Toon posts:

[Netwerkcard] ISA kaartje met jumpers voor IRQ en I/O

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

k heb hier dus net een oude isa nic van een maat gekregen, na enig googleen schijnt t om een Ne2000 compatible kaartje te gaan van Winbond,
maar ik zie nergens die jumper settings ;(

voor IRQ staatt netjes op de kaart geprint maar voor het I/O adres nergens :(

grote chip die er opzit:
W89c902P
31aa13104820

en nog 2x
W2466-10LL
9250
chips van winbond er op

de rest lijkt me standaart netwerk spul wat je op elke nic wel aantreft :)

dit ding heeft UTP,AUI en COAX aansluiting :) en de RX / TX en LNK leds moet je met kabeltjes ergens achterlaten in je kast

iemand :?

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Denk dat je net zo goed een nieuw realtec pci 10/100 kaartje kan kopen voor 5 euro aangezien t een hoop tijd scheeld.

Of heb je echt dit kaartje nodig en tijd te veel ? :)

Verwijderd

Topicstarter
jhead22 schreef op 17 maart 2003 @ 19:47:
Denk dat je net zo goed een nieuw realtec pci 10/100 kaartje kan kopen voor 5 euro aangezien t een hoop tijd scheeld.

Of heb je echt dit kaartje nodig en tijd te veel ? :)
Yep :)

486 routerbak eet geen PCI :X

en tijd maak ik wel :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb nog een aantal 3Com ISA Combo tjes die dmv 3Comconfig zo te configureren zijn in Plug en Play of niet en wat dan ook. Zeg maar hoeveel je nodig hebt als je wilt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
itsalex schreef op 17 March 2003 @ 19:57:
Ik heb nog een aantal 3Com ISA Combo tjes die dmv 3Comconfig zo te configureren zijn in Plug en Play of niet en wat dan ook. Zeg maar hoeveel je nodig hebt als je wilt.
als je ze weggeeft ;)
2 is wel genoeg. 1 reserve voor als de realtek ISA kaart er mee uitschijt

of zijn er tooltjes die je ISA bus uitlezen en t I/O adress van zo`n kaart zo als ik hier heb vertellen kunenn :?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 20:05 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg mensen, zijn wij Tweakers of wat :?

Plug&Play is een abominatie- wees blij dat je tenminste goede oude jumpers hebt, dan weet je zeker wat je instelt :9

Allereerst: IRQ jumper settings staan op de kaart geprint- zijn dat de enige jumpers op het kaartje :?

Zo ja: dan zit de NIC vast op een bepaald I/O. Meestal is dat dan x330, maar andere mogelijkheden zijn ook denkbaar. Probeer ze een voor een ;)
Zo nee: meestal wordt hetzelfde systeem gebruikt als bij de IRQ- stel de kaart in software in als x330 en kijk welke jumpersetting daarmee wil werken. Dan heb je hem :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 17 maart 2003 @ 20:20:
Kom op zeg mensen, zijn wij Tweakers of wat :?

Plug&Play is een abominatie- wees blij dat je tenminste goede oude jumpers hebt, dan weet je zeker wat je instelt :9

Allereerst: IRQ jumper settings staan op de kaart geprint- zijn dat de enige jumpers op het kaartje :?

Zo ja: dan zit de NIC vast op een bepaald I/O. Meestal is dat dan x330, maar andere mogelijkheden zijn ook denkbaar. Probeer ze een voor een ;)
Zo nee: meestal wordt hetzelfde systeem gebruikt als bij de IRQ- stel de kaart in software in als x330 en kijk welke jumpersetting daarmee wil werken. Dan heb je hem :)
k zal hem wel ff scannen :) mischien is er dan verduidelijking

terug vant scannen :Y)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~oskam011/nicklein.JPG

grote versie hier

(geen eens layout verneuking :o )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 20:57 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Staat er op de achterkant een FCC ID toevallig :?

(want zonder fabrikant naam wordt dit lastig...)

Als ik het zo zie zijn de 3 jumpers 'onder' I/O voor het I/O adres en de 6 daaropvolgende voor DMA en ROM basic address. En dat goed gokken wordt lastig...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
op de achterkant staat allen 1 nr van 4 cijfers: 9334
(isa nic met DMA :?)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 07:07:
op de achterkant staat allen 1 nr van 4 cijfers: 9334
(isa nic met DMA :?)
Hmm, die cijfers zeggen ook niet zoveel...

Maar ISA NIC met DMA klopt inderdaad. Niet alle ISA apparaten gebruiken het, maar je ziet het wel vaker (denk aan de originele SB kaarten met I/O x220, IRQ 5 en DMA 1 :7 ) bij kaarten die (voor ISA begrippen) grote data transfers hebben)

Overigens wordt DMA soms ook DRQ genoemd bij ISA dingen (leve de Babylonische spraakverwarring)

Ik kom denk ik ook niet verder qua identificatie- ik heb Total Hardware 99 doorpluisd met '2CT' en '9334' en zelfs op de goede gok alle 'NE2000' met UTP, BNC en AUI bekeken, maar vind weinig.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ik kon ook al niks vinden :(

volgens mij wordt t enkeltje aan de muur "unidentifyed hardware"

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

OK 1 NIC maar met dit probleem :?
Als ik je nou gewoon een ISA beestje paas die gewoon NE2000 compatible is en geen problemen geeft, want als ik naar dat plaatje zo kijk is dit een hopeloos geval(echt oud spul :/ )
???

OK ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
mja tis idd oud zo te zien :D

jammer dat t niet meer werkt :( zou wel mooi zijn opzig toch :Y)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 16:12:
mja tis idd oud zo te zien :D

jammer dat t niet meer werkt :( zou wel mooi zijn opzig toch :Y)
Die kaart werkt allicht prima, wij zijn het die er geen wijs uit worden uit de jumpers :z

Als je echt oud wilt: ik heb wel een Novell NE1000 8b 'ISA' voor je >:)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 18 March 2003 @ 19:07:

[...]

Die kaart werkt allicht prima, wij zijn het die er geen wijs uit worden uit de jumpers :z

Als je echt oud wilt: ik heb wel een Novell NE1000 8b 'ISA' voor je >:)
true true, test ook wat lastig zonder juiste settings 8)7

8b = 8 bits? :P

leuk voor in de 286? :P

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 19:52:
[...]

true true, test ook wat lastig zonder juiste settings 8)7

8b = 8 bits? :P
Yep, deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.corbina.ru/~gasya/homelan/L/museum/ne1000.jpg
leuk voor in de 286? :P
Tss, een 286 heeft al 16b sloten, dit is 8088-era spul :9

Oslik blyat! Oslik!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nero355 schreef op 18 March 2003 @ 14:22:
OK 1 NIC maar met dit probleem :?
Als ik je nou gewoon een ISA beestje paas die gewoon NE2000 compatible is en geen problemen geeft, want als ik naar dat plaatje zo kijk is dit een hopeloos geval(echt oud spul :/ )
???

OK ??
Haha, ik heb hier nog 4 (!) oude novell ne-1000 netwerkkaarten, 8 bit ISA, 1989. Compleet met jumpersettings enzo. Is wel coax.

* Skaah snuift de nostalgie nog eens in...

[ Voor 5% gewijzigd door Skaah op 18-03-2003 20:50 . Reden: Dubbelpost met dion_b! ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb dus UTP ;)
Let wel ik geef hem aan je he!! niet verkopen!!!
Heb hem namelijk ook gratis gekregen :D van kennis :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ik heb nog een Intel 486!!! met 2 al voor geconfigureerde 3com netwerkkaarten. Helemaal zonder ventalitor met een diskdrive en hd maar die is er al uitgehaald. Alleen verzendkosten zijn voor jou of je wilt ophalen in Amsterdam. Ook maar gekregen. De Tulip Vision Line met een echte 32bit processor dus een 486SX. Je hoort hem echt niet en ik weet niet of dat ding nog koeling nodig heeft anders kan je een dure passieve koeler gebruiken. VGA onboard. je kan me mailen naar itsalexander@wxs.nl als je hem wilt

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

itsalex schreef op 18 March 2003 @ 21:54:
ik heb nog een Intel 486!!! met 2 al voor geconfigureerde 3com netwerkkaarten. Helemaal zonder ventalitor met een diskdrive en hd maar die is er al uitgehaald. Alleen verzendkosten zijn voor jou of je wilt ophalen in Amsterdam. Ook maar gekregen. De Tulip Vision Line met een echte 32bit processor dus een 486SX. Je hoort hem echt niet en ik weet niet of dat ding nog koeling nodig heeft anders kan je een dure passieve koeler gebruiken. VGA onboard. je kan me mailen naar itsalexander@wxs.nl als je hem wilt
Humor 8)7

Alles v.a. de 386DX was 'echt' 32b intern en extern (de 386SX alleen intern), de 486SX was de el-cheapo variant op de 486DX, dezelfde core alleen geen ingebouwde FPU. Je kunt evt een losse i487 co-processor bij doen (technisch is zo'n co-pro eigenlijk alleen een 486DX met andere pinout :z )
En die krengen hoefden echt geen heatsink, ze werden nauwelijks warm (hoe kom je erbij dat passieve koelers duur zijn- een 486 heatsink is vrijwel overal gratis te krijgen :+ )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
k moet alleen netwerk kaartjes eiks :) de rest van de meuk heb ik eiks al :>

nero355: mail me ff oid ;)
Pagina: 1