Toon posts:

Snelste instellingen voor moederbord en geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb :
Asus A7V8X-Lan moederbord (Award bios Rev1009)
Samsung 0251 pc3200u-36440-A1 M368l3223DTM-CC4 CL3 module

Wie weet de snelst getweakte manuele instellingen voor mijn geheugen op dit type mobo.

ps. ik heb al gezocht op google, tomshardware, en bij search!

misschien nuttig te vermelden dat ik een XP2100+ CPU heb?

alvast bedankt mensen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom denk je dat deze:
Systeem Tunen

op slot gegaan is? Zodat jij weer een nieuwe kon openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Bank interleave op 4 bank zetten
Commandrate zo laag mogelijk (1T)

Verder alle tijden zo laag mogelijk. Al die getalletjes (CAS, blabla)

Dat was het wel zo ongeveer.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar is dit forum voor dan?Zodat je naar ervaringen van mede tweakers vragen kan toch? en ik heb nu een mooie specefieke vraag. Nix mis mee dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Captain bedankt! topic kan gesloten worden!

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:28

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 16:48:
Waar is dit forum voor dan?Zodat je naar ervaringen van mede tweakers vragen kan toch? en ik heb nu een mooie specefieke vraag. Nix mis mee dacht ik zo.
Het is de bedoeling dat je gewoon zelf probeert en dan zélf tot een conclusie kan komen, het is hier geen helpdesk helaas, als je "eventjes snel geholpen wil worden" hou je je niet aan de policy helaas.
Dus 1st zélf proberen dan vragen, niet verw88 dat het voorgekauwd wordt voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
De vraag is veel te breed gesteld

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjonge jonge...wat denk je dat ik achter mijn pc zit te doen dan.... Ik probeer alles, alles wat binnen mijn vermogen ligt tenminste... Het valt me op dat mensen op GoT alleen maar lopen te zeuren over de policy ! Waar baseer je het eigenlijk op dat ik nix geprobeerd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Wat betreft geheugeninstellingen heeft experimenteren nauwelijks zin, in 80% van de gevallen merk je geen reet verschil. Alleen die drie dingen die ik noemde kunnen leiden tot een bescheiden performancewinst... Verder is het vrij nutteloos allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:28

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 16:52:
[...] Waar baseer je het eigenlijk op dat ik nix geprobeerd heb?
op je openingspost, als je daar wat meer aandacht aan besteed, kan je iedereen laten zien wat je geprobeerd hebt, het komt nu over van: "Hé help ff gauw! Dan ken ik verder"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Als je iets geprobeerd hebt geef dat dan aan in je vraag, dat scheelt dit soort reakties. Maar probeer anders eens uit te zoeken wat elke optie exact inhoud, daardoor weet je wat je doet en kun je het dus zelf uitzoeken. (een optie sneller zetten, booten benchen, en volgende)

CL3??? Waarom koop je CL3 als je snelle timings wil?

[ Voor 10% gewijzigd door |sWORDs| op 15-03-2003 16:55 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 16:31

vinnie1908

Appel != peer

Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 16:52:
Sjonge jonge...wat denk je dat ik achter mijn pc zit te doen dan.... Ik probeer alles, alles wat binnen mijn vermogen ligt tenminste... Het valt me op dat mensen op GoT alleen maar lopen te zeuren over de policy ! Waar baseer je het eigenlijk op dat ik nix geprobeerd heb?
Omdat je anders wel een aantal instelling genoemd had met de bij behorende Benchmarks. Dan had je heel die vraag anders gesteld omdat je dan had aangegeven dat poging x met instelling y dit z veroorzaakte. Zo ga je steeds verder, dit heb jij dus niet gedaan.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fenx mensen...ik ben al weer een stukkie verder (en dat is waar het forum voor is geloof ik, mensen helpen toch?) Maargoed, al doende leert men.

Sluit nu aub het forum !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 16:56:
fenx mensen...ik ben al weer een stukkie verder (en dat is waar het forum voor is geloof ik, mensen helpen toch?) Maargoed, al doende leert men.

Sluit nu aub het forum !!!
Mag ik je aanraden eerst http://gathering.tweakers.net/forum/faq te lezen. Even een tijdje een aantal draadjes te volgen en dan pas weer een topic te openen? Dat kan je een hoop gezeur besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over snelste timings van je geheugen is anders genoeg over te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste vinnie, dit heb ik dus zeker weten wel gedaan en ik heb gemerkt dat ik met mijn specs met een maximale benchmark van 10666 aan de lage kant zit (het zou in de buurt moeten liggen van 14000 geloof ik... Met 3dmark2001se...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 16:59:
Beste vinnie, dit heb ik dus zeker weten wel gedaan en ik heb gemerkt dat ik met mijn specs met een maximale benchmark van 10666 aan de lage kant zit (het zou in de buurt moeten liggen van 14000 geloof ik... Met 3dmark2001se...
Via drivers geinstalleerd?
Welke videokaart heb je?
Welke direct x versie?
Welke videokaart drivers?

Daarnaast is er ook een nieuwe bios voor je moederbord. (1011)
edit:

uit je gesloten topic:
ASUS A7V8X-LAN (AWARD BIOS V.6 REV 1009)
AMD ATHLON XP2100+ BOXED
SAMSUNG PC400 256 DDR
ABIT OTES 128MB DDR TI4200 8XAGP TV/DVI(FIRMWARE 4.28.20.05.00)
MAXTOR 80GB 7200RPM 8MB ATA133
PROMISE ULTRA133TX2 (BIOS V2.20.0.12)
SBLIVE 5.1 DIGITAL
WINXP PRO V2002+SP1
DIRECTX 9
LITE ON DVD EN BRANDER(16X)

Een ti 4200 geeft meestal 12000 3dmarks.
Direct X 9 verlaagd je 2001 score.
Al met al niet zo'n extreem lage score dus.

Reinstall windows XP, zet er de laatste Detonators op+laatste via's, installeer GEEN DX9, klok je videokaart omhoog (en misschien je cpu) en bench nog een keer.

[ Voor 56% gewijzigd door |sWORDs| op 15-03-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het forum sluiten, zullen we dat maar niet doen ?:)

Nog even terugkomend op je opmerkingen tav. het doel van dit forum.. dat is dus niet 'iedereen helpen'. Dit forum is voor tweakers door tweakers. Daarbij wordt een bepaald kennisniveau verwacht, en een bepaalde inzet.

Het is dus niet alleen een kwestie van 'ik heb al van alles geprobeerd', er wordt ook van je verwacht dat je een beetje verstand van computers hebt.

Waarom dan, zul je je afvragen. Simpel. Omdat we anders binnen een paar weken met een forum opgescheept zitten vol met beginnersvragen, wat er toe leidt dat de experts weglopen naar een ander forum.

Voor beginnersvragen zijn al genoeg fora, zoals bv. beginnersweb.nl, of de fora van bv. computer-idee of PCM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Nou ik moet zeggen dat ik ook wel vind dat je met wat meer info moet komen de volgende keer. Voornamelijk over die 3dmark score...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 16:31

vinnie1908

Appel != peer

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 16:59:
Wat heb je geprobeerd om het te verhogen? Wat was de eerste score en wat was de nieuwe score met een "verandering" erbij vermeldende. Zo kunnen we zien wat je gedaan hebt, hoe je het gedaan hebt en kan je zien wat wel en wat geen effect heeft op de Benchmarks

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Dat je zegt dat je benchmarks hebt geplaatst van specifieke instellingen en het effect wat de veranderingen hadden, daar heb ik niks van gemerkt. Maar denk niet dat je bijna 3000 punten omhoog gaat met kleine tweaks, denk dat je het meer in software/drivers moet zoeken.

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ach dat beetje verstand heb ik wel. Maar ik word afgerekend op mijn vraagstelling...ik zal eens alle specs en instellingen bij elkaar rapen en dan mijn vraag nog eens opnieuw formuleren. Misschien dat dat een beter id is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Dat geloven we allemaal wel. Maar als je nu eerst eens de FAQ's doorleest, en wat topic bekijkt. Dan zal je al een heleboel duidelijk worden. Dan kun je zelf aan de slag, en kom je er dan niet uit. Dan mag je het hier posten.
Maar omdat je er nu niet zoveel vanaf weet, formuleer je een vraag die als je hem goed wil beantwoorden 10 kantjes typwerk is, omdat er wel wat meer komt kijken om je 3dmark score maximaal te krijgen. Dus lees eerst wat, vergroot je inzicht, op die manier zul je in staat zijn betere te beantwoorden vragen te stellen, en voorkom je deze reacties. Hier heb jij niks aan want je kunt niet, verder, en de poster ook niet, want het is een stomme vraag (no flame intended)

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 17:08:
Ach dat beetje verstand heb ik wel. Maar ik word afgerekend op mijn vraagstelling...ik zal eens alle specs en instellingen bij elkaar rapen en dan mijn vraag nog eens opnieuw formuleren. Misschien dat dat een beter id is...
Neuh, lees gewoon mijn post hierboven eens aandachtig door.
Maar waarom heb je een PROMISE ULTRA133TX2 controller?

[ Voor 7% gewijzigd door |sWORDs| op 15-03-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik nog uit een vorig systeem en ik heb meer apparaten die ik aansluit, bv een removable hdd. vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Man man, wat een gezeur.. Dat de TS er op gewezen wordt dat het niet helemaal zo gaat op GoT, niks mis mee. Maar is dat een reden om met hem met z'n allen te gaan aanvallen?

Ik denk niet dat hij op deze manier nog veel zin heeft om nog op GoT te komen.

Doe zo door, op deze manier is het niet hij maar jullie die GoT verkloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 17:08:
Hmmm wat is de definitie van verstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees de sluitpost voortaan en houd je eraan :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.