Toon posts:

Halfje Wit, pakje melk en een 1 GHz computer :)

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
------------
Dit is een crosspost :)
Ik weet het crossposten is lame, maar ik wil graag weten hoe andere mensen hierover denken en hoe het kan dat iemand zijn computer bij AH haalt.
------------

Ik kan er echt slecht tegen dat er mensen zijn die overwegen een computer bij bijvoorbeeld AH te kopen. Je koopt gewoon troep, als je de inkoop prijs van een Fujitsu bak eens wist.. *gniffel*. Waarom denk je dat je altijd on-site garantie hebt? Omdat de helft terugkomt!
Een "zogenaamde" merk pc, is duurder dan een kloon pc omdat je voor het merk zou betalen? Voor de kwaliteit zou betalen? Nou sorry hoor, als ik een een compaq kijk dan ga ik bijna over me nek... onboard dit onboard dat.. Natuurlijk kan een "merk" pc duurder zijn dan een "kloon" pc. Als die "kloon" pc uit goedkope onderdelen bestaat, en daar zit hem het juist in. Jij steld zelf je computer samen. Jij kan zelf kiezen hoe snel hij is, wat voor videokaart jij wil. Jij kiest zelf hoelang je pc meegaat, en of je hem later wil kunnen upgraden. Jij kiest gewoon jou pc uit, en als je goede componenten gebruikt dan is die "kloon" pc veel beter dan die merk pc. Probeer een compaq maar eens up te graden. Kijk ook naar de garantie's bijvoorbeeld. 1 jaar garantie op je systeem bijvoorbeeld. Een groothandel geeft standaard 5 jaar garantie op het geheugen, maar die garantie krijg je als klant niet.. Nee, die moet je erbij kopen.. Mensen worden genaait waar ze bijstaan en daar kan ik niet goed tegen. Dat is ook de reden dat weg ben gegaan bij vobis, en bij een andere computer winkel ben gaan werken. Ga bij elke vobis winkel langs in Nederland. GEEN enkele verkoopt athlon! Omdat ze speciale contracten hebben met intel.. Ik geef toe bij die andere winkel hebben we wel minder omzet, jah we hebben minder klanten, jah ik verdien minder, maar in het half jaar dat ik er werk heb ik 1 pc terug gehad. terwijl bij vobis er minstens 1 per dag terug kwam. Ik vind het prachtig dat iemand een week nadat hij zijn pc heeft opgehaald terugkomt voor een bakje koffie en mij dan bedankt voor zijn pc.
Mensen denk alsjeblieft na wat je met je geld doet! Koop iets waar je later geen spijt van krijgt..

p.s. sorry ben beetje opgewonden omdat 1 of andere mafketel een pc bij de ALDI(!?) een computer wou kopen.. zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/72092

Verwijderd

Kan niet anders zeggen dan dat ik het hier helemaal mee eens ben :7 !

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik wil alleen zeggen dat ik als computerzaak toch ook geen shampoo ga verkopen?

Nou dan... |:(

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:26
Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik heb ook voorkeur voor een zelfbouw systeem, maar een PC van een grote distrubiteur kan een erg goede prijs/kwaliteit hebben omdat ze zo groot inkopen (zeker als je de meegeleverde software meerekent, wat niet elke Tweaker op dit Forum doet).

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op zich ben ik het helemaal met je eens, maar het is natuurlijk wel zo dat iedere gek intel kent en amd kan dan wel beter zijn, maar die gasten moet het wel aan de meuk verkopen, daarnaast ken ik redelijk wat mensen die een computer kochten bij de aldi, op zich vond ik het helemaal geen gek ding, enige kutte was dat die helpdesk wel een piek per minuut kost, waarna je ook nog 10 minuten in de wacht komt he he :), mmm nee ff serieus over dat aldi ding, die helpdesk was echt heel deskundig, ik heb zelf een bedrijfje hoewel ik me niet vaak met installaties bezig houd vroeg een klant of ik zijn prive computer kon backupen en overzetten naar ze aldi computer, en nog wat hardware erbij, alles was heel netjes afgeleverd en de hardware was supervriendelijk om te installeren, er zat zelfs een mooie hd image bij met flop zodat zelfs een leek ze systeem weer werkend kan krijgen. Mijn conclussie, supermarkten mogen wat betreft mij best computers verkopen, maar ik zou zeggen dat ze de support uit zouden moeten besteden aan mensen met kennis.

Verwijderd

Damn type voortaan alsjeblieft met wat enters want dit is echt onduidelijk.

Maar ik ben het wel volledig met je eens, vorig jaar (ik was toen nog maar 13 jaren jong) heb ik me ook zo'n alles in één maar niet upgradebaar pc aan laten smeren door een of andere verkoper. Ik wilde hem niet echt, maar m'n vader was helemaal overtuigd door die man...

Heb een vriend die een AH PC heeft, van de eerste keer dan, ze zeiden dat er 128 aan boord was maar er zit maar 64 in ;)

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

Daar heb ik dus altijd een hekel aan hè.
Mensen kopen een PC bij de Albi of AH, er worden geen aparte drivers meegeleverd, of er zit gewoon helemaal geen image bij. En wie kan die PC's dan weer gaan installeren als ze voor de zoveeltste keer over de kop zijn gegaan??
JUIST!!
Wij, omdat we "zoveel van computers weten.":(
Alsof het leuk is om eerste te gaan kijken wat er allemaal in zo'n PC zit, en dan nog eens zelf op internet moeten gaan zoeken naar drivers die dan 23 MB blijken te zijn??? (Turtle Beach II in die DELL PC's)

Niet echt dus.

En wat betrefd een tweaker die er serieus over denkt om z'n PC bij de Aldi te halen.
Die moet NIET serieus genomen worden denk ik.
:'( Jammer maar helaas voor die tweakers. :'(

* akakiwi heeft al teveel Vobis, AH, en ALDI PC's van vrienden en kennissen geinstalleerd om hier nog iets positiefs over te kunnen zeggen. :r

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

ehm zijn jullie niet een beetje verdwaald ??

Verwijderd

Ik heb een ALDI laptop.
Drivers en al dat soort shit zit gewoon op
e e n CDtje meegeleverd. Nooit problemen
mee gehad. Okay een tijdje geleden kon ik
de videokaart niet geinstalleerd krijgen
want op die W98 CD stonden geen compatible
drivers voor die videokaart. Wat ik vergat
was om die Rescue CD te gebruiken. Daar
stond n.l. al die drivers |:(

Verwijderd

<font size="7"><font color="red">DIADEM!!!</font></font>

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:53

Elvhenk

Madam Mikmak

idem - *grijpt in!!*

(Waar zit die jongen toch als je 'm nodig hebt?
*kijkt onder stoel*)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
junkie je bent raar bezig, ten eerste heb je in de GOEDE thread nog steeds niet gereageerd op mijn reactie en ten tweede zit je te crossposten en aangezien je het nog willens&wetens doet riskeer je een ban.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dwazen, gaat naar een ander forum! Diadem, geef Captain Proton een valiumpje... :)

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Lord Daemon:

Die ga ik niet aannemen...
Hij wil nog steeds wraak nemen voor dat witte poeder.

Verwijderd

Topicstarter
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/72616

mijn excuses iedereen

dit is de originele post.. :(

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:39
crosspost, en wel heeeeel erg het verkeerde forum te pakken
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.