vanuit word >> plak in mysql opmaak??

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesbrother
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 14:21

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben bezig om een site te bouwen als phpfreakz, en daar moeten artikelen voor geschreven worden. Dat is geen probleem.

Nu doen veel mensen dat in MS Word, en nu wil ik het liefste dat er met knip <> plak ook de opmaak, enters, paragraaf enz meegaan. Is er een "nl2br($string);" achtige oplossing voor meer dan alleen enters. (die niet meer werken vanaf de laatste versie meen ik.

Of moet ik door de tekst en aan de gang met het er tussen zetten van: <br>, <b>, <i> enz enz, nee toch?

Help, Bluesbrother 8)

Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 17:38

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar hier is afaik een voorbeeld wat wel werkt...
http://aspalliance.com/jgaylord/column/component/texteditor/

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Als ik me niet vergis zijn er RTF naar HTML converters, ik meen zelfs in PHP geschreven. Je zou dan dus je file kunnen opslaan in Rich Text Format, die uploaden en laten verwerken.

Echter ik denk dat je altijd met ongewenste opmaak blijft zitten, aangezien Word nou eenmaal veel meer functies bevat waar restanten van overblijven door veelvuldig editten. Nabewerking houd je dus toch. Ik zou eventjes opnieuw overwegen of het wel de moeite loont om een geautomatiseerde oplossing te bedenken.

En wat is er mis met nl2br? (behalve dat ie XHTML compatible tags invoegt)

Lees even de FAQ over begroetingen, en misschien ook die van P&W nog een keer.. mede gezien je P&W-verleden

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesbrother
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 14:21

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Het is zeker intressant maar ik bedoel het anders:
Ik krijg MS Word documenten toegestuurd, hoe krijg ik deze nu met behoudt van zoveel mogelijk opmaak, in mysql database ? Als ik gewoon knip en plak dan is het een lange zin bijna. Waarschijnlijk (denk ik, maar wie ben ik) is het niet mogelijk om bold en italic over te nemen, maar toch wel de afstanden tussen tekst? nl2br werkt niet meer.
Is er een script mogelijk die bijvoorbeeld alle Word opmaak vertaald naar mysql opmaak.?

Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:38
Hoe het heet weet ik niet, maar ik heb het in een CMS gebruikt. Je moet een iframe in je pagina includen, en dan kan je daarin van alles doen met opmaak e.d.; wordt geloof ik ook wel een RTF-textarea genoemd of zo?

code:
1
<iframe id="iView" style="width:415px; height:205px;"></iframe>

Bij een submit doe ik:
code:
1
2
3
4
5
6
function submitForm()
{
        iHTML = iView.document.body.innerHTML;
        document.valueform.waarde.value = iHTML;
        document.valueform.submit();
}

Hier kan je ook zelf opmaak-buttons in zetten zoals in Word; bijvoorbeeld een knop die een JS-aanroept om iets bold te maken:
code:
1
2
3
4
      function doBold()
      {
        iView.document.execCommand('bold', false, null);
      }

Zoek eens op execCommand, daar vind je denk ik dit soort functies wel.

In een dergelijk tekstveld kan je ook een Worddoc plakken, en dan blijft alle opmaak behouden. Probeer het eens uit, denk dat het precies is wat jij bedoelt, maar het heeft ook nadelen (die je zelf maar uit moet vinden :)).

Volgens mij is deze post een beetje chaotisch, maar het is voor mij ook vnl copy-paste; vergeef me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

We doen hier niet aan scriptrequests. Hulp bij het schrijven van code, ok, maar dit gaat gewoon net even te ver.

Ik zou je nogmaals vriendelijk willen verzoeken de FAQ en Quickstart van Programming & Webscripting te lezen, en ook willen aanraden de algemene faq nog 's door te nemen.

Ik moet zeggen dat je historie de afgelopen dagen mij niet echt gunstig stemt :/

[ Voor 3% gewijzigd door drm op 17-03-2003 15:29 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.