Toon posts:

Raar netwerkprobleempje...........

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb bij me thuis 2 pc's mbv een crosskabel met elkaar verbonden. Alleen doet ie een beetje raar.
Ik kan namelijk met pc A wel pc B vinden, maar pc B ziet pc A niet.
Wel kan ik op pc B internetten als pc A verbinding heeft. Dus er is wel iets van een netwerk verbinding, maar pc B ziet niet de hardeschijfen enzo, terwijl die overigens wel gedeeld staan op pc A.
Ik heb de firewall ook uitgezet, maar het probleem is dan ook nog niet verholpen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
In ieder geval bedankt!!

{{{In de search kon ik nix vinde, alleenmaar dat ze beide computers elkaar niet zagen....}}}

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 22:58

S1W

Zitten ze wel in dezelfde werkgroep?

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 14:46
Meer info nodig: OS, protocol, etc.

[ Voor 2% gewijzigd door Bartjo op 14-03-2003 19:11 . Reden: typefoutje ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Zoal Bartjo zegt, geef eens wat meer info over de config / hardware en software.
De instellingen van de netwerkkaarten (o.a. ip nummers)
Of je wel of niet kunt pingen.

Kortom een iets uitgebreidere vraagstelling, zou ook een iets gerichter antwoord op kunnen leveren.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Ze zitten allebei in dezelfde werkgroep, en nogmaals op 1 pc werkt het netwerk perfect, alleen de andere ziet de andere pc gewoon niet... Heb trouwens win xp pro

Verwijderd

Guest account open staan?

Verwijderd

Topicstarter
nee die is uitgeschakeld volgens het gebruikermenu in configscherm

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Zo weinig als jij beschijft kan ik gewoon simpel zeggen:

Enable bestanden en printerdeling op PC B, dus installeer NetBIOS. Gooi ze ff in de zelfde werkgroup en klaar.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22
Heb van de week ook al iemand geholpen die problemen had. Kijk eens naar deze thread: netwerk/dualboot keuze?
Plaats je ip's van de beide pc's in de hosts file en geef ze een naampje: bv. pc1 en pc2.
Pagina: 1