Of een Matrox Parhelia met 2 DVI aansluitingen

Pollewob schreef op 15 March 2003 @ 23:19:
Zoals hierboven staat, zorg ervoor dat je de monitor niet op 1 connector aansluit waardoor ze niet apart instelbaar zijn.
Je hebt dan 2 mogelijkheden, een losse PCI-kaart erbij kopen en die als 2e kaart in je systeem nemen, of een nieuwe AGP kaart halen waar je 2 kaarten op kan aansluiten. Welke van die 2 opties de beste is ligt o.a aan wat je met je systeem wil (of je GF3 nog snel genoeg is) en hoeveel geld je eraan uit wil geven

Ach, een GF3 2dehands is nog wel wat waard hoor

. Dan hoeft een nieuwe kaart niet zo duur te zijn.
Vreemd, de Rage IIC heb ik een aantal keer met 4MB gezien, sporadisch met 8MB geloof ik, maar 16MB?
Zal een zeldzaam kaartje zijn. Is het echt geen Rage 128

Voorheen had ik een S3 PCI kaartje. Pas op met dit soort goedkope / oude meuk: mijn systeem werd zo instabiel als wat. Maar sinds ik de Ati heb draaien, weer rockstable

En S3 ViRGE of Trio64 is wel stabiel (onder Win98 iig, onder 2K/XP misschien niet meer..). Misschien ook een kwestie van geluk hebben oid..
Die kaartjes hebben niet zo'n über 2D meer, dus als je er echt werk op wilt verzetten zijn ze niet echt handig (mijn ViRGE is op 1280*960 gewoon wazig).
Enigste nadeel (en ik weet niet of dat met een enkele dualhead kaart niet zo is), is dat ik video alleen op de AGP kaart kan spelen. Op de PCI kaart wil om de een of andere reden overlay niet goed werken....
Hmmm, dan ben je niet de enige. Mijn tvkaart kan alleen afspelen op de primaire videokaart. Normaal op de agp kaart, maar als ik in m'n bios PCI als primary display adapter instel kan ie daarop prima m'n tvkaart draaien. Maar dan weer niet op de agp.
Wellicht een
bug feature van Windows (98 hier)

bolleh schreef op 16 March 2003 @ 02:19:
let ook wel op de 2d kwaliteit als je een pci kaart neemt, khad een maandje ongeveer een geforce 3+gf2mx, en die gf2mx gaf nogal klote beeld, oa ook omdat die op een crt aangesloten zit, sinds donderdag heb ik een radeon 9700 en het beeld op de crt is al stukken beter, maar vanaf maandag/dinsdag krijg ik mn 2e tft binnen en dan heb je natuurlijk gewoon 2 crystal clear beelden.
Tis vrij algemeen bekend dat de meeste GF2MX kaartjes gewoon niet van fatsoenlijke filters voorzien worden
[
Voor 12% gewijzigd door
Mentalist op 16-03-2003 02:34
]