Toon posts:

[.NET Server] Direct3D wil niet werken, alles geprobeerd *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier windows xp en directx . een geforce 4 mx zit er ook in.

op dit moment geeft windows telkens aan dat ik direct3d niet beschikbaar is en ik wordt er schijtziek van ik had hiervoor windows 2000 advanced server en daar draaide alles goed .

----------------------------------------------------------------
stappen ondernomen :
----------------------------------------------------------------

direct x geupgrade nieuwste versie

drivers geforce geupgrade en gedowngrade heb ongeveer alle versies geprobeerd zowel van open als van nvidia zelf

bios geupgrade

heel tweakers afgezocht , zijn wel wat problemen die hier op lijken maar toch net iets anders.

proberen netmeeting laden en normaal afsluiten , scheen een oplossing te zijn maar hielp ook niet.

hij zegt trouwens ook dat de drivers niet whql zijn maar dat is vreemd want die versie heb ik ook gedownload en geinstalld.

gegoogled , ook niks gevonden.

wie heeft dit meegemaakt ?

hier onder nog ff een screenshot van de meuk ,

Afbeeldingslocatie: http://www.corknet.nl/screen.jpg

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ja, helaas heb ik deze ook meegemaakt, was echt niet fijn :'(

Wat ik gedaan heb is heel veel detonators geprobeert, maar alleen de officiele van de Nividia site en alleen de WHQL gecertificeerden. Op een gegeven moment had ik er een gevonden, die bracht Direct3D weer aan de praat, maar toen werkte DirectDraw weer niet.

Uiteindelijk heb ik Win2k opnieuw moeten installeren. Dat is overigens veel minder werk dan het lijkt. Half uurtje ben je klaar. Heb toen namelijk gewoon hetzelfde OS er op gegooid, op dezelfde partitie waar hij al op stond, zonder eerst te formatteren. Zodoende werkte alles daarna gewoon weer, behalve de drivers uiteraard.

De nieuwste drivers zijn niet altijd de besten, ik heb 40.72 volgens mij.

Misschien is het bij jou niet zo erg, voordat je een andere detonator hebt geinstalleerd, heb je toen Detonator Destroyer gebruikt?

Sinds wanneer is dit gebeurd?
Windows XP/2000
Version: 40.71 Beta
File Size: 14.8 MB
Release Date: September 26, 2002
WHQL Certification Pending
Jij hebt overigens deze, niet gecertificeerde versie.

[ Voor 11% gewijzigd door PromWarMachine op 15-03-2003 04:33 ]

Dividend for Starters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

voordat je hier post is het misschien handig de FAQ te lezen en hoe je een post plaatst door bijvoorbeeld je operatin system tussen [ ] te zetten en dergelijke.

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 16:53
Wat PromWarMachine zegt lijkt mij het meest logisch. Windows overnieuw installeren maakt vaak wonderen. Zo heb ik al meerdere spellen gehad die het weer deden toen ik een reinstall had gedaan. Weet je zeker dat het geen hardware fout van je vid kaart zelf is - ook al is de kans klein.

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
titel fixed!

Verwijderd

Zo te 'ruiken' heb je restanten van niet goede NVidia drivers op het systeem staan.

Het beste kun je even op www.guru3d.com naar een NVidia-Destroyer of Cleaner oid. gaan kijken, om alle restanten weg te halen, een 'standaard' VGA te installeren, en dan goede drivers installeren.

Heb je misschien bij apparaatbeheer wat gele vraagtekens staan of andere problemen..?

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 22:49
Heb je msn 5.0???Zo ja,dan kan dat het probleem zijn.Ik heb hier ook gepost met dit probleem,en na ettelijke formats e.d ben ik toen stuk voor stuk alles gaan installen,na elke install dxdiag gedaan,totdat ik bij msn kwam.Die had ik geinstalled,daarna deed ie t gewoonweg niet meer,dxdiag gaf bij mij hetzelfde probleem wat jij hebt,geen direct3d!!Het is dus vaak een stukje software wat je installed,waarna d3d ut niet meer diet.Doe een format,maak eventueel nwe partities aan(als dat kan natuurlijk)en ga stuk voor suk alles installen.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
nee heb msn er net pas opgezet , die detonator remover werkt niet . ik heb trouwens .net server ipv xp , was foutje van me in de topic

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Direct3D werkt niet in Windows.NET RC2
.NET Server is niet bedoeld om spelletjes op te spelen, dus waarom zou je daar Direct3D op willen zetten?
edit:
en natuurlijk nog een titelfix :P

[ Voor 11% gewijzigd door Compubiter op 15-03-2003 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb het ook niet alleen voor spelletjes nodig maar ook om te animeren met een paar 3d pakketten .

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:37
misschien voor een gameserver? :)
Bedankt, ElemenTAL en The Dolf, hardware acceleratie stond op none en na inschakeling deed teste dxdiag.exe direct3d met directx 7, 8 en 9 feilloos, en c&c-g start nu gewoon op.

blackd als je geen constructieve opmerkingen hebt, maak dan gewoon geen replies.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Tampie schreef op 15 March 2003 @ 16:01:
misschien voor een gameserver? :)

[...]
goeie topic ?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:37
zie link compubiter 8)7

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/