Toon posts:

Netwerk+Camera+MSN=probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met MSN een camera wil starten en zo zorgen dat iemand me kan zien, dan duurd het verbinden enorm lang! Het lukt gewoon niet. Iemand zei eerst dat het kon komen dat ik een netwerk heb (1 PC boven, 1 onder; onderste is host, ik zit op bovenste; de client)

Kan ik hier wat aan doen, dat ik via de Client PC op MSN toch gewoon een Camera kan starten? De internet aansluiting van mij is ADSL Planet, en die gaat via de host pc naar de client.

PS Ik wist niet zeker waar ik dit moest posten, dus ik heb hierop gegokt ;)

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:52
Je moet de poorten openen voor msn en dat staat allemaal hierin hoe en welke poorten :

Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 1% gewijzigd door Ikkuh84 op 15-03-2003 13:49 . Reden: type is en blijft een vak :P ]

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Verwijderd

Topicstarter
Hmz.. Ik heb nu WinRoute Lite gedownload vanaf de originele, goede site, maar als ik de "engine" opstart, krijg ik : Error Code: 1060 (0x00000424)

• Ikkuh84
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 14:19:
Hmz.. Ik heb nu WinRoute Lite gedownload vanaf de originele, goede site, maar als ik de "engine" opstart, krijg ik : Error Code: 1060 (0x00000424)
Probeer eens opnieuw te installeren

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ben nu zover dat ik de camera aan de praat heb gekregen, maar ik kan alleen met mensen via MSN pratne die op me eigen netwerk zitten, dus kan iemand het ff SIMPEL uitleggen hoe ik ervoor kan zorgen dat het werkt

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 19:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10
Met deze post help ik ook niet om je probleem om te lossen, maar op GoT stellen ze het op prijs dat ALS je kickt, dat na 24uur doet.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 11:34
Kicken binnen 24u is niet gewenst,

Tevens raad ik je aan om toch maar eens logisch na te denken, zo moeilijk is het niet...

Me zusje van 13 heeft mijn router ingesteld, handleiding gegeven, gezegt dat ze goed moet lezen en de mededeling dat als ze dat gefixed had zij op haar eigen pc kan internetten...

HAlf uur later alles werkend, okay, ik dee het na 5 minuten, maar ze komt erwel.

Mijn zusje is a-technisch, kan alleen pc aanzetten en msnen, en ze is 13... nou lijkt het me dat het jou dus ook wel moet lukken... overal zit een handleiding bij.

Doe zelf eens wat :|

Tip: Proxy settings van msn? zelfde als dat van je gebruikte software? of gebruik je geen proxy?

[ Voor 7% gewijzigd door Icey op 15-03-2003 19:36 ]

• Ikkuh84
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 14:51:
Oke, ik ben nu zover dat ik de camera aan de praat heb gekregen, maar ik kan alleen met mensen via MSN pratne die op me eigen netwerk zitten, dus kan iemand het ff SIMPEL uitleggen hoe ik ervoor kan zorgen dat het werkt
Zoals ik al zei je moet nu de ports forwarden van msn... dan werkt ie ook via internet via netwerk ... heb ik hier thuis ook. Heb je wel gelezen wat ik heb gegeven ?? :?

• danslo
Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 14:51:
Ga eens gauw het topic lezen dat je hebt gekregen.
Timocos schreef op 15 March 2003 @ 13:49:
Je moet de poorten openen voor msn en dat staat allemaal hierin hoe en welke poorten :

Het Grote Poortmappingsverhaal

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat spul van jou gelezen jah

• danslo
Dan weet je toch hoe je moet poortmappen? Ik zie hier nergens staan dat je dat hebt gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het gelezen, maar erg veel snap ik er niet van, hoe ik kan mappen enzo, zal wel aan mij liggen, maar lukt me nie

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 11:34
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 19:54:
ik heb het gelezen, maar erg veel snap ik er niet van, hoe ik kan mappen enzo, zal wel aan mij liggen, maar lukt me nie
:|

Moeten je ouders ook je handje vasthouden als je met de bus naar het centrum gaat?

Sorry hoor, maar ik denk dat als je toch alles een keertje goed doorneemt je er zeker wel moet komen, die handleidingen zijn ervoor gemaakt.

Hoe denk je dat ik linux op mijn bak heb gekregen ? (slackware ;)) Toch met heel erg veel lezen, ik ben nu al een jaar bezig met linux en snap er nu wel redelijk het een en ander van, maar nog steeds vrijw einig in vergelijking met sommige hier. Conclusie, goed lezen, en verder zoeken en niet denken 'mijn wereld houd op bij GoT'. Dan kom je dus echt nergens.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.gamelimits.nl/img/i93.jpg

Ik heb deze gebruikt
Filetransfer:
Om filetransfer dus vanachter een netwerk te kunnen gebruiken moet minimaal poort 6891 beschikbaar zijn, daarmee kan 1 bestand tegelijk verzonden/ontvangen worden. Wil je meerdere (maximaal 10) bestanden tegelijk kunnen verzenden/ontvangen moet portrange 6891 t/m 6900 beschikbaar zijn.
Geprobeerd, en hij doet et nog steeds niet, ik kan nog steeds nix naar anderen via msn sturen

• Ikkuh84
Welke windows heb je ?? Als je WinXp hebt is het erg makkelijk om de poorten te openen voor msn ( heb zelf ook moeten doen heb zelfde probleem als jij gehad ... maar kwam er wel uit door die link die ik gaf )

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb XP

• danslo
Staat je XP firewall trouwens aan? (als je xp hebt)

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij niet, maar waar kan ik dat checekn

• danslo
Start -> ConfiguratieScherm -> netwerk en inbelverbindingen -> Netwerkverbindingen -> Je klikt 1x op je verbinding -> Links heb je dan Instelling van deze verbinding wijzigen -> Tabblad Geavanceerd -> Firewall voor internetverbinding... Vinkje uit doen.

Verwijderd

Topicstarter
staat uit, maar het camera gedoe doet et nog steeds nie

• Ikkuh84
Staat op allebei de pc's XP of alleen op jou pc dus waar jij camera aan wil doen?? Zoja ... ga dan naar pc boven en ga naar netwerk --> je LAN-verbinding --> eigenschappen --> instellingen --> daar invullen de poorten die in poortmapping verhaal staan.

MSN Messenger Service

Filetransfer:
Om filetransfer dus vanachter een netwerk te kunnen gebruiken moet minimaal poort 6891 beschikbaar zijn, daarmee kan 1 bestand tegelijk verzonden/ontvangen worden. Wil je meerdere (maximaal 10) bestanden tegelijk kunnen verzenden/ontvangen moet portrange 6891 t/m 6900 beschikbaar zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Timocos schreef op 15 March 2003 @ 21:05:
Staat op allebei de pc's XP of alleen op jou pc dus waar jij camera aan wil doen?? Zoja ... ga dan naar pc boven en ga naar netwerk --> je LAN-verbinding --> eigenschappen --> instellingen --> daar invullen de poorten die in poortmapping verhaal staan.

MSN Messenger Service

Filetransfer:
Op beide XP maar als ik naar configuratie scherm ga (ik heb geen netwerk knop) En op me LAN-verbinding klik, zie ik nergens instellingen hoor, maar als ik eigenschappen doe en dan zie ik nergens instellingen hoor..

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:43
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 14:46:
[...]

Op beide XP maar als ik naar configuratie scherm ga (ik heb geen netwerk knop) En op me LAN-verbinding klik, zie ik nergens instellingen hoor, maar als ik eigenschappen doe en dan zie ik nergens instellingen hoor..
eigenschappen op je connectie apparaat zo kom je wel bij de instellingen.
1 gouden tip:LEZEN WAT ER STAAT

probeer je zelf eigenlijk wel wat? (alle knopjes indrukken (nee niet alt-crlt-del) maar op het scherm) zelf een beetje kijken wat er nou verkeerd zou kunnen zijn.

2 fairfox: toch sneller leren typen :+

[ Voor 21% gewijzigd door supreme tweaker op 16-03-2003 14:53 ]

Burp

• danslo
Te laat... zie post boven me.

[ Voor 81% gewijzigd door danslo op 16-03-2003 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Quote had geen nut meer

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 14:53 ]

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:43
praktisch heeft dit topic niet veel nut meer.
als je bij het zoeken naar de instellingenknop (galgje woord :+) nog hulp nodig hebt dan word het tijd om wat extra ervarings uurtjes te slijten. probeer zelf nog ns wat uit

Burp

Verwijderd

Dit probleem is inderdaad practisch niet op te lossen en ik raad je aan om dit topic eerst eens door te lezen en dan daar ook je vraag in te posten. Het is mij wel gelukt als een van de weinigen maar dan ook na een hele tijd mieren met allerlei mogelijke oplossingen. Poorten heb ik inderdaad open gezet maar zowel op de client als op de server. Interne Firewall van winxp staat op beide computers uit en ik kan nu cammen en praten/file transfer doen naar iedereen buiten en binnen het netwerk. :Y) :7

• Ikkuh84
Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 15:56:
Dit probleem is inderdaad practisch niet op te lossen en ik raad je aan om dit topic eerst eens door te lezen en dan daar ook je vraag in te posten. Het is mij wel gelukt als een van de weinigen maar dan ook na een hele tijd mieren met allerlei mogelijke oplossingen. Poorten heb ik inderdaad open gezet maar zowel op de client als op de server. Interne Firewall van winxp staat op beide computers uit en ik kan nu cammen en praten/file transfer doen naar iedereen buiten en binnen het netwerk. :Y) :7
Tja dat kan ik ook dmv dat poortenmap verhaal ... ik snap niet dat het zo moeilijk is als hij dat eventjes doorleest. Ik begreep meteen hoe het toen moest. Lezen is en blijft blijkbaar toch een vak >:)

Pagina: 1