Toon posts:

win xp + me -> wil 98 erbij maar lukt niet :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb winxp op mijn c geinstalleerd (tijd terug)
me staat op de d (ook tijd terug)

nu wil ik 98 op m'n e gooien omdat ik er alleen spellen op wil spelen, maar hoe doe ik dit???

als ik in dos win98se wil instaleren krijg ik de melding: "SU0168" dat er dus geen upgrade voor mogelijk is" ik wil helemaal geen upgrade installeren, maar gewoon een standalone!! Hoe doe ik dit???

en nou niet piepen dan me eraf moet watn die wil ik houden

• l-burna
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 01:31

l-burna

2nd place, is the 1st loser

heb je de search geprobeerd?

The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

l-burna schreef op 15 maart 2003 @ 13:02:
heb je de search geprobeerd?
WOS-Policy - Policy betreft niet gewaardeerde reply's
Als je denkt dat een topicstarter niet gezocht heeft, wil je dan graag dit topic melden in Schop een Modje of met behulp van Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif Topicreport, maar niet in het topic zelf? Dank u :).

Error Message: Your Computer Already Has an Operating System Installed, Which Cannot Be Upgraded by This Version of Setup
Het probleem is dat je computer niet doorheeft dat je een volledige versie wil installeren op een aparte disk, en hem dus eigenlijk op C:\ wil installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter schreef op 15 maart 2003 @ 13:08:

[...]
WOS-Policy - Policy betreft niet gewaardeerde reply's
Als je denkt dat een topicstarter niet gezocht heeft, wil je dan graag dit topic melden in Schop een Modje of met behulp van [afbeelding] Topicreport, maar niet in het topic zelf? Dank u :).

Error Message: Your Computer Already Has an Operating System Installed, Which Cannot Be Upgraded by This Version of Setup
Het probleem is dat je computer niet doorheeft dat je een volledige versie wil installeren op een aparte disk, en hem dus eigenlijk op C:\ wil installeren.
nee wil hem niet op de c installeren?? op de e toch?

en ja de search heb ik gebruikt, maar vind alleen maar onzinnige topics uit 2001

Verwijderd

Topicstarter
als ik nou gewoon setupx.dll verander (tjidelijk?) in win\system?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 13:11:
en ja de search heb ik gebruikt, maar vind alleen maar onzinnige topics uit 2001
Er zijn meerdere sites waar je kunt zoeken he ;). Bijvoorbeeld Google-groups.

Je hebt waarschijnlijk een volledige versie van 98, en nu denkt je computer dat je hem op C:\ wilt installeren. Echter daar staat al een OS, en omdat je een volledige versie hebt, mag je hem daar niet installeren. Ik geef alleen aan waar het probleem zit, ik heb echter geen idee hoe op te lossen ;). De oplossing genoemd in de MSKB is niet aan te raden, waarschijnlijk kan dat niet eens, want XP heeft niet de betreffende bestanden. Als het wel kan, ben je waarschijnlijk je XP kwijt.

Zou je alsjeblieft de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop willen gebruiken indien je iets wilt toevoegen aan je bericht? ;).

Verwijderd

Topicstarter
idd setupx.dll bestaat niet bij xp.. wel bij me op de d.

ik heb nu het volgende gedaan:

in c:\win\system setupx.dll gegooit (van 98.cab file)

en in de d:\win\system setupx.dll van me tijdelijk veranderd in odirectx.dll
en directx.dll erin gegooit (van 98.cab file)

start hem zo opnioeuw op

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 13:23 ]

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
de foutmelding kan je waarschijnlijk omzeilen door "setup /ntldr"
dan zoekt setup niet naar andere OSsen
maar
dan heb je nog andere problemen na de installatie want je bootsector wordt overgeschreven en je andere systemen starten dan niet meer op
en let op: je installeert hem op e: maar de bootbestanden staan op c: waar hij de bootbestanden van winME overschrijft.

[ Voor 23% gewijzigd door ajouin op 15-03-2003 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ajouin schreef op 15 March 2003 @ 13:24:
de foutmelding kan je waarschijnlijk omzeilen door "setup /ntldr"
dan zoekt setup niet naar andere OSsen
maar
dan heb je nog andere problemen na de installatie want je bootsector wordt overgeschreven en je andere systemen starten dan niet meer op
en let op: je installeert hem op e: maar de bootbestanden staan op c: waar hij de bootbestanden van winME overschrijft.
hoe los ik dit op? misschieni toch beter om gewoon me eraf te flikkeren?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 13:42 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 21:32

Dennahz

Life feels like hell should.

Als je met een prog als bijv partition magic ff een extra primaire partitie aanmaakt en die actief maakt kun je gewoon w98 installeren en dmv een bootmanager bij het booten kunnen kiezen tussen de 3 OS'en.

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
BrEeZeR schreef op 15 maart 2003 @ 13:43:
Als je met een prog als bijv partition magic ff een extra primaire partitie aanmaakt en die actief maakt kun je gewoon w98 installeren en dmv een bootmanager bij het booten kunnen kiezen tussen de 3 OS'en.
maar zie je dan ook de rest van de partities??

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
als je me + 98 wil met één actieve primaire partitie
moet je de twee versies van command.com io.sys msdos.sys autoexec.bat en config.sys
apart bewaren; geef ze extensie .w98 en .wme , hidden en read-only verwijderen.
maak een batchbestand in root (xyz.bat) of ergens plaatsen waar het path naar verwijst

@echo off
echo.
echo Nu start u Win'%1!
pause
c:
cd\
attrib -s -r -h io.sys
attrib -s -r -h msdos.sys
copy io.w%1 io.sys /y
copy msdos.w%1 msdos.sys /y
copy config.w%1 config.sys /y
copy autoexec.w%1 autoexec.bat /y