pc besturen via email

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
Ik zoek een programma om mijn pc via de email te kunnen besturen. B)

Ik heb een i-mode telefoon en deze kan dus emailen. Ik heb nu Motherboard Monitor ingesteld dat als de CPU te heet wordt dat ie een mail naar mijn telefoon stuurt en dat werkt :)

Maar het is leuker als ik dan door een email terug te sturen mijn pc kan uitzetten of programma's kan starten en weet ik het wat nog meer.

Is er iemand die weet waar ik dat kan vinden?

https://drinkwaterpunten.nl

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-08 21:36

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Kijk es in de vorige Electuur ;)

[kweet niet waar je die kan vinden, misschien in de bieb ofzow?]

[ Voor 52% gewijzigd door Scatman_II op 06-02-2003 20:11 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Chopper_Rob
Ik lees de electuur niet....

• Scatman_II
  • Laatst online: 23-08 21:36

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik ook niet :D
Maar ik zag dat er een heel iets instond over remote pc control met je gsm, dus ga es bij de bieb langs en zoek even :)

Das de enige tip die ik je kan geven,verder geen verstand van

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 12:41
Het lijkt me dat eer dat de emails heen en weer zijn of de cpu al doorgefikt is, of de pc gecrashed is. Dus ik zie hier nu ook niet echt het nut van.
Zo'n i-mode toestel kan toch ook internetten, misschien dat je zelf een server kan installen op de pc thuis, en via die server de pc beheren. Dat lijkt me makkelijker te realiseren....

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

Verwijderd

Je kunt ook een al een VNC client krijgen voor op je toestel. IS misschien nog handiger!!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Slayer08 schreef op 06 February 2003 @ 20:57:
Het lijkt me dat eer dat de emails heen en weer zijn of de cpu al doorgefikt is, of de pc gecrashed is. Dus ik zie hier nu ook niet echt het nut van.
Zo'n i-mode toestel kan toch ook internetten, misschien dat je zelf een server kan installen op de pc thuis, en via die server de pc beheren. Dat lijkt me makkelijker te realiseren....
Toch lijkt me dit een leuk, en vooral een handig iets.
Bijvoorbeeld even vanaf je werk/school een mail sturen met daarin de opdracht dat een bepaald URL moet worden gedownload.. of dat de PC moet worden afgesloten, zulk soort dingen.
Dat kan dan onder andere vanaf imode, maar ook dus vanaf wap of een andere dichte PC, waar je alleen maar mailrechten oid hebt. Tegenwoordig is overal wel de mogelijkheid om te mailen, terwijl dingen als VNC een directe verbinding eisen, wat vaak niet mogelijk is.

Ik heb zelf ook zitten zoeken, maar geen zinnige dingen gevonden helaas..
* kamerplant houd topic in de gaten :)

[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 06-02-2003 21:04 ]

🌞🍃

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Er zijn wel wap servers. Die kun je installeren en dan krijg je een command prompt op je telefoon met nog extra opties, dus ook om je pc uit te zetten ect.

• djc
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Lijkt me niet heel moeilijk te maken (always looking from a coders' perspective :D)... Een of andere simpele daemon in C# ofzo die elke zoveel seconden een pop-box checkt en vervolgens gewoon iets op de commandline gooit... Hm.

Rustacean

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 12:41
DataBeest schreef op 06 February 2003 @ 21:03:
[...]

Toch lijkt me dit een leuk, en vooral een handig iets.
Bijvoorbeeld even vanaf je werk/school een mail sturen met daarin de opdracht dat een bepaald URL moet worden gedownload.. of dat de PC moet worden afgesloten, zulk soort dingen.

.....

* RSchellhorn houd topic in de gaten :)
Het lijkt me geheel niet onwaarschijnlijk dat er wel degelijk proggies zijn die als server draaien maar dan voor een specifieke taak (getright url lader b.v. >:))
Ik bedoel als ze er al zijn voor winamp om vanaf een andere pc naar het volgende nummertje door te zappen, zullen er ook wel echte 'nuttige' poagramma's zijn.
(Ik ga eens ff naar download.com :9)

Er valt wel degelijk wat te vinden!
hiero b.v.

[ Voor 13% gewijzigd door RSchellhorn op 06-02-2003 21:17 ]

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

• raymonvdm
  • Laatst online: 09:49
Kijk eens wat je met Remotely Anywhere kan.

Is namelijk volledige webbased remote control kan zelfs tunnellen door een kennisnet proxy heen :-)

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 16:09
Kun je niet beter een webserver draaien en op die manier je PC beheren?

• Chopper_Rob
Triloxigen schreef op 06 februari 2003 @ 21:54:
Kun je niet beter een webserver draaien en op die manier je PC beheren?
Dit zou ook kunnen, maar mijn programmeer skills zijn niet van die aard dat ik dat kan. Ik dacht / hoopte dat er een programma bestond voor zoiets. Op zich is het helemaal niet moeilijk, het programma leest de code/ het bericht en voert vervolgens de actie uit die bij de desbetreffende code hoort. :Y)

Voor IRAssistant is ook zo'n plugin voor sms, maar dan moet je wel een gsm aan je telefoon knuppen, dus waarom dan niet email, is toch veel makkelijker :?
Scatman_II schreef op 06 February 2003 @ 20:20:
[...]

Ik ook niet :D
Maar ik zag dat er een heel iets instond over remote pc control met je gsm, dus ga es bij de bieb langs en zoek even :)

Das de enige tip die ik je kan geven,verder geen verstand van
Het gaat er hier niet zo zeer om dat het met de gsm gaat, het gaat erom dat je via email je pc kan besturen. Toevallig kan mijn telefoon emailen. Daarom is het handig, deze heb ik altijd bij mij :)
Slayer08 schreef op 06 February 2003 @ 20:57:
Email gaat heel snel en ik mijn max temp voor de cpu niet op 90 graden staan (de temp waarbij ze doodgaan volgens AMD), voordat de temp op 90 is zijn de emails allang doorgestuurd. :Y)

Maar het lijkt mij gewoon grappig om zoiets te maken.

Stel je komt bijna thuis, stuurt email naar pc zodat winamp je favo nummer begint te draaien en alvast GoT refreshed, zodat jij zometeen niet op F5 hoeft te rammen B)
En dit zijn toch leuke dingen voor de tweakert, een lamp in je kast is ook niet nodig, maar het is leuk om te hebben....... toch :? B)

[ Voor 61% gewijzigd door Chopper_Rob op 06-02-2003 22:13 ]

• Chopper_Rob
Ik kom net op download.com een programma die dit verhaal kan. Dus die gaan we even testen.

Pc aan *check*
telefoon aan *check*
telefoon bij de hand (Chopper_Rob loopt naar nachtkastje, pakt telefoon en gaat weer op achter comp zitten) *check*
programma binnen *check*

Mooi, ik kan beginnen. B)
de link naar het programma: Remote by mail

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 16:09
Chopper_Rob schreef op 06 February 2003 @ 22:03:
[...]

Dit zou ook kunnen, maar mijn programmeer skills zijn niet van die aard dat ik dat kan. Ik dacht / hoopte dat er een programma bestond voor zoiets. Op zich is het helemaal niet moeilijk, het programma leest de code/ het bericht en voert vervolgens de actie uit die bij de desbetreffende code hoort. :Y)

Voor IRAssistant is ook zo'n plugin voor sms, maar dan moet je wel een gsm aan je telefoon knuppen, dus waarom dan niet email, is toch veel makkelijker :?
Er is vast wel software om een PC te beheren via het web,
lijkt me sterk als het er niet is
(en anders een gat in de markt :9 )

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:26

DinX

Motormuis

Chopper_Rob schreef op 06 February 2003 @ 22:24:
Ik kom net op download.com een programma die dit verhaal kan. Dus die gaan we even testen.

Pc aan *check*
telefoon aan *check*
telefoon bij de hand (Chopper_Rob loopt naar nachtkastje, pakt telefoon en gaat weer op achter comp zitten) *check*
programma binnen *check*

Mooi, ik kan beginnen. B)
de link naar het programma: Remote by mail
Handig proggie :)
Werkt perfect, kan ik eindelijk aan m'n bestanden hier als ik eens iets vergeet mee te nemen naar school :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Chopper_Rob
DinX schreef op 06 February 2003 @ 22:50:
[...]

Handig proggie :)
Werkt perfect, kan ik eindelijk aan m'n bestanden hier als ik eens iets vergeet mee te nemen naar school :)
ja dan kan dat proggie de bestanden gewoon naar je toe mailen en is het veel kan je het zelfs laten zippen eerst B)

ja werkt goed, lekker duidelijk en simpel, winamp starten via gsm :D

[ Voor 50% gewijzigd door Chopper_Rob op 06-02-2003 22:58 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Chopper_Rob schreef op 06 February 2003 @ 22:56:
[...]

ja dan kan dat proggie de bestanden gewoon naar je toe mailen en is het veel kan je het zelfs laten zippen eerst B)

ja werkt goed, lekker duidelijk en simpel, winamp starten via gsm :D
Alleen wil het dir commando hier niet werken terwijl ik het toch heb toegevoegd aan de account

edit: werkt ondertussen perfect :)

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 06-02-2003 23:14 ]

• kamerplant
  • Niet online
raymonvdm schreef op 06 February 2003 @ 21:44:
Kijk eens wat je met Remotely Anywhere kan.

Is namelijk volledige webbased remote control kan zelfs tunnellen door een kennisnet proxy heen :-)
Woei, die werkt idd erg goed door de proxy heen en is erg uitgebreid :)
Nadeel is wel dat hij wel dingen als java gebruikt, wat bij veel dichtgestopte plekken niet mogelijk is.
En een bug, bij mij tenminste, als ik de desktop overneem net zoals VNC geeft het een BSOD.
Maarja, het is ook een prog waar je veel erg veel mee kan. :)

Ik heb het overigens niet op m'n stageplek kunnen testen, aangezien ik dacht dat alle poorten daar open stonden, maar dat ging maar tot 1000, en ik moest hem natuurlijk op 2000 hebben staan :+

RemoteMail, die werkt dus wel door alles heen, maar is helaas wel erg beperkt. M'n bestanden heb ik wel op m'n webserver staan, achter een wachtwoord, waarmee dit programma direct overbodig wordt gemaakt, tenzei je alleen maar mailrechten hebt zonder internet, maar ik heb beide ;)
Ik zou het erg mooi vinden als je een URL mailt, wat ie dan gaat downloaden, zodat ie binnen is als je thuis bent. Maar dat kan helaas zo ver ik zag met dit programma niet. In RemoteAnyware ook niet.
Weet iemand nog een progsel wat deze feature wel heeft, bij voorkeur ook via email? Of een mogelijkheid om dat met één van deze programma's voor elkaar te krijgen? :? :)

🌞🍃

• DinX

DinX

Motormuis

DataBeest schreef op 07 februari 2003 @ 20:25:
[...]

Woei, die werkt idd erg goed door de proxy heen en is erg uitgebreid :)
Nadeel is wel dat hij wel dingen als java gebruikt, wat bij veel dichtgestopte plekken niet mogelijk is.
En een bug, bij mij tenminste, als ik de desktop overneem net zoals VNC geeft het een BSOD.
Maarja, het is ook een prog waar je veel erg veel mee kan. :)

Ik heb het overigens niet op m'n stageplek kunnen testen, aangezien ik dacht dat alle poorten daar open stonden, maar dat ging maar tot 1000, en ik moest hem natuurlijk op 2000 hebben staan :+

RemoteMail, die werkt dus wel door alles heen, maar is helaas wel erg beperkt. M'n bestanden heb ik wel op m'n webserver staan, achter een wachtwoord, waarmee dit programma direct overbodig wordt gemaakt, tenzei je alleen maar mailrechten hebt zonder internet, maar ik heb beide ;)
Ik zou het erg mooi vinden als je een URL mailt, wat ie dan gaat downloaden, zodat ie binnen is als je thuis bent. Maar dat kan helaas zo ver ik zag met dit programma niet. In RemoteAnyware ook niet.
Weet iemand nog een progsel wat deze feature wel heeft, bij voorkeur ook via email? Of een mogelijkheid om dat met één van deze programma's voor elkaar te krijgen? :? :)
Ik zou eens rondpluizen tussen de command line parameters die sommege download clients hebben. Er zijn er waarmee je gewoon kan meegeven aan de prompt wat hij moet downloaden.
Dit in combinatie met het execute commando van RemoteByMail zou wel eens kunnen werken.

• 1-0-Ed
  • Laatst online: 12-07 01:03
Ik gebruik Terminal Server op mijn server thuis. Heerlijk is dat, meerdere sessies draaien, sommige met Word, Excel etc. Andere met Kazaa, etc.... Je moet er wel Windows 2000 Advanced Server voor draaien maar het werkt SUPER! :9

Gravity sucks...

• Chopper_Rob
DinX schreef op 07 February 2003 @ 20:36:
[...]

Ik zou eens rondpluizen tussen de command line parameters die sommege download clients hebben. Er zijn er waarmee je gewoon kan meegeven aan de prompt wat hij moet downloaden.
Dit in combinatie met het execute commando van RemoteByMail zou wel eens kunnen werken.
mmm, ik ga eens testen of download accelerator 5 dat kan. Ik laat nog wat horen. :)

• Chopper_Rob
Het is mogelijk om met download accelerator een link te sturen. :D
je moet dan sturen:
code:
1
EXECUTE c:\progra~1\dap\dap.exe http://www.ditisdandelink.nl/whatever.exe

Vergeet dan niet in te stellen dat DAP gelijk begint met downen en dus niet eerst een extra scherm geeft. (anders moet je eerst naar huis om op start download te klikken |:()

• kamerplant
  • Niet online
Chopper_Rob schreef op 08 februari 2003 @ 01:20:
Het is mogelijk om met download accelerator een link te sturen. :D
je moet dan sturen:
code:
1
EXECUTE c:\progra~1\dap\dap.exe http://www.ditisdandelink.nl/whatever.exe

Vergeet dan niet in te stellen dat DAP gelijk begint met downen en dus niet eerst een extra scherm geeft. (anders moet je eerst naar huis om op start download te klikken |:()
Goh, het werkt idd. :)
Woei, choeso jei @ thanks :)

🌞🍃

Pagina: 1