Toon posts:

[Win2K] Probleem met active directory *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het testen om nt 4.0 domeinen over te zetten naar 2000 domeinen. Ik ben in de active directory uit aan het zoeken om policy's voor gebruikers in te stellen. Ik mis alleen een object, ik heb bij microsoft een complete walktrough gevonden: http://www.microsoft.com/...management/groupsteps.asp

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/windows2000/images/GPLink.gif

als je het kunt zien staat er bovenaan geschreven accounts nou dit kan ik dus bij mij op de test server niet terug vinden.

Weet er iemand hoe ik dit kan instellen of waar ik de fout ben ingegaan ?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
zou je wat duidelijker kunnen zijn, ik heb het 3 keer gelezen, maar kon er niet echt uitkomen,

ik moet iets lezen, begrijp ik, maar waar, op je screen :? of in de documentatie :?

als het op je screen is, maak em dan klickable :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik een optie mis in mijn scherm. Dat is de optie account die in bovenstaand scherm staat. Dat plaatje komt van de microsoft site af.

Ik wil dus weten waarom ik die optie er dus niet bij heb staan. Wat kan ik fout hebben gedaan of wat moet ik installeren ?

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
lijkt gewoon op een toegevoegde ou, je kan hem zelf aanmaken

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• Kabouter19280
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-07 18:02
In het scherm zie jij "Accounts" en het kan goed kloppen dat je die bij jou niet ziet omdat dit geen default groep is 8)
Je kunt de groep maken door op de root te klikken (naam van je domein) en dan rechtermuisklik > new > group.
Nu kun je een group "accounts" maken en hier policy's op zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Nee heeft niks met een groep te maken, dit moet er in principe standaard in komen te staan als de active directory geinstalleerd is. Maar dit is dus bij mij niet het geval.

Waar kan ik die ou aanmaken ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 13:28:
Nee heeft niks met een groep te maken, dit moet er in principe standaard in komen te staan als de active directory geinstalleerd is. Maar dit is dus bij mij niet het geval.

Waar kan ik die ou aanmaken ?
Sorry hoor, maar als je dat al niet eens weet, waarom ben je dan in godsnaam bezig met Active Directory. Lees eerst es een boek ofzo erover.

Maar goed... ga naar Users & Desktops, open je locatie, rechts klik er op en kies voor new OU. Klaar.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd aan topictitel, zie de WOS-Policy voor uitleg :). Graag volgende keer aan denken ;).
Pagina: 1