrijven ? Denken jullie dat dit zou kunnen , of zit ik er nu naast
Punt is dus eigenlijk of onze vdd mods niet anders zouden kunnen gerealiseerd worden ?
Nog een vraagje , het uitvoeren van de volt mod ; kan je dit ook niet langs de onderkant van het mobo uitvoeren , dit lijkt voor mij althans iets gemakkelijker , daar die mem sloten dan niet in de weg zitten ?
Punt is dus eigenlijk of onze vdd mods niet anders zouden kunnen gerealiseerd worden ?
Nog een vraagje , het uitvoeren van de volt mod ; kan je dit ook niet langs de onderkant van het mobo uitvoeren , dit lijkt voor mij althans iets gemakkelijker , daar die mem sloten dan niet in de weg zitten ?
Verwijderd
Juistem, het zou dus betekenen dat wanneer ik de RDA+ koop die geen instelbaar Vdd voltage heeft, ik later evt geen Barton kan draaien omdat ik zonder Vdd voltage wellicht de 200 Mhz fsb niet haal?
Volgens mij was bij de Asus een biosupdate voldoende!-GF-Annihilator schreef op 20 maart 2003 @ 11:09:
Zeg mensen, even een kleine bemerking. Ik meen nu toch her en der te hebben vernomen dat de nforce2 tesamen met de KT400a de latere Barton met 200 Mhz fsb zou ondersteunen. Allemaal goed en wel lijkt mij , maar gaat epox dan aan iedereen vragen een vdd mod te doen ofzo ? Ik snap het niet goed meer. Of zullen zij deze support uitsluitend gaan toeschrijven aan de opvolger van de 8rda+ ? Stel dat epox nu straks zegt dat hun 8rda+ de 400 mhz barton supporteerd , dan zullen ze misschien via bios aanpassingen de vdd voltage opdrijven ? Denken jullie dat dit zou kunnen , of zit ik er nu naast
Verwijderd
Hmmm, ik zie in de openingpost bij de EPoX 8RDA3+ staan dat hij 6 PCI sloten krijgt, maar op het plaatje zie ik er maar 5
Nee, dat gaat niet. Mobo's zijn multi-layer printplaten. Het is dus zelfs zo dat tussen de boven en onderkant nog verschillende andere lagen zitten. Dat betekent dat er aan de achterkant hele andere connectoren zitten dan aan de voorkant en je dus niet aan de achterkant je mod uit kunt voeren.-GF-Annihilator schreef op 20 March 2003 @ 11:09:
...
Wie doet er dan mee om Epox met dergelijke vraag te spammenSmarron schreef op 20 maart 2003 @ 11:27:
[...]
Volgens mij was bij de Asus een biosupdate voldoende!
Hopelijk is het mogelijk ja, zou wel een oplossing zijn voor diegenen die niet willen solderen of niet weer geld uit willen geven voor een opvolger.
a.p. versteeg heeft misschien meer info.
a.p. versteeg heeft misschien meer info.
Loopt er hier niemand op GoT rond die ervaring heeft met het modden van biossen oid? Zou ideaal zijn als er geen mod meer voor nodig zou zijn om de VDD te verhogen.
Aan de ene kant wil ik die mod graag doen, maar aan de andere kant hecht ik toch wel waarde aan mijn garantie, waarom ik het dan toch maar weer niet doe.
Aan de ene kant wil ik die mod graag doen, maar aan de andere kant hecht ik toch wel waarde aan mijn garantie, waarom ik het dan toch maar weer niet doe.
GewijzigdVerwijderd schreef op 20 March 2003 @ 11:31:
Hmmm, ik zie in de openingpost bij de EPoX 8RDA3+ staan dat hij 6 PCI sloten krijgt, maar op het plaatje zie ik er maar 5
Turn it off and on again.
Verwijderd
Heb is even gecheckt hoever mn 8rda+ ging, opzich best aardig zonder mod denk ik? vvd op +-1.58 dus.

212mhz is vrij stabiel, 3dmark werkt soms maar soms ook niet, prime loopt even maar niet al te lang
209 is stabiel en is gewoon te 3dmarken en prime loopt ook goed.
217 max waarmee ik windows in kan komen, en wat screen maken maar daar blijft ut bij
Als ik vvd mod en op +-1.8 zet, zou die 220 stabiel trekken denk je?
ow en btw, iemand enig idee of je 600 t/m 1200 schuurpapier bij de gamma kan halen? geen enkele winkel in de buurt heeft heel fijn schuurpapier
Wil me gf4 core ff lappen namelijk.

212mhz is vrij stabiel, 3dmark werkt soms maar soms ook niet, prime loopt even maar niet al te lang
217 max waarmee ik windows in kan komen, en wat screen maken maar daar blijft ut bij
ow en btw, iemand enig idee of je 600 t/m 1200 schuurpapier bij de gamma kan halen? geen enkele winkel in de buurt heeft heel fijn schuurpapier

Verdorie man , je fsb is hoog man zonder vdd mod, mooi mooi zeg , je maakt mij jaloersVerwijderd schreef op 20 March 2003 @ 13:59:
Heb is even gecheckt hoever mn 8rda+ ging, opzich best aardig zonder mod denk ik? vvd op +-1.58 dus.
[afbeelding]
ow en btw, iemand enig idee of je 600 t/m 1200 schuurpapier bij de gamma kan halen? geen enkele winkel in de buurt heeft heel fijn schuurpapierWil me gf4 core ff lappen namelijk.

Verwijderd
Wat voor je geheugen heb je?Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 13:59:
[afbeelding]
ow en btw, iemand enig idee of je 600 t/m 1200 schuurpapier bij de gamma kan halen? geen enkele winkel in de buurt heeft heel fijn schuurpapierWil me gf4 core ff lappen namelijk.
Verwijderd
2V op je nb zetten en hopen op de 230Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 13:59:
[afbeelding]
ik kwam zonder op 194 en nu met @ 219 (218 in bios maar volgens alle progs stond hij toen op 219,15 ofzo)
dus dat is een verhogin van 25mhz als jij dat ook hebt @ 209 dan zou je dus 234 halen
600 lukt nog wel, maar hoger niet. Ik heb het bij een autowinkel gehaald.Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 13:59:
ow en btw, iemand enig idee of je 600 t/m 1200 schuurpapier bij de gamma kan halen?
Hoe wil jij je gf4 core lappen? zitten allemaal condensators omheen, je kunt die videokaart dus niet ff op z'n core leggen en schuren maar (zoals bij een oude celeron ofzo). Ben benieuwd!geen enkele winkel in de buurt heeft heel fijn schuurpapierWil me gf4 core ff lappen namelijk.
ach...in een volgend leven lach je er om!
Verwijderd
het zal al wel voorbij zijn gekomen, maar ik kan het niet vinden...ik begreep dat de wire-trick op een nforce2 geen zin heeft om bv een 1700+ op een hogere mp dan 12.5 te krijgen...wie weet hoe ik dat dan wel kan doen...heb namelijk nog geen vvd-mod gedaan en wil testen wat de grens van mijn cpu is voor ik daar aan begin..
Verwijderd
Smokey het linkje van de bios flash tool voor in windows doet het niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 15:14 ]
Weet iemand wat beter koelt:
a. De standaard heatsink op de NB vervangen door de Zalman passieve NB heatsink
b. De standaard heatsink voorzien van een VGA-fan
Thx , ik had nog geen tijd gehad mijn mobo los te schroeven en te kijken of de contacten er volledig door gingen zoals bij de cpu socket...Syzzer schreef op 20 March 2003 @ 11:33:
[...]
Nee, dat gaat niet. Mobo's zijn multi-layer printplaten. Het is dus zelfs zo dat tussen de boven en onderkant nog verschillende andere lagen zitten. Dat betekent dat er aan de achterkant hele andere connectoren zitten dan aan de voorkant en je dus niet aan de achterkant je mod uit kunt voeren.
Verwijderd
twinmos/mtec geheugen, een stick trekt 227 op 3/2/2/2 (2.9 volt) en de andere stuk minder met slappere timgins, daar bench ik ook niet mee.
beetje mazzeltje want hoorde dat mtec echt gare troep is.
zal is checken hoe me soldeer skills zijn anders laat ik het doen, volgens mij brand ik een gat door alle layers van me mobo!
Verwijderd
zoals hier lijkt me het wel goed gaan?;0siris schreef op 20 March 2003 @ 14:51:
[...]
600 lukt nog wel, maar hoger niet. Ik heb het bij een autowinkel gehaald.
[...]
Hoe wil jij je gf4 core lappen? zitten allemaal condensators omheen, je kunt die videokaart dus niet ff op z'n core leggen en schuren maar (zoals bij een oude celeron ofzo). Ben benieuwd!
http://www.techspot.com/tweaks/geforce4-vmod/index.shtml
beetje naar benee scrollen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 15:46 ]
mmm.. ik vraag me af of je dan ook de NB en SB op deze manier kan schuren (zoals het dus met de gf4 hier is gedaan.. ).. zo dat je dat holle kwijt bent.. zodat je betere koeling zou kunnen krijgen met een koelblok (door betere aansluiting)... iemand?Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 15:45:
[...]
zoals hier lijkt me het wel goed gaan?;
http://www.techspot.com/tweaks/geforce4-vmod/index.shtml
beetje naar benee scrollen
Degene met een vga koeler erop. Of de zalman met die betreffende fan eropBar_en_boos schreef op 20 March 2003 @ 15:15:
Weet iemand wat beter koelt:
Thx zal het vanavond ff fixenVerwijderd schreef op 20 March 2003 @ 15:12:
Smokey het linkje van de bios flash tool voor in windows doet het niet.
Lappen van de NB: zie hier. Ziet er toch niet zo ingewikkeld uit. 
edit:
Te zien onder mods>northbridge lapping
[ Voor 20% gewijzigd door Bar_en_boos op 20-03-2003 16:48 ]
Ben weer even aan het spelen geweest met mijn 8rda+ 
Heb al mijn twijfels vanochtend even aan de kant gezet, ogen dicht en voluit voor de max.
VDD voltage 2,10 volt (ajajaj).
CPU VCore 2,15 Volt (ajajajaj)
schietgebedje en klokken met die shit. (maak daar maar 2 gebedjes van
)
max cpu (2400+ 266 48/02) 2640 mhz 56 graden stressed (alpha 8045)
max FSB (A3) 222 mhz 40 graden stressed (homemade 50x50x40 lxbxh blokkie) met 50 mm delta MP
Max mhz mem 444 mhz cas 2/2/3/5 (OCZ pc3500 EL DC 2x 256mb ) 2/2/2/5 wou ook maar ik kreeg een bsodje en heb em toen gelijk teruggezet. (nog een keer geprobeerd maar had er toen eigenlijk wel genoeg van.)
Mosfets zijn niet gekoeld (max 55 graden op 2640 mhz), southbridge ook niet.
heb ook even met de soundstorm gespeeld maar dat beviel me dus helemaal niet.
Operation Flashpoint met EAX aan geeft leuke badkamer effecten, maar dat is dus niet de bedoeling, mijn inmiddles redelijk antieke sb live 1024 doet het beter. Kwaliteit van muziek en geluid is met de live! ook iets beter. De soundstorm geeft een beetje blikkerig, licht overtrebbled geluid wat ik niet weg kan equalizeren
. SBlive daarentegen weer iets te veel bas maar dat was te verhelpen. (muziek die ik heb geprobeerd: Dimmu Borgir, Meshugga, RHCP en dat soort zooi.
(geluid getest met mijn standaard setje, 2x 40/30000 hz 80W's op een goede, maar wat oudere JVC dolby versterker (4x 65 + 2x 15 watts). Ik houdt het dus mooi bij mijn sb'tje. Dingen die mij wel zorgen baren bij dit bordje:
- Lage 5 (4,79) volt lijn ook bij zwaardere voedingen (hier een 431W enermax getest)
- iets te hoge 12 volt lijn (12,8) maar dat is niet zo'n probleem.
- problematisch met lange Floppy kabels (jah ik gebruik nog zo'n kreng
) bios zie de flop alleen op B: is te verhelpen door A: en B: in te stellen samen met swap floppy drive en je dan elke boot door een error heen F1'en.
- CPU die in het bios op 18x133 (2400) ingesteld staat en in windows wordt herkend als een standaard 2 gigje (15x133) moet dan rebooten om de shit weer goed te krijgen. (heel raar probleem ben er nog niet achter wat het is.)
naja de post wordt al weer te lang ik ben verder zeer tevreden met dit plankje
Heb al mijn twijfels vanochtend even aan de kant gezet, ogen dicht en voluit voor de max.
VDD voltage 2,10 volt (ajajaj).
CPU VCore 2,15 Volt (ajajajaj)
schietgebedje en klokken met die shit. (maak daar maar 2 gebedjes van
max cpu (2400+ 266 48/02) 2640 mhz 56 graden stressed (alpha 8045)
max FSB (A3) 222 mhz 40 graden stressed (homemade 50x50x40 lxbxh blokkie) met 50 mm delta MP
Max mhz mem 444 mhz cas 2/2/3/5 (OCZ pc3500 EL DC 2x 256mb ) 2/2/2/5 wou ook maar ik kreeg een bsodje en heb em toen gelijk teruggezet. (nog een keer geprobeerd maar had er toen eigenlijk wel genoeg van.)
Mosfets zijn niet gekoeld (max 55 graden op 2640 mhz), southbridge ook niet.
heb ook even met de soundstorm gespeeld maar dat beviel me dus helemaal niet.
Operation Flashpoint met EAX aan geeft leuke badkamer effecten, maar dat is dus niet de bedoeling, mijn inmiddles redelijk antieke sb live 1024 doet het beter. Kwaliteit van muziek en geluid is met de live! ook iets beter. De soundstorm geeft een beetje blikkerig, licht overtrebbled geluid wat ik niet weg kan equalizeren
(geluid getest met mijn standaard setje, 2x 40/30000 hz 80W's op een goede, maar wat oudere JVC dolby versterker (4x 65 + 2x 15 watts). Ik houdt het dus mooi bij mijn sb'tje. Dingen die mij wel zorgen baren bij dit bordje:
- Lage 5 (4,79) volt lijn ook bij zwaardere voedingen (hier een 431W enermax getest)
- iets te hoge 12 volt lijn (12,8) maar dat is niet zo'n probleem.
- problematisch met lange Floppy kabels (jah ik gebruik nog zo'n kreng
- CPU die in het bios op 18x133 (2400) ingesteld staat en in windows wordt herkend als een standaard 2 gigje (15x133) moet dan rebooten om de shit weer goed te krijgen. (heel raar probleem ben er nog niet achter wat het is.)
naja de post wordt al weer te lang ik ben verder zeer tevreden met dit plankje
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Zoals ik al eerder zei: volgens mij zijn de NB's (en SB's) hetzelfde op alle nForce2 borden, met of zonder graphics core.
Het houdt alleen in dat de MET core borden erop getest en gecertificeerd zijn en een connector hebben. De GF-MX zit er overal in, net als de Vdd setting. Maar of het werkt zonder een weerstandje hier of daar... kweetniet.
Versteeg?
Het houdt alleen in dat de MET core borden erop getest en gecertificeerd zijn en een connector hebben. De GF-MX zit er overal in, net als de Vdd setting. Maar of het werkt zonder een weerstandje hier of daar... kweetniet.
Versteeg?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Okay, dit topic heeft me overtuigt van een vvd mod te doen ...
Nu kan ik redelijk goed solderen maar wow zo'n kleine pinnetjes! Ga ik die chip niet verbranden?
2de vraag, moet ik de pinnetjes van het mobo afknippen of gewoon aan laten en het erbij solderen?
thx
Nu kan ik redelijk goed solderen maar wow zo'n kleine pinnetjes! Ga ik die chip niet verbranden?
2de vraag, moet ik de pinnetjes van het mobo afknippen of gewoon aan laten en het erbij solderen?
thx
moeilijk is het ook niet, de vraag is meer hoevel kan(wil) je doorgaan, dus dat is wel een risicotjeBar_en_boos schreef op 20 maart 2003 @ 16:47:
Lappen van de NB: zie hier. Ziet er toch niet zo ingewikkeld uit.
edit:
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Over die voedings probz, ik vraag me toch egt af of een 700Watter ofzo wel zal helpen
Tis toch voor de gekke dat je met een 500Watt voeding geen normale voltags hebt?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
heb vorige week vrijdag mijn 8rda+ terug gestuurt naar salland voor RMA. nog steeds nix terug
. hoe lang gaat dat nog duren
Ik dacht dat bij latencies altijd geldt lager==beter?VDD Mod :
Dit zorgt voor een hoger voltage op de chipset wat als gevolg heeft dat je een hogere FSB kan draaien en hogere latencies
#StopBurningStuff
sinds wanneer maakt het totaal vermogen van een PSU wat uit op ripples die je in je voltage hebt?ND schreef op 20 March 2003 @ 17:17:
Over die voedings probz, ik vraag me toch egt af of een 700Watter ofzo wel zal helpenTis toch voor de gekke dat je met een 500Watt voeding geen normale voltags hebt?
Ik heb 2 voedingen, eentje van 340Watt uitsluitend voor men mobo en dat is wel stabieler dan dat je de voeding voor ALLES gaat gebruiken
Verwijderd
Ik zeg 1 Woord : SallandVerwijderd schreef op 20 March 2003 @ 17:22:
heb vorige week vrijdag mijn 8rda+ terug gestuurt naar salland voor RMA. nog steeds nix terug. hoe lang gaat dat nog duren
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 17:39 . Reden: verxrde quote :d ]
..En ook weer geen RAID
Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon
Verwijderd
Heb je nu wel een goeie 5 V ?poing schreef op 20 maart 2003 @ 17:36:
Ik heb 2 voedingen, eentje van 340Watt uitsluitend voor men mobo en dat is wel stabieler dan dat je de voeding voor ALLES gaat gebruiken
Want ik zie genoeg me een 500 W voeding en die hebben nog steeds slechte
voltages.
Mijn 5 V lijn schommelt stressed ook tussen de 4.8 en 4.75 er hangen 2 harde schijven aan en een cd rom verder niks. Die die 7 fans doen het hem ook niet.
Verwijderd
Ik heb mijn 2e moederbord ook bij yorcom besteld Salland is heel traag ik moest ook 4 weken wachten voor ik mijn mobo en geheugen had. Kwam ook omdat het ocz was maar toch, ze zeiden steeds volgende week komt het lekker makkelijk.Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 19:38:
[...]
dus die zijn altijd zo traag? dan verdient salland vortaan nix meer aan mij dan
Bij Yorcom had ik me mobo dinsdag besteld en betaald en donderdag stond de postbode voor de deur.
1. Gewoon goed uitkijken je pootjes ook niet te lang verhitten (20 sec max geloof ik)poing schreef op 20 March 2003 @ 17:05:
Okay, dit topic heeft me overtuigt van een vvd mod te doen ...
thx
2. Niet losknippen! Dat moet alleen bij een Vmem mod.
Verwijderd
De bestelling ging heel snel. vrijdag bestelt. maandag binnen.Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 19:43:
[...]
Ik heb mijn 2e moederbord ook bij yorcom besteld Salland is heel traag ik moest ook 4 weken wachten voor ik mijn mobo en geheugen had. Kwam ook omdat het ocz was maar toch, ze zeiden steeds volgende week komt het lekker makkelijk.
Bij Yorcom had ik me mobo dinsdag besteld en betaald en donderdag stond de postbode voor de deur.
Maar ze hebben zo'n domme RMA beleid. hoop dat dit niet ook 4 weken gaat duren, want anderes krijgen ze gezeik met met met..... me
Okee ik heb heeeel dringend hulp nodig. Ik heb het idee dat m'n mobo aan het overlijden is. tenminste, het LAN doet het plots niet meer. Vanmiddag nog wel. Hij kan geen DHCP adres krijgen. OOk niet kijken op het netwerk. Ook al andere netwerk kabels geprobeerd. Andere pc's kunnen wel inetten. Ook vast ip. Hij kan zichzelf met een vast IP pingen.
Heb al een nieuw mac adres ingesteld, bios erop nieuw overheen wat het altijd goed deed, en winXP opnieuw geinstalleerd met nieuwste drivers die ik ook altijd draaide 2.03. Ook eerste stukje MAC adres ingevoerd zoals op 8rdafaq.
Ik geloof dat iemand al een kapotte chip heeft gehad. Nog een probleem: Ik heb het bord al gemod. De VDD mod staat niet aan nog geen goede cooler, wel een mod voor vcore shutoff fix pootje omhoog gedaan. Maar het werkte daarna nog altijd prima. Weet iemand wat dit kan zijn???? Ik ben maar een arme scholier die gek wordt als dit bordje dood gaan
Heb al een nieuw mac adres ingesteld, bios erop nieuw overheen wat het altijd goed deed, en winXP opnieuw geinstalleerd met nieuwste drivers die ik ook altijd draaide 2.03. Ook eerste stukje MAC adres ingevoerd zoals op 8rdafaq.
Ik geloof dat iemand al een kapotte chip heeft gehad. Nog een probleem: Ik heb het bord al gemod. De VDD mod staat niet aan nog geen goede cooler, wel een mod voor vcore shutoff fix pootje omhoog gedaan. Maar het werkte daarna nog altijd prima. Weet iemand wat dit kan zijn???? Ik ben maar een arme scholier die gek wordt als dit bordje dood gaan
Het lijkt er nu op dat de 8RDA3+ *wel* de MCP-T zal krijgen.
Dit had ik ook bios 3305 erop en bij mac adres in bios 123456 en gaan met die EpoXpierre-oord schreef op 20 March 2003 @ 21:00:
Okee ik heb heeeel dringend hulp nodig. Ik heb het idee dat m'n mobo aan het overlijden is. tenminste, het LAN doet het plots niet meer. Vanmiddag nog wel. Hij kan geen DHCP adres krijgen. OOk niet kijken op het netwerk. Ook al andere netwerk kabels geprobeerd. Andere pc's kunnen wel inetten. Ook vast ip. Hij kan zichzelf met een vast IP pingen.
Jan had hetzelfde probleem trouwens
Ik zal dit probleem ook toevoegen aan de 1st post
[ Voor 4% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 20-03-2003 21:11 ]
Het is heel eenvoudig opgelost bij mij: Tussen de middag en nu avond in zijn er plots 2 netwerkkabels van de zolder allebei brakSmokeyTheBandit schreef op 20 March 2003 @ 21:08:
[...]
Dit had ik ook bios 3305 erop en bij mac adres in bios 123456 en gaan met die EpoX![]()
Het lichtje brand wel maar ze doen het niet??? Ik heb een nieuwe kabel getrokken en die werkte perfect !
Altijd eerst die problemen checken dus. Ik had de 2e kabel naar mijn kamer geprobeerd en toen die niets deed... de lichtjes branden wel. Maar in wanhoop een 3e kabel geprobeerd en het werkt dus weer
[ Voor 7% gewijzigd door pierre-oord op 20-03-2003 21:57 ]
de onboad-sound heb ik nog op geen enkel board ingeschakeld ( er was geen MB die wel goede sound heeft gehad) is de geintergeerde soun veel beter ??_Droopy schreef op 20 March 2003 @ 11:08:
[...]
mag ik jou vragen waarom jj nogsteeds die SB live! gebruikt?
zeker gezien het fiet dat je ook de 8RDA+ hebt.
of heb je 5.1 speakers en heb je daarnaast ook nog een line in nodig?
digitale speakers kan natuurlijk ook nog.
geez, ik kan haast niet w88 tot morgen..... waarschijnlijk m'n soldeerboutje en vdd-mod zooi binnen.ook gelijk die 5volt lijn ff doen... en dan eens kijken wat een week 38 A2-core maximaal kan doen.
Zijn er goede drivers (stabiel enzv)
Kan mijn PC net zo goed overklokken met ingeschakelde onboard-sound?
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Haha, Live! gebruiken als je een Soundstorm hebt
.. tssk tssk tssk....
De nForce 2 geluidschip (SB) gebruikt minder cycles dan menig geluidskaart, mogelijk zelfs minder dan je Live! (soon to be Dead!)
De nForce 2 geluidschip (SB) gebruikt minder cycles dan menig geluidskaart, mogelijk zelfs minder dan je Live! (soon to be Dead!)
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
nou.... ik heb/had dus ook een SB live (5.1 Player) en die deed het prima.SlowikPL schreef op 21 March 2003 @ 01:05:
[...]
de onboad-sound heb ik nog op geen enkel board ingeschakeld ( er was geen MB die wel goede sound heeft gehad) is de geintergeerde soun veel beter ??
Zijn er goede drivers (stabiel enzv)
Kan mijn PC net zo goed overklokken met ingeschakelde onboard-sound?
maar op een gegeven moment de stoute schoenen aan getrokken en die OB soundcard maar eens aan gezet en gebruikt.
MAN wat een verschil.
LOL ik dacht dat die LIVE! een leuk eax geluidje gaf, maar dit ....... di's veel lekkerder.
en daarnaast ook nog eens lekker audio geluid ook zonder eax!
naast al dit lekkers ook nog eens een goeie ondersteuning voor m'n DTT-2200 5.1 speakersetje EN een zeer goed werkende REALTIME equalizer.
ik heb m'n live na een uurtje of 4 spelen met dit OB geluidskaartje een zwieper door m'n kamer gegeven.
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Ik heb de DTT 2500 ik ga me audigy er vanavond ook eens uit trappen_Droopy schreef op 21 maart 2003 @ 01:58:
[...]
nou.... ik heb/had dus ook een SB live (5.1 Player) en die deed het prima.
maar op een gegeven moment de stoute schoenen aan getrokken en die OB soundcard maar eens aan gezet en gebruikt.
MAN wat een verschil.
LOL ik dacht dat die LIVE! een leuk eax geluidje gaf, maar dit ....... di's veel lekkerder.
en daarnaast ook nog eens lekker audio geluid ook zonder eax!
naast al dit lekkers ook nog eens een goeie ondersteuning voor m'n DTT-2200 5.1 speakersetje EN een zeer goed werkende REALTIME equalizer.
ik heb m'n live na een uurtje of 4 spelen met dit OB geluidskaartje een zwieper door m'n kamer gegeven.
Verwijderd
Ik heb mijn audigy meteen er uit getraptSmokeyTheBandit schreef op 21 March 2003 @ 08:21:
[...]
Ik heb de DTT 2500 ik ga me audigy er vanavond ook eens uit trappenen eens kijken of het wat is
![]()
Die sounstorm gaat echt veel beter om met de bassen en hogetonen dan die audigy.
Inderdaad, verkoop NU je geluidskaart, je hebt alleen maar Soundstorm nodig.
Ik ben het vet eens met onderstaande vraag... Versteeg?
Ik ben het vet eens met onderstaande vraag... Versteeg?
[ Voor 28% gewijzigd door Tijgert op 21-03-2003 12:31 ]
Vraagje voor A.P Versteeg , zou Epox voor onze 8rda+ nu nog een optie voorzien om via bios de vdd aan te passen ? zoals Asus dacht ik heeft . Daar jij bij Epox werkt heeft het volgens mij misschien meer invloed dat jij die vraag eens kan stellen aan mensen intern bij Epox dan dat ik een mailtje stuur naar de technische dienst. Ik denk dat veel tweakers Epox hier dankbaar zouden voor zijn...
(en jou
)
Zeker nu de berichten van The Inquirer zouden aantonen dat er broertjes bijkomen van de nforce2 die officieel wel fsb 200 ondersteunen , begin ik te twijfelen of we van Epox met onze 8rda(+) moederborden, nog mogen verwachten dat ze fsb200 aankunnen zonder tweak-ingreep van de user zelf...
Ik zou het echt wel zonde vinden als mijn moederbord geen barton met fsb 200 zou ondersteunen. Ik dacht met dit bord nu eens een mobo te hebben waarmee ik eind 2003 nog eens een cpu upgrade mee zou kunnen uitvoeren , maar ik begin nu al te panikeren
Zeker nu de berichten van The Inquirer zouden aantonen dat er broertjes bijkomen van de nforce2 die officieel wel fsb 200 ondersteunen , begin ik te twijfelen of we van Epox met onze 8rda(+) moederborden, nog mogen verwachten dat ze fsb200 aankunnen zonder tweak-ingreep van de user zelf...
Ik zou het echt wel zonde vinden als mijn moederbord geen barton met fsb 200 zou ondersteunen. Ik dacht met dit bord nu eens een mobo te hebben waarmee ik eind 2003 nog eens een cpu upgrade mee zou kunnen uitvoeren , maar ik begin nu al te panikeren

Verwijderd
Misschien heeft de Barton met fsb 200 minder honger en doet ie het wel op het standaard chipset voltage. Wie weet, maar Epox zal altijd nog wel een paar dingen weten die jij en ik niet weten. Dus misschien verrast Epox ons wel.
Of niet.
Ik heb de Barton XP2500+ en gelof me die heeft het echt nodig ( Vdd - mod)Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 12:37:
Misschien heeft de Barton met fsb 200 minder honger en doet ie het wel op het standaard chipset voltage. Wie weet, maar Epox zal altijd nog wel een paar dingen weten die jij en ik niet weten. Dus misschien verrast Epox ons wel.Of niet.
Ook goed dat ik em beantwoord-GF-Annihilator schreef op 21 maart 2003 @ 11:33:
Vraagje voor A.P Versteeg , zou Epox voor onze 8rda+ nu nog een optie voorzien om via bios de vdd aan te passen ? zoals Asus dacht ik heeft . Daar jij bij Epox werkt heeft het volgens mij misschien meer invloed dat jij die vraag eens kan stellen aan mensen intern bij Epox dan dat ik een mailtje stuur naar de technische dienst. Ik denk dat veel tweakers Epox hier dankbaar zouden voor zijn...(en jou
)
Nee de 8rda+ zal nooit deze optie krijgen puur omdat het ontwerp er officieel niet geschikt voor is en om hem geschikt te maken moet de lay out aangepast worden.
Aangezien epox zich richt op de nieuwe serie mobos gebaseerd op de nforce2 denk ik niet dat ze tijd gaan steken in de al gigantisch succesvolle 8rda met dit als uitgangspunt.
WTF GRRRRRRRR , nu vragen ze erom , ik ga em voltmodden, en blaas ik em op , dan wordt het de volgende keer de opvolger van de 8rda+ of weer een asusSmokeyTheBandit schreef op 21 maart 2003 @ 15:40:
[...]
Ook goed dat ik em beantwoord
Nee de 8rda+ zal nooit deze optie krijgen puur omdat het ontwerp er officieel niet geschikt voor is en om hem geschikt te maken moet de lay out aangepast worden.
Aangezien epox zich richt op de nieuwe serie mobos gebaseerd op de nforce2 denk ik niet dat ze tijd gaan steken in de al gigantisch succesvolle 8rda met dit als uitgangspunt.

Anyways bedankt om al te antwoorden , toch even A.P. Versteeg laten vragen als hij wil
Zit er ook een SPDIF aansluiting op?
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Alleen groen!
Die zegt exact hetzelfde-GF-Annihilator schreef op 21 maart 2003 @ 15:54:
[...]
Anyways bedankt om al te antwoorden , toch even A.P. Versteeg laten vragen als hij wil
Ik heb het laatst ook gevraagd aan iemand die bij EPoX werkt en niet Tom
Dus echt 100% zeker dat het er niet opkomt.
Ach, misschien geven ze wel een opvoerkitje weg met precies passende grabbers en een beetje lijmSmokeyTheBandit schreef op 21 maart 2003 @ 16:42:
[...]
Die zegt exact hetzelfde
Ik heb het laatst ook gevraagd aan iemand die bij EPoX werkt en niet Tom![]()
Dus echt 100% zeker dat het er niet opkomt.
Jongens ik heb spijt dat ik niet eerder me audigy eruit trapte
want er komt echt heel mooi geluid uit die chipset
Verwijderd
haha idd, laatst spontaan weer geen lan, steeds maar opnieuw gedaan en na 10x ofzo deed i het weer, echt vaag vind ik dat maarjaSmokeyTheBandit schreef op 20 March 2003 @ 21:08:
[...]
Dit had ik ook bios 3305 erop en bij mac adres in bios 123456 en gaan met die EpoX![]()
Verwijderd
EDIT: dit was met 3117 voor de duidelijkheidVerwijderd schreef op 21 March 2003 @ 21:27:
[...]
haha idd, laatst spontaan weer geen lan, steeds maar opnieuw gedaan en na 10x ofzo deed i het weer, echt vaag vind ik dat maarja
Verwijderd
Ik zij toch allSmokeyTheBandit schreef op 21 March 2003 @ 20:02:
Jongens ik heb spijt dat ik niet eerder me audigy eruit traptewant er komt echt heel mooi geluid uit die chipset
audigy zuigt echt vergeleken met die soundstorm.
mannen/broeders wat is nu het beste algemene OC bios voor de 8rda+ ??
Verwijderd
Jongens ik heb net in m'n 8rda+ een 2100+ ( AIUHB 0304 ) gedrukt maar hij boot niet, de code blijft op FF en de lampjes op het toetsenbord blijven knipperen. Wat kan het zijn? Ik had eerst een 1700+ die deed het perfect.
Specjes:
Qtec 450W
Kingston HyperX pc 3000 256mb
En andere zooi doet er niet toe lijkt mij.
Specjes:
Qtec 450W
Kingston HyperX pc 3000 256mb
En andere zooi doet er niet toe lijkt mij.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 22:23 ]
ik heb ook zoiets vaags,Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 21:27:
[...]
haha idd, laatst spontaan weer geen lan, steeds maar opnieuw gedaan en na 10x ofzo deed i het weer, echt vaag vind ik dat maarja
als ik een kouwe boot doe dan geeft ie geen beeld.
di's dus alleen als ik m'n pc helemaal uit zeten en de eerste paar minuten niet meer aan doe.
als ik dan de FSB naar 180 gooi ipv 197 en het voltage naar 1,900 ipv 2,050 dan boot ie wel normaal, daarna kan ik de settigns gewoon weer terug zetten naar 197FSB en 2,050 volts.
iemand die dit ook heeft en er een oplossing voor weet?
offtopic:
morgen VDD-Mod doen!!!
conrad heeft de spulletjes netjes binnen gebracht.
ik gooi ook gelijk die 5volt mod er overheen. hopen dat dat idd zo veel scheelt.
morgen VDD-Mod doen!!!
ik gooi ook gelijk die 5volt mod er overheen. hopen dat dat idd zo veel scheelt.
Sinds kort ben ik aan het uitproberen hoe veer kan mijn nieuwe Epox en Barton XP2500+ OC-en.
eerst heb ik even gekeken hoe veer kan ik mijn FSB verhogen:
eerst even de Vdd was op 1.82v ( dat vond ik genoeg met mijn WC) en het verste dat ik ben gekommen was FSB 215
met ratio van 10.5
en kwam gedurende 1 week niet verder als 11.5 x 200
dan dacht ik even warom zou ik de Vdd niet verder verhogen aangezien die wordt met WC gekoeld deus,
ik heb de Vdd even naar 2.05v gedaan en kon ineens 12 x 212 draaien zonder problemen
= 2544 Mhz =
XP 3800 ?
op dit snelheid heb ik meerdere hunhmarks uigevoerd Radeon 389Mhz/358Mhz
:
3dMark 2003 = 5531 3DMarks
3DMark2001SE= 18320 3DMarks
ik keek ook naar de hoogste FSB die ik kan halen met mijn OCZ PC3500 = 231Mhz Ratio x 10
super super
ik hoef nu geen ander CPU en Moederbord
eerst heb ik even gekeken hoe veer kan ik mijn FSB verhogen:
eerst even de Vdd was op 1.82v ( dat vond ik genoeg met mijn WC) en het verste dat ik ben gekommen was FSB 215
en kwam gedurende 1 week niet verder als 11.5 x 200
dan dacht ik even warom zou ik de Vdd niet verder verhogen aangezien die wordt met WC gekoeld deus,
ik heb de Vdd even naar 2.05v gedaan en kon ineens 12 x 212 draaien zonder problemen
op dit snelheid heb ik meerdere hunhmarks uigevoerd Radeon 389Mhz/358Mhz
3dMark 2003 = 5531 3DMarks
3DMark2001SE= 18320 3DMarks
ik keek ook naar de hoogste FSB die ik kan halen met mijn OCZ PC3500 = 231Mhz Ratio x 10
ik hoef nu geen ander CPU en Moederbord
[ Voor 3% gewijzigd door SlowikPL op 22-03-2003 02:37 ]
Weet je zeker dat je Vdd bedoelt en geen Vcore? Of heb je jouw Vcore al helemaal opgepompt?
Anyways, wel een heel mooie prestatie, maarja, WC he
[ Voor 19% gewijzigd door --MeAngry-- op 22-03-2003 10:21 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Ik ben ff aan het meten gegaan en heb dit gevonden.

de mosfet die op het picje met een pijl aangewezen wordt is bij mij iig de mosfet die het minste voltages door stuurt. (van de 5V mosfets)
die hele kleine die los van de rest staat is de 12V, en alle mosfets die de andere kant op staan zijn de 3,3V mosfets.
dit is op mijn rev.1.0!! ik weet niet of dit ook geld voor de rev. 1.1 en/of de 8RGA+ of de gewone 8RDA!!!
ik geef deze info alleen maar ff om diegene die ook met instabiele voltages zitten een pointer te geven waar te meten en dan te kunnen belissen of ze deze mod ook zien zitten.
ik ga um doen.
Ik laat vannavond laat waarschijnlijk ff horen hoe/of het ging.

de mosfet die op het picje met een pijl aangewezen wordt is bij mij iig de mosfet die het minste voltages door stuurt. (van de 5V mosfets)
die hele kleine die los van de rest staat is de 12V, en alle mosfets die de andere kant op staan zijn de 3,3V mosfets.
dit is op mijn rev.1.0!! ik weet niet of dit ook geld voor de rev. 1.1 en/of de 8RGA+ of de gewone 8RDA!!!
ik geef deze info alleen maar ff om diegene die ook met instabiele voltages zitten een pointer te geven waar te meten en dan te kunnen belissen of ze deze mod ook zien zitten.
ik ga um doen.
Ik laat vannavond laat waarschijnlijk ff horen hoe/of het ging.
edit:
ohwja!
men kan het beste meten via het vlakje dat niet aan de kant van de pootjes zit en dan het onderste pootje pakken van de mosfet.
(gezien vanuit de positie die je aantreft als je mobo gewoon in je kast zit.)
ohwja!
men kan het beste meten via het vlakje dat niet aan de kant van de pootjes zit en dan het onderste pootje pakken van de mosfet.
(gezien vanuit de positie die je aantreft als je mobo gewoon in je kast zit.)
[ Voor 14% gewijzigd door _Droopy op 22-03-2003 10:25 ]
Heb dit probleem ook, maar voorlopig doet hij het weer. Ik draai je via een LAN kaartje en niet via de on-board LAN. Als het probleem zich weer voor doet, dan pas ik de oplossing die hebben gevonden toe en zal jullie ervan op de hoogte stellen. Hopelijk is dit de oplossing. Ik wordt er echt gek van

--MeAngry-- schreef op 22 maart 2003 @ 10:20:
Weet je zeker dat je Vdd bedoelt en geen Vcore? Of heb je jouw Vcore al helemaal opgepompt?Anyways, wel een heel mooie prestatie, maarja, WC he
![]()
12h gestresd
[picture]
[ Voor 4% gewijzigd door SlowikPL op 22-03-2003 10:47 ]
Verwijderd
nouw jongens wie kan mij helpen.
mijn voltages zijn way to low, teminsten mij 5V lijn.
als ik mijn cpu op 2.2V zet boot hij nieteens, waaromniet nouw simpel dan is mijn 5V lijn (als ik net nog het bios ik kom) 4.48V, net ff op 1.8Vcore en 2.02Vdd burnk7 gedraaid, zag mijn 5V van 4.7 naar 4.48 zakken, stressen vraagt dus al een hoop extra Voltage.
nu kan ik mijn voeding natuurlijk modden (helaas moet ik dan wel een weerstandje weghalen en er een variable potmeter voor terug zetten waarmee ik dan het voltage zou kunnen afstellen.
alleen als ik stress op 1.8Vcore en 2.02Vdd en mijn 12v is 12.28 met een 5V van 4.48 dan zou je zeggen dat je zowat je 12V naar de 14V moet opkrikken om die 5V ook daadwerkelijk op 5V te houden, want met 2.2Vcore is hij denk als hij het zou doen nog geen 4V meer.
ik vrees dus dat ik maar een dikke 500WATTER moet gaan dokken en alsnog daarvan de 12 en 5V op moet krikken, ik hem nu een enermax 431watt.
als iemand ideen heeft hoor ik die graag.
als ik mijn cpu op 2.2V zet boot hij nieteens, waaromniet nouw simpel dan is mijn 5V lijn (als ik net nog het bios ik kom) 4.48V, net ff op 1.8Vcore en 2.02Vdd burnk7 gedraaid, zag mijn 5V van 4.7 naar 4.48 zakken, stressen vraagt dus al een hoop extra Voltage.
nu kan ik mijn voeding natuurlijk modden (helaas moet ik dan wel een weerstandje weghalen en er een variable potmeter voor terug zetten waarmee ik dan het voltage zou kunnen afstellen.
alleen als ik stress op 1.8Vcore en 2.02Vdd en mijn 12v is 12.28 met een 5V van 4.48 dan zou je zeggen dat je zowat je 12V naar de 14V moet opkrikken om die 5V ook daadwerkelijk op 5V te houden, want met 2.2Vcore is hij denk als hij het zou doen nog geen 4V meer.
ik vrees dus dat ik maar een dikke 500WATTER moet gaan dokken en alsnog daarvan de 12 en 5V op moet krikken, ik hem nu een enermax 431watt.
Je zegt het zelfVerwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 11:20:
Mod die voeding, enermax staat bekent om deze problemen die jij hebt!
Voeding die jij hebt is goed genoeg, je moet geen 500watt gaan halen.
BlaBlaBla
Verwijderd
wat ik al zei, ik ben wel bang dat mijn 12V dan echt zwaar over de normen heen gaat.Strider schreef op 22 March 2003 @ 11:36:
[...]
Je zegt het zelf
Mod die voeding, enermax staat bekent om deze problemen die jij hebt!
Voeding die jij hebt is goed genoeg, je moet geen 500watt gaan halen.
nu al 0.22V extra, en dat op 1.8Vcore, scheeld me zowat meer van de 5V lijn als dat ik extra Vcore neem, van 1.6 naar 1.8 en ook stresses 0.2V van mijn 5V lijn af, kan je nagaan wat er gaat gebeuren op 2.2V
maar ga denk ik zekers die mod proberen, beschik helaas niet zelf over een soldeerbout, word dus w8en op pierre-oord, damn, maak nu je hw en kom morgen, je mod volgend weeken maar
die soundstorm, ik kan er nog niet helemaal mee werken hoor. De hardware versnelling is imho nog niet helemaal bugvrij. OFP geeft rare badkamer effecten met EAX (sblive! niet) en met Sturmovik is het geluid helemaal nergens te vinden behalve als ik alle hardware acceleration uit zet. Ik ben er nog niet achter of dit nu een driver probleem is of een game probleem...
[ Voor 186% gewijzigd door Dr.Q op 22-03-2003 14:29 . Reden: typo's en bad post ]
12+ lijn mag gerust 13.5 volt worden, en hoger!Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 12:30:
[...]
wat ik al zei, ik ben wel bang dat mijn 12V dan echt zwaar over de normen heen gaat.
nu al 0.22V extra, en dat op 1.8Vcore, scheeld me zowat meer van de 5V lijn als dat ik extra Vcore neem, van 1.6 naar 1.8 en ook stresses 0.2V van mijn 5V lijn af, kan je nagaan wat er gaat gebeuren op 2.2V![]()
maar ga denk ik zekers die mod proberen, beschik helaas niet zelf over een soldeerbout, word dus w8en op pierre-oord, damn, maak nu je hw en kom morgen, je mod volgend weeken maar
BlaBlaBla
13,5 volt ? lekker voor je fans zou ik zeggen
Maar als het goed gaat... who gives a damn !
Misschien is dit een oplossing?Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 11:20:
ik ben vandaag deze mod aan het uitvoeren en laat uiteraard weten hoe het verlopen is.
edit:
mijn probleem is een paar posts hoger uitgelegd
mijn probleem is een paar posts hoger uitgelegd
[ Voor 3% gewijzigd door _Droopy op 22-03-2003 14:35 ]
Verwijderd
bedankt voor al jullie reacties, ik ga zo ff mijn molex.... meten, hoop dat ik het goed doe, ben electro-noob.
maar 13,5V vinden mijn fans, hd en cd-roms denk niet lekker.
en mijn enermaxjes zijn heilig
heb 6 fans in mijn case als i af is, 2x120mm + 1x80mm in en 2x120mm + voeding uit.
en dan 2CCFLS en een blacklight led, ja een LED, helemaal uit duitsland, verzendkosten nog duurder als dat ding zelf
maarja ik zie het wel, als droopy zijn mod lukt ga ik die ook doen, waar ga je die mod op doen eigelijk, bij een mosfet ofzo kan ik me vaag herinneren.
moet ik heatsinks er eerst veilig af zien te krijgen
maar het moet dan maar, want zo is het niks, nog ff 0.1Vcore hoger en mijn pc boot niet meer @ prometeia cooled
EDIT:
ok het ligt dus echt aan het mobo, mijn lijnen met een multimeter gemeten geven 5.03V en 12.3V, zeer netjes dus, droopy zorg ff dat die mod werkt
heb 6 fans in mijn case als i af is, 2x120mm + 1x80mm in en 2x120mm + voeding uit.
en dan 2CCFLS en een blacklight led, ja een LED, helemaal uit duitsland, verzendkosten nog duurder als dat ding zelf
maarja ik zie het wel, als droopy zijn mod lukt ga ik die ook doen, waar ga je die mod op doen eigelijk, bij een mosfet ofzo kan ik me vaag herinneren.
maar het moet dan maar, want zo is het niks, nog ff 0.1Vcore hoger en mijn pc boot niet meer @ prometeia cooled
EDIT:
ok het ligt dus echt aan het mobo, mijn lijnen met een multimeter gemeten geven 5.03V en 12.3V, zeer netjes dus, droopy zorg ff dat die mod werkt
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 15:18 ]
Even help nodig:
Ik heb mijn systeen op 12 x 212 en heb met deze setings 8 uur 3DMark 2003 en 8 uur 3DMark 2001Se gedraait zonder problemen maar ik heb problemen met spelen
namelijk na enkele minuten gaat mijn PC vastlopen
zelfs op seting 12 x 200 
asl ik de PC zet 11.5 x 200 dan heb ik na langere tijd een vastloper
da gebuurd alleen in spelen ! ArmyOps en C&C Generals (waarschijnlijk met bug`s)
wie kan mij helpe om dat probleem op te lossen ?

16h gestresd
met WC
[picture]
Ik heb mijn systeen op 12 x 212 en heb met deze setings 8 uur 3DMark 2003 en 8 uur 3DMark 2001Se gedraait zonder problemen maar ik heb problemen met spelen
da gebuurd alleen in spelen ! ArmyOps en C&C Generals (waarschijnlijk met bug`s)
16h gestresd
[picture]
[ Voor 12% gewijzigd door SlowikPL op 22-03-2003 15:23 ]
Verwijderd
ik had dit met cs, jij hebt zo te horen geen VDD mod en dan is 194 meestal het hoogst 100% stable.SlowikPL schreef op 22 maart 2003 @ 15:14:
Even help nodig:
Ik heb mijn systeen op 12 x 212 en heb met deze setings 8 uur 3DMark 2003 en 8 uur 3DMark 2001Se gedraait zonder problemen maar ik heb problemen met spelennamelijk na enkele minuten gaat mijn PC vastlopen
zelfs op seting 12 x 200
maar dat jij op 212 nog kan benchen, toch VDD-mod?
Wat is nu de laatste officiele BIOS voor de 8rda+ want ik zie in de openings post wel véél BIOS'en staan.. ??
Moet je je BIOS terug op default settings laten lopen als je je BIOS flasht?
Moet je je BIOS terug op default settings laten lopen als je je BIOS flasht?
Verwijderd
3305 is de laatste 3117 de beste kwa OC bij de meesten, sommige met andere lager of gelijk maar nooit hoger, neem dus gewoon 3117, werk bij mij hier tot nu to altijd zonder probs.
Ik heb nog even vragen over de EPoX
:
Wat is de max VDD op de 8RDA(+)?
Kan ik die 6 channel sound onboard ding ook aansluiten op mijn 4.1 setje (kan ik eindelijk van die brakke SB live af
).
Wat is het verschil met de 8RDA+ en de 8RDA3+, behalve dan dat de 8RDA3+ 5 PCI sloten heeft? De specs zijn hetzelfde
.
Dank u
.
Wat is de max VDD op de 8RDA(+)?
Kan ik die 6 channel sound onboard ding ook aansluiten op mijn 4.1 setje (kan ik eindelijk van die brakke SB live af
Wat is het verschil met de 8RDA+ en de 8RDA3+, behalve dan dat de 8RDA3+ 5 PCI sloten heeft? De specs zijn hetzelfde
Dank u
tvw
Ok, ik heb de laatste BIOS gedl'd en wil deze nu flashen v.d harddisk niet van een floppy (riskeer ik niet)
Wat is de beste manier om dat te doen??
Goedkope fan's vinden 13.5 volt niet altijd lekker. Bij enermax fan's maakt het niet zoveel uit. Gewoon gaan met die hap en moddenVerwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 15:04:
bedankt voor al jullie reacties, ik ga zo ff mijn molex.... meten, hoop dat ik het goed doe, ben electro-noob.
EDIT:
HD's, cdrom spelers kunnen er allebei goed tegen.
BlaBlaBla
Hmmm... Is er een jumper om die geluidskaart (ehm, onboard dan
) te deactiveren?
Kan in het BIOS weet ik, maar iemand zei ooit eens dat er een jumper voor was?

Kan in het BIOS weet ik, maar iemand zei ooit eens dat er een jumper voor was?
Intentionally left blank.
Verwijderd
op je epox cd staat een dir tools, daar ergens staat winflash.exe tussen nog wat bestandjes.. daarmee kan je vanuit windows flashen.. niet 100% dat het werkt.. maar nog nooit gehoord dat ut fout is gegaan.Outsync schreef op 22 March 2003 @ 15:56:
Ok, ik heb de laatste BIOS gedl'd en wil deze nu flashen v.d harddisk niet van een floppy (riskeer ik niet)
Ja dat tooltje heb ik, het wil alleen nooit werken zoals het hoort..Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 16:52:
[...]
op je epox cd staat een dir tools, daar ergens staat winflash.exe tussen nog wat bestandjes.. daarmee kan je vanuit windows flashen.. niet 100% dat het werkt.. maar nog nooit gehoord dat ut fout is gegaan.
De helft v.d tijd kan het niet verbinden met het IT, en dan durft hij ook nog zeggen dat ik de laatste BIOS heb enz, terwijl dat niet zo is

Verwijderd
zoizo heb ik eerst een soldeerbout nodig, ga ff kijken of ze al aangekomen zijn (had speciale met een fijne punt besteld voor VmodsStrider schreef op 22 March 2003 @ 16:14:
[...]
Goedkope fan's vinden 13.5 volt niet altijd lekker. Bij enermax fan's maakt het niet zoveel uit. Gewoon gaan met die hap en modden![]()
dan nog gelijk maar ff hele hap potmeters halen voor in de toekomst, tin en gaan met die hap, of heb ik wat overgeslagen/vergeten?
owja hoop dat mijn fans het idd lekker vinden, geef jij garatie
Je fans kunnen hoogstens doorbranden, koop je toch gewoon nieuwe?
NIEMAND !!??!!??Gipsy King schreef op 21 March 2003 @ 22:13:
mannen/broeders wat is nu het beste algemene OC bios voor de 8rda+ ??
Ja precies maar hoger als 13.5V zou ik nooit gaan ,niet dat die fannetjes er van kopot gaan maar je hdd's kunnen wel eens een raar geluidje gaan geven...Strider schreef op 22 March 2003 @ 16:14:
[...]
Goedkope fan's vinden 13.5 volt niet altijd lekker. Bij enermax fan's maakt het niet zoveel uit. Gewoon gaan met die hap en modden![]()
3117.BIN
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Dave dit is nu al ik weet niet hoeveel keer gezegd
[ Voor 6% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 22-03-2003 18:21 ]
Oude vraag, zelfs ik had hem gesteld
Verschild echt letterlijk bij elke PCB!
Intentionally left blank.
Dit topic is gesloten.