Toon posts:

comp gaat maar voor paar sec aan

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
toen ik zaterdagnacht thuiskwam was mijn computer uit, een schokkende ervaring aangezien deze altijd aan staat. toen ik hem probeerde aan te zetten ging de cooler voor 1 à 2 sec draaien, maar kapte er toen meteen weer mee. bij een andere voeding precies hetzelfde probleem. iemand een idee?

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 10:13

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Probeer eens alle PCI kaarten en IDE drives behalve dce VGA kaart van je mobo af te halen, pc te booten, daarna alles stap voor stap aansluiten..

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad, toen ik wat heb zitten rotzooien in m'n Bios. Pc ging twee seconden aan en kapte er daarna alweer mee.

Mijn probleem werd dankzij mede Gotters opgelost door mijn Bios te resetten. Misschien dat dat een oplossing is?

Verwijderd

Topicstarter
Calitomnication schreef op 17 maart 2003 @ 11:25:
Probeer eens alle PCI kaarten en IDE drives behalve dce VGA kaart van je mobo af te halen, pc te booten, daarna alles stap voor stap aansluiten..
zelfs dan slechts even mijn cooler die aangaat

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 11:38:
Ik heb precies hetzelfde gehad, toen ik wat heb zitten rotzooien in m'n Bios. Pc ging twee seconden aan en kapte er daarna alweer mee.

Mijn probleem werd dankzij mede Gotters opgelost door mijn Bios te resetten. Misschien dat dat een oplossing is?
hmmmz het lijkt me sterk dat er in mijn bios dingen veranderen terwijl ik utreg aan het feesten ben, maar proberen kan natuurlijk altijd, maar hoe?

• tyrinian
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb het probleem ook gehad. Ik heb het opgelost door m'n PC zuiver te maken (alle stof eruit). Het bleek dat op één of andere manier er kortsluiting tussen MB en kast was.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:40
Om je bios te resetten moet je de documentatie van je mobo hebben. Daarin staat hoe je je bios moet resetten. Het kan ook zo zijn dat je iets moet kortsluiten. Het is wel te vinden op het moederbord zelf, maar dan moet je een loep hebben om een beetje te kunnen kijken. Waarschijnlijk is het gewoon een jumper loshalen, opstarten dan krijg je een error en dat je bios gereset is. Daarna pc uit en jumper d'r op en weer opstarten. Maar aangezien je pc altijd aan staat dan is er gewoon iets doorgebrand. Vraag me alleen niet wat. Gaat het ook stinken? Bij m'n ouders was het namelijk de hd die een doorgebrande condensator had. Maar als je je kast open heb zie je de vinken er wel vanaf komen hoor. 8)

Verwijderd

heb ik ook gehad
te hoge fsb :+
bios reset met het jumpertje hielp niets, batterijtje eruit en omgekeerd er weer in voor een sec. of 10. daarna weer eruit en goed erin en hij deed het weer :P

Verwijderd

Zie dit topic: Pc start niet meer op na aanpassing in BIOS/

Ben jammer genoeg al te laat met de uitleg, maar beetje extra lezen kan natuurlijk geen kwaad.

Je kan ook ff kijken op de site van de maker van je moederbord, daar staat ook wel eens aangegeven waar dat jumpertje zich bevindt. Batterijtje moet niet moeilijk te vinden zijn. :+

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 11:54 ]

• Maurizio
  • Laatst online: 07-08 16:24
Misschien is de cooler van je cpu brak (draait misschien wel alleen de toerenteller werkt niet) en als beveiliging schakelt de pc zichzelf weer uit. Misschien een bios reset...

Verwijderd

Topicstarter
ok, bios reset werkt niet. mijn kast is reeds gestofzuigd.

is batterijtje omkeren een veilig idee?

• Arunia
  • Laatst online: 09:40
Batterijen omkeren is kortsluiten, in principe moet het niet uitmaken.
SouLie zegt dat het werkt dus je kunt hem altijd de schuld geven 8) geintje.
Maar je kunt natuurlijk ook de batterij eruit halen en opstarten zonder batterij. Het kan dan ook zijn dat je een hele tijd moet wachten. Probeer het gewoon.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 20:20

NBK

Weercam-Avatar

Meestal moet je om je bios te resetten jumper omzetten ff opstarten en uitzetten en jumper weer terug zetten, dit staat gewoon in het moederbord boekje. Als dat niet werkt heb je grote kans dat er iets stuk is gegaan...

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Zit de cooler van je CPU er wel goed op? Wat zijn de verdere specs van je comp?

Verwijderd

Topicstarter
cooler zit goed. na kortsluiten deed hij het maar liefst 4 sec.

ik heb een eagletec a30lr met een athlon xp 2000+ momenteel zit alleen mijn riva tnt kaart (64 mb + tv out) erin en uiteraard mijn voeding van 300 watt

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ben er ondertussen redelijk van overtuigd dat er wat kapot is, maar waar moet ik op rekenen? de voeding is het volgens mij niet dus dat zou betekenen, processor of mobo?

Verwijderd

Je kan proberen om je processor er uit te trekken en op nieuw te starten. Begint je mobo dan te piepen dan is het je proc, piept hij niet dan kan het zijn dat je mobo overleden is....

Verwijderd

Topicstarter
uhm misschien klinkt het heel stom, ik voel me ook redelijk stom, maar ik krijg mijn processor er niet uit 8)7

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Even dat hendeltje omhoog trekken. Dan valt hij zo uit de socket.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
^^ Zie de opmerking van BalusC ^^

Probeer eerst die dingen in de faq eens uit, en mocht je er dan nog niet uitkomen, start dan gerust nog een topic, maar zorg er wel voor dat je dan voldoende informatie meegeeft, zoals wat je geprobeerd hebt, wat je systeemspecs zijn etc..

succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.