Toon posts:

Download aanzetten via webpagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had misschien een idee he.
Dat als ik op school zit, ik gewoon via http m'n computer op kan, om vervolgens een link in te vullen om te downloaden.
Is dit mogelijk?

En is het ook mogelijk om zeg maar een site te maken met een DU meter erop? Zodat ik op school kan kijken hoe veel er wordt geupload en gedownload en zo.

Beetje vaag misschien, maar ik hoop dat jullie het begrijpen...

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat heet remote-desktop.

Verwijderd

vinc, tightvnc?
Die kennen ook via een browser.

Verwijderd

Terminal Services installeren, kun je ook via web benaderen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 15:04:
Daar ben ik al een tijd naar opzoek geweest....hoe doe ik dat? :P

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 12:00

Kama

Aritifical Intelligenticus

Met de juiste scriptjes kun je via IIS gewoon alles aantrappen wat je wilt (via een commandline).

Niels

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 15:04:
Wel via het web benaderen alleen niet via HTTP.

Ik denk dat de topicstarter bedoelt dat hij alleen gebruik kan maken van HTTP ivm firewall restricties op het netwerk.

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Verwijderd

Topicstarter
MadMax schreef op 17 maart 2003 @ 15:06:
[...]

Wel via het web benaderen alleen niet via HTTP.

Ik denk dat de topicstarter bedoelt dat hij alleen gebruik kan maken van HTTP ivm firewall restricties op het netwerk.
Juist. Dat is het grote probleem. Anders had ik ook wel lekker via telnet of zo zitten kutten, maar dat gaat hier niet :S
Ik ga morgen proberen of ik het via Java kan, maar ik denk 't niet (zal wel een beveiliging op deze bakken zitten, je mag hier helemaal nix - hij crasht zelfs weleens op GoT :S)

Verwijderd

Terminal Services moeten ook via browser te benaderen zijn...ik heb het zien werken. Alleen niemand kan me vertellen hoe ze dat ingesteld hebben.... :'(

BTW het is te doen, als je "iets" maakt in Perl, Asp of Php zal het wel lukken. Met een beetje programmeer kennis kom je dus al een heel eind.... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 15:15:
Terminal Services moeten ook via browser te benaderen zijn...ik heb het zien werken. Alleen niemand kan me vertellen hoe ze dat ingesteld hebben.... :'(

BTW het is te doen, als je "iets" maakt in Perl, Asp of Php zal het wel lukken. Met een beetje programmeer kennis kom je dus al een heel eind.... ;)
Ja, en dat ontbreekt mij juist. Ik kan alleen HTML ;)
Daarom roep ik de hulp van mijn mede-tweakers op :P

Maargoed, ik heb zo weer les, dus ik kom vanmiddag wel weer terug.
Dat neemt niet weg dat ik graag nieuwe ideeen hoor :D

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 15:17 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Met alleen HTML kom je er iig niet...

Wat had je zelf al bedacht?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Die Terminal Services via het web, download alleen een ActiveX client. De data gaat nog steeds over poort 3389/TCP. En bij VNC ook over 5800/5900 ofzo..

Je zou natuurlijk wel je service op een andere poort kunnen laten draaien, waar je wel bij kan door de firewall heen.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

ik heb wel een keer een php shell client gefixt, dan heb je in principe ssh toegang via web (niet helemaal dezelfde mogelijkheden maar wel een hoop)

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Laten we ophouden over Terminal Services oplossingen te praten

We zitten hier in P&W, en we hebben 't dus over het Programmeren van iets. Niet over allerlei foefjes om Terminal Services aan de praat te krijgen...

edit:
Ook Ik heb wel eens zus of zo achterwege laten maar. Help de topicstarter, of zeg niets.

[ Voor 18% gewijzigd door drm op 17-03-2003 15:47 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
is telnet ofzo niet iets voor je? mag het cmdline zijn, of moet het grafisch?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Lees ook even dit topic: pc besturen via email

Verwijderd

je kan met PHP een command uitvoeren op de pc, shell en system zijn de commando's.
als je nou via ongeveer deze code gaat werken(niet getest op windows php server):
PHP:
1
system("start http://www.domainnaam.com/dir/dir/file.exe");

Alleen weet ik dan niet of hij hem automatisch start(mischien via een download versneller ofzo, dat hij automatisch kan downloaden).
Dit zou je ook kunnen doen door een progje met VB te schijven dat een file automatisch download, maar je zij al dat je geen programmeer kennis hebt.

Mischie dat vanmiddag me opeens iets te binne schiet, dan laat ik het wel horen.

Beetje zoeken hier op GoT cq Google dan kan je dat mischien wel oplossen.
Zoek het niet te moeilijk, mischien bestaat zoiets al.
In W2K even start => uitvoeren => cmd
dan intiepen: start /?

er zit bij [google=remote program execute] ook wel zinnige progjes zo te zien. En dan kijk ik vooral naar 'EMCO Remote CmdLine v1.1' :)
En is het ook mogelijk om zeg maar een site te maken met een DU meter erop?
Als je dan toch PHP op je pc hebt geinstalleerd moet je voor de grap eens het script PHPSysinfo installeren(downloaden vanaf: http://phpsysinfo.sourceforge.net/ )

Als je makkelijk PHP + Apache wil hebben, kies voor PHPTriad of een dergelijk product(zit ook mysql bij), kwestie van install starten en een reboot en draaien maar :)
zeker even proberen, ziet er cool uit :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 16:11:
je kan met PHP een command uitvoeren op de pc, shell en system zijn de commando's.
als je nou via ongeveer deze code gaat werken(niet getest op windows php server):
PHP:
1
system("start http://www.domainnaam.com/dir/dir/file.exe");

Alleen weet ik dan niet of hij hem automatisch start(mischien via een download versneller ofzo, dat hij automatisch kan downloaden).
Dit zou je ook kunnen doen door een progje met VB te schijven dat een file automatisch download, maar je zij al dat je geen programmeer kennis hebt.

Mischie dat vanmiddag me opeens iets te binne schiet, dan laat ik het wel horen.

Beetje zoeken hier op GoT cq Google dan kan je dat mischien wel oplossen.
Zoek het niet te moeilijk, mischien bestaat zoiets al.
In W2K even start => uitvoeren => cmd
dan intiepen: start /?

er zit bij [google=remote program execute] ook wel zinnige progjes zo te zien. En dan kijk ik vooral naar 'EMCO Remote CmdLine v1.1' :)

[...]

Als je dan toch PHP op je pc hebt geinstalleerd moet je voor de grap eens het script PHPSysinfo installeren(downloaden vanaf: http://phpsysinfo.sourceforge.net/ )

Als je makkelijk PHP + Apache wil hebben, kies voor PHPTriad of een dergelijk product(zit ook mysql bij), kwestie van install starten en een reboot en draaien maar :)

[...]

zeker even proberen, ziet er cool uit :)
Ja, dit is dus zo'n beetje wat ik in gedachten had, een PHP scriptje die een download aanzet.
Maar dan niet in de vorm van dat het werkt als een link die wordt aangeklikt, waardoor je eerst op OK moet klikken, maar zeg maar dat ie automatisch start.
Liefst ook een manier dat je van te voren kan ingeven wat de filename moet worden, voor het overzicht.

• DizzyWeb
  • Laatst online: 08:47

DizzyWeb

Ondertiteld

Als start het niet automatisch download, kan je altijd wget gebruiken, die is ook voor windows te krijgen..... Kan je op dezelfde manier via een PHP script aanspreken :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, maar wat voor script moet dat dan worden?
Zoals ik al zei, ik kan alleen HTML goed, en een beetje JavaScript :S (wil PHP nog gaan leren)
Pagina: 1