Toon posts:

Systeem geen beeld bij power on?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd, als ik mijn pc opstart heb ik geen beeld. Maar eerst even een korte samenvatting van de geschiedenis van mijn hardware.

Mijn mobo kon een tijdje terug geen bios settings meer herinneren zonder power op het sys. Zie: Asus A7V266-E vergeet alle BIOS settings zonder voeding
nu is dit moederbord terug geweest bij asus voor reparatie.
Dus tijdje geleden moederbord terug gekregen en ik in de zevende hemel.

Nu probeerde ik vanavond dit mobo eens aan de praat te krijgen.
Met de volgende combinatie van hardware: asus a7v266e mobo, duron 1300, ge-force 2 ti, 512 mb ddr pc2100, floppy drive, harde schijf en ethernet kaart, voeding 300 watt.
En je raad het al, geen suc6.

Dus ik de cpu op mijn ander sys geprobeerd, geen probleem.
Het BIOS nog maar eens hardwarematig geresset.
De vga kaart zit nu in mijn orginele sys en doet het perfect. Net zoals de HD.

Ondertussen begin ik een beetje moe te worden van de problemen rond het a7v266-e mobo. Morgen maar eens informatique belagen.

Ow ja, de fans (cpu,power,northbrige en vga) gaan gewoon draaien bij een power-on. Alleen ik krijg geen beeld :(
Iemand een idee?? Kom maar op, want ik ben ten einde raad.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Even over je andere topic, er is ook nog de mogelijkheid dat je je moederbord verkeerd gemonteerd had waardoor ergens kortsluiting ontstond, ik heb het ook gehad, stekker eruit = BIOS gewist. Merk je niets van, tot je de stekker eruit trekt en de Bios opnieuw kan instellen :(

Maar probeer eens die voeding uit je andere systeem te halen en hang hem hier eens aan. Dat wil nog wel eens voor verrassingen zorgen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Heb je al eens, als je systeem aan staat, op de resetknop gedrukt. Is bij een vriend van me de oplossing.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Staat je primary display soms nog op PCI?
Sommige mobo's blijven dan hardnekkig de PCI kaart (die er niet is) aanspreken terwijl ze je AGP kaart links laten liggen.

Senile! Senile Oekaki

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:12

QkE

In your face Gnagna

Heeft ASUS niet zoiets als D-LED (zoals MSI) Dan weet je tenminste waar de fout zit. Ik heb een tijdje geleden een nieuwe CPU gekocht met koeler. Toen alles geinstalleerd was kreeg ik precies het zelfde.

Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat het aan de koeler lag die een laag toerental draaide waardoor het mobo dacht dat hij stuk was en de proc dus niet opstartte. Hier kan het dus ook nog aan liggen.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Heb je ook al geprobeerd om eens al je kaarten eruit te laten en alleen je hdd eraan. en dan een kaart erbij en dan steeds verder gaan misschien kan je dan kortsluiten wat het probleem is. Heb zelf ook wel eens dit probleem gehad met het zelfde bord en bleek het dus aan iets anders te liggen. Hoop dat je hier wat aan hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef het op, heb informatique al gebeld, en die zeiden dat ik hem waarschijnlijk kan omruilen voor een nieuwe. Ik hoop dat dat gaat gebeuren, want met dit mobo wordt het niks, en nog een keer 2 maanden wachten op reparatie is ook heel vervelend.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
wat je ook nog kan doen, is je mobo helemaal eruit halen, uit je kast dus, even op een niet geleidend matariaal leggen, bureau, grond whatever en dan alles aansluiten en kijkenof het dan wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies, hij moet er toch uit.
Morgen ff vga kaartje ophalen, zodat ik 2 vga kaarten heb, en mijn snellere sys gewoon draaiende te houden :)

Verwijderd

Krijg je een bios-piep? Dus:
>power on (fans, hd's gaan draaien)
>beep
>geheugen test

of hoor je niets... in dat geval zou het ook aan je werkgeheugen kunnen liggen. Probeer eens een kale start-up (dus met zo min mogelijk apparaten > alleen proc, ram en vga) en dan je ram in een andere bank.

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen pieps, geen beeld, helemaal niets
Ik ben er de laatste 2 dagen ook niet mee bezig geweest.
Pagina: 1