DPC RSAttak576 FAQ

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Ja, jongens, alweer een nieuw project. Ik heb het getest, en hoewel er wat nadelen zijn, is het toch wel een leuk project, vooral vanwege de snelheid waarmee het gaat.

Wat is RSAttak576
RSAttak is het eerste project van Orkblutt en zijn vrienden. Orkblutt heeft indertijd besloten om te gaan proberen de 576 bits codering van RSASecurity.com te gaan breken. De officiële site van RSAttak576 bevindt zich op: http://www.rsattak.fr.st (er is een Franse, Engelse en Russische site). Er zijn ook twee forum's, een Engelse http://forum.skanet.org/viewforum.php?f=25 en een Franse:
http://forum.skanet.org/viewforum.php?f=24 . De heren zijn ook op IRC te bereiken, onder:
Server: irc.lea-linux.org
Channel: #rsattak

Wie runnen het project?
Zoals ik al zei wordt het project geleid door OrkBlutt, andere mensen die meehelpen zijn:
* Webmasters: OrkBlutt & Romain Dorgueil
* Webdesigner: Joan Cresp
* Concept/Programmeur: Bruno Roques
* Vertaling site EN: Tym1664 & OrkBlutt
* Vertaling site RU: Vitaly Doljikov
Mensen die buiten de site om aan het project werken zijn:
* Smazy, gaat voor de KoW like stats zorgen :)
* Gri, werkt aan een offline statviewer (in windows).

Hoe lang gaat dit duren?
Op dit moment is nog niet bekend hoeveel packets er precies worden gezocht. Wel zijn er al bijna 900.000 gedaan, en worden dat er snel steeds meer. Zodra ik meer weet over hoeveel packets we zoeken kan ik hier antwoord op geven.

Stand van zaken
Het project is 'live', al zijn de stats nog niet 100%, en kan aan de client nog flink wat aangepast worden. De Client loopt perfect, de twee grootste nadelen zijn: Je moet online blijven (internet verbinding aanhebben) en de client blijft
visible in de taakbalk. Dit kan wel verholpen worden met programma's als Tray IT!. Op dit moment is er een Windows client, een Linux AMD Optimized client, een Linux Normal Client en nog wat Unix Clients. De clients zijn hier (http://rsa576.d2g.biz:8080/en/download/telechargement)
te downloaden. De enige known bug op het moment is problemen met ManDrake 9.1 (linux versie).

Aan de slag
De aanmelding is eigenlijk vrij simpel, je gaat naar de site (http://www.rsattak.fr.st) en douwt op register. Je wordt nu aangemeld en binnen 12 uur krijg je een meel van OrkBlutt dat je meedoet. Als je registred, moet je je nick aangeven en in welk team je wil zitten (in dit geval dus de Dutch Power Cows). Na het meeltje kun je de client downloaden en beginnen met grazen.
! Het kan zijn dat je het cygwin1.dll bestandje in de map C:\Windows\System32 moet plaatsen !
Als de client loopt zie je het volgende:
packet number 1 testing...
Dit gaat zolang door totdat de client hem heeft getest en de volgende packet zal worden gedownload en worden getest.

Stats
De stats op de site zijn live, en te vinden op: http://rsa576.d2g.biz:8080/en/stats . Het leuke van deze stats is natuurlijk dat ze live zijn. Zodra je een packetje hebt gedaan zie je dat meteen op de site en zal een leuk voordeel zijn voor de statsfr34ks onder ons (me included :))!

Subteams
Op dit moment kun je alleen subteams beginnen door allemaal in te loggen onder hetzelfde ID, of het in de toekomst via Smazy mogelijk wordt om net als bij ECC2 Subteams te starten weet ik nog niet.

Overig
De overige informatie die ik nog heb is dat MegaFlushen® (nog) niet mogelijk is vanwege het feit dat we geen grote getallen packets kunnen downloaden en offline kunnen draaien. Bij de volgende client zal dit wel het geval zijn. Hebben jullie nog verdere vragen, dan kun je mij Contacten, of even naar een van de forum's van OrkBlutt gaan :)

Anywayz.. Happy Grazing.

[ Voor 2% gewijzigd door X-G op 16-03-2003 11:42 . Reden: beetje rommelig :) ]

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Verwijderd

kansloos..

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Lekkere motivatie erbij. :|

Ik denk dat dit best een redelijk project kan worden. MAar dan moet er wel iets aan die client en de stats :D gedaan worden.

X-G is dat probleem dat je iedere dag moet inloggen al opgelost?

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:08

Wessie

Noizy Cows Crewmember

De projecten stapelen zich zo wel gigantisch op.

[ Voor 83% gewijzigd door Wessie op 16-03-2003 12:10 ]

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Verwijderd

Hebben we als DPC nu niet genoeg projecten???

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dit moment worden er even geen nieuwe projecten ondersteund.
Zodra er een nieuw DPC orgaan is dat hierover gefundeerde beslissingen kan nemen, kunnen nieuwe projecten ingediend worden, die vervolgens door een groep (die DPC als geheel goed vertegenwoordigd) worden beoordeeld.

Voorlopig is er dus even een stop.

Natuurlijk kan jij al met een nieuw project beginnen, dat is vanzelfsprekend de vrijheid die een ieder geniet.
Een los threadje her en der wordt ook getolereerd (Net als bij enkele andere niet ondersteunde projecten).

Dit dus tot het moment dat er een fatsoenlijk orgaan is dat dit soort zaken kan behandelen.

[ Voor 36% gewijzigd door DSmarty op 16-03-2003 12:34 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:24
DSmarty schreef op 16 maart 2003 @ 12:31:
...
Voorlopig is er dus even een stop.
...
Dit dus tot het moment dat er een fatsoenlijk orgaan is dat dit soort zaken kan behandelen.
Misschien een idee om deze discussie eens in de echte FAQ op te nemen ?
Lijkt mij wel leuk om een soort van wachtrij te maken, welk project als eerste aan de beurt is zodra een ander is afgelopen ? M.b.v. een soort poll kan je dan aangeven welke als 1ste aan de beurt is om officieel te worden ondersteund.

Ik zou deze taak graag op mij nemen indien hier nog niemand voor is aangewezen. Eventueel bied ik mij aan om voor de SID o.i.d. deze zooi op mij te nemen ?

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 11:57
Ah weer een project... 't wordt een aardig lijstje zo, ik denk wel dat 't goed is om iig de DPC (bijna) overal aanwezig te laten zijn, dus denk ik zoals Dsmarty aangeeft dat 't iedereen vrij moet zijn om als DPC'er met een (nieuw) project mee te doen. DukeBox: 't lijkt mij idd ook een goed idee om een lijstje te maken met projecten die "onderzocht" worden.

I'm not weird, I'm a limited edition

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-01 23:53
576 bits encryptie kraken?
is dat niet wat teveel van 't goeie? als je kijkt hoeveel mensen er jarenlang bezig zijn geweest met RC5-64....

• X-G
SpankmasterC, dat ligt heel verschillend, dit is een RSA codering van 576 bit, die kun je misschien wel in 10 dagen oplossen, als je kijkt naar de RC5-72 codering die nog min. 20 jaar duurt en naar de ECC2 109 bit codering die nog 8 maanden duurt ligt dit allemaal heel verschillend.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hmm, ik zal vanavond(als m'n account dan tenminste geactiveerd is) mijn 2 pctjes ook eens aan het project laten ruiken ;)

🖥️ | 🚗

• X-G
Je account is geactiveerd, evenals Webkabouter (???) en JustDutch :)

Trouwens, Smazy gaat proberen om subteams à la KoW in te voegen!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:52

JustDutch

was ambtenaar :)

zijn er meer die een dergelijke foutmelding kirjgen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Exception: STATUS_ILLEGAL_INSTRUCTION at eip=0041907D
eax=000131F9 ebx=00000000 ecx=00000005 edx=00000000 esi=00000000 edi=0A043C04
ebp=3B9ACA00 esp=0022F948 program=C:\Program Files\RSA attak\RSAttak_client_i386-cywin32.exe
cs=001B ds=0023 es=0023 fs=0038 gs=0000 ss=0023
Stack trace:
Frame     Function  Args
3028775 [main] RSAttak_client_i386-cywin32 892 handle_exceptions: Exception: STATUS_ACCESS_VIOLATION
3308603 [main] RSAttak_client_i386-cywin32 892 handle_exceptions: Error while dumping state (probably corrupted stack)

Ik zal het ook even naar de makers sturen. Ik gebruik trouwens een socket7 mobo, met 128MB, een AMD k6-II 300 en w2k.

Forza Mucca

• X-G
Heb je het cygwin1.dll bestand dat bij de zip zat in de map C:\Windows\System32 geplaatst?

• d33n
  • Laatst online: 25-01 11:24
waarom een faq voor een project wat nog niet officieel door DPC wordt ondersteund, en wat nog niet eens helemaal af is?

wederom, ... een overijverige X-G :/

• JustMe
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

56k verbinding :S
Maar goed verhaal moet ik zeggen!

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• X-G
JustMe_, het gaat er wel mee, je kunt dan alleen blokjes grazen als je online bent. Enne thnx voor het goede verhaal.

Marble, beter overijverig, dan helemaal geen ene fok doen voor DPC....

Verwijderd

X-G schreef op 16 maart 2003 @ 18:03:
Marble, beter overijverig, dan helemaal geen ene fok doen voor DPC....
Ohoh! Die kan wel eens verkeerd opgevat gaan worden... :)

• X-G
Stephan202, nu je het zegt :p

• d33n
ik trap er niet in hoor, ik flame niet terug hoor :P

• X-G
JustDutch schreef op 16 March 2003 @ 15:39:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
ebp=3B9ACA00 esp=0022F948 program=C:\Program Files\RSA attak\RSAttak_client_i386-cywin32.exe
Stack trace:
Frame     Function  Args
3028775 [main] RSAttak_client_i386-cywin32 892 handle_exceptions: Exception: STATUS_ACCESS_VIOLATION
3308603 [main] RSAttak_client_i386-cywin32 892 handle_exceptions: Error while dumping state (probably corrupted stack)

Ik zal het ook even naar de makers sturen. Ik gebruik trouwens een socket7 mobo, met 128MB, een AMD k6-II 300 en w2k.
Dit heb je als ondertussen een andere client draait, ben ik net achtergekomen. Bij mij geeft ie dat ook als ECC2 gaat draaien :)

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hier doet ie atm niets, is er een server down ofzo?
Als ik hem opstart en login/pass opgeef blijft dat schermpje gewoon zo staan...

edit:
Na een minuut of 5 krijg ik de melding: "Bad Authentification!"
Dat terwijl ik toch echt de goede login/pass opgeef(die uit de mail) en ik verder niets veranderd heb...

[ Voor 41% gewijzigd door MadMarky op 16-03-2003 19:26 ]

🖥️ | 🚗

• X-G
Ja, Server is op het moment down. Heeft ie al de hele dag. Zal morgen worden verholpen volgens OrkBlutt

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

X-G schreef op 16 March 2003 @ 19:43:
Ja, Server is op het moment down. Heeft ie al de hele dag. Zal morgen worden verholpen volgens OrkBlutt
Heb daarstraks anders (voor 17.30) nog 28 packets gedaan...

🖥️ | 🚗

• JustDutch

JustDutch

Ik heb inmiddels verschillende versies van cygwin1.dll geprobeerd, maar allen geven dezelfde foutmelding. Die computer doet verder niet veel (oyoyoy, naja het koelblok is niet zo goed en hij staat al in een warme ruimte). Er draaien alleen een mail, http, mp3 server op.

Forza Mucca

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

SpankmasterC schreef op 16 March 2003 @ 13:13:
576 bits encryptie kraken?
is dat niet wat teveel van 't goeie? als je kijkt hoeveel mensen er jarenlang bezig zijn geweest met RC5-64....

Nee je kraakt geen encripty.. De RC5 challenges bestaan uit een gecodeerde tekst met een bepaalde sleutel. Om te ontcijferen moet je dus alle sleutels aflopen totdat je de goede hebt gevonden(wat je weer kan controleren doordat je de eerste paar woorden weet die geencrypt zijn).

De RSA 576 challenge bestaat echter uit een 576 bits getal wat een product is van twee priem getallen. En het is dus zaak om deze twee priem getallen te vinden. ;)

Echter heb ik mijn bedenkingen bij dit project. Aangezien er nog weinig tot geen duidelijkheid is over de manier waarop ze het proberen. Kijk bv naar The NEO Project wat ook deze challenge als begin punt had. Maar het probeerde door random getallen te kiezen en deze te controleren op priemheid. Opzich is er dan wel de kans dat je de oplossing vind. Maar de kans is groter dat de zon uitbrand ;)

Je moet hiervoor dus een geadvanceerde techniek toepassen om een sieve matrix helemaal te vullen met speciale getallen. Die je dan weer kan oplossen en daaruit vind je dan de twee priem getallen. Welke je dan nog voor de zekerheid een keer test of ze wel echt priem zijn ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dit gaat echt zwaar snel qua punten, ik doe +/- 3 packets per minuut :) Als ik kabel/adsl zou hebben(helaas isdn) zou ik DPC in 1 dag 2 plaatsen kunnen laten stijgen :p

🖥️ | 🚗

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Nog effe geduld, volgende versie van de client zou ook offline moeten werken.

Wat heb jij voor leuks staan, ik doe iets meer dan 40 pakketjes per uur.

[ Voor 34% gewijzigd door DPCquatar op 17-03-2003 01:32 ]

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

Verwijderd

hi
I don't speak german :((
what are you saying?

Verwijderd

hi
what are you saying?
We don't speak german here, this is what they call dutch :)).

That means: Be patient, next version the client should also be able to work offline.

What kind of computers do you have their, I'm only computing a little more then 40 packets.

Personally I doub if the client will work offline in next version.
If you have any further questions for translation you can also e-mail me, and I will e-mail you back with a translation. I think that way is easier :)

Oh my E-mail adres is in my profile, you might have it already in your mailbox :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 11:28 . Reden: e-mail info ]

Verwijderd

oki
thank you :*)

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:15

TGEN

Hmmmx_

Hmmz, smells like troep...

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

hummmm
see http://rsa576.d2g.biz:8080/teams/DPC for team's stats...

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 22:57
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 11:20:
hi
what are you saying?
*auch* that's an insult. We speak Dutch as in Dutch Power Cows not Deutsh/German Power Cows

• JustDutch

JustDutch

Hmm. Volgens deze stats-pagina woon ik in Duitsland. Nu woon ik daar niet zo heel erg ver vandaan, maar het heet hier toch echt Nederland. De rest zal ook wel verkeerd zijn.

English translation
According to the stats page I'm living in Germany. Sice I live close to Germany this is not very wrong, but it is called The Netherlands over here. I think the "de" country codes for all DPC members should be "ne" or "nld".

Forza Mucca

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Ik kan heel die zip (van dat proggie) niet openen ...
Heeft iemand nog meer dit probleem :?

Ik krijg invalid ?

• DPCquatar

DPCquatar

Kwaak

Ik heb er geen problemen mee, welke versie wil je hebben?
Dan mail ik hem wel even.

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Kep ze allebei gedownload, maar allebei invalid :?

• DPCquatar

DPCquatar

Kwaak

Bij mij doen ze het prima, het is alleen een *.tar
ALs je effe een emailadres geeft, verstuur ik ze als zip.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

JustDutch schreef op 17 March 2003 @ 12:46:
[...]

Hmm. Volgens deze stats-pagina woon ik in Duitsland. Nu woon ik daar niet zo heel erg ver vandaan, maar het heet hier toch echt Nederland. De rest zal ook wel verkeerd zijn.

English translation
According to the stats page I'm living in Germany. Sice I live close to Germany this is not very wrong, but it is called The Netherlands over here. I think the "de" country codes for all DPC members should be "ne" or "nld".
Dat kun je anders zelf invullen bij de registratie :?
DPCquatar schreef op 17 March 2003 @ 01:31:

Hmm, aan een offline client heb ik wel meer ja. En wat ik heb staan? Zie m'n sig ;)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

lol
sorry for deutch/dutch confusion....
:))
I'll must to change all "de" in "ne" ??

Verwijderd

I'd do "NL"

• d33n
LOL, namechange is not an easy thing uh? :D

• MarcyDarcy
Wat extra info omdat de topicstarter deze post ook bij onze concollega's van Team-TNT en Ars Technica heeft gepost. De discussie op het forum van Team-TNT lijkt me aardig interessant voor de mensen die aan dit project meedoen/mee willen doen

• JustMe
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Kan een leuk wedstrijdje worden zo :D

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

DPCquatar schreef op 17 March 2003 @ 14:15:
Bij mij doen ze het prima, het is alleen een *.tar
ALs je effe een emailadres geeft, verstuur ik ze als zip.
Sorry voor de late reactie, maar ik moest werken :)
Mail ze maar allebei naar erwin_wes@hotmail.com ...
THNX :P

• JustDutch

JustDutch

MadMarky schreef op 17 March 2003 @ 18:33:
Dat kun je anders zelf invullen bij de registratie :?
Nu misschien wel, maar volgens mij stond die optie er nog niet toen ik het invulde....

Forza Mucca

Verwijderd

Nu misschien wel, maar volgens mij stond die optie er nog niet toen ik het invulde....
Ik kan me ook niet herinneren dat ik dit ingevuld hebt, maar het staat bij mij wel goed :).

orkblutt: Can you tell me if it's possible to change your name?

Verwijderd

code:

Stack trace:
Frame Function Args

Could you try with this build please : http://nyx.unice.fr/~dejean/RSAttak_client_i386-win2000.zip

• d33n
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 09:31:
[...]

Ik kan me ook niet herinneren dat ik dit ingevuld hebt, maar het staat bij mij wel goed :).

orkblutt: Can you tell me if it's possible to change your name?
hmm, mijn naam heeft ie veranderd, spreek hem gewoon eens op msn aan.
over 2 weken kan je dat soort dingen hopelijk al zelf veranderen.

• d33n
en toen deed RSattak nix meer :/

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Dat is wel heel snel.... :/

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het lijkt erop dat de server alweer down is. Nouja, kan gebeuren bij een net gestart project :|

🖥️ | 🚗

Verwijderd

sorry
little server troubles...
I'm working on it... please be patient...(hard working this night :s)

thanks

• JustDutch

JustDutch

I've tried, but failed to login. Your server maybee down?

Forza Mucca

Verwijderd

JustDutch schreef op 19 March 2003 @ 10:15:
[...]

I've tried, but failed to login. Your server maybee down?
I would say yes :)
sorry
little server troubles...
I'm working on it... please be patient...(hard working this night :s)

thanks

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 10:24 ]

• JustDutch

JustDutch

Dat zag ik natuurlijk pas nadat ik postte..... Domdom....

Forza Mucca

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

The server and the website are still down, what's going on orkblutt?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

The server and the website are still down, what's going on orkblutt?
I tried to contact him with the same question, but he seems to be a hard guy to get in touch with. I think we should consider this project as closed already :(. If they decide to continue the name will be damaged that much, that most users never even think of starting up that client. Maybe beta-testing with a select group isn't a bad thing ;).

• X-G
Hmmz. Seems to me the site is still down. I like the project (fast finding packets) but in this manner it has no use!
Damn. Alwayz the X-G Factor ain't it?

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Zullen we deze dan maar in de categorie "Nice Try" plaatsen?
Jammer van de 'verspilde' cpu-cycles... :/

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Hmjah inderdaad.
De site ligt down.
Kan de clients al niet eens unzippen.
Dusjah ... idd NICE TRY :)

• Zonar
  • Laatst online: 22-01 02:35
Zag dit project al eens eerder hier en probeerde toen op de site te komen, maar dat lukte niet. Vandaag weer eens geprobeerd, maar opnieuw geen succes. Is er nog enige hoop dat dat de servers van dit project wat vaker online zijn :? Anders ga ik wel wat anders proberen. ;)

Don't waste your time or time will waste you

• Qwerty-273
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Geef hem toch een kans. Ik bedoel hij maakt net een client en start wat op. En wordt gelijk gebombardeerd met DPC'ers die kwaliteit en kwantiteit evrwachten. Ok eerst zijn methode zien hoe hij de sieve heeft ingebakken om te kijken of het waarde vol is om mee te doen. Maar tot die tijd, tja opstart problemen zal je altijd hebben. En trouwens handig dat die webserver draaide op poort 8080 welke simpel weg geblokt wordt hier :P alleen 80 mogelijk ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Maar waarom dan gelijk aankloppen bij één van de grootste DC-teams ter wereld? Test dit soort dingen eerst intern of met een bedrijf of wat vrienden ofzo.
* Mobster denkt dat er de laatste tijd kostbare cpu-cycles in kansloze projecten gestopt wordt
wat iedereen trouwens zelf moet weten natuurlijk :>

• MarcyDarcy
Mobster schreef op 21 maart 2003 @ 15:42:
Maar waarom dan gelijk aankloppen bij één van de grootste DC-teams ter wereld? Test dit soort dingen eerst intern of met een bedrijf of wat vrienden ofzo.
* Mobster denkt dat er de laatste tijd kostbare cpu-cycles in kansloze projecten gestopt wordt
wat iedereen trouwens zelf moet weten natuurlijk :>
euhm voor zover ik heb gezien is door de topicstarter ook gelijk bij alle andere grote teams aangeklopt. Ars, Free DC, Extreme DC en waarschijnlijk nog veel meer teams hebben ook allemaal dezelfde openingspost gekregen. Daar staatn goede vragen in maar die worden echter niet beantwoord. Marcy vind het een vreemde zaak en agrees met Mobster

Verwijderd

Ik heb zojuist, eindelijk maar toch met orkblutt gesproken :). Het probleem was eigenlijk dat de results database uit zijn jasje gegroeid was en daardoor de server steeds op zijn bek viel. De site is inmiddels weer online, en over 8 uur kunnen er ook weer packets uitgedeeld worden :).
Op het forum word ook nog vermeld dat ze wat connectie problemen hadden (was meeste al opgevallen ;)), deze werden veroorzaakt bij de provider alleen die is niet heel goed te bereiken :(.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 22:36 . Reden: toevoeging ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Mooi dat de server weer online is, nu hopen dat er snel een offline versie van de client komt
of loop ik nu te hard van stapel...

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Mooi dat de server weer online is, nu hopen dat er snel een offline versie van de client komt
of loop ik nu te hard van stapel...
Net nog even nagevraagd, en te hard van stapel lopen doe je niet. Hij is er hard mee bezig alleen heeft ie wat weinig tijd gehad vanwege de groote problemen.
Ik kan zelf waarschijnlijk nu weer verder met de uitgebreide stats.

In plaats van 8 uur wachten is het tijdstip flink verkort, het is nu weer mogelijk om de client aan te slingeren :*).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 23:13 . Reden: kleine moet eerdere groot probleem zijn ;) 2. toevoeging laatste status :) ]

Verwijderd

hummmm

please..exscuse me for the last server down time...(3 day )
i had migrated my internet account but the french internet supliers like "wanadoo" are crazy... :(

Now the RSAttak server connection is a 1024/512 bits /s
(sufficient for 1000 users...but if more it will must new connection and new computer...)
I must to find donations or sponsors... 8)7

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Krijg toch echt het idee dat de boel nog altijd plat ligt.
Of alweer :?

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:51
Het project straalt niet bepaald de betrouwbaarheid en overlevingskansen op de langen termijn uit die we voor een DPC project verplicht zouden moeten stellen, het zou zonde zijn als er weer een aantal CPU-jaren in dit project zijn geïnvesteerd en het uiteindelijk voortijdig wordt beëindigt.

English: I am concerned with the long-term chance of survival of this project, and I'm afraid precious CPU-cycles will go to waste in case the project is abandoned prematurely.

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

De boel ligt idd weer plat :(.
Het project straalt niet bepaald de betrouwbaarheid en overlevingskansen op de langen termijn uit die we voor een DPC project verplicht zouden moeten stellen, het zou zonde zijn als er weer een aantal CPU-jaren in dit project zijn geïnvesteerd en het uiteindelijk voortijdig wordt beëindigt.
Betrouwbaarheid is er eigenlijk niet, zelf acht ik de kans eigenlijk ook vrij groot dat het voor het einde ophoud. Het lijkt er ook een beetje op dat de projectleiding de boel een klein beetje heeft onderschat.

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 11:33:
De boel ligt idd weer plat :(.

[...]

Betrouwbaarheid is er eigenlijk niet, zelf acht ik de kans eigenlijk ook vrij groot dat het voor het einde ophoud. Het lijkt er ook een beetje op dat de projectleiding de boel een klein beetje heeft onderschat.
Klein beetje VEEL vrees ik.
DPC ruled teveel voor hen :P

edit:
Nu blijkt wel weer dat men zich niet zo snel op nieuwe projecten moet storten.
Momenteel lopen we als DPC al een beetje achter de feiten aan bij andere projecten. Let's kick some AARS :P

[ Voor 20% gewijzigd door Wessie op 22-03-2003 23:45 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

The website is up and the client is working again. Let's hope that everything keeps stable now :/

🖥️ | 🚗

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-01 12:17
Site is alweer down, t gaat lekker zo...

• JustDutch

JustDutch

Met de oude build kan ik wel inloogen, maar die loopt dus vast. Met de nieuwe krijg ik bad identification errors. Iemand anders ook?

English
It is possible for me to log on using the old client but that one crashes. The new one always displays a bad login message (authentification failed), even though I'm using identical login and password combinations. (So, if I log in twice at the same time, the old client logs in, and the new client displays a bad authentification error). Anybody else with the same error?

edit:
owh ja, de site was weer up, dus ik probeerde het maar weer eens.

[ Voor 16% gewijzigd door JustDutch op 24-03-2003 09:48 ]

Forza Mucca

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Bad Authentification = server down

[ Voor 14% gewijzigd door MadMarky op 23-03-2003 23:15 ]

🖥️ | 🚗

• JustDutch

JustDutch

MadMarky schreef op 23 March 2003 @ 23:15:
Bad Authentification = server down
Nee, dus. Niet met die win2k versie. Want ik log succesvol in met de gewone cygwinversie (die vervolgens crashed), maar als ik haast tegelijkertijd met de w2k versie inlog krijg ik een bad authentification error. De website enzo doet het dan nog steeds, dus ik denk echt dat het aan die versie ligt.

Forza Mucca

Verwijderd

JustDutch schreef op 24 maart 2003 @ 09:46:
[...]

Nee, dus. Niet met die win2k versie. Want ik log succesvol in met de gewone cygwinversie (die vervolgens crashed), maar als ik haast tegelijkertijd met de w2k versie inlog krijg ik een bad authentification error. De website enzo doet het dan nog steeds, dus ik denk echt dat het aan die versie ligt.
Ik heb het problemen net even voorgelegd bij orkblutt. Waarschijnlijk gebruik je de eerste build, daarin zijn een aantal dingen niet goed gegaan (zou bijna iets willen zeggen >:)). Als je de versie die nu op de site staat download zou het moeten werken.

• JustDutch

JustDutch

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 10:07:
[...]

Ik heb het problemen net even voorgelegd bij orkblutt. Waarschijnlijk gebruik je de eerste build, daarin zijn een aantal dingen niet goed gegaan (zou bijna iets willen zeggen >:)). Als je de versie die nu op de site staat download zou het moeten werken.
Helaas, ook met de nieuwe w2k stable krijg ik errors. Deze logt wel in, maar geeft dan de volgende fout.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
eax=00997A2E ebx=00000000 ecx=00000006 edx=00000000 esi=00000000 edi=0A043D74
Stack trace:
Frame     Function  Args
4642477 [main] RSAttak_client_i386-cywin32 1004 handle_exceptions: Exception: STATUS_ACCESS_VIOLATION
5583041 [main] RSAttak_client_i386-cywin32 1004 handle_exceptions: Error while dumping state (probably corrupted stack)

Nog steeds op een AOpen AP5t, K6-2 300 (op 4*75), 128 MB PC100, 2MB PCI videokaart (Ati mach 64), 6,4 seagate medalist (2 GB vrij), SB32, W2k SP3

Forza Mucca

• X-G
Het project is weer online b.t.w.

• d33n
toch is het maar een gaar project :/

Verwijderd

DukeBox schreef op 16 March 2003 @ 12:44:
[...]

Misschien een idee om deze discussie eens in de echte FAQ op te nemen ?
Lijkt mij wel leuk om een soort van wachtrij te maken, welk project als eerste aan de beurt is zodra een ander is afgelopen ? M.b.v. een soort poll kan je dan aangeven welke als 1ste aan de beurt is om officieel te worden ondersteund.

Ik zou deze taak graag op mij nemen indien hier nog niemand voor is aangewezen. Eventueel bied ik mij aan om voor de SID o.i.d. deze zooi op mij te nemen ?
Jammer dat hier verder nog niemand op gereageerd heeft. Ik vind het in ieder geval wel een leuk idee en het zeker fijn dat er mensen zijn die zich voor de nieuwe en exotischere projecten wil inzetten ;) Natuurlijk snap ik dat waarschijnlijk het gros van de DPC-ers met een degelijk project willen mee doen en het zonde vinden van de cpu cycles. Maar er zijn vast ook (misschien niet zo veel) DPC-ers die het juist leuk vinden nieuwe projecten te ontdekken en daar anderen over te vertellen. Nu heb ik vaker dit soort posts gezien waar in de topic starter snel wordt duidelijk gemaakt dat 'men' liever geen nieuwe projecten wil, wat ik zelf erg bijdehand vind maar ja..... Dus is het misschien een leuk idee een soort lijstje te maken zoals Dukebox zegt en daar eventueel een poll bij te maken. Maar alleen al het samen voegen en dan ook bijhouden van 'minder populaire' projecten vind ik een goed idee.

• X-G
Idd, kpostuma. Mooi gezegd. Ik vind die projectjes net zo leuk, omdat we met redelijk weinig power vrij veel kunnen bereiken. Dat is de LOL eraan. En zo kom ik ook eens in de top 30 :)!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 23:30:
[...]

Jammer dat hier verder nog niemand op gereageerd heeft. Ik vind het in ieder geval wel een leuk idee en het zeker fijn dat er mensen zijn die zich voor de nieuwe en exotischere projecten wil inzetten ;) Natuurlijk snap ik dat waarschijnlijk het gros van de DPC-ers met een degelijk project willen mee doen en het zonde vinden van de cpu cycles. Maar er zijn vast ook (misschien niet zo veel) DPC-ers die het juist leuk vinden nieuwe projecten te ontdekken en daar anderen over te vertellen. Nu heb ik vaker dit soort posts gezien waar in de topic starter snel wordt duidelijk gemaakt dat 'men' liever geen nieuwe projecten wil, wat ik zelf erg bijdehand vind maar ja..... Dus is het misschien een leuk idee een soort lijstje te maken zoals Dukebox zegt en daar eventueel een poll bij te maken. Maar alleen al het samen voegen en dan ook bijhouden van 'minder populaire' projecten vind ik een goed idee.
zo een lijstje maken moet dan wel goed gebeuren, en niet elke keer als er ergens een nieuw project geboren wordt hier in het forum gooien, dat is iets wat nu een keer in de maand gebeurt, vrij hinderlijk vindt ik dat.

Op de manier met een poll laten we tenminste zien dat we een team zijn, we kunnen wel aan ieder project mee gaan doen, maar zoals ik al vaker heb gezecht we staan nu ook maar met 2 projecten op nummer 1 (rc5 & ORG25). laten we dat eerst verhogen voordat we weer meer hooi op de vork nemen...

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• X-G
Ja, ok, maar we staan bij die twee projecten ook dik in de #1, daar kan best power af (ik zeg al nix meer, voordat de uitgebreide 'je mag niemand sturen' discussie begint). Bij OGR-24 staan we binnenkort ook #1 (als erg nog stubs over zijn heet dat) en bij Muon komt 1 april een megaflush... (waarbij we als alles goed gaat op #1 komen te staan :):)) en ik denk dat als Duke 1 dag een bladeje op dit project zet dat we hier ook op 1 staan...

(wanna try, Duke?)

Grtz

• X-G
Ok, jongens. ff update. Er zijn wat mensen bij gekomen. Maar team TNT heeft het project ook ontdekt en we zijn nu van plek 10 naar plek 11 geschapt (:() Wie doet hier iets aan ?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

X-G schreef op 29 maart 2003 @ 18:02:
Ok, jongens. ff update. Er zijn wat mensen bij gekomen. Maar team TNT heeft het project ook ontdekt en we zijn nu van plek 10 naar plek 11 geschapt (:() Wie doet hier iets aan ?
Ik sta te popelen, maar zolang er geen offline client komt, kan ik niets doen.
Als er op korte termijn een werkende offline client komt , zijn die TNT lui binnen 1 á 2 dagen weer ingehaald ;)

🖥️ | 🚗

• X-G
Orkblutt komt binnen 1 à 2 weken met die client
En voor de rest, Draai hem gewoon als je online bent! Doe ik ook :p!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik wil even melden dat de RSA site weer werkt. Er is een nieuwe client uit, waarmee(beperkt) offline kan worden gewerkt. Een client waarbij je meer packets kunt binnenhalen wordt op het moment getest door ondergetekende, en zal binnenkort ook beschikbaar zijn :)

ps. Ik snap dat velen van jullie sceptisch zijn over dit project. Ik doe het op het moment alleen om te helpen met het ontwikkelen van de client, en natuurlijk om DPC te laten stijgen in de stats ;)

🖥️ | 🚗

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 20:55

Theuno

Da Devil Crew

Ik kan best DPC style stats schrijven, zoals het er nu naar uitziet.
Echter zoek ik dit niet als het project weer voortijdig afloopt zoals NEO, want daar had ik toen ook stats voor geschreven.
Is er verder een mogelijkheid dat er subteams worden ondersteunt bij dit project ?

edit:

die is er dus nog niet, mocht ik zelf stats maken kan dit natuurlijk wel ala ECC2 style gebeuren...

Mogelijkheid tot proxy's wel aanwezig ?

[ Voor 23% gewijzigd door Theuno op 20-05-2003 19:27 ]

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Theuno schreef op 20 mei 2003 @ 19:26:Mogelijkheid tot proxy's wel aanwezig ?
Op dit moment worden de packets binnengehaald zodra je de client opstart, en geflusht zodra je de client(op de juiste manier) afsluit. Gedownloade en completed packets worden niet in een extern bestand opgeslagen, dus als je de client killt ben je alles kwijt.

Nog allemaal erg primitief, en dus ook nog geen mogelijkheid tot een proxy.
Ik zou zeggen, registreer je op het forum en misschien kun je orkblutt helpen met het ontwikkelen van een fatsoenlijke client en fatsoenlijke stats.

🖥️ | 🚗

• X-G
Ik heb de Client getest en ik moet zeggen, stukken beter als van te voren.
Het ziet er leuk uit, en het balkje van hoeveel % het blokje is is ook wel handig moet ik zeggen.
Feli aan OrkBlutt, maar het heeft allemaal wel lang geduurt! Ik zal kijken dat ik een dezer dagen ff de firstpost aanpas naar de nieuwe links en client enz.

Voor de rest -> Graas nu flink, op dit moment weten nog weinig teams dat het project weer leeft!!!

Verwijderd

Het idee van het bufferen van workunits is van mij afkomstig, heb hem ook geadviseerd om een proxy te nemen die buffered en vanuit daar verder distributeerd. Na heel vaak opnieuw uitleggen (hij is vrij brak in Engels :() begreep hij het eindelijk en vertelde me dat hij geen dingen wou storen. Hij is namelijk bang dat men de results gaat editen.
Ik ben voor het project al bezig geweest met DPC-stats, het is alleen erg lastig als iedere keer de hele handel veranderd wordt.

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 20:55

Theuno

Da Devil Crew

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 14:12:
Het idee van het bufferen van workunits is van mij afkomstig, heb hem ook geadviseerd om een proxy te nemen die buffered en vanuit daar verder distributeerd. Na heel vaak opnieuw uitleggen (hij is vrij brak in Engels :() begreep hij het eindelijk en vertelde me dat hij geen dingen wou storen. Hij is namelijk bang dat men de results gaat editen.
Ik ben voor het project al bezig geweest met DPC-stats, het is alleen erg lastig als iedere keer de hele handel veranderd wordt.
Kijk of je voor die stats van hem de RAW stats kan krijgen. En dat hij die constand hetzelfde houdt. Dit is ook in zijn voordeel voor andere teams die stats willen bakken.
Anders krijg je het effect wat ik een aantal keer gehad heb bij NEO, dat je alles opnieuw moet bakken. :'(

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Theuno schreef op 22 May 2003 @ 14:19:
[...]

Kijk of je voor die stats van hem de RAW stats kan krijgen. En dat hij die constand hetzelfde houdt. Dit is ook in zijn voordeel voor andere teams die stats willen bakken.
Anders krijg je het effect wat ik een aantal keer gehad heb bij NEO, dat je alles opnieuw moet bakken. :'(
Speciaal voor mij had hij toen al zo'n pagina voor gemaakt, maar als hij dan opeens weer countries toe gaat voegen etc.. dan snapt het script er geen flikker meer van :(.

Voorlopig doe ik zelf niet mee aan dit project, laat ze eerst maar eens bewijzen dat het goed gaat en de gebruikers tevreden stellen. Momenteel zijn er maar 5 actieve gebruikers aldus orkblutt van de week.

• Qwerty-273
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 14:12:
Tja fransen he ;)

Maar serieus. Het ligt er ook aan hoe hij de units uitgeeft. Als dit gewone kant en klare makkelijk te achter halen text data is, tja dan is editten natuurlijk grote kans. Maar aan de andere kant zou je dat misschien wel niet moeten verwachten van je gebruikers.

En tevens ook het is zijn eerste DC project en zal zover ik dat toen heb kunnen inschatten weinig echte programmeer ervaring hebben. Waarme ik bedoel dat je begint met eerst een opzet vast te stellen voor dat je ook maar een computer/compiler opstart. Een duidelijke structuur afspreken i.p.v. het programma en uitput elke keer totaal te veranderen omdat op dat moment het handig is tijdens testen/programmeren.

Maar opzich, wat gebruiken ze nu eigenlijk om de RSA proberen te factoren? Een vorm van een of andere sieve methode of nog steeds de random gekozen nummers?

Verwijderd

RIKZ schreef op 22 May 2003 @ 14:41:
[...]

Tja fransen he ;)

Maar serieus. Het ligt er ook aan hoe hij de units uitgeeft. Als dit gewone kant en klare makkelijk te achter halen text data is, tja dan is editten natuurlijk grote kans. Maar aan de andere kant zou je dat misschien wel niet moeten verwachten van je gebruikers.

En tevens ook het is zijn eerste DC project en zal zover ik dat toen heb kunnen inschatten weinig echte programmeer ervaring hebben. Waarme ik bedoel dat je begint met eerst een opzet vast te stellen voor dat je ook maar een computer/compiler opstart. Een duidelijke structuur afspreken i.p.v. het programma en uitput elke keer totaal te veranderen omdat op dat moment het handig is tijdens testen/programmeren.

Maar opzich, wat gebruiken ze nu eigenlijk om de RSA proberen te factoren? Een vorm van een of andere sieve methode of nog steeds de random gekozen nummers?
Ik vind eigenlijk dat je je gebruikers gewoon moet vertrouwen, de mensen die dit project draaien zijn in mijn ogen toch wel mensen die weten wat ze nu eigenlijk doen en dus niet zomaar files zullen gaan editen.

Programmeer ervaring heeft hij na eigen zeggen wel, hij schijnt bij een Franse softwarebedrijf te werken (in welke functie weet ik niet ;)). De problemen zijn voornamelijk de database geweest die de hoeveelheid queries gewoon niet aankon. Ook kreeg hij het niet voor elkaar dat wanadoo zijn server ging resetten :?. En ja eerst duidelijk modelleren is toch iets wat je aan het begin wordt geleerd.

De methode die ze gebruiken is een beetje van alles als ik het goed begrepen heb zoals hij zelf zei cadratic sieving (dit heb ik maar gelezen als kwadratic sieving). In totaal zijn er 1146737 packets die allemaal 30 miljoen nummertjes bevatten.
Stukje chatlog
brute force..with if(rsa/number==0) send result...
and cadratic sieving

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De enige problemen die het project tot nu toe heeft gehad, zijn server gerelateerd. Deze zijn nu (eindelijk) verholpen. Packets binnenhalen en versturen gaat trouwens nog steeds erg langzaam, met 0,5KB/s mag je blij zijn :/

🖥️ | 🚗

Pagina: 1 2 Laatste