De laatste tijd zie ik steeds vaker complete films als icoon op got, vaak _net_ op het randje van de 100kb. Ik vind het eigenlijk overdreven om complete filmpjes te gebruiken, je heb er totaal niks aan en het kost enorm veel bandbreedte.
rekensommetje: ik hem mijn aantal post per pagina op 50 staan, 10 daarvan zijn zeker wel 100kb. = 1000 kb = bijna 1 mb die ik moet downloaden om enkel en pagina te zien...
Het voegt ook niks toe, plaatjes daarin tegen wel, ik kan mensen eraan herkennen, en dat is wel makkelijk (jij was toch die jongen die...). Ikzelf heb tijden lang met een foto van een vriend met een bivakmuts als icoon gepost. Mensen konden mij eraan herkennen, dus gewoonweg 'iconen' uitzetten lijkt me geen oplossing.
2 voorbeelden,
en
leuk, maar toch weer samen 100 + 90 = 190 kb en met 80 kb/sec doe ik er toch weer meer dan 2 seconden over.
Misschien en idee om te zorgen dat er geen .gifjes meer gebruikt worden?
edit: zat net eventjes te kijken, mijn icoon = 880 bytes, nog geeneens 1 kb dus.
rekensommetje: ik hem mijn aantal post per pagina op 50 staan, 10 daarvan zijn zeker wel 100kb. = 1000 kb = bijna 1 mb die ik moet downloaden om enkel en pagina te zien...
Het voegt ook niks toe, plaatjes daarin tegen wel, ik kan mensen eraan herkennen, en dat is wel makkelijk (jij was toch die jongen die...). Ikzelf heb tijden lang met een foto van een vriend met een bivakmuts als icoon gepost. Mensen konden mij eraan herkennen, dus gewoonweg 'iconen' uitzetten lijkt me geen oplossing.
2 voorbeelden,

Misschien en idee om te zorgen dat er geen .gifjes meer gebruikt worden?
edit: zat net eventjes te kijken, mijn icoon = 880 bytes, nog geeneens 1 kb dus.
[ Voor 5% gewijzigd door Icey op 16-03-2003 13:28 ]