Toon posts:

De nieuwe ASUS TV TUNER kaart. Ervaringen en waar te koop??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...

Deze kaart bedoel ik:
http://www.asus.com.tw/vga/tvtuner/overview.htm

Nu las ik juist dit reviewtje op overclockers australië

http://www.overclockers.com.au/article.php?id=112645

iemand een idee waar ie in BELGIE te verkijgen is?? Of in Nederland?

Iemand al ervaringen ermee?
Naar tschijnt is het de beste TV tuner en video capture kaart van het moment voor een budget prijs!!

Brecht

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand die hem al gevonden heeft of ervaringen ?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:46
mwa, ik gok dat je beter een noname bt878 kaartje kan kopen (heb ik ook) voor 25 euro, kdenk dat de prijs/kwaliteit verhouding dan IETS hoger ligt :P

ik heb er niet veel vertrouwen in dat dat asus kaartje goedkoop wordt... aangezien asus, ja, nooit goedkoop is

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Zo te zien is er alleen een NTSC versie, vandaar ook dat ie nog niet in NL of BE te koop is omdat we hier PAL gebruiken. En aan de features te zien zal het wel niet goedkoop worden.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
Als je mijn 2de link gelezen hebt (een review van die kaart door overclockers australia) dan was je zeker dit paragraafje tegenkomen:

The ASUS TV 880 Tuner is a 33 MHz revision 2.2 compliant PCI card. The metal-shielded TV tuner module itself occupies most of printed circuit board. It’s the well-known Philips TV tuner with a maximum resolution of 720 x 480 pixels and more than 100 channels. "A jumper selects NTSC/PAL/SECAM. "

;)
This is a standard solution used by many TV Tuner cards. More interesting is the relative new Conextant CX23880 audio/video broadcast decoder chip. Here is a quote from the Conextant product description: “The CX23880 captures and decodes all variations of NTSC, PAL, and SECAM video standards with a 10-bit video decoder that achieves Y/C separation with an adaptive comb filter, into digital red-green-blue (RGB) or YUV pixel streams for direct memory access (DMA) to the PC graphics video overlay or peripheral connected devices." The chip is providing a Motion Picture Experts Group (MPEG) port that is compatible with all digital television channel demodulators for DMA to the host and record to hard disk for time-shifting and playback, either in software or hardware. In addition, the CX23880 is providing analog video to MPEG conversion to an external MPEG-2 encoder for real-time compression and a host port for DMA of the compressed data to the host or hard disk. The FM radio decode feature uses radio data system (RDS) information to relay the station call sign, song title, or artist, for display on the PC monitor. In more simple words: This chip is processing the captured video and audio signals received from the TV Tuner into images that can by displayed via a video card and offers recording in MPEG formats. The visual quality of the captured TV broadcast or video stream depends therefore very much on the decoder chip.

Dus ie ondersteunt wel degelijk zowel NTSC als PAL als SECAM! Gewoon jumperkwestie. Ik zie niet in waarom deze kaart dan niet verkocht kan worden in BELGIE of Nederland??

Iemand die er aan kan geraken? Prijs?

Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
geen reacties :(....is dat door een gebrek aan kennis of een gebrek aan interesse voor nieuwe producten?

brecht

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 17:17:
geen reacties :(....is dat door een gebrek aan kennis of een gebrek aan interesse voor nieuwe producten?

brecht
Dude ga je de faq eens lezen over greetings/namen enzo >:)

http://gathering.tweakers.net/forum/faq

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:41

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 17:17:

brecht
Tja, if it ain't broke, don't fix it. Ik ben erg tevreden met mijn Pinnacle PC-TV Pro. :)

Ik hoef geen nieuwe TV kaart ;) De meerwaarde van zo'n ASUS kaart is in voor mij nihil. Daar ik mijn satelietontvanger en mijn videorecorder via een SCART box op mijn video in heb aangesloten. De tuner gebruik ik niet eens, daar we hier geen kabel hebben.

M.a.w. je hoeft niet meteen boos te worden (nofi).
Waar die kaart evt. wel te krijgen is weet ik ook niet. Misschien ASUS ff mailen?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
heb hem ondertussen te koop gevonden in Belgie op www.mpl.be

hij heet hier de asus tv fm kaart...en is lichtjes verschillend van de USA versie...

Model Name
TV Tuner Card TV FM Card
Specifications Video/Audio Decorder
Connexant CX2388x
Philips SAA713x
TV Tuner Philips (NTSC)
TV Tuner Philips
(PAL or NTSC)
TV FM Tuner
Bus Standard PCI PCI
Connectors TV Tuner in
Yes
Yes
FM in ─
Yes
Video-in Yes (External) Yes (Internal)
Audio-in Yes (External) Yes (Internal)
Audio-out Yes (External) Yes (Internal)
Remote Controller Kits Remote Controller
Yes Yes
USB Receiver Yes Yes
Battery Yes Yes
Cable Bundled Audio-out
Yes Yes
Multi- video in & Audio-in Yes ─
FM ─ Yes
Software Bundled ASUS FM Radio ─ Yes
ASUS EzVCR ─ Yes
ASUS Video Secuirty Yes Yes
Power VCR II Yes Yes
Eelectronic Program Guide
Yes Yes
Teletext ─ Yes(PAL only)
Power Director Pro Yes Yes
Media Show Yes Yes
Power DVD XP Yes Yes

Verwijderd

Topicstarter
zie ook dit linkje

http://usa.asus.com/products/vga/tvfm/overview.htm

Iemand hem al getest?

Is deze beter dan een PVR 350 van Hauppage met hardware encoder?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 14:03:
zie ook dit linkje

http://usa.asus.com/products/vga/tvfm/overview.htm

Iemand hem al getest?

Is deze beter dan een PVR 350 van Hauppage met hardware encoder?
Je mag je topic niet binnen 24 uur schoppen :P zie faq :7 (Had ik je al niet eerder op de faq gewezen ????? )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 14:21 ]

Verwijderd

hmmm ik ben van plan deze morgen te halen
weet iemand toevallig of je met deze ook canalplus kan ontvangen?

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 10:30
Volgens mij zit deze kaart in de laatste PC die door de LIDL is verkocht.

Ik heb er met powervcr wat analoge videotapes meeopgenomen en ben er niet ontevreden over, alhoewel ik er verder geen verstand van heb.

Verwijderd

Deze kaart is absolute bagger, ik heb m zelf en dagie gehad en ik werd gek van frustratie s. De software voor deze kaart is namelijk zo traag als stroop.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 21:23:
hmmm ik ben van plan deze morgen te halen
weet iemand toevallig of je met deze ook canalplus kan ontvangen?
Leuk zo'n kick, maar hoe jij aan canal+ komt, moet je toch echt zelf uitzoeken...

{signature}

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 13:24:
Deze kaart is absolute bagger, ik heb m zelf en dagie gehad en ik werd gek van frustratie s. De software voor deze kaart is namelijk zo traag als stroop.
Ik heb ook de ASUS TV FM Card, top kaart! De software is idd superbagger. Ik heb dan ook een licentie genomen op FLY 2000 TV.

http://www.fly2000.ru/

--> Screenshot <--

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 06:12
Zijn Dit en Dit dezelfde kaart. Ik ben ook naar een tv-kaart op zoek en als ik de review mag geloven lijkt mij het wel wat.
Asus heeft toch maar één tv kaart, of niet?

Bij de review (2e link 1e post) en op de site van asus (1e linkje) staat dat er een afstandsbediening bij zit, maar bij het 2e linkje (mycom) niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Alieunited op 24-12-2003 15:17 ]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dat zijn NIET dezelfde kaarten, die kaart op de site van ASUS die jij noemt is een NTSC model en deze is niet geschikt voor gebruik in Nederland, tevens heeft deze geen FM.

Die op de site van MyCom staat genoemd is deze: http://www.asus.com/products/vga/tvfm/overview.htm
In Nederland is maar 1 TV-kaart leverbaar van ASUS en dat is de bovengenoemde, dus de info op de site van MyCom klopt niet, je krijgt hier WEL een afstandsbediening bij.

Op die site van ASUS staat overigens nog wel een ouwe foto van revisie 1.0, in tussen zit er revisie 2.0 in de doos en deze kaart ziet er iets je anders uit, deze is smaller en heeft de 3 tulp uitgangen op een break-out box zitten en niet op de kaart zelf.
Pagina: 1