Wat vinden jullie van deze boxen?

Pagina: 1
Acties:

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Ik was op zoek naar een set boxen voor mijn stereo en nou kwam ik dit tegen...

System Type: 3-way bass reflex
Woofer: 8"
Midrange: 4" horn
Tweeter: 2½" horn
Impedance: (nominal): 8 ohms
Frequency Response: 35 Hz-25 kHz
Sensitivity: 92 dB
Recommended Max Amp Power: 300 watts
Dimensions: 22": H x 11.75" W x 10.4" D
Weight: 19 lbs./ea.

Ik heb dus helemaal geen verstand van boxen en dit zegt mij dus helemaal niets. Kan iemand mij vertellen wat ik hiervan kan verwachten, of het iets is of niet? Ik heb nu een stereo torentje met gewone boxen erbij. Nu vraag ik me af of het een verbetering is als ik deze boxen aanschaf...

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:04
Ik denk dat je ze dan toch eens moet gaan luisteren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat is het merk en type?

Verwijderd

Wat voor stereo heb je nu?
Dit zijn vrij zware (en dan bedoel ik niet in gewicht ;) ) boxen, voor een 2x 25W kant en klaar phillips stereotorentje is dit neit echt geschikt.

De hebben een vrij hoge gevoeligheid dus heb je op zich niet zo'n hele zware versterker nodig, maar wel een degelijke.

Of het goed klinkt is een kwestie van luisteren, dat kun je nooit van tevoren exact zeggen.

Idd, welk merk, type en sja... prijs?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
[nohtml]
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 17:28:
Wat voor stereo heb je nu?
Dit zijn vrij zware (en dan bedoel ik niet in gewicht ;) ) boxen, voor een 2x 25W kant en klaar phillips stereotorentje is dit neit echt geschikt.

De hebben een vrij hoge gevoeligheid dus heb je op zich niet zo'n hele zware versterker nodig, maar wel een degelijke.
Nu spreek je jezelf tegen? Ze zijn zover ik lees juist helemaal niet zwaar (met onderstaand al in gedachte), hoge gevoeligheid, hoge nominale impedantie, makkelijk aan te sturen.

Ik wil niet te snel mijn conclusies trekken, maar deze specs zijn het schoolvoorbeeld van een Marquant/Yoko achtige PA speaker (die met grijze vloerbedekking :P en vooral die horn midrange verraad het :)) van 90,- euro per set. Indien dat het geval is kun je die specs maar direct vergeten en naar de winkel stappen om naar fatsoenlijke luidsprekers te gaan luisteren.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ja, gewoon 'echte' dealer binnenstappen... Je laten adviseren... Uitleg... Zijn ze nooit te beroerd voor (toch weinig klanten). Weet je ook meteen wat je onder 'goed' moet verstaan, en met dat ijkpunt kun je evt. wel op koopjesjacht

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

@ ShittyOldMan: Met een niet zo zware versterker bedoelde ik een *niet zo zware versterker* en geen philips stereotorentje met alles er op en aan.

Voor de rest heb je helemaal gelijk.

Verwijderd

Wat gegoogle levert dit op, wat je hier ziet kun je dus verwachten, dit soort boxen zijn er in verschillende klonen te krijgen en het is gewoon prut, dit heeft echt niks meer met hifi te maken. Misschien kan je er nog redelijk mee uit de voeten op een feestje op je kamer, maar meer niet.

Afbeeldingslocatie: http://mirror.surprise.com/images/ideas_amazon/18752_01.jpg

Nog een picje, het betreft dus Jensen JP1200 luidsprekers, in ieder geval komen hiervan de specs eng goed overeen, alleen de tweeter scheelt een halve inch, maar ik denk dat dit eerder onder de typefouten te scharen valt dan dat het echt een andere luidspreker betreft. ;)

Nog even over dat versterker verhaal. Deze boxen kunnen dus zogenaamd 300watt aan bij een gevoeligheid van 92db 1w/1m, vergeet dat maar no way dat deze speakers dat helemaal tot het einde zullen trekken.

Trouwens aangezien deze boxen onder het Kopje PA vallen, vind ik de gevoeligheid helemaal zo goed nog niet. Zowel de midden als hoogtoner zijn van het type hoorn, waarmee makkelijk gevoeligheden van boven de 100db 1w/1m te halen valt.

Dat je deze boxen moeilijk met een midisetje kan aansturen lijkt me zoiezo duidelijk omdat deze setjes een versterker hebben die meestal net genoeg vermogen levert om de standaard boxen te trekken.

Wees dus nog even tevreden met je boxen of ga langs bij de koopjeskelder van Correct (of een andere zaak met een ruim assortiment) waar je een setje redelijke boekenplank speakers op de kop tikt. Die kan je later dan altijd nog gebruiken als je gaat beginnen aan HT. Misschien heb je dan ook nog wat budget over om een (luxman oid.) ampje mee te nemen waarmee je dan wel redelijke boxen mee kan aansturen. Op deze amp kan je dan via de rec-out je stereotorentje aansluiten (wel even kijken dus of hij die heeft dus ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 19:03 ]

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Die foto zat er volgens mij ook bij. Jah ik heb er helemaal geen verstand van, dus ik dacht ik vraag even jullie mening, maar in ieder geval hardstikke bedankt. Ik zal nog maar ff wachte dan:S

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

Pagina: 1