Toon posts:

Internetsharing werkt niet, netwerk wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb hier 3 pc staan en 1 kopieerapparaat die alle 4 in verbinding met elkaar staan via een hub.
Nou werkt het netwerk prachtig, maar op de hoofdpc is alleen internet. Terwijl ik internetsharing wel heb aangezet. Als je een andere pc opstart kan je gewoon in de bestanden van de andere pc's maar niet op internet. Er komt wel zo'n stom geel wolkje te staan met: mxstream is now connected.
Maar ik kan geen pagina's opvragen in de browser (dit is dus op alle pc's op het netwerk zo, behalve op de pc waar dat mxstreamkastje aan vast zit.)

Hoe kan dit? kan iemand mij misschien helpen?

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

heb je je server op al die pc's ingesteld als gateway ?
Kijk ook hier eens :)

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wat zijn je (ip)settings?
kan je wel pingen?
etc etc
geef eens wat meer info

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen server. maar bij het opzetten van het netwerk heb ik de juiste internetgateway gekozen.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan pingen naar de andere pc's, maar niet naar een website
ik gebruik statische ip adressen dus 192.168.1.1, 198.162.1.2 etc.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dns settings?

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Als je "ICS" gebruikt krijgen de pc's een ip via dhcp als het goed is. Het komt vaak voor dat als je deze ip-reeks veranderd het niet meer werkt.

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

Verwijderd

Topicstarter
niks.
Er zijn 2 local area connections en 1 internetverbinding die mxstream heet. De ene lan wordt gebruikt voor het netwerk en heeft een statisch ip adres . bij de andere lan is de tcp/ip ingesteld op 10.0.0.150 dat moet voor adsl ofzo. maar de internetverbinding die geshared wordt is mxstream en niet lan2 dat is toch goed?

Verwijderd

Topicstarter
NL1PSR schreef op 17 maart 2003 @ 19:50:
Als je "ICS" gebruikt krijgen de pc's een ip via dhcp als het goed is. Het komt vaak voor dat als je deze ip-reeks veranderd het niet meer werkt.
ja wat moet ik daaraan doen dan

Verwijderd

Topicstarter
ligt het misschien aan de utp kabels? je moet toch gewoon internet kunnen sharen met een utp kabel of moet het per se een crosskabel zijn?

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 15:57
Volgens mij juist geen crosscable. Maar kan je via een hub wel internet sharen? Moet je dan niet al een switch hebben?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 19:52:
ligt het misschien aan de utp kabels? je moet toch gewoon internet kunnen sharen met een utp kabel of moet het per se een crosskabel zijn?
je gebruikt toch een hub?
dus straigth :)
lees ook eens de diverse faq's door, staat een hoop nuttige info in hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
denk je? ik heb dus echt geen flauw idee.
Want het rare is dus dat hij op de andere pcs wel zegt: mxstream is now connected

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 19:58 ]

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
kun je wel een internet ip pingen? 213.239.154.35 bijv?

Verwijderd

Topicstarter
nee

Verwijderd

Probeer anders eens een eenvoudig proxy of het daar wel mee werkt. Je kan wellicht AnalogX proxy bekijken waar een uitgebreide handleiding bij zit waarmee het wel kan lukken.

www.analogX.com

suc6

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het proberen

tnx

Verwijderd

Topicstarter
het werkt, hardstikke bedankt Heidekneus
Pagina: 1