s-video naar scart zonder s-video ingang op tv

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
ik heb hier een pc met een tvout optie, dat is een 7 pollige s-video uit, hiervoor kan ik een 4 pollige s-video kabel gebruiken. Ik wilde hiervoor een kabel kopen voor naar mijn tv en aangezien deze geen s-video in heeft vroeg ik in een electronica zaak ook om een scartblokje met een s-video ingang.

nu zei die verkoper dat dat alleen werkt als mn tv ook een aparte s-vdeo ingang heeft, anders krijg ik zwart wit beeld.

is dit waar? ik zou niet weten waarom dat zo zou zijn en dan begrijp ik al helemaal niet waarom er van die scartblokjes bestaan, je zou dan immers altijd die s-video ingang kunnen gebruiken :?

wellicht kan iemand hier mij wat duidelijkheid verschaffen?

Mijn rig

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-03 22:04

lordsnow

I know nothing

s-video is een americaans systeem. Europa heeft composiet / SCART.

TV's worden gemaakt om overal ter wereld te verkopen, dus zelfs al heeft een TV geen s-video ingang 'verstaan' ze tegenwoordig wel gewoon s-video signalen.

Ik heb ook TV-out via twee kabeltjes:

[PC] -> [s-video 7p -> s-video 4-p] -> [s-video 4-p -> SCART 21-p] -> [TV]

btw: als je dus een oude TV hebt die niet overweg kan met s-video, krijg je idd zwart/wit beeld.

[ Voor 20% gewijzigd door lordsnow op 15-03-2003 19:49 ]

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-02 15:01

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

[quote]lordsnow schreef op 15 March 2003 @ 19:47:

quote]

Dit is absoluut niet waar.

Composiet bestaat uit het zelfde als s-video, alleen als door 1 geleider... waar dit bij s-video door 3 geleiders gaat.

Daarom kun je dus ook verloopjes gebruiken, die voegen de singalen weer samen en geven dan composiet. Echter over langere afstanden zal dit meer verlies geven als bij S-Video.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
lordsnow schreef op 15 maart 2003 @ 19:47:

TV's worden gemaakt om overal ter wereld te verkopen, dus zelfs al heeft een TV geen s-video ingang 'verstaan' ze tegenwoordig wel gewoon s-video signalen.

Ik heb ook TV-out via twee kabeltjes:

[PC] -> [s-video 7p -> s-video 4-p] -> [s-video 4-p -> SCART 21-p] -> [TV]

btw: als je dus een oude TV hebt die niet overweg kan met s-video, krijg je idd zwart/wit beeld.
In mijn handleiding staat dat ik gewoon een 4-pollige kabel erop aan kan sluiten ook al heeft de pc een 7 pol uitgang. Dus ik ga nu een s-video kabel halen en die op een scartblokje pluggen, dan moet het werken aangezien mijn tv niet zoooo oud is dat ie niet overweg kan met s-video :D

Mijn rig

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 20:24
zo hier even een plaatje voor de DHZer
Afbeeldingslocatie: http://www.mini-itx.com/hardware/images/hardware0045bL.jpg

Soms weet ik het ook niet meer.........

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:59
Hee jongens,

Haal niet de benaming van de aansluittypes doorelkaar en de signaal an sich!
Een tv moet wel degelijk s-video signalen aankunnen. Een s-video naar scart kabel aansluiten geeft wel de garantie dat het aangesloten kan worden maar niet dat het goed werkt! Kijk in de handleiding van je tv of deze s-video signalen kan verwerken.

19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batteries

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-03 15:55
Lees even deze, staat alles in: De grote tv-out FAQ

De man in de winkel heeft engzins gelijk. S-video werkt alleen als je TV dit ondersteunt. Dit kan via een aparte aansluiting, maar het kan ook via de scart (bij de betere modellen is het via beide). Het is echter niet zo dat iedere scart aansluiting ook wat met s-video kan doen. Je kunt er wel zo'n speciaal blok op zetten, maar zolang je TV het niet ondersteunt krijg je zwart/wit beeld.

Je PC aansluiting heeft echter meer aansluitingen op de s-video uitgang (zijn er vaak 6 plus een brede). Dit is omdat het composite signaal dan door die extra twee pinnen gaan. Bij je videokaart moet dan een verloopkabeltje geleverd zijn welke die twee pinnen omtovert tot een normale cinch (of tulp) aansluiting, welke je vervolgens weer kunt aansluiten op je TV.
Afbeeldingslocatie: http://tvtool.info/jpgs/cableguide/adapter_bt869.jpg

Maar lees die faq ff ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.