Toon posts:

2TFT schermen 1 agp aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hier nu 2 tft schermen een 15" sony en een 18.1" philips.

Ik heb maar 1 agp aansluiting. Nu vroeg ik me af, hoe kan ik dit het beste aansluiten moet ik een 2de pci kaart kopen met 16mb geheugen of wat is het beste... kan ik deze ook kopellen op 1 agp kaart? ik heb een gforce 3 asus deluxe met video out - video in en dus gewoon vga connector.

thnx voor 't advies

Verwijderd

een goede ati og gf 4 kaart kopen met 2 x vga of 1 x vga en 1 keer dvi.

maar dit staat ook in de faq [denk ik]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Ligt eraan wat je exact wilt..

- een kaart met 2 uitgangen nemen. MatroxG450 bv. Perfect 2D beeld, traag met 3d (Games)
- VGA splitter -> Kabels zijn er voor op de markt, maar of de kwaliteit er veel beter van wordt: don't think so. Tevens kun je dan niet de resolutie per scherm instellen

Zoiezo: Zorg dat je oplossing iig beide schermen APART kan instellen. 15 en 18" TFT hebben beide verschillende resoluties. Wel handig als je beide schermen scherp en optimaal kan benutten :)

Edit: wat doet dit in AVH? move.to/VB

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 15-03-2003 22:59 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zoals hierboven staat, zorg ervoor dat je de monitor niet op 1 connector aansluit waardoor ze niet apart instelbaar zijn.

Je hebt dan 2 mogelijkheden, een losse PCI-kaart erbij kopen en die als 2e kaart in je systeem nemen, of een nieuwe AGP kaart halen waar je 2 kaarten op kan aansluiten. Welke van die 2 opties de beste is ligt o.a aan wat je met je systeem wil (of je GF3 nog snel genoeg is) en hoeveel geld je eraan uit wil geven :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Ik draai ook dual LCD :)

Zo opgelost btw:

* AGP: Geforce 2 GTS PRO, voor scherm 1
* PCI: Ati Rage IIC PCI 16MB, voor scherm 2

Voorheen had ik een S3 PCI kaartje. Pas op met dit soort goedkope / oude meuk: mijn systeem werd zo instabiel als wat. Maar sinds ik de Ati heb draaien, weer rockstable :Y)

Enigste nadeel (en ik weet niet of dat met een enkele dualhead kaart niet zo is), is dat ik video alleen op de AGP kaart kan spelen. Op de PCI kaart wil om de een of andere reden overlay niet goed werken....

Verwijderd

Topicstarter
Cute.. thnx for the info, dit ga ik zeker proberen!!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
(av->vb)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:17
let ook wel op de 2d kwaliteit als je een pci kaart neemt, khad een maandje ongeveer een geforce 3+gf2mx, en die gf2mx gaf nogal klote beeld, oa ook omdat die op een crt aangesloten zit, sinds donderdag heb ik een radeon 9700 en het beeld op de crt is al stukken beter, maar vanaf maandag/dinsdag krijg ik mn 2e tft binnen en dan heb je natuurlijk gewoon 2 crystal clear beelden.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 22:54:
een goede ati og gf 4 kaart kopen met 2 x vga of 1 x vga en 1 keer dvi.

maar dit staat ook in de faq [denk ik]
Of een Matrox Parhelia met 2 DVI aansluitingen ;)
Pollewob schreef op 15 March 2003 @ 23:19:
Zoals hierboven staat, zorg ervoor dat je de monitor niet op 1 connector aansluit waardoor ze niet apart instelbaar zijn.

Je hebt dan 2 mogelijkheden, een losse PCI-kaart erbij kopen en die als 2e kaart in je systeem nemen, of een nieuwe AGP kaart halen waar je 2 kaarten op kan aansluiten. Welke van die 2 opties de beste is ligt o.a aan wat je met je systeem wil (of je GF3 nog snel genoeg is) en hoeveel geld je eraan uit wil geven :)
Ach, een GF3 2dehands is nog wel wat waard hoor ;). Dan hoeft een nieuwe kaart niet zo duur te zijn.
Cutebritney schreef op 15 maart 2003 @ 23:23:
Ik draai ook dual LCD :)

Zo opgelost btw:

* AGP: Geforce 2 GTS PRO, voor scherm 1
* PCI: Ati Rage IIC PCI 16MB, voor scherm 2
Vreemd, de Rage IIC heb ik een aantal keer met 4MB gezien, sporadisch met 8MB geloof ik, maar 16MB?

Zal een zeldzaam kaartje zijn. Is het echt geen Rage 128 :?
Voorheen had ik een S3 PCI kaartje. Pas op met dit soort goedkope / oude meuk: mijn systeem werd zo instabiel als wat. Maar sinds ik de Ati heb draaien, weer rockstable :Y)
En S3 ViRGE of Trio64 is wel stabiel (onder Win98 iig, onder 2K/XP misschien niet meer..). Misschien ook een kwestie van geluk hebben oid..

Die kaartjes hebben niet zo'n über 2D meer, dus als je er echt werk op wilt verzetten zijn ze niet echt handig (mijn ViRGE is op 1280*960 gewoon wazig).
Enigste nadeel (en ik weet niet of dat met een enkele dualhead kaart niet zo is), is dat ik video alleen op de AGP kaart kan spelen. Op de PCI kaart wil om de een of andere reden overlay niet goed werken....
Hmmm, dan ben je niet de enige. Mijn tvkaart kan alleen afspelen op de primaire videokaart. Normaal op de agp kaart, maar als ik in m'n bios PCI als primary display adapter instel kan ie daarop prima m'n tvkaart draaien. Maar dan weer niet op de agp.

Wellicht een bug feature van Windows (98 hier) :+
bolleh schreef op 16 March 2003 @ 02:19:
let ook wel op de 2d kwaliteit als je een pci kaart neemt, khad een maandje ongeveer een geforce 3+gf2mx, en die gf2mx gaf nogal klote beeld, oa ook omdat die op een crt aangesloten zit, sinds donderdag heb ik een radeon 9700 en het beeld op de crt is al stukken beter, maar vanaf maandag/dinsdag krijg ik mn 2e tft binnen en dan heb je natuurlijk gewoon 2 crystal clear beelden.
Tis vrij algemeen bekend dat de meeste GF2MX kaartjes gewoon niet van fatsoenlijke filters voorzien worden ;(

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 16-03-2003 02:34 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Waarom geen ATI Rage Pro of zoiets? Die zijn met een DVI Connector naar Analog en dan op de analog een gewone aansluiting en je bent klaar. Ik heb een keer 2 TFT schermen en 2 TV aangesloten op een doodgewone Ati Radeon 7500. Dit was op een school en het werkte vanaf de BIOS perfect op 4 schermen. Raar maar wel heel relaxed.

En voor mij geen Matrox of Nvidia.

Ik kan eventueel wel een DVI Connector krijgen en nog een kaart met DVI en Analog en TV-Out splitter voor S-Video en Tulp

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1