Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Anders haal jetoch voor een paar Euro's eentje met WOL ?
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
8039 is geloof ik van 1998 ofzo
En die zitten alleen op ISA kaartjes zover ik kan zien
Ik zou zeggen koop een 8139 van een goedkoop merk, heb zelf een sitecom voor €10 met WOL kabeltje erbij en connector dus ook
[ Voor 14% gewijzigd door Klippy op 17-03-2003 02:40 ]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Maar denken jullie dat ik er zelf e.e.a. op kan prutsen, omdat de chip het ondersteunt alleen de kaart (nog) niet?
Verwijderd
Tuurlijk kan dat, MITS jij precies weet welke onderdelen je mist en je kaart + onderdelen (wellicht dat ze er ook een andere mainchip op gezet hebben die geen WOL ondersteund) het wel ondersteunen....Maar denken jullie dat ik er zelf e.e.a. op kan prutsen, omdat de chip het ondersteunt alleen de kaart (nog) niet?
Oh?Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 03:40:
PCI netwerkkaarten + moderne biossen hebben ook WOL zonder dat er een kabeltje nodig is...
Dat kan helemaal niet, want dan zou er stroom staan op de PCI poorten...
Maar goed, het kan sowieso niet met deze kaart, want behalve in de BIOS las ik ergens dat je het ook in de driver moet enablen en die optie heeft ie niet.
Ik bedoelde met 'e.e.a. erop prutsen' niet meer dan wat draadjes aan solderen aan de plek waar die connector had horen te zitten trouwens
kijk ff met de config tool van de bijgeleverde diskette of je het aan kan zetten ,
zo ja , dan gaat het mits je mb wel pci 2.2 ondersteund
(check ook ff je bios)
(kabeltje hoeft dus niet perse)
[ Voor 8% gewijzigd door 666AnGeL op 17-03-2003 03:45 ]
En op de Unex (dat is de fabrikant van de NIC) CD staan geen config utils...
Verwijderd
Inderdaad is het zo dat je met n modern mobo/bios/nic geen kabeltje nodig hebt.. Er staat dan inderdaad spanning op de pci bus als je pc 'uit' staat.
[ Voor 30% gewijzigd door FatalError op 17-03-2003 11:27 ]
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
3 keer raden waarom je je netsnoer uit je PC moet halen als onderdelen vervangt...Captain Pervert schreef op 17 March 2003 @ 03:43:
[...]
Oh?
Dat kan helemaal niet, want dan zou er stroom staan op de PCI poorten...
Hoe kan WOR (wake on ring) bij een modem werken als er geen spanning op de PCI bus staat.
Hoe kan de USB poort stroom blijven leveren als de PC uitstaat.
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
Ik koop geen Sitecom NIC meer, ik kocht er een, vanwege prijs en WOL, maar de helft van de tijd doet ie het niet. Dus nu maar een el-cheapo kaartje met RealTek chip (Kobishi). Doet het altijd!ZeTt schreef op 17 March 2003 @ 11:03:
Koop gewoon een Sitecom Nic, kost "geen drol" (€ 9,-) en heeft 100% WOL (heb zelf meerdere van deze kaartjes in mijn pc's zitten)