Yepz ikke, heb net mijn NIC in een andere compu gedaan waar het mobo geen WOL functie heeft.
Hee bij mijn netwerkkaart zat ook een vaag snoertje kunnen jullie een beetje een beschrijving geven wat voor kabeltje het is ?
Of misschien een fotootje plaatsen ?
Is dus waarschijnlijk een WOL kabeltje.Op dinsdag 16 januari 2001 23:01 schreef Pizzaman het volgende:
Hee bij mijn netwerkkaart zat ook een vaag snoertje kunnen jullie een beetje een beschrijving geven wat voor kabeltje het is ?
Bij mij is het kabeltje zwart/groen/rood en heeft aan beide uiteinde een witte stekker. Hij is ongeveer 30 cm lang. En het is om je NIC aan te sluiten op je mobo. En als je pc dan uitstaat en je stuur een MagicPacket naar het MAC adres van de NIC dan gaat de computer aan
Die van mij is denk ook dertig centimeter lang, 3 snoertjes (geel) aan allebei de kanten een wit stekkertje waar die draaitjes ingaan
Dat duidelijk ?
Dat duidelijk ?
mac adres: winipcfg voor win9x
config /all voor 2K
hoe sturen?? met progje dacht ik.. nergens gevonden dat proggie trouwens..
config /all voor 2K
hoe sturen?? met progje dacht ik.. nergens gevonden dat proggie trouwens..
Ik ga mijn kast wel ff openschroeven dan, zalk wel ff kijkenOp woensdag 17 januari 2001 14:39 schreef poohbeer het volgende:
om te weten of je ene lan kabeltje hebt:
zoek de manual van je moederbord, traceer zo de connector.. vgl met je kabeltje
kijk dan op je NIC.. en vergelijk connector met kabltje.. past alles.. dan is dat je WOL kabeltje
magic packet van AMD , dat werkt ok.
zet wel in je bios aan dat ie moet wakker worden als ie iets krijgt.
BTW, Zoek en gij zult vinden %wol% op inhoud zoeken en je krijgt genoeg...
zet wel in je bios aan dat ie moet wakker worden als ie iets krijgt.
BTW, Zoek en gij zult vinden %wol% op inhoud zoeken en je krijgt genoeg...
Verwijderd
nou, dat valt dus een beetje tegen, ben zelf al lang op zoek naar een (freeware) programma waarmee ik magic packets versturen, kan je een link geven?BTW, Zoek en gij zult vinden %wol% op inhoud zoeken en je krijgt genoeg
Ben benieuwd of het werkt!
Ga het vanavond proberen te testen!:)
Ga het vanavond proberen te testen!:)
Kijk es op www.equinox.demon.nl, ik heb een korte HOW-to gemaakt voor RWU/WOL mbv een 3Com 3c905B(TX) NIC gemaakt
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
Verwijderd
Tools:
http://www.amd.com/products/npd/software/developers_tools/tools/mpwake_readme.html
of
http://www.gammadyne.com/cmdline.htm#wol
Werkt best geinig... iemands comp. aanzetten als hij wil gaan slapen
http://www.amd.com/products/npd/software/developers_tools/tools/mpwake_readme.html
of
http://www.gammadyne.com/cmdline.htm#wol
Werkt best geinig... iemands comp. aanzetten als hij wil gaan slapen
Kan aan mij liggen maar ik kan op de site van AMD geen programmaatje vinden...
Ik ga vanavond het eens proberen, ik heb 2 3c905c-txm kaartjes en die willen nog niet, maar denk dat ik met de info van je site een heel eind moet kunnen komen.Op woensdag 17 januari 2001 15:06 schreef Pantagruel het volgende:
Kijk es op www.equinox.demon.nl, ik heb een korte HOW-to gemaakt voor RWU/WOL mbv een 3Com 3c905B(TX) NIC gemaakt
Kheb hem al,bedankt voor de linksOp woensdag 17 januari 2001 15:15 schreef Pizzaman het volgende:
Kan aan mij liggen maar ik kan op de site van AMD geen programmaatje vinden...
http://www.amd.com/products/npd/software/developers_tools/tools/mpwake.html
En waarom werkt ie weer niet bij mij
Ik bedoel het downloaden van de zip
En waarom werkt ie weer niet bij mij
Ik bedoel het downloaden van de zip
en weet iemand ook hoe je aan zon kabeltej kom, ik ben hem volgens mij kwijt, als ik hem er ooit bij heb gekregen tenminste
Ja en hoe kom ik te weten of mijn kaart dit ondersteunt ?!
Ik heb de: Realtek RTL8029 (AS)-based PCI Ethernet Adapter
Verwijderd
als er zo'n connector op je NC zit dan ondetsteund ie het . Waarom is die BOOT-ROM infeite goed ?
Die kaart ondersteund dat niet. Had je dat nou echt verwacht van een kaart die je voor 25,- koopt?Op woensdag 17 januari 2001 16:02 schreef Pizzaman het volgende:
Ja en hoe kom ik te weten of mijn kaart dit ondersteunt ?!
Jij bent slimOp dinsdag 16 januari 2001 23:14 schreef Pizzaman het volgende:
* Pizzaman denkt dat Exterazzo al slaapt...*
Ik lees morgen wel weer verder of ik een WOL kabeltje heb.
En een realtek kaart (10/100 Mbit) ondersteunt het wel. En die is 'maar' 35 piek!
Verwijderd
Grote klasse die link (en bladzijdes) van Pantagruel. Als ik nu dus mijn desktop vanaf mijn laptop ping start hij automatisch op.
Leuk twee mensen die elkaar tegenspreken, volgens teigetjuh kan het niet en volgens Exterazzo wel...
Nog iemand anders ?
Nog iemand anders ?
Die kaart waar ik het over is een andere Realtek kaart dan die van teigetje. Die waar hij het over heeft is 10 mbit. En waar ik het over heb is 10/100 mbit.Op woensdag 17 januari 2001 17:05 schreef Pizzaman het volgende:
Leuk twee mensen die elkaar tegenspreken, volgens teigetjuh kan het niet en volgens Exterazzo wel...
Nog iemand anders ?
* Exterazzo out [img=15,15]i/s/smile.gif[/img]
Goeiemorgen, 
Het gaat dus om deze kaart:
Realtek RTL8029 (AS)-based PCI Ethernet Adapter,
Doet ie het of doet ie het niet ?
Het gaat dus om deze kaart:
Realtek RTL8029 (AS)-based PCI Ethernet Adapter,
Doet ie het of doet ie het niet ?
Das dan jammerOp woensdag 17 januari 2001 22:24 schreef R-Jean het volgende:
de Realtek RTL8029(AS) niet (10 Mbit)
de Realtek RTL8139(A) wel (10/100 Mbit)
Ik zou toch dit proggie maar downen, je hebt namelijk een C/C++ compiler nodig om dat dos ding te kunnen draaien.
www.amd.com/products/npd/software/pcnet_family/drivers/magicpacket.html
www.amd.com/products/npd/software/pcnet_family/drivers/magicpacket.html
Dikke pech kerel, nwe kopen dan maar. Pizzaman, je temperatuurcontroller is binnen!! Die van mij hangt er al in! Ik post vanavond wel ff de foto's!Op woensdag 17 januari 2001 22:38 schreef Pizzaman het volgende:
[..]
Das dan jammer
Pagina: 1