[monitor] wat is precies het verschil?

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
Hallo ik ben nu op zoek naar een nieuwe monitor aangezien mijn oude 17 inch Trust van 7 jaren oud af en toe rare dingen doet. :)

Nou heb ik 3 monitoren op het oog namelijk deze:

Iiyama HM704UTC CRT
LG 776FM Flatron CRT
LG-Electronics F700P Flatron CRT

nou kost die laatste 10 euro minder als de 776FM maar hij kan wel hogere resoluties draaien + hij is kleiner (kwa achterkant) als de ander.

Waarom is die dan goedkoper (zie mycom site)??

En is het waar dat liyama tegenwoordig niet echt top meer is ( slechte service ? )

Welke van deze 3 monitoren kan ik dan het beste nemen? Ik draai alles op 1024*768 dus. :) En de LG's hebben beide een dotpitch van 0.24 en de liyama 0.25

[ Voor 5% gewijzigd door schnumi op 16-03-2003 12:29 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

schnumi schreef op 16 March 2003 @ 12:28:
En is het waar dat liyama tegenwoordig niet echt top meer is ( slechte service ? )

Dat klopt, maar dat komt door Teleplan. Zoek maar eens op dat woord....
De meeste mensen zijn ook ontevreden over de nieuwere Iiyama monitoren (wazig beeld, niet scherp).

Maar ik geloof dat LG ook via Teleplan gaat :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

ik zou voor een LG 19" CRT F-900P TCO99 . die kost maar 400 euro's en kan wel resoluties van 2048x1536@69Hz. En die is nog Flatron/plat scherm ook . en superz mooi

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 13:38 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 13:36:
ik zou voor een LG 19" CRT F-900P TCO99 . die kost maar 400 euro's en kan wel resoluties van 2048x1536@69Hz. En die is nog Flatron/plat scherm ook . en superz mooi
Dat is toch al snel 150 euro duurder dan de monitors die hij zelf aan gaf. En hij vraagt het verschil tussen die monitoren, hij vraagt geen advies over andere monitoren.

En inderdaad, de service van Iiyama is brak, veel van die nieuwe monitoren geven een wazig beeld en het duurt maanden voordat je je monitor eindelijk weer eens terug krijgt uit de reparatie. En dan is er meestal nog niks aan gedaan ook.

The devil is in the details.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
Nee idd liever geen informatie over andere monitoren. :) Maar zo te horen zit die service enz bij liyama niet echt goed dus.

Maar kan iemand nu het perciese verschil geven tussen die 2 LG monitoren want de 2de is wel 10 euro goedkoper maar kan tot een veel hogere resolutie komen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

De 776FM (heb ik zelf) heeft een antraciet/zilvere behuizing (wat meer design, dus) en ingebouwde microfoon en speakers. Het ding geeft een mooi beeld, maar dat zal die andere LG ook wel doen. Als het design van de monitor niks uitmaakt (wat voor mij wel de reden was om voor de 776FM te gaan) zou ik de F700P nemen.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
mpmad schreef op 16 maart 2003 @ 17:31:
De 776FM (heb ik zelf) heeft een antraciet/zilvere behuizing (wat meer design, dus) en ingebouwde microfoon en speakers. Het ding geeft een mooi beeld, maar dat zal die andere LG ook wel doen. Als het design van de monitor niks uitmaakt (wat voor mij wel de reden was om voor de 776FM te gaan) zou ik de F700P nemen.
tsja het gaat niet echt om het design idd maar meer om het feit dat de F700P dus gewoon wel iets meer Hz geeft en een hogere resolutie kan draaien. :)

dus daarom is de 776FM gewoon duurder omdat het meer design is? :)

[ Voor 6% gewijzigd door schnumi op 16-03-2003 17:55 ]

• Pollewob
  • Niet online
De 776FM is idd meer design en ingebouwde speakertjes (waar je heel weinig van moet verwachten). De F700P is de betere monitor van de 2, en de 776FM de mooiere met een beetje meer features :)

http://www.lge.nl/producten/it/flatron_776FM.html
http://www.lge.nl/producten/it/flatron_F700P.html

Daar staat alles op een rijtje.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
Pollewob schreef op 16 March 2003 @ 18:01:
De 776FM is idd meer design en ingebouwde speakertjes (waar je heel weinig van moet verwachten). De F700P is de betere monitor van de 2, en de 776FM de mooiere met een beetje meer features :)

http://www.lge.nl/producten/it/flatron_776FM.html
http://www.lge.nl/producten/it/flatron_F700P.html

Daar staat alles op een rijtje.
ah thnx. :) Nou dan denk ik dat ik maar voor de F700P ga. :)

btw: Is die monitor eigenlijk ook aan te sluiten via DVI uitgang op je videokaart en geeft dat beter beeld of niet? :)

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Nee, geen DVI. Dat is alleen voor TFT's

Edit: Ik herinner me dat Iiyama een 19 inch CRT met DVI had, maar die is niet meer leverbaar en duur (niet relevant trouwens wat ik hier zeg :))

[ Voor 67% gewijzigd door Piggen op 16-03-2003 18:33 ]

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
mpmad schreef op 16 March 2003 @ 18:30:
Nee, geen DVI. Dat is alleen voor TFT's
Ok thnx. :)

trouwens wat betekend dit percies:
Video Signal Type
RGB Analogue (Separate, Composite)
Dit zorgt dus gewoon voor een betere beeldkwaliteit of niet? :)

[ Voor 39% gewijzigd door schnumi op 16-03-2003 18:37 ]

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Volgens mij heeft elke monitor RGB dus til er maar niet te zwaar aan :)

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
mpmad schreef op 16 March 2003 @ 18:40:
Volgens mij heeft elke monitor RGB dus til er maar niet te zwaar aan :)
jah maar die F700P heeft ook "composite" en dat heeft de 776FM niet. :)

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
dreeke schreef op 16 maart 2003 @ 12:30:

[...]

Dat klopt, maar dat komt door Teleplan. Zoek maar eens op dat woord....
De meeste mensen zijn ook ontevreden over de nieuwere Iiyama monitoren (wazig beeld, niet scherp).

Maar ik geloof dat LG ook via Teleplan gaat :?
Nee heb net nog even op jou advies het hele teleplan gebeuren doorgespit en dat klonk allemaal niet best en ik vond idd dat LG ook via teleplan ging.

Maar later vond ik een topic dat LG het contract met teleplan had beeindigt omdat ze zoveel klachten kregen. :)

Verwijderd

Kan best kloppen dat LG, Telepest d'r uit heeft gegooid. Dit haal ik van de RMA pagina van een groothandel af.

LG / Goldstar Monitoren
U dient Uw defecte LG monitor voor garantie aan te melden bij LG Monitor Service.
LGE Monitor Service

lgmonitorservice@lge.nl
Tel.: 036-547 88 88

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 20:47:
Kan best kloppen dat LG, Telepest d'r uit heeft gegooid. Dit haal ik van de RMA pagina van een groothandel af.

LG / Goldstar Monitoren
U dient Uw defecte LG monitor voor garantie aan te melden bij LG Monitor Service.
LGE Monitor Service

lgmonitorservice@lge.nl
Tel.: 036-547 88 88
Idd hier is het topic waar ik het over had:
LG stopt met Teleplan

en zo te horen gelukkig maar. :)

[ Voor 4% gewijzigd door schnumi op 16-03-2003 20:59 ]

Verwijderd

Ik heb net een Philips 109S40 gekocht en hij bevalt prima! 1280 x 1024 op 85 Hz.
Voor €249 incl. BTW en bezorgkosten vind ik dit een geweldige keus voor een 19 inch monitor.

Besteld via central points. Zie ook pricewatch: Philips 109S40 19"

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

De oude VMP451 van iiyama is dan beter, 1280x1024@100Hz. Maar daar gaat dit topic niet over :+

MechWarrior || Monsters Game

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
Trouwens weet iemand wat ik nog voor een 17 inch monitor kan vragen? (6 jaar oud dat wel)

Hij kan tot en met 1280*1024 op 75Hz

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
Omdat ie zo oud is zal je niet veel meer dan 50 euro er voor kunnen vangen. Nieuw zijn monitoren al te krijgen voor zo'n 150 euro.
Maar misschien kan je het beter hier vragen: Post hier 'Hoeveel is dit nog waard'-vragen deel-10
Daar hebben ze er meer verstand van :)

The devil is in the details.

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 15:38

stefklep

((Stefklepje))

Iiyama is wel best hoor laatst was hij stuk niet binnen de garantie en ze hebben hem voor een mooi prijsje gemaakt heb even een vervangen monitor gekregen en gelijk daar naar me eigen weer heb laatst weer een nieuwe gekocht maar ik merk hele maal niks met andere monitoren dat Iiyama minder scheper is dan andere monitoren. Service vindt ik wel netjes van Iiyama dat je andere krijg dat je toch door kan werken maar dat is mijn menig

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
MaRc0 schreef op 17 March 2003 @ 18:20:
Omdat ie zo oud is zal je niet veel meer dan 50 euro er voor kunnen vangen. Nieuw zijn monitoren al te krijgen voor zo'n 150 euro.
Maar misschien kan je het beter hier vragen: Post hier 'Hoeveel is dit nog waard'-vragen deel-10
Daar hebben ze er meer verstand van :)
daar dacht ik zelf ook al aan. :)

Voor de rest doet alles het nog perfect dus.

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dan zou ik iig niet voor een Iiyama gaan, maar voor een LG. Want als ie stuk gaat heb je anders toch een mooi groot probleem erbij.

Laatst zei iemand nog tegen mij dat zijn LG monitor van 2 jaar oud kapot was, en die kwamen ze de volgende dag omruilen voor een nieuwe 17 inch (de oude was een 15 inch).
Vond het al zo raar, maar het is dus geen Teleplan meer...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Topicstarter
dreeke schreef op 17 maart 2003 @ 20:24:
Dan zou ik iig niet voor een Iiyama gaan, maar voor een LG. Want als ie stuk gaat heb je anders toch een mooi groot probleem erbij.

Laatst zei iemand nog tegen mij dat zijn LG monitor van 2 jaar oud kapot was, en die kwamen ze de volgende dag omruilen voor een nieuwe 17 inch (de oude was een 15 inch).
Vond het al zo raar, maar het is dus geen Teleplan meer...
Idd ik ben zelf ook zeer huiverig over de service en die zit zo te horen bij LG nu toch een stukkie beter in elkaar. :)

• Pollewob
  • Niet online
Vraag in de topicstart is inmiddels beantwoord, de reacties gaan nu behoorlijk offtopic (en over de service van IIyama en LG is inmiddels genoeg te vinden), dus dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.