Toon posts:

Asus A7V266-E vergeet alle BIOS settings zonder voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had laatst het probleem dat ie niet meer POST-e, nu niet meer :)
Maar toen ik dat probleem probeerde te verhelpen, heb ik ook ff hardwarematig het bios proberen te resetten. Een korte sammenvatting van de handleiding:
Turn off pc ex.
Remove battery.
Short and replace the jumper. (welke jumper????)
Reinstal battery.
Turn on pc.

Die jumper was er dus niet, het boekje bracht ook weinig oplossing.

Nu het probleem, mijn CMOS onthoud geen data meer zonder voeding.
En gisteren deed mijn battery het nog, dus leeg zal die niet zijn waarschijnlijk.
Moederbord is 1 jaar oud (battery gaat meestal 5 jaar mee).
Battery zit er ook nog goed in, ff checke.
Dus als jij weet wat het is, gooi em erin!!
Thnx

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 12:18

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je hebt de A7V266 E denk ik . Dan hoeft die jumper er NIET op. Dit staat namelijk fout in manual. Dit had je ook op de Asus site kunnen vinden. Maar ja je bent hier nog niet zo lang

Verwijderd

en wat die battery betreft ik heb ooit eens gehoord dat als je de onderkant aanraakt de battery in een keer leeg raakt. (weet niet of het waar is maar ooit eens gehoord)

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-05 17:37

Kleintje81

Blaat

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 14:47:
en wat die battery betreft ik heb ooit eens gehoord dat als je de onderkant aanraakt de battery in een keer leeg raakt. (weet niet of het waar is maar ooit eens gehoord)
NOFI, maar dit kan helemaal niet, het batterij'tje is een normale batterij van
knoopcel type. En het zou betekenen dat alle batterij'tjes die ik ooit heb vastgehouden in 1 keer leeg zouden zijn. Wat dus niet is. |:(

Trailblazer: Ik vermoed dat Flem die 2 ijzerdraadjes om uberhaupt een jumpertje op te doen niet eens heeft. :?

Flem: probeer toch voor de zekerheid ander batterij'tje. Heb je ook laatste bios
geflashed (voor POST probleem uiteraard :) )? Bij mijn A7V heb ik volgens
de handleiding een jumper bij het batterij'tje. Het is ook mogelijk dat er op je
mobo CLRTC staat met 2 contact punten (bijvoorbeeld * *), die je dus met een platte schroevendraaier kan kortsluiten. >:)

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
Kleintje81 schreef op 06 december 2002 @ 17:07:
[...]

NOFI, maar dit kan helemaal niet, het batterij'tje is een normale batterij van
knoopcel type. En het zou betekenen dat alle batterij'tjes die ik ooit heb vastgehouden in 1 keer leeg zouden zijn. Wat dus niet is. |:(

Trailblazer: Ik vermoed dat Flem die 2 ijzerdraadjes om uberhaupt een jumpertje op te doen niet eens heeft. :?

Flem: probeer toch voor de zekerheid ander batterij'tje. Heb je ook laatste bios
geflashed (voor POST probleem uiteraard :) )? Bij mijn A7V heb ik volgens
de handleiding een jumper bij het batterij'tje. Het is ook mogelijk dat er op je
mobo CLRTC staat met 2 contact punten (bijvoorbeeld * *), die je dus met een platte schroevendraaier kan kortsluiten. >:)
FF voor de duidelijkheid, ik ben sinds kort idd bij TW gathering aangemeld.
Ik ben onderhand alweer zeker 5 jaar bezig met pc`s, maar tweaken doe ik pas sinds een half jaar.

FF over het onderwerp (kort verslagje :))

Ik zet mijn pc aan, dan floept ie in een keer door naar bios (cpu setting voor manual of 2 andere basic settings AMD xp-18+)
Dan ga ik het een en ander instellen, save and exit setup, laat ik hem resetten en windows xp booten.
Als ik nu de pc uitzet en echt power eraf haalt (stekker eruit/spanning eraf) dan is ie bij de volgende poging tot normaal booten alles weer vergeten.

Dit lijkt me een duidelijke omschrijving van mijn probleem.
Is er in het bios niet een setting toev. die het saven op battery power regelt?
Of doe ik gewoon iets verkeerd? (lege battery/ verkeerde volgorde van planning en uitvoering clearing rctram).
Of is het die klote manual van asus die mij heeft misleid?
whatever it is, ik heb geen zin om steeds mijn bios te fixen. :(
De door jullie genoemde mogelijke oplossingen van mijn probleem ga ik ff uitproberen (andere battery bijv.)

Thnx.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als je nou eers bevestigt of je inderdad de A7V266 E hebt zijn we al wat verder

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
TrailBlazer schreef op 07 december 2002 @ 09:39:
Als je nou eers bevestigt of je inderdad de A7V266 E hebt zijn we al wat verder
Volgens mij heeft hij een Asus A7V-E (net zoals ik, zie topictitel) want die heeft afaik ook geen jumper die je moet kortsluiten, maar ik zal even mijn kast openbreken.

@topicstarter:
Dit mamaplankje: http://www.asus.com.tw/prog/spec.asp?m=A7V-E (die in je topictitel staat)
of deze: http://www.asus.com.tw/prog/spec.asp?m=A7V266-E (die TrialBlazer bedoelt)

Om hem snel te herkennen: A7V-E heeft 2 geheugensloten, de A7V266-E heeft er 3.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

AH ok ik was van mening dat er altijd een serie nummer achter moest

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Links van de batterij, boven de DIP switches voor de multiplier, zijn wel 2 contactpunten die je MISSCHIEN moet kortsluiten om de CMOS te clearen, maar ik kan het niet terugvinden in het boekje. Er staat BUZZLR bij...

Verwijderd

ik zou zeggen koop gewoon een nieuw mobo

<edit>hij heeft idd een a7v266-e 8)7 hij is nie zo duidelijk geweest
a7v-e is met kt133 chipset erop die van flem heeft kt266-a chipset erop</edit>

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 15:03:
ik zou zeggen koop gewoon een nieuw mobo

<edit>hij heeft idd een a7v266-e 8)7 hij is nie zo duidelijk geweest
a7v-e is met kt133 chipset erop die van flem heeft kt266-a chipset erop</edit>
B-modded is right :)
Friend of mine.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb de titel maar even verduidelijkt ;)

Overigens, de symptomen wijzen inderdaad duidelijk op een verkeerd ingesteld CMOS Clear jumper. Heb je al het een en ander uitgeprobeerd mbt deze jumper?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 08 december 2002 @ 00:13:
Ik heb de titel maar even verduidelijkt ;)

Overigens, de symptomen wijzen inderdaad duidelijk op een verkeerd ingesteld CMOS Clear jumper. Heb je al het een en ander uitgeprobeerd mbt deze jumper?
Nee, en volgens mij is er ook maar 1 mogelijke manier om dit goed te doen.
Met jumper erop start ie niet op, net zo als zonder battery waarschijnlijk.
Ik vrees dat het probleem in een andere hoek licht bijv. de eerder genoemde optie dat een 2032 3v battery bij aanraking van electro statischgeladen voorwerpen beschadigt of leeg kan raken, ook door mij.
Ik heb ook een forum gestart op de asus forum site bij de forums over de a7v266-e. Wish me good luck, because i`ll need it

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien overbodig: maar weet je ook zeker dat de batterij weer "goed vast zit"?

Verwijderd

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op 08 December 2002 @ 00:38:
Misschien overbodig: maar weet je ook zeker dat de batterij weer "goed vast zit"?
Zat ik idd ook aan te denken.
Morgen even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 00:38:
[...]

Zat ik idd ook aan te denken.
Morgen even proberen.
Nou ik heb dus mijn bordje al een tijdje terug.
Even een korte update:
Mijn mobo vergat bios settings>mee naar informatique geweest. Ze zeiden dat ie het daar prima deed. Ze adviseerden mij om een langs te komen met alle critical hardware in mijn sys. Heb ik gedaan. Toen zeiden ze dat ie wel instabiel liep en het niet goed deed. Heb een nieuwe terug gekregen. Ik denk vandaag, toch kut weer laat ik eens aan mij bakkie gaan sleutelen. En hij doet het nu alweer niet. Opstarten deed ie laatst nog wel goed. Maar nu soms wel en soms helemaal niet. Ik nog ff geprobeerd bios te resetten, maar geen suc6.
Zoals je wel zal begrijpen ben ik het nu redelijk zat.
Na een reparatie beurt, en 3 a 4 bezoekjes informatique loopt ie nog steeds niet lekker. Ik hoop nu een ander mobo te kunnen krijgen, met aanbetaling. Wat denken jullie ervan???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 17:24:
[...]

Na een reparatie beurt, en 3 a 4 bezoekjes informatique loopt ie nog steeds niet lekker. Ik hoop nu een ander mobo te kunnen krijgen, met aanbetaling. Wat denken jullie ervan???
Ik zou het gewoon proberen om een andere mobo te krijgen, zodat je systeem misschien stabieler loopt :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 00:02:
[...]

Ik zou het gewoon proberen om een andere mobo te krijgen, zodat je systeem misschien stabieler loopt :)
Ja, maar denk je ook dat informatique bereid is tot zo`n deal?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 01:01:
[...]

Ja, maar denk je ook dat informatique bereid is tot zo`n deal?
Een vriend van mij heeft bij DataByte een ander merk mobo gratis gehad omdat die andere elke keer kapot ging. Ik weet niet of informatique dat doet maar je kan gewoon proberen, dan weet je het gelijk.

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

ligt eraan hoe oud je mobo is (garantie e.d.), en of je m ook bij hun gekocht hebt,
ik heb daar gisteren nog m'n mobo aan hun terug verkocht, en meteen een ander aangeschaft met bijbetaling van het verschil uiteraard. daar deden ze niet al te moeilijk over. (heb nu een kt400 plank i.p.v. een n-force1 :))

ride on

Verwijderd

Topicstarter
Ja die asus heeft het ooit goed gedaan, maar nu niet meer. Ik denk dat de epox 8rda+ veel beter is kwa stabieliteit en support. Ik heb zo`n bordje hier en ben er heel tevreden over.

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
Kep hetzelfde probleem dus met mijn a7v266, kep laatste bios, batterij al een keer vervangen en idd met jumper erop start tie niet op.....dus kortom ik laat de stroom er maar op zitten 8)7

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 19:10
Had ik de eersteweek al last van, pc helemaal dood. na een bios reset werkte alles weer.
Het ressetten moet precies omgekeerd als in de manual staat.
Dus als er kortsluiten staat moet de jumper er juist tussen uit. En als er wat uit moet maar er zit niks, dan even een jumper ertussen.

ps asus nl is een kut bedrijf, diverse keren gemaild voor hulp nooit één reactie gekregen. Dit type mb krijgt na 1.5 jaar vast een vastlopende fan op de northbridge is bekend. Alle landen de eigenaars van de slechte levering MB's sturen je een gratis nieuwe fan op BEHALVE asus NL.
Kocht ik een kleine fan op de beurs, past het natuurlijk niet.

Ik hoop dat ze snel falliet gaan en al het personeel op staande voet ontslagen wordt.
Wat een ongeintresseerde klootzakken.
Ok ik ben misschien een heel klein beetje gefrusteerd geraakt.

[ Voor 49% gewijzigd door ErikRo op 15-05-2004 18:38 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-05 17:37

Kleintje81

Blaat

ErikRo schreef op 15 mei 2004 @ 18:33:
Ok ik ben misschien een heel klein beetje gefrusteerd geraakt.
Sorry? Heb je ook de leverancier/winkel van je systeem / board geprobeerd?
Bij ons op de zaak heeft asus gewoon vervangende chipset koelers nagestuurd hoor, overigens zaten een tijdje terug ook vervangende A7V266-E's met passief koelblok erop ipv actieve koeling.

Dat je een te kleine fan op de beurs kocht, tja dan heb je beter moeten voorbereiden/opletten, volgens mij kun je de 'fan houder' gewoon losklikken, tenminste dat had ik bij mijn A7V266, en zou je er gewoon een passieve Zalman koelblok op kunnen zetten. (Kost E 7.- hier )
Als je nog denkt dat je niet genoeg koeling hebt kun je op de heatsink weer een fan opzetten. Zonder chipsetkoeler aan deed ie het trouwens ook prima, maar ik had mijn kast zowieso altijd open. ;)

Schiksie: Heb je ook met kale config geprobeerd (MOBO + CPU + VGA + MEM)?

BF2 stats Systemen

Pagina: 1